Zobacz pełną wersję : Civic d15b7 kółko pasowe
moscilowski
26-10-12, 23:37
Witam, pokusiłem się o remont silnika w mojej hondzie,wyremontowałem głowice,wymieniłem pierścienie, ale mam kłopot z uszczelniaczem wału korbowego od strony koła pasowego, mianowicie nie mogę odkręcić śruby od tego kółka, czytałem na różnych forach różne rzeczy, ktoś mówił, że psikał 2tygodnie wd-40 i zeszło jak pomaśle, ja psikałem 3 i jak dziś próbowałem je zdjąć to 2 żabki wygiąłem którymi blokowałem wał. Potrzebuje rady kogoś kto jakoś się z tym uporał. Mam konkretnie silnik D15B7 i remont nie idzie naprzód chociaż mam już wszystkie potrzebne uszczelki i resztę części. Proszę o pomoc
Muzyk-Grzes
26-10-12, 23:49
Nasadka 17 ,klucz z przejściówką ,2,5 metrowa rura na końcu klucza. Jeden człowiek w aucie z nogą na hamulcu. A jak silnik bedzie sie obracał wraz z kluczem to zdejmij osłonę na dole skrzyni biegów i zablokuj śrubokrętem o zęby na kole tarczy sprzęgła.
ps: WD może się na nic zdać jak gwint jest klejony klejem do gwintów.
Muzyk-Grzes mi się wydaje że kolega ma wyciągnięty silnik z auta, jeśli tak jest to pozostaje chyba tylko klucz pneumatyczny...
moscilowski
27-10-12, 10:48
No tak silnik jest wyciągnięty, ale jak tam jest ten klej to pneumat da sobie rade? I jak pojadę na warsztat to mi tak poprostu odkręcą tą śrubę, bo resztę chcę zrobić sobie sam. Czy od razu będą musieli mi wymienić ten uszczelniacz.
Jesteś w stanie dorobić klucz żeby zblokować koło pasowe? To najlepsza opcja i nawet na wyjętym silniku powinieneś dać rade odkręcić to w pojedynkę. Kiedyś nie mając klucza na koło, a silnik stał wyjęty bez zamachu, na szybko dorobiłem prosty profil łączący wał i blok, z tym że przy odkręcaniu potrzeba pomocników do trzymania silnika :)
moscilowski
27-10-12, 16:59
Już odkręcone, zawiozłem na warsztat, ale nawet pneumat nie pomógł jednakże mieli twardsze klucze i większe młoty i się udało.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.