Zobacz pełną wersję : Niedogrzana sonda lambda
Słuchajcie, mam taki problem. Sonda lambda bardzo długo mi się nagrzewa, muszę zrobić kilka, a niekiedy nawet kilkanaście km żeby w ogóle zaczęła działać (podawać swoje parametry) - sprawdzone na kompie podłączonym do sondy. Po odpaleniu zimnego silnika, sonda nie działa w ogóle - tak jakby nie żyła - czy to normalne?
Przez to, że mam kolektor 4-2-1 sonda nie jest w swoim pierwotnym miejscu (czyli kolektorze) tylko pod autem na tyle kolektora. Czy to może być przyczyną słabego dogrzewania sie sondy i późnego jej załączania się?
Czy przerobienie kolektora 4-2-1 tak żeby zaspawać w nim obecny gwint od sondy i w nowym miejscu nawiercić dziurę + dospawać nakrętkę z gwintem do wkręcenia sondy bliżej silnika jest bardzo kłopotliwe/kosztowne?
Sonda jest jednożyłowa a silnik to d15z6
vnv_nation
28-10-12, 01:20
Jesli sonda jest jednozylowa to na zimnym silniku nigdy nie dziala. Zaczyna dzialac jak sie silnik nagrzewa, dlatego wlasnie jest montowana w kolektorze bo on najszybciej lapie temperature.. lepiej cos z tym zrob bo zima idzie i bedziesz mial problem
ok. dzięki wielkie. Dobrze wiedzieć, że to normalne zachowanie sondy gdy silnik jest jeszcze zimny.
Jesli sonda jest jednozylowa to na zimnym silniku nigdy nie dziala. Zaczyna dzialac jak sie silnik nagrzewa, dlatego wlasnie jest montowana w kolektorze bo on najszybciej lapie temperature.. lepiej cos z tym zrob bo zima idzie i bedziesz mial problem
bedzie mial problem z czym?
jak sonda nie dziala to samochod nie jedzie rozumiem?
samochod bedzie jechal prosto z map poprostu.
swoja droga skoro nie dziala sonda, i sie nie dogrzewa, a jest na swoim miejscu, to nie kombinuj z przespawywaniem nakretki, tylko albo kup nowa sonde, albo masz cos nie tak z innym podzespolem.
jak masz odcisk na piecie to sie zmienia buty a nie chodzi w plastrze.
Podejrzewam że koledze vnv_nation chodziło o większe spalanie.
Auto naturalnie jedzie ;) Tylko w sumie spalanie jak na econo mogłoby był przynajmniej o litr mniejsze niż mam. Sonda w tej chwili nie jest w swoim oryginalnym miejscu, bo seryjnie była w kolektorze przy bloku silnika, została natomiast przeniesiona na spod auta, w drugą część 4-2-1 (w tym nowym kolektorze nie było wejścia na sonde tam gdzie miał seryjny).
PS - sonda była zmieniana dwa tyg. temu.
vnv_nation
28-10-12, 11:55
bedzie mial problem z czym?
ze spalaniem glownie, logiczne chyba
Rozumiem ze kupiłes chinczyka 4-2-1 który ma 2 miejsca na sonde jedno w jednej z 4 rur na górze kolektora i jedno w rurze kolektora z którą łaczy się reszta wydechu i zamontowałeś sonde w tej dolnej?
Nie, nie jest to chinczyk. Auto z takim kolektorem przywędrowało z Niemiec, gdzie było czyimś oczkiem w głowie. Ktoś zrobił kompletny wydech od A-Z na kwasie i z customowym kolektorem, zrobionym pod to auto. Dzięki temu nie wisi jak chinol, jest idealnie spasowany z silnikiem (niemalże jak seryjny). Kanały oczywiście szerokie itd. Nie mam pojęcia tylko dlaczego osoba, która go robiła, przewidziałą sondę na koncu kolektora, a nie tak jak to mają seryjne kolektory - przy silniku.
Nie, nie jest to chinczyk. Auto z takim kolektorem przywędrowało z Niemiec, gdzie było czyimś oczkiem w głowie. Ktoś zrobił kompletny wydech od A-Z na kwasie i z customowym kolektorem, zrobionym pod to auto. Dzięki temu nie wisi jak chinol, jest idealnie spasowany z silnikiem (niemalże jak seryjny). Kanały oczywiście szerokie itd. Nie mam pojęcia tylko dlaczego osoba, która go robiła, przewidziałą sondę na koncu kolektora, a nie tak jak to mają seryjne kolektory - przy silniku.
niektore silniki maja na dole, na koncu kolektora.
swoja droga, chinczyki maja wejscie na sonde na dole, i tez jest dobrze.
skoro jest to kolektor custom, to dorob wejscie na wyjsciu z kanału glowicy i powinno byc dobrze
a czy to czasem nie jest tak, ze czterozylowa sonda moze byc i tu i tu, natomiast jednozylowka z racji tego ze musi sie rozgrzac powinna byc z przodu?
vnv_nation
28-10-12, 15:50
w innyc silnikach sonda moze byc na dole bo jest 4 zylowa i jeden kabelek odpowiada za ciagle grzanie sondy natomiast jednozylowa musi byc w kolektorze. zostaje ci albo przeniesc sonde na swoje miejsce albo wsadzic 4 zylowa i doprowadzic jej osobne zasilanie, robilem to kiedys u siebie i wszystko dzialalo tak jak powinno, tylko dobierz sonde o takich samych parametrach jak oryginal do tego silnika
Pogadam z mechanikiem, Dzięki za pomysł!:)
A tak w zasadzie, która opcja byłaby lepsza? Wsadzić czterożyłową, czy przerobić kolektor?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.