Zobacz pełną wersję : Gwint d2
Witam
Moze ktoś miał styczność z tym zwieszeniem:
http://www.d2racing.com/content/products/RS_coilovers
Proszę o opinie.
Dziekuje.
Szczerze, to wątpię że na tym forum ktoś ci coś powie na temat tego zawiasu... spróbuj może na streetracing.pl o ile pamiętam była tam dyskusja nad zawiastem D2 na kilka stron.
pozdr
Szczerze, to wątpię że na tym forum ktoś ci coś powie na temat tego zawiasu... spróbuj może na streetracing.pl o ile pamiętam była tam dyskusja nad zawiastem D2 na kilka stron.
I tu sie ziomie mylisz, bo mam juz od jakiegos czasu taki gwincik D2 Racing w mojej hcc 6 gen zalozony i nawet na nim jezdze :aloha: . Zdaje sie jednak, ze na tym forum jeszcze nie jest to zbyt popularny set i poza mna chyba tylko user Zdziarek cos takiego rowniez do coupe 6 gen ma wrzucone, natomiast na streetracing.pl juz wieksza liczba osob na tym smiaga od dluzszego czasu i z tego co czytalem to sobie chwala to zawieszenie.
No wiec jak to wyglada u mnie:
1) Regulacja - w tym miejscu poczatkowo mozna sie zlapac za glowe czy cos innego... w zaleznosci jak kto woli, poniewaz jest naprawde sporo mozliwosci dowolnej regulacji tego zawieszenia. Jest niezalezna regulacja wysokosci, napiecia wstepnego (jak ja to mowie scisku) sprezyny oraz twardosci pokretelkiem od gory przy kielichach, czyli wszystko czego nie powstydzilby sie kazdy porzadny gwint. W kazdym razie mozna sobie troche z ustawieniami pokombinowac np. na zwyklym podnosniku wyciagnac amorki, ktore sa krotsze od seryjnych i ustawic tylko nieco nizej od serii lub w ogole max w dol.
2) Twardosc - nie wiem jak z innymi gwintami, ale wydaje mi sie, ze jak juz ktos sie decyduje na zawieszenie gwintowane to liczy sie z tym, ze nie bedzie ono w takim stopniu komfortowe jak seryjne, chodzi tutaj bowiem o poprawienie wlasciwosci jezdnych niestety kosztem komfortu, no ale cos za cos. W D2 jesli skrecisz sobie zawias na max twardo to masz, ze tak powiem beton nadajacy sie raczej wylacznie do jazdy na tor a nie na nasze dziurawe i pelne kolein drogi. Drogi to moze niezbyt precyzyjnie powiedziane, bo bardziej pasuje tutaj okreslenie dukty czy szlaki :djablek:. Przy ustawieniu max miekko natomiast da sie jezdzic w miare normalnie i najbardziej dokuczliwe sa wtedy serie dziur lub poprzecznych wyboi na drodze znajdujacych sie w bliskiej w stosunku do siebie odleglosci, przy ktorych z natury juz twardsze zawieszeniue jakim jest gwint nie nadaza wylapywac wszystkich nierownosci i zaczyna telepac buda, szczegolnie lekki tyl w coupe ma tendencje do lekkiego podskakiwania. Aby tego uniknac osobiscie ustawilem sobie zawias o jakies 360 stopni od najbardziej miekkiego i jest lepiej. Jak widac wiele zalezy od jakosci drog po jakich jezdzimy, bo na lepszych odcinkach nie ma problemu z omijaniem dziur, ktory pojawia sie na odcinkach gorszych :P.
3) Wlasciwosci jezdne - skrecilem zawieszenie na jakies -30 z przodu oraz -40 z tylu i w zakretach Civ zachowuje sie duzo lepiej niz w serii tzn. lepiej trzyma sie drogi i mozna w nie wchodzic z wieksza predkoscia. Poza sytuacjami wymienionymi wyzej jest bardziej stabilnie i ogolnie jestem zadowolony, nie wspominajac juz o roznicy w wygladzie po wiekszej glebie. Chociaz ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy nie podniesc troche fury, poniewaz zdarza mi sie przyhaczyc dokladka lub tlumikiem szczegolnie w PO w miejscu, w ktorym parkuje.
