Zobacz pełną wersję : Problemy z biegami:(
Cześć.
Niedawno w mojej hondzitsu coś ciężko biegi wchodzą. Najgorzej jedynka i dwójka. Trzeba tak jakby przełamać czego unikam albo na luz i z powrotem na bieg, czasem kilka razy , albo wysprzęglić. Dochodzi do połowy i dalej stawia opór.
Jak mam na luzie i macham w stronę 5tki co też coś obciera, w stronę 1 jest ok.
Coż to może być? Miał ktoś podobny problem?
Sprawdz czy masz olej w skrzyni w pierwszej kolejnosci
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
dodatkowo polecam wymianę płynu hamulcowego (oczywiście w ukł. hydraulicznym sprzęgła) i jego odpowietrzenie.... na pewno nie zaszkodzi a jest duza szansa na poprawę.
Sprzęgło było odpowietrzane z 3,4 miesiące temu bo wcale nie odbijało. Płyn też został wymieniony.
Mechanik powiedział wtedy że coś, już nie pamiętam co, w każdym bądz razie coś koło sprzęgła się poci(ie pamietam jak sie to nazywa) i że jeśli jeszcze takie cos sie powtórzy to możliwe że będzie to trzeba wymienić i że to jest drogie. Jak będe miał chwile czasu to zerknę to tego oleju:)
Sterowanie sprzęgłem to pedał, pompa, przewód, wysprzęglik i łapa. Pocić mogą się pompa, przewód i wysprzeglik. Najdroższa z tego wszystkiego jest pompa. To koszt poniżej 200 zł więc nie wiem co tam mogłoby być drogie.
Sprawdź czy płynu ze zbiorniczka nie ubywa. Tylko nie z tego na płyn do hamulców ale z tego mniejszego obok.
U mnie też coś takiego się zaczęło jak zimno się zrobiło. I dziwne jest to, że jak się wrzuci bieg z oporem i nie puści sprzęgła to potem wchodzi malina. A jak dasz na luz i znowu wciśniesz sprzęgło to ciężej. Czemu tak jest, że jak się wyłączy silnik to biegi wchodzą elegancko.
Zimą jest to zjawisko normalne, zwłaszcza przy większych temperaturach oraz po uruchomieniu zimnego silnika. Wynika to z tego, że wraz ze spadkiem temp. olej w skrzyni staje się bardziej gęsty. Sam problem może nie dotyczyc skrzyni, lecz sprzęgła i układu sterowania nim. Sprawdź stan płynu w układzie sterowania oraz czy się nie "poci" przy skrzyni.
Wiem jakie to uczucie jak olej się zgęstnie ale takie rzeczy to nie przy temeraturze rzędu 1-5 stopni. Tamtej zimy gęstniał gdzieś od -15 , przy -25 można było jeszcze machać biegami ale to było czuć że jest gęsto. a teraz ewidentnie coś obciera.
Masz płyn w zbiorniczku wyprzęgnika? Jak tak to zmień olej w skrzyni choćby na jakiś 10w40 półsyntetyczny. Ja po wymianie zauważyłem ogromna różnice i też miałem problem z jedynka , nie wchodziła tak jak pozostałe biegi.
Ja u siebie mam przyczynę chyba. Puszczająca pompa sprzęgła. Cieknie solidnie i jak trzymam długo sprzęgło to wchodza malina, a jak wcisnę i chcę wrzucić bieg to kupa.
Sprawdziłem płyn w tym zbiorniczku koło płynu hamulcowego, w tym malym. Płynu jest sporo.
A mógłby mi ktoś podrzucić zdj w którym miejscu jest korek od oleju w skrzyni? silnik d14z3.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.