Zobacz pełną wersję : Mam zamiar dokładać klimatyzację - prośba o pomoc i wskazówki.
Piotrek.db9
24-10-12, 20:23
Witam. Kupiłem na allegro kompletną klimę i teraz będę próbował sam ją zamontować ;) Szukałem w necie i mało znalazłem na ten temat, a w zasadzie nic... Jedyne co mam to schemat z honda parts, ale tam widzę tylko mniej więcej co do czego połączyć i to też nie za dobrze. Tu pojawia się prośba -gdyby ktoś mógł mi podesłać foto spod maski gdzie mniej więcej jaki podzespół przykręcić i drogę po przewodach - będę bardzo wdzięczny. Ewentualnie jeśli ktoś z okolic Grodziska Mazowieckiego i będzie miał chwilę żebym mógł podjechać i zobaczyć jak to wygląda to już w ogóle super!
POZDRAWIAM!!
Ja mógłbym pomóc, tyle, że wiem tylko gdzie jest chłodnica klimy i oczko do sprawdzania stanu oleju w układzie.
Jak masz tu jakiś schemacik, to mógłbym jutro podesłać fotki.
Piotrek.db9
24-10-12, 22:25
http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_large_image_C50.php?block_01=17ST3 01&block_02=BOP0500&block_03=17135
Tutaj mam schemat węży, jak co z czym połączyć więc mam nadzieję, że z tym sobie poradzę. Tylko za bardzo nie wiem gdzie dokładnie każdy ten podzespół powinien być przykręcony, za co i tak dalej ;)
Przykręcać i prowadzić przewody tam, gdzie pasuje ;)
Jutro postaram się podesłać jakieś fotki, może coś podpatrzysz.
Tak patrzę na ten schemat i nie mam pojęcia gdzie znajduje się parownik... Bo to chyba jest ta duża część z prawego górnego rogu, tak? To chyba pod deską gdzieś jest...
aby to wszystko było szczelne pamiętaj aby każdy oring wymienić na nowy. Jak coś to mam gościa z grodziska który zakładał klime do 5 i 6 gena, ale za free na pewno tego nie zrobi:(
Wysłałem zdjęcia, mam nadzieję, że coś z nich wywnioskujesz.
Jak coś, to pisz, dorobimy inne ;)
Piotrek.db9
26-10-12, 10:25
Dzięki bardzo za fotki, już dają jakiś obraz wszystkiego ;) Jeszcze nie mam tego całego sprzętu - czekam na kurieria... Po prostu chce zebrać jak najwięcej informacji teraz, żeby jak najmniej siedzieć później przy tym - szczególnie, że taka pogoda już jest zimna!! Dealer, a nie wiesz może, czy te oringi można kupić w jakimś gotowym zestawie czy muszę kompletować po sztuce? Jeszcze pozostanie kwestia elektryki całej tego ustrojstwa... Jak nie będę wiedział gdzie co wpiąć to się odezwę znów.
Melduj o postępach.
I załóż temat o swojej, chętnie rzucę okiem :)
zajac_skacze
26-10-12, 11:30
Ja również z chęcią będę śledził wątek, też mam w planach montaż klimy...
Piotrek.db9
26-10-12, 21:22
Dziś przyszła paczka - mimo bardzo słabego zapakowania wszystkie aluminiowe wężyki doszły w całości :D Jutro zacznę łączyć to mniej więcej ze sobą na sucho, a później zaglądać jak powinno to wszystko leżeć pod maską. Muszę tylko jeszcze kupić te oringi oraz pasek i będę walczył. Jak na razie mam dwie zagwostki - elektryka i poprowadzenie paska wieloklinowego... Widziałem, że trzeba tam wrzucić jeszcze napinacz i nie wiem za bardzo jak to powinno być przykręcone. Jutro poprzymierzam ;) A co tu pisać o tej mojej biednej hondzie ;p podłokietnik ostatnio sobie kupiłem - skórzany :D:D:D
jak miałeś pomysł by zaglądać do aso po uszczelki to od razu mówię że gościu wycenił chyba 14 malutkich uszczelek na 1500zł!!!!! tylko wybuchłem śmiechem i wyszedłem. najlepiej zdejmij wszystkie uszczelki które dostałeś na przewodach, policz jakiego rozmiaru ile uszczelek, z tego co pamiętam to były chyba 3 wielkości i podjedź do serwisu klimy i niech Ci dobiorą. Mi gościu wybrał i powiedział bym skoczył po browara :)
-zacznij od wymycia parownika bo potem będziesz się zastanawiał czemu Ci śmierdzi z nawiewów
-wyczyścić zagłębienia na uszczelki by nie było przecieków
-przy skręcaniu przewodów najpierw uszczelki posmarować olejem(nie wiem po co, tak mi powiedział facet w serwisie klimatyzacji)
-zobacz czy łożysko w napinaczu nie wydaje z siebie dziwnych dźwięków
-kostka od podłączenia termostatu przy parowniku z samochodem jest za konsolą środkową w przezroczystej osłonce trochę poniżej radia
-kostka do podłączenia wiązki przewodów którą dostałeś w paczce jest na wysokości filtra powietrza z założoną zaślepką
hmmm. już mi nic więcej nie przychodzi do głowy z takich ważniejszych informacji, jak coś to jeszcze pytaj
Piotrek.db9
27-10-12, 00:48
ooo!! dzięki za posta! teraz powinienem znaleźć przewody bez problemu ;) olej to dobry pomysł - chodzi o uszczelnienie, tak samo w sumie robi się z filtrem oleju przy wymianie, ale sam bym o tym nie pomyślał. Kurde, z tego co czytam to zanim się zabiorę za wszystko będę musiał zajrzeć w parę miejsc... Więc nie wiem czy uda mi się zrobić to wszystko w ten weekend... Ten parownik faktycznie trochę nieprzyjemnie pachniał - jak go wymyć? można go po prostu przelać wodą?
