PDA

Zobacz pełną wersję : [d15] mini me czy wałek z2?



adi_MMz
27-10-12, 16:59
Witam,
w zimę planuję remont swojego d15. W tej chwili mam osprzęt z b7 + kilka innych pierdół..
Na hamowni wypluło mi niecałe 114KM
http://imageshack.us/a/img824/4089/imgsl.jpg

Wynik i tak chyba dobry bo silnik na 1000km pobiera mi 1l oleju...

Podczas remontu chcę dać tłoki z d13 i uszczelkę y8 ;) i teraz pytanie.. Bo mam już kupiony wałek z2 ale mam wątpliwości czy nie lepiej będzie włożyć głowice z z6 a wałek sprzedać.. Na jakim setup'ie osiągnę więcej? dodam że wiązkę mam z z6 więc kabelki pod vteca mam..

P.S. nie chce swapować na d16 czy na b-serie.. Seryjne D16 objeżdżam o jakieś 2-3 auta.. A po za tym nie chce przechodzić na wyższa pojemność skokową :)

Pozdrawiam

DoSeR
27-10-12, 18:03
Wsadź głowicę z z6. Lepszy przyrost mocy niż na samym wałku z z2 no i będzie VTEC. :D

adi_MMz
27-10-12, 18:05
no właśnie z tym przyrostem mocy nie jestem pewnien.. Słyszałem że przyrost mocy będzie podobny na wałku jak i głowicy z6.. ;)

majson
27-10-12, 18:21
Wszystko zalezy co chcesz robic i co chcesz osiagnac.

81saren
27-10-12, 19:27
Mini me Z6 , wieksze pole manewru w przyszłosci ,
Blok b2 + glowa z6 , dolot , wydech , strojenie , mozna osiagnac ok 145Km a nawet wiecej w zaleznosci jaki jest stan dołu.

Daruj sobie tłoki z d13 , zostaw seryjne z b2 , uszczelka y8 , glowa z6 , kolektor ssacy z6, wydech chinol 4-2-1 czyli takie podstawy . I bedziesz zadowolony.
Do tego koło zamachowe lekkie , pobawic sie skrzynią.

!!! oczywiscie wszystko bedzie Ok jak złozysz silnik z głową !!!

adi_MMz
27-10-12, 22:53
w tej chwili mam ssący z6, przepustnice c4, wydech 2",kolektor 4-2-1 OEM, bedzie CAI.

czyli nie ma sensu zakładać tłoków? chyba mnie przekonaliście i pomyślę nad głową z6:)

Gąsior
27-10-12, 22:58
sam wałek w takiej konfiguracji daje "śladowe" ilości mocy. zapytaj airmana on na podobnym setupie wkładał wałek z2.

majson
28-10-12, 00:42
Podobna kombinacja jest tez u Criska tyle ze on ma tloki d16z5.

m i C h a L e K
28-10-12, 01:05
d15 na tłokach z d13 fajnie się odpycha , + wałek z d15b , wydech 2,25 , dolot i masz ponad 150km

81saren
28-10-12, 01:56
d15 na tłokach z d13


Fajne ale bezsensowne , za duze Cr wychodzi i trzeba bardzo cofac zapłony , ja bym zostawil seryjne z B2 i bedzie w miare podobnie troszke niuta mniej , ale wieksza zabawa kólkiem , bez obaw o spotkanie z tłokami , ktore od d13 beda wychodzic poza blok.

Pili
28-10-12, 08:58
A jaki masz aktualnie wałek założony? ten z2 podchodzi bez kółka?

adi_MMz
28-10-12, 09:14
aktualnie mam seryjny.. wałek z2 leży na półce ;) z tego co wiem to do wałka z2 trzeba dać kółko y7 lub kupić regulowane..

DoSeR
28-10-12, 11:48
z tego co wiem to do wałka z2 trzeba dać kółko y7 lub kupić regulowane..
Dokładnie tak jest. ;)

Lune
28-10-12, 11:57
...
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?155791-Wykres-Wa%B3ek-z2

Pili
28-10-12, 16:22
Zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie silnik d15b7 ma 102km ,a d15b2 ma 90km i różni się od b2 kolektorem ssącym oraz wałkiem rozrządu, miałem w rękach wałek od b7 i ma krzywki 36,2 (edm), b2 ma wyższe krzywki bo 36,7. Krzywka wpływa bardzo mocno na moc ponieważ założyłem do swojego d14a2(krzywka ok. 35mm) wałek od b7 i jest duża poprawa, a w tym tygodniu dostanę wałek od b2 i liczę na jeszcze lepsze osiągi, dojdzie również seryjny ECU P06.