Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic zapala i gasnie po remoncie



Humelix
26-10-12, 16:46
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą bo ciągnoł płyn chłodniczy, przy okazji rozrzad poza pompa wody oleje w skrzyni i silniku nowy płyn chłodniczy oraz czyszczenie ssącego i przepustnicy, beznyzny nalałem i odpaliła chodziła ok wyregulowałem ją ładnie 1000rpm na wolnych, Nagrzała sie jeszcze przed otwarciem termostatu i nagle zdławiło ją i zgasła, płyn z zbiorniczka gdzieś wcieło !! Dolałem do max odpalam działa ale tylko jak gaz sie trzymie po puszczeniu gasnie i płyn ubywa co jest grane przecierz wszystko było ok !! Termostat też trzymie wycieków brak na całym obwodzie.
Co to może byc pomocy bo tracę nerwy.

Muzyk-Grzes
26-10-12, 17:46
A planowałeś głowicę czy tylko wymieniłeś uszczelkę? Jaki to silnik i jakimi momentami przykręciłeś głowicę. Generalnie to jak płyn znika a nie ma wycieków to można go szukać w oleju lub wydechu. A w ogóle jakie ilosci tego płynu ci znikają?

piotrstrojek
26-10-12, 18:02
Ja bym obstawiał na to że padła znowu uszczelka...

Tak jak napisał kolega powyżej - napisz:

- jaka uszczelka
- czy była planowana głowica
- czy oczyściłeś i odtłuściłeś blok przed nałożeniem nowej
- czy dałeś nowe śruby do głowicy
- czy nasmarowałeś je przed zakręceniem
- czy wydmuchaleś wodę i śmieci z dziur na śruby
- jaki masz silnik i w związku z tym jakim momentem dokrecałeś głowicę, przy okazji jaki mialeś klucz i o jakim "przebiegu"

Jak odpowiesz na te pytania to myślę że sporo spraw się wyjasni...

Humelix
26-10-12, 18:04
Głowica była sprawdzana i była równa szczelinomierz 0.05 nie wchodził, płyn ubył po tym jak nagle zgasł i juz potem nie trzymał na obrotów tylko odpalał i sie gasił głowica dokręcana zgodnie z wskazówkami na instrukcji uszczelki razora Victor czy jakostak taka firma ubywa że po chdzeniu około 5minut znikł od max na zbiorniczku do zera wyssało wszystko z niego moze to przez to że blok zasysa i się odpowietrza ? D15b7. W oleju nie ma czysto

- Victor Razor cz jakos tak :D u mnie w temacie jest
- Nie bo była mierzona i nie wchodził szczelinomież 0.05mm dopuszczalne
- wyczyszczone
- nie dawałem nowych srub moje były dobre a nie opłaca mi siekupowac nowych jak silnik idzie za rok-pół tora na handel
- powyżej
- tak czysto
-D15b7 dynamometr odpowiednie momenty 230.000km

ps jestem prawie mechanikiem i dużo grzebie w auta no dobra dziennie ale nie wszystkie rzeczy mi jeszcze nie znane ;]

ale żeby po 15 minutach padła uszczelka na wolnych obrotach ? auto nie jezdziło nic wsadziłęm tydzien temu uleżało się zalałem dziśodpaliłem i ładnie działała i żeby po 15 minutach padłą to coś mi sie nie wierzy no ale się uczę wiec słucham każdego ;]

CRX1
26-10-12, 18:15
Głowica była sprawdzana i była równa
Czyli nie była planowana,to podstawowy błąd.Nic też nie napisałeś o regulacji zaworów.Napewno same się wyregulowaly.Ustawienie lampą zapłonu, też nie miało miejsca .Być może znikanie płynu to przyczyna, że uklad uzupełnia się,ale radochy z głowicy niesplanowanej nie będziesz miał

Muzyk-Grzes
26-10-12, 18:16
Głowica może miała brzegi równe ,ale czy przy kanałach tez była równa? Obawiam się że oszczędzanie na jej planowaniu głowicy będzie cie kosztować nową uszczelkę bo ta co założyłeś już się na ponowne założenie nie przyda. Splanuj głowicę i zainwestuj w dobrą uszczelkę bo nie OEM najczęściej zbyt długo nie wytrzymuje (oczywiście to zależy od jazdy i silnika) Wiem że pewnie u części forumowiczów uszczelki typu Victor Rainz wytrzymują długo, ja opieram się tylko na swoim przykładzie kiedy po roku uszczelka Elring skończyła żywot.
ps: możliwe tez że to blok ma nierówności a zakładając uszczelke po niemetalowej nie wyczyściłeś dokładnie powierzchni.