chodzi o to że trzeba parownik zdezynfekować bo znajdują się na nim grzyby i inne smrody, ja go odkaziłem jakimś sprejem do odkażania ran lub najlepiej czymś na bazie alkoholu co wyparuje łatwo.
-zobacz czy termostat(pręcik w białej osłonie) nie dotyka parownika ani nie jest od niego za daleko bo od tego zależy w jakiej temp. będzie Ci się rozłączała klimatyzacja
Piotrek.db9
29-10-12, 22:44
Może mi ktoś szybko powie - jaki pasek idzie na sprężarkę? Ze strony hondy wychodzi mi, że 795mm, a na forum ktoś napisał, że 825mm i podobno gra gitara, teraz sam nie wiem co kupić...
Niezła rozbieżność, ten ktoś z forum to na pewno w takim silniku jak u Ciebie zakładał?
Piotrek.db9
30-10-12, 11:27
Ok... już sprawdziłem... On miał 5D, ale po lifcie... myślałem, że to nie robi różnicy, a jednak robi! Po lifcie jest 825mm, a przed liftem 795mm i wszystko jasne. Dzięki za zwrócenie uwagi.
PS. dziś kupuje pasek i powinny być oringi, więc mam nadzieję, że w weekend zacznę ;)
Informuj o postępach. I spiesz się, bo ma ocieplenie przyjść, akurat układ przetestujesz ;)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?68145-Klimatyzacja-MA8-D14A2-1996-chc%EA-zamontowa%E6 przeglądnij temat. Wątki z montażem klimy przewijały się już kilkukrotnie, w każdym pewnie znajdziesz przydatne wskazówki. Kup sobie wszystkie oringi nowe, osuszacz nowy, skraplacz nowy też by nie zaszkodził ;] To, że zestaw wymontowany z innego autosa wcale nie gwarantuje sukcesów. W manualu masz jak sprawdzić miernikiem elementy sprężarki. Sam montaż klimy to banalna sprawa, wymontujesz akumulator, filtr powietrza, poprzykładasz przewody i szybko dojdziesz co gdzie idzie. Najwięcej zabawy będziesz miał z założeniem paska (trzeba odkręcić jedną z poduszek silnika).
Piotrek.db9
30-10-12, 21:49
Ech... oringi już są, środek do czyszczenia parownika też już jest... Nie wiem czy skraplacz teraz będę kupował, bo już powoli kasy zaczyna braknąć ;( W ogóle myślałem nad nabiciem na wiosnę dopiero, bo raczej teraz już mi się nie przyda klima. Więc wtedy ewentualnie bym kupił osuszacz. Na razie chcę to po prostu upchnąć w samochód.
PS. dzięki za link. Nie wiem czy ktoś kiedyś robił jakieś zdjęcia z montażu tego. Jeśli będzie mi to szło tak, że będzie się dało pochwalić to może jakąś foto instrukcję się zrobi dla pokoleń. Planuję zabawę w sobotę rano... mam nadzieję, że nic nie wypadnie.
