PDA

Zobacz pełną wersję : LCA - V i VI gen zamienne?



nyndz
24-10-12, 10:39
Zastanawialem sie ostatnio nad taka rzecza - LCA czyli dolne tylne wachacze na kazdej aukcji/w ogloszeniu sa dzielone na EG 91-95 i EJ 95-00... Na logike w sumie tylne wahacze podchodza np ze swapem tylnych hebli na tarcze miedzy generacjami, wiec teoretycznie powinny byc te elementy zamienne. Ale czy sa? Mial ktos jakas stycznosc z nimi albo w reku oba komplety?

Mysle ze to by rozwialo potencjalnie mit i osoba szukajaca mialaby duzo szerszy zakres czesci do nabycia jakby nie patrzec.

spychu
24-10-12, 10:44
LCA miedzy 5gen EG a 6gen EK nie sa zamienne, te od EK sa dluzsze, bo mocowania w budzie sa w innych miejscach.

nyndz
24-10-12, 11:35
Okay, dzieki za odpowiedz :)

zakit
24-10-12, 15:41
zwykly wahacz od 6gena jest 7cm dluzszy w porownaniu tego do 5 gena.
siłą rzeczy LCA rowniez muszą się różnić :)

nyndz
24-10-12, 17:11
Ej to jak to dziala ze swapy hebli miedzy generacjami sa zamienne? :confused:

Gorliś
24-10-12, 17:49
zakit piszac zwykly wahacz, mial na mysli seryjny wahacz poprzeczny. No to tak dla jasnosci, LCA to nie jest nazwa zarezerwowana dla aluminowych wahaczy tylko skrot od lower control arm.
Swapy hebli wymienia sie z wahaczami, ale wzdluznymi - ang. trailing arm.
Tylna "belka" (miejsce, ktore jest przykrywane jak ktos montuje ASR) jest krotsza w 6genie niz w 5genie. Stad wahacze poprzeczne 6gena sa dluzsze.
Nie ma to wplywu na wahacze wzdluzne.

nyndz
25-10-12, 18:37
Hmm szczerze to sie pogubilem. musialbym na schetam zawiasu popatrzec a nie mam pod reka, potem przegoogluje. Ale fakt ze lekkie dolne wahacze nie pasuja z V do VI gena pozostaje niezmieniony rozumiem? ;)

Gorliś
25-10-12, 19:02
krotko mowiac - nie pasuja;)

zakit
25-10-12, 21:44
Hmm szczerze to sie pogubilem. musialbym na schetam zawiasu popatrzec a nie mam pod reka, potem przegoogluje. Ale fakt ze lekkie dolne wahacze nie pasuja z V do VI gena pozostaje niezmieniony rozumiem? ;)

dokladnie.



w gwoli scislosci
LCA, czyli lower control arm, to wlasnie dolny wahacz poprzeczny.

jak wiadomo civic ma zawieszenie wielowahaczowe, zarowno z przodu jak i z tylu.

tyle zawieszenie sklada się z:

wahacz dolny przedni - do ust. zbieżności
wahacz wleczony, czyli to najwieksze gowno razem z piastą, ktore to wlasnie sie swapuje miedzy budami.
gorny wahacz poprzeczny - czesto swapowany na wahacz z regulacją - po upgradzie na regulowany da sie nim ustawic kąt pochylenia (tzw. popularnie negatyw)tylnego kola
oraz dolny wahacz poprzeczny, czyli wlasnie LCA

kontynuujać dolny poprzeczny rozni sie w 6 genie od tego z 5 gena(-7cm)




ufff, mam nadzieje ze bedzie jasno :D

nyndz
26-10-12, 03:34
Przeglad pola w pelni (duza dawka przydatnej wiedzy), nawet na schemat nie musialem spogladac! Dzieki wielkie;)

kubson012
01-02-13, 11:31
A czy wahacz poprzeczny ten co LCA tylko seryjny podejdzie z 5d do EG? Na zdjeciach sie troche roznia a szukam juz tydzien wahaczy pod stabilizator na tyl z EG i nie ma na swiecie takich chyba ani allegro ani na roznych wiec skoro staby pasuja z 5d to ten wahacz chyba tez powinein?? Bo tych z 5d jest mnostwo na allegro pod stabilizator tylko czy mocowanie amortyzatora sie nie rozni i czy wymiarami sie nie roznia jak ktos wie to byl bym wdzieczny za info