Humelix
26-10-12, 18:18
Auto stoi zawory regulowane było 50km temu, zapłonowy nie był demontowany wcale nawet luzowany. nie było cza jej planować bo była dobra ile razy mam to pisać.
Całą była równa przy zaworach wgl na starej uszczelce to działało a była przepalona cała a na nowej co chodziął 15 minut też działała a potem zdechł i odpala normalnie ma kompresje
Kolego po co mam inwestować w OEM za 200-400zł skoro za rok silnik sprzedaje za 700zł chciałem sie tylko pozbyć dymienia i teg oże mi płyn ubywa

CRX1
26-10-12, 18:25
ale żeby po 15 minutach padła uszczelka na wolnych obrotach ? auto nie jezdziło nic wsadziłęm tydzien temu uleżało się zalałem
Tak właśnie to działa jak nastąpią błędy przy montażu.Zawsze się planuje głowicę ,sprawdza i czyści płaszczyznę bloku i przy jakichkolwiek nierównościach też trzeba splanować."Uleżeć" nic się nie musi ,kończysz montaż ,zalewasz płyny i odpalasz.

Humelix
26-10-12, 18:33
Jutro wszystko obadam.

CRX1
26-10-12, 18:33
Chcesz być mechanikiem ,to słuchaj i się ucz.Kilka osób pisze Ci o planowaniu ,bo to norma po zdjęciu głowicy.Plaszczyznę sprawdza się na szlifierce do planowania ,a nie szczelinomierzem! zdemontowana klawiatura-dzwigienki zaworów, należy odnowa regulować ,nie ważne kiedy przed demontażem były regulowane.

jasiek09
26-10-12, 18:59
Po pierwsze primo to płyn ze zbiorniczka zaciąga wtedy gdy silnik stygnie i w układzie się robi podciśnienie. Po odpaleniu silnika gdy się nagrzewa NIE MA PRAWA pobierać Ci płynu z wyrównawczego.Przypadkiem nie dymi Ci na biało ? Uszczelka była grafitowa ? Przypuszczam że klawiatura nawet nie była ściągana. Jakim momentem dokręcałeś?

Humelix
26-10-12, 19:12
ale po co zdejmowac klawiaurę nie była ściagana

ale po co zdejmowac klawiaurę nie była ściagana bo nie zawadzała dokręcana takim momentem jak pisało, i nie dymiło i znalazłem chyba przyczynę jeden przewód był nieszczelny i przerwany w jednym momęcie jutro wymieniei zobaczę. Dzięki za zainteresowanie

ZAMYKAM

Michał102
26-10-12, 20:50
ps jestem prawie mechanikiem

nie było cza jej planować bo była dobra ile razy mam to pisać.

Sorry, ale do "prawie mechanika" to jeszcze duuuuuuużo brakuje ;)
Póki co takie podejście do sprawy można nazwać co najwyżej druciarstwem.

Humelix
26-10-12, 21:01
Pisałem że zamknięte ale ok mama 19 lat jc uczę sie na własnych błedach dużo juz przezyłem i ie mam szmalu żeby wszystko od razu zrobi, po za tym nie mam się od kogo uczyć i razem z kolegą dochodzimy do wszystkiego sami. Zdradzę wam techniki co poniektórych warsztatów. owszem dają głowicę do planowania zgodzę się ale blok jest ścierany papierem 80 a wiecie co to oznacza piekne pichy. Wiem że połowa mi nie uwierzy ale tak jest bo ostatnio mi tak kazano zrobić. Wgl na warsztatach odpierdala sie takie maniany że szok a połowa o tym nawet nie wie. Nie planowałem jej bo nie miałem szmalu po za tym nie trzeba przy kazdej wymianie uszczelki planować i to jest fakt. hasło to jest po to by zarobiły te warsztaty zakłady. No to żeby doje.... wszystko muszę robić na dworze sprzęgła, głowice, hamulce itp nie raz w wietrzne dni deszczowe czy nawet jak jest snieg, bo nie mam w okolicy garażu czy kanału a zarobić jakoś na życie trzeba dosłownie nie kazdy ma sie dobrze jako powiedzmy nastolatek że mu rodzice kupią. A jak narazie żadne auto które robiłem nie przyjechało z reklamacja więc jestem zadowolony po za tym wszystko robie za połowę ceny warsztatu. Jesli ktoś chce popisać to śmiało, ale nic na siłę i na luzie.... Pozdrawiam

Muzyk-Grzes
27-10-12, 00:02
Krzysiek, ale tak nie zaoszczędzisz, z tym że warsztaty nie planują głowic nigdy się nie spotkałem ,o docieraniu bloku papierem 80 tez nie, choć różne rzeczy już widziałem. A tak teraz sam powiedz, nie splanowałeś głowicy bo liczyłeś że się uda a się nie udało. Wywaliłeś kasę na uszczelkę i teraz ta też nadaje się do kosza.
Jeśli chcesz się nauczyć robić nie tak jak warsztaty w tym kraju to rób jak przykazane. Takie jest przysłowie że chytry dwa razy traci i tak wyszło teraz. Narobiłeś się wydałeś kasę i nic z tego nie ma, teraz musisz zrobić to jeszcze raz i jeszcze raz wydać kasę.
Jesli nie masz kasy zrobić czegoś od razu to kup uszczelkę głowicy, potem uszczelki kolektorów, rozbierz głowicę, wyjmij klawiaturę i tak przygotowaną głowice splanuja za 40-50zł.
Nikt tu nie chce ci źle doradzić ,ani się popisywać wiedzą ,staramy się doradzić i odpowiedzieć na pytania.

CRX1
27-10-12, 00:32
Nikt tu nie chce ci źle doradzić ,ani się popisywać wiedzą ,staramy się doradzić i odpowiedzieć na pytania.
Zgadzam się w 100%.Nie tylko ty miałeś pod wiatr i pod góre,ale uporem i czytaniem dojdziesz do perfekcji.Wymiana sprzęgła na ulicy ,to zaden problem .Wszystcy dobrzy mechanicy zaczynali na podwórku grzebiąc przy złomach,więc się nie unoś i jak pytasz, to kazdy radzi zebyś nie popełniał błędow,ktore kazdy z nas gdzieś tam popełnił.Szlif głowicy to naprawdę koszt 40-50,- i robi sie obligatoryjnie,gdyż głowica przez spore dokręcenie i temperature odkształca się.Płyn tworzy wżery i żeby zapobiec szybkiemy uszkodzeniu nowej uszczelki robi się szlif.Pozdro


z tym że warsztaty nie planują głowic nigdy się nie spotkałem
A z takim przypadkiem się spotkałem i gość zapierałsię ze planował ,a silikon dał na wszelki wypadek -załamka

Humelix
27-10-12, 00:44
No i widzicie nie sżło tak mile odrazu :D Jutro to z kolegą obczaje i się zobaczy trudno to kupię nową uszczelkę jc Pozdro stawiam po piwie !! Dam znać co wydłubie jutro zobaczycie jutro jeszcze odpali i bydzie łazić :D

Yotomeczek86
27-10-12, 02:30
Może z papieru sobie wytnij... A co tam, taniej będzie. Głowice ZAWSZE się planuje i niema to tamto.. albo robisz RAZ a porządnie albo 40 razy źle... Uszczelkę tylko OEM kup, masz wtedy pewność że Ci się nie wysra. A tłumaczenie że się uczysz... No masz manual, można przeczytać w nim wszystko, także żadne to tłumaczenie. Ja silnik pod blokiem wymieniałem, remontowaliśmy u mnie w domu... Jeździ i ma się dobrze, ale nie oszczędzałem na planowaniu głowicy i częściach - nie stać mnie na zamienniki i fuckupy.

piotrstrojek
27-10-12, 09:27
Krzyśku, jeszcze jedna rada odnośnie samej uszczelki. Półtora roku temu w mojej "zapasowej" Hondzie - Concerto wywaliło uszczelkę. Chciałem zrobic po taniości, więc robiłem sam. Przyoszczędziłem więc na tym co się dało a mianowicie na samej uszczelce i kupiłem za (chyba) 90 zł z IC grafitową Elringa. Resztę zrobiłem "zgodnie ze sztuką". Praktycznie od samego początku coś było nie halo - płyn nie znikał hurtowo, ale musiałem go dolewać po szklance raz na dwa - trzy tygodnie, od razu natomiast bąblowało w zbiorniczku... uszczelka wytrzymała 3 miesiące. Po czym rozj... ją na wszystkich 4 cylindrach...

po tej przygodzie stuliłem uszy i pokornie - zgodnie z wytycznymi z forum udałem się do ASO - kupiłem oryginalną (również grafitową - o dziwo :p) i znowu przeprowadziłem operację podmiany uszczelki - wyobraź sobie od roku jest lux i grama płynu nie ubywa... a uto jeździ na gazie więc lekko nie ma. Wyciągnij wnioski sam...

Nie złość się na innych docinki, bo nie ma to sensu, każdy chce Ci pomóc, ale jak się pisze n-ty raz coś co było opisywane na forum wiele razy i ktoś popełnia te same błędy to jakaś złośliwość się sama na usta ciśnie :p

rooter666
27-10-12, 10:10
40-50 za planowanie? tyle płaciłem 7 lat temu :P
w lato dawaliśmy głowice z opla kolegi to skasowali go na 100+vat ;)

jasiek09
27-10-12, 11:20
40zł do tej pory płaci się w moich okolicach i jest zrobione ok:) Kazdy dla swietego spokoju planuje głowicę ale jakbym miał liniał i odchyłki mieściły by się w normie z manualem to bym nie planował:)

Humelix
27-10-12, 17:31
I była według manuala mierzona i jest ok po dzisiejszej inspekcji to nie uszczelka, nie dymi nie ma mleka olej czysty za dobrze chodzi. powodem jest ssanie i krokowy tyle w temacie mówiłem że silnik na rok on nie miał być zrobiony *****iście tylko żeby płynu nie wdupiało. Przeciez D16Z6 którę będę składać to tam bedzie wszystko robione porządnie.

KOniec Tematu.