Piotrek.db9
13-11-12, 12:44
Napisałem tu ostatnio posta i nacisnąłem nie ten przycisk co trzeba i cały poszedł w eter, wiec tak się wkurzyłem, że następnego piszę teraz - czyli po jakichś 3 dniach. No więc... Założyłem wszystko jak trzeba, faktycznie montaż tej klimy jest bardziej intuicyjny niż zakładanie majtek na tyłek, wszystko jest wyprowadzone tak, że wiadomo gdzie co ma iść ;) Oczywiście nie będę nic nikomu ujmował - MM63 zdjęcia się przydały ;) Wszystkie porady jak najbardziej też. Miałem zamiar zrobić fotorelację - zacząłem robić fotki, ale im dalej w las tym bardziej były ręce brudne i czas leciał nieubłaganie... Skończyłem robotę o 22 wiec gdybym jeszcze miał robić fotki to przywitałby mnie świt chyba ;p No i teraz jakie są wrażenia... Nadal nie nabiłem jej, bo nie miałem zupełnie czasu, a poza tym słyszałem, że obowiązkowo po każdym rozszczelnieniu trzeba wymienić osuszacz, wiec muszę jeszcze to dziadostwo kupić i wtedy pewnie nabiję, żeby mieć pewność, że wszystko jest szczelne. Druga rzecz to ten pieprzony napinacz... Jak kręciłem nim jak był luzem to śmigał i wszystko było ok, a po założeniu włącza mu się lekki świerszczyk - we wnętrzu trzeba się skupić żeby cokolwiek usłyszeć, ale na zewnątrz już słychać. I teraz pytanie, czy to padające łożysko, czy możliwe, że za mocno go napiąłem i dlatego popiskuje, a może po prostu mu wpuścić smaru w sprayu i przestanie.
A tak na koniec co do samego montażu to gdyby ktoś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem póki jeszcze pamiętam ;)
przed przykręceniem śruby regulacyjnej chyba na klucz 10 musi być luźna śruba dociskająca łożysko z kółkiem napinającym. Miałem to samo jak wkręcałem śrubę regulacyjną po dokręceniu kółka napinającego(świst). Zobacz w manualu jak się napina pasek klimy najlepiej i po obrazkach od razu załapiesz. Jak zrobisz to co napisałem a takiej będą odgłosy to faktycznie wymieniaj łożysko, pozdro.
po ustawieniu naciagu paska dokrec napinacz do boudowy im sie po jakims czasie odkrecil nowy pasek poszedl z dymem malo nie zginol napinacz :p
Piotrek.db9
16-11-12, 21:46
Nie no ja na początku zrobiłem tak, że najpierw naciągnąłem pasek, a dopiero później dokręciłem rolkę. W sumie to czasem popiskuje, czasem nie... Jutro trochę czasu będzie to popatrzę, może wyjmę rolkę i zrobię jej jakiś serwis... Kupiłem osuszacz i mam zamiar go wkręcić i pojadę na nabijanie, żeby mieć spokojną głowę na lato. Chyba, że to bezsens totalny, bo wiadomo, że się nie przyda na zimę klima, ale chodzi mi tylko o sprawdzenie szczelności. Macie jakieś mocne argumenty co do robienia tego nie teraz tylko później?
Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj ;)
Klima przydaje się do osuszania szyb, a nie wiadomo jaką będziemy mieć zimę.
Poza tym miałbyś już wszystko gotowe na nadejście letnich upałów :D
pisałem Ci kolego we wcześniejszym poście byś sprawdził te łożysko:), jak masz zamiar zdejmować to kółko to od razu wymień te łożysko bo to groszowe pieniądze, ja zabrałem ze sobą to łożysko do inter cars i tam mi znalazł takie samo które było do napinacza rozrządu jakiegoś niemca teoretycznie:) coś ok 15zł kosztowało:) więc lepiej wydać te parę groszy niż bawić się w smarowanie starego itp.. Jak masz zamiar nabijać nowo zainstalowaną klimę to lepiej z barwnikiem i ewentualne nieszczelności w lato naprawisz
Piotrek.db9
19-11-12, 13:38
Ok, zrobię jak mówisz jeśli chodzi o takie pieniądze to faktycznie nie ma się co bawić ;) Byłem w sobotę w serwisie i powiedzieli mi 70zł za sprawdzanie szczelności azotem, następnie serwis klimy czyli czyszczenie układu i odgrzybianie za 120zł i na koniec nabijanie za 170zł. Jako, że pojechałem w takie miejsce pierwszy raz, wszystkie inne w mieście nie działały w sobotę, to nie mam żadnego odniesienia co do cen. Ile Wy wydajecie na te poszczególne czynności?? Jeszcze pytanie o to sprawdzanie szczelności - w teorii wszystko powinno być ok - żadna rurka nie była pęknięta, gwinty były całe, a wszystkie oringi zmienione, czy jest sens sprawdzania szczelności w takim razie??
Lepiej sprawdzić. Szkoda by było, gdyby gaz albo olej wyleciały gdzieś poza układ razem z tymi 170 złotymi. Przynajmniej śpisz spokojnie ;)
Jak Ci w takiej starej instalacji nic nie ucieknie to będziesz mógł mówić o dużym szczęściu. Sprawdzanie "na oko" to sobie o kant można rozbić.
ja w lato robiłem nabijanie od zera i pełny serwis za ok150zł. w ultracar na modlińskiej w warszawie łącznie z sprawdzeniem na początku szczelności. Myślałem że jest szczelne ale na jednym połączeniu było za słabo skręcone, mam bez kontrastu niestety. odgrzybianie raczej nie ma sensu jak miałeś parownik na stole i go czyściłeś
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.