Zobacz pełną wersję : B18 --> wal z B20 , ktos w PL to przerabial ???
Witam :)
Otoz szukam info na forach hamburgerowych itd , ale ciezko mi wyszukac jedno znacznej odp ile to daje i jak to zbudowac , jak i na czym spasowac. Czy ktos w PL przerabial taki temat , warto sie w to bawic ?
Skladam od nowa blok B18 z moja glowica b16a , chce jak najlepiej wykorzystac potencjal B18 bez ponownego otwierania silnika w przyszlosci.
Glowica bez lizniecia itd, seria. Ostre walki cat cams , sprezynki i talerzyki tez , bedzie krecone kolo 9k rpm.
Blok b18c4 + pctx w nadwymiar. Czy bawic sie w wkladanie walu z b20 ktory zwieksza pojemnosc na okolo 1.9L , pisal o tym kolega z forum i potwierdzilem to na hondatech , ale czy korby z b18c4 i cala reszta zostaje ? Czy wywalac cale bebechy ?
Z gorry dzieki za pomoc ;)
ja robilem min. - musisz miec korby z b20
I chyba na tym wysoko nie pokręcisz ale mogę się mylić. Pamiętaj żeby dać do sprawdzenia wał czy nie trzeba będzie zrobić szlifu i najlepiej całość wyważyć itp. Oczywiście poprawcie mnie jeśli głupoty gadam:D
Tyniu , z tego co wyszperalem , i dowiedzialem sie od kolegi crxd16 , to trzeba poskladac zestaw wal + korby + panewki korbowe pod b20. Pojemnosc nie wzrasta dyrastycznie , ale mozna na tym zrobic pare KM , kwestia pewnie korby zeby nie wystawal tlok nad blok :D Tyniu ja jak skladam blok to zawsze od podstaw z wywazeniem i spasowaniem ;) Jak ktos ma jeszcze jakies info to pisac :D
Tak dokładnie taki zestaw jak piszesz. Dowiedź się też ile można kręcić bezpiecznie. Tylko pytanie jeśli masz dobry wał to czy opłaca się kupować od B20 i robić wszystko jeszcze raz?? Znajdziesz na pewno dobre rozwiązanie. Trzymam kciuki za projekt. Aha jeszcze możesz zapodać suchą miskę, z której będzie największy przyrost i skutecznie opróżni twój portfel:pp
tyniek, skad to przekonanie o mega przyrostach po suchej misce? Jakejs owszem sa, ale priorytetem dla montazu suchych misek jest obnizenie srodka ciezkosci (montaz silnika nizej), zapewnienie stalego smarowania (przeciazenia, zjazdy). Raczej nie robi sie tego z mysla o podniesieniu mocy.
Jak masz jakies ciekawe materialy to bym chetnie poczytal.
No mnie tez ciekawi czemu ta miska ma poprawic osiagi , bo ja to znalem z tej samej strony :
ale priorytetem dla montazu suchych misek jest obnizenie srodka ciezkosci (montaz silnika nizej), zapewnienie stalego smarowania (przeciazenia, zjazdy).
Gorlis nie wiem czego konkretnie szukasz , ale tutaj sie troche dowiesz :)
http://autokult.pl/2011/10/18/smarowanie-ekstremalne-uklady-z-sucha-miska-olejowa
karamba, powyzszy art raczej traktuje o tych powszechnie znanych aspektach uzywania suchej miski.
Mnie bardziej interesuja (z czystej ciekawosci, w zyciu nie mam zamiaru pakowac suchej miski) te aspekty podnoszenia mocy.
Jedyne info jakie znalazlem, to o zmniejszeniu strat tarcia przez wykorzystanie luzniejszych pierscieni, przy wykorzystaniu podcisnienia generowanego przez pompy oleju z suchej miski.
Ale ponoc to daje przyrost okolo 20KM w 5.8L V-osemce, to ile sie spodziewac w malych 4 cylindrowych rzedowkach?
No i tego tez nie wiem , i raczej bym sie w to nie pchal :) Obecnie jestem na etapie zwiekszenia pojemnosci i szukam dodatkowych kucy :D
Gdzieś to u na forach z Usa przeczytałem, że przyrost koło 10 KM i iluś tam NM. Dla mnie się to nie opłaca robić i szkoda wydawać koło 10 tyś na taką zabawę. Stosują to ludzie na profesjonalne zawody itp. Na razie ciesz się tym co masz:D Będzie i tak mało. Ja się po 2 dniach przyzwyczaiłem:p
A nie będzie czasem tak, że przy bloku B18C4 i wale z B20 tłok będzie uderzał o natrysk oleju z racji większego wykorbienia :confused:
Skoro coś takiego ma 10tys kosztować
To stoker jest tańszy to raz a 2 po co wkładać osprzęt z b20 jak można cały dół z b20 wsadzić ...
czytaj ze zrozumieniem. 10k kosztuje sucha miska.
A nie będzie czasem tak, że przy bloku B18C4 i wale z B20 tłok będzie uderzał o natrysk oleju z racji większego wykorbienia :confused:
dlatego w B20 likwiduję się natrysk oleju.