Trzeba tez pamietac zeby zamawiajac D2 pod swoj model samochodu brac w miare jak najbardziej miekkie sprezyny w zestawie, zeby nie trafic czasami na calkowity hardcore nadajacy sie tylko do driftu lub dragu, a nie na ulice. Jak bys mial zamawiac D2 dla siebie bierz jak najbardziej miekkie springi pod dany zestaw do 6 gen i w razie gdyby bylo Ci zbyt miekko to chetnie sie wymienie, bo mysle, ze troche bardziej miekko moglo by byc.
Jak znajdzie sie ktos kto smiga na bardziej rozpowszechnionym (szczegolnie po ostatnich zakupach grupowych) gwincie Koni 1150 to chetnie zrobie porownanie jazdy na D2 vs Koni.
O a jednak ktoś się znalazł. Miło się zaskoczyłem.
Przyznam, że nie latałem na D2 ani Koni 1150, ale Koni chyba nie podchodzi do piłki.
Proponuje raczej porównanie D2 vs Tein.
a jeśli się mylę to mnie poprawcie.
pozdrawiam
1.Dziękeuje Ziomie za opinię.
2.Przy naajbliższej wizycie w Poznaniu pozwolę sobie sprawdzć zachowanie D2 na drodze::)
3. Jak z gwarancję na D2?
BR
AM
Jak z gwarancję na D2?wymiana na nowe
temat trenowany przez pare osob na sr.. opinie raczej niespecjalne..
3. Jak z gwarancję na D2?
Gwarancja heh - zalezy gdzie zawieche kupisz, bo jesli kupisz w PL od oficjalnego dystrybutora lub ktoregos z posrednikow to tak samo jak z innym zawiasem np. Koni (moze oprocz Bilsteina, ktory jest regenerowalny na miejscu - to tak zeby sie !markos nie oburzyl za chwile ;)) czyli w razie awarii bedziesz mial mozliwosc, ze odesla do producenta i wymienia Ci na nowe. Jednak chyba kazdy liczy na to, ze zakupiony za tyle $$$ zawias bedzie porzadnym produktem i przez dluzszy czas nie sprawi zadnych negatywnych niespodzianek - jak dotad wlasnie takie zdanie mam o D2.
2.Przy naajbliższej wizycie w Poznaniu pozwolę sobie sprawdzć zachowanie D2 na drodze::)
Nie ma problemu. A najlepiej zalatw jeszcze kogos z innym gwintem dla porownania :aloha:
temat trenowany przez pare osob na sr.. opinie raczej niespecjalne..
Widocznie ja trafilem przynajmniej w wiekszosci na te pozytywne :d
[ Dodano: Wto 02 Paź, 2007 ]
[/quote]
Przyznam, że nie latałem na D2 ani Koni 1150, ale Koni chyba nie podchodzi do piłki.
Proponuje raczej porównanie D2 vs Tein.
A pilka to...?
Chcialbym kiedys wreszcie zoabaczyc Teina na zywo i to najlepiej na jakiejs Hani - taka konfrontacja gwintow brzmi dosc interesujaco.
faktycznie zawias ma full regulacje, natomiast dosc szybko wysiadaja te zawieszenia na naszych drogach
A pilka to...?
chodziło mi o to, że D2 wydaje się bardziej profesjonalnym zawiastem, i koni jednak nie będzie równie dobre.
chodziło mi o to, że D2 wydaje się bardziej profesjonalnym zawiastem, i koni jednak nie będzie równie dobre.
Hehe troche nie zaczailem o co biega z poczatku :afro:. Wydaje mi sie, ze przynajmniej z wierzchu jesli chodzi o budowe te dwa zawieszenia sa bardzo do siebie zblizone, chociaz gwintu koni nie mialem okazji trzymac w rece i znam go tylko ze zdjec, w przeciwienstwie do D2. Ciekawe jak to wypada jesli chodzi o porownanie wlasciwosci jezdnych.
Dla ciekawskich dodam, ze zawieszenie D2 Racing jest podobno na azjatyckim rynku odpowiednikiem hamerykanskiego K-Sporta i oba wychodza bodajze z tej samej fabryki.
Z tego co wiem to D2 można kupić już za niecałe 3000zł
Mam teraz pytanie: Kiedyś użytkownik civic45 oferował sprzedaż teina (może go sprowadzić) i cena tej uboższej wersji o ile dobrze pamiętam to było coś koło 3000. Czy nie lepiej pójść w teina? Na sr.pl można wyczytać, że D2 się sypie (wiadomo, że wszystko się psuje, ale D2 chyba troszkę szybciej wysiada), a na reklamacje czeka się dłuuugooo (Pl>USA>PL). Za ile można kupić droższy wariant teina?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.