PDA

Zobacz pełną wersję : Niedogrzana sonda lambda



Atardin
28-10-12, 01:04
Słuchajcie, mam taki problem. Sonda lambda bardzo długo mi się nagrzewa, muszę zrobić kilka, a niekiedy nawet kilkanaście km żeby w ogóle zaczęła działać (podawać swoje parametry) - sprawdzone na kompie podłączonym do sondy. Po odpaleniu zimnego silnika, sonda nie działa w ogóle - tak jakby nie żyła - czy to normalne?
Przez to, że mam kolektor 4-2-1 sonda nie jest w swoim pierwotnym miejscu (czyli kolektorze) tylko pod autem na tyle kolektora. Czy to może być przyczyną słabego dogrzewania sie sondy i późnego jej załączania się?
Czy przerobienie kolektora 4-2-1 tak żeby zaspawać w nim obecny gwint od sondy i w nowym miejscu nawiercić dziurę + dospawać nakrętkę z gwintem do wkręcenia sondy bliżej silnika jest bardzo kłopotliwe/kosztowne?
Sonda jest jednożyłowa a silnik to d15z6

vnv_nation
28-10-12, 01:20
Jesli sonda jest jednozylowa to na zimnym silniku nigdy nie dziala. Zaczyna dzialac jak sie silnik nagrzewa, dlatego wlasnie jest montowana w kolektorze bo on najszybciej lapie temperature.. lepiej cos z tym zrob bo zima idzie i bedziesz mial problem

Atardin
28-10-12, 01:24
ok. dzięki wielkie. Dobrze wiedzieć, że to normalne zachowanie sondy gdy silnik jest jeszcze zimny.

zakit
28-10-12, 02:37
Jesli sonda jest jednozylowa to na zimnym silniku nigdy nie dziala. Zaczyna dzialac jak sie silnik nagrzewa, dlatego wlasnie jest montowana w kolektorze bo on najszybciej lapie temperature.. lepiej cos z tym zrob bo zima idzie i bedziesz mial problem

bedzie mial problem z czym?

jak sonda nie dziala to samochod nie jedzie rozumiem?
samochod bedzie jechal prosto z map poprostu.
swoja droga skoro nie dziala sonda, i sie nie dogrzewa, a jest na swoim miejscu, to nie kombinuj z przespawywaniem nakretki, tylko albo kup nowa sonde, albo masz cos nie tak z innym podzespolem.

jak masz odcisk na piecie to sie zmienia buty a nie chodzi w plastrze.

Atardin
28-10-12, 10:13
Podejrzewam że koledze vnv_nation chodziło o większe spalanie.
Auto naturalnie jedzie ;) Tylko w sumie spalanie jak na econo mogłoby był przynajmniej o litr mniejsze niż mam. Sonda w tej chwili nie jest w swoim oryginalnym miejscu, bo seryjnie była w kolektorze przy bloku silnika, została natomiast przeniesiona na spod auta, w drugą część 4-2-1 (w tym nowym kolektorze nie było wejścia na sonde tam gdzie miał seryjny).
PS - sonda była zmieniana dwa tyg. temu.

vnv_nation
28-10-12, 11:55
bedzie mial problem z czym?

ze spalaniem glownie, logiczne chyba

karas
28-10-12, 12:10
Rozumiem ze kupiłes chinczyka 4-2-1 który ma 2 miejsca na sonde jedno w jednej z 4 rur na górze kolektora i jedno w rurze kolektora z którą łaczy się reszta wydechu i zamontowałeś sonde w tej dolnej?

Atardin
28-10-12, 13:21
Nie, nie jest to chinczyk. Auto z takim kolektorem przywędrowało z Niemiec, gdzie było czyimś oczkiem w głowie. Ktoś zrobił kompletny wydech od A-Z na kwasie i z customowym kolektorem, zrobionym pod to auto. Dzięki temu nie wisi jak chinol, jest idealnie spasowany z silnikiem (niemalże jak seryjny). Kanały oczywiście szerokie itd. Nie mam pojęcia tylko dlaczego osoba, która go robiła, przewidziałą sondę na koncu kolektora, a nie tak jak to mają seryjne kolektory - przy silniku.

zakit
28-10-12, 15:02
Nie, nie jest to chinczyk. Auto z takim kolektorem przywędrowało z Niemiec, gdzie było czyimś oczkiem w głowie. Ktoś zrobił kompletny wydech od A-Z na kwasie i z customowym kolektorem, zrobionym pod to auto. Dzięki temu nie wisi jak chinol, jest idealnie spasowany z silnikiem (niemalże jak seryjny). Kanały oczywiście szerokie itd. Nie mam pojęcia tylko dlaczego osoba, która go robiła, przewidziałą sondę na koncu kolektora, a nie tak jak to mają seryjne kolektory - przy silniku.

niektore silniki maja na dole, na koncu kolektora.
swoja droga, chinczyki maja wejscie na sonde na dole, i tez jest dobrze.
skoro jest to kolektor custom, to dorob wejscie na wyjsciu z kanału glowicy i powinno byc dobrze

Atardin
28-10-12, 15:25
a czy to czasem nie jest tak, ze czterozylowa sonda moze byc i tu i tu, natomiast jednozylowka z racji tego ze musi sie rozgrzac powinna byc z przodu?

vnv_nation
28-10-12, 15:50
w innyc silnikach sonda moze byc na dole bo jest 4 zylowa i jeden kabelek odpowiada za ciagle grzanie sondy natomiast jednozylowa musi byc w kolektorze. zostaje ci albo przeniesc sonde na swoje miejsce albo wsadzic 4 zylowa i doprowadzic jej osobne zasilanie, robilem to kiedys u siebie i wszystko dzialalo tak jak powinno, tylko dobierz sonde o takich samych parametrach jak oryginal do tego silnika

Atardin
28-10-12, 19:18
Pogadam z mechanikiem, Dzięki za pomysł!:)

A tak w zasadzie, która opcja byłaby lepsza? Wsadzić czterożyłową, czy przerobić kolektor?