Ttp bo blok b20 wymaga inne tloki itd i robi sie kosmos kasa zeby zrobic szybkie i dobre b20.
Korby czytalem ze lepiej dac aftermarket a nie z b20, moze ma ktos jakies konkretne info ??
No i poskladanie b18 wyjdzie mnie w dobrej kasie wiec sie zdecydowalem.
Nie chece za rok znowu otwierac silnika i szukac mocy.
Teraz zrobie co moge j na co mnie stac j na tym koniec modzenia silnika.
Moim zdaniem nawet Zwykłe B20VTEC z głowicą od B18C6 byłoby lepszym rozwiązaniem niż rzeźbienie 1.8 :) Zawsze to pojemność a i 200+ murowane zarówno jezeli chodzi o moc jak i moment. Do tego S80 albo chociaz S4C LSD i już jest naprawdę bajka.
te tłoki korby itd o których mówisz do b20 to tylko w przypadku gdy chcesz wysoko kręcić. ten setup o którym piszę zakręcisz do powiedzmy 7800 a i tak jedzie to jak złe. Niżej kręcisz = mniejsza awaryjność a moc i moment i tak by zadowoliły ;)
Dokładnie tak jak lozek pisze. Seryjny osprzęt niżej kręcisz i awaryjność spada. Jedzie to fajnie od dołu jak i praktycznie w całym zakresie. Im większa pojemność tym lepiej jeśli chodzi o potencjał bo o spalaniu nie mówimy ani o ekonomiczności od tego jest podtleneg LPG:D Gdzieś tutaj w rozmowie ktoś rzucił słowo stroker kit i to chyba najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi sucha miska, a stroker. Podobnie pewnie cenowo wyjdzie, a pojemność się zwiększy. Więc jest sporo możliwości i kombinacji, na które musisz sobie sam odpowiedzieć czy się opłaca walczyć o 5-8 km i podobnie NM czy lepiej kasę w coś innego zainwestować. I tutaj wraca powszechne porzekadło "gdzie kończy się n/a zaczyna się t":cool:
Nie no macie racje. Ale Blok b18 juz mam. Tloki juz plyna. I to jest postanowione.
Glowne pytanie tego tematu to wsadzic wal z b20 j jak to zrobic i na jakich gratach ,oraz czy ma tk sens ityle.
Sens jest taki, że będzie większa pojemność, a co za tym idzie i moc ale nie spodziewaj się też ogromnych przyrostów po tym. Minus dla niektórych to niskie kręcenie chyba, że odpowiedni kit się zapoda to tak. Do tego trzeba go odpowiednio pomierzyć itp. BTW jakiej firmy tłoki wybrałeś??
HondaParts
28-10-12, 19:45
Panie kup sobie dół z B18B1 załóż te tłoki doprężające.Będziesz Miał prawie 1.9pojemnośc będziesz mógł wysoko kręcić i mocy będzie pod dostatkiem.
Napisalem juz 2 razy ze blok jest kupiony i obecnie ten zostaje. Masz jakies konkretne info i setupy u kogo to jezdzilo ??
Wiem, że temat bardzo stary ale może komuś się przyda bo sam bardzo długo szukałem info na ten temat. Odebrałem właśnie z obrobki blok b18 w którym jest wał b20. Jeżeli chodzi o natrysk oleju na denko tłoka to wal nie ociera o to na 1, 3 i 4 cylindrze. Do kontaktu przy źle stawianym natrysku dochodzi na 2 cylindrze. Wystarczy trochę przypiłować śrubę natrysku. Tak więc obalam mit o zachaczaniu wału. Co do tego jak wygląda to z tłokami napisze jak będę składał słupek.
Cześć, poskładałeś do końca ten projekt? Bo bym miał kilka pytań.. Pierwsze to czy wał od B20Z1 wchodzi ze swoimi panewkami w miejsce wału oryginalnego w bloku B18C4 bez żadnych przeróbek? Chcę na początek tylko zamienić wał w oryginalnym silniku B18C4. Oczywiście pomijając temat natrysku oleju o którym powyżej..
Żeby zmienić wal to trzeba sprawdzić osiowść wału na podporach z bloku z b18c4,dobrać odpowiednie panewki i jak trzeba będzie to zrobić osiowanie... b19 jeździ Już kilko i to dość długo.. :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Oczywiście, sam bym tego wału nie układał tylko oddał wraz z blokiem do warsztatu co się zajmuje obróbkami. Jestem ciekawy jak się wtedy zmieni charakterystyka pracy silnika w porównaniu do zwykłego. Korby można wstawić razem też od B20Z1 a tłoki pozostawić od B18C4?
Pojemność wtedy wynosi jak dobrze kojarzę 1938 ccm także napewno więcej momentu :) co do korb to trzeba by sprawdzić ale ja się w to nigdy nie zaglebiałem
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Pozostaje mi więc tylko sprawdzić manualnie czy korby i wał wejdą. A może ktoś z forumowiczów już próbował??
Będę wdzięczny za informacje. Bo jeśli nie wejdą to oszczędzi mi sporo pracy..
Zwróć uwagę na zakres ruchu korbowodów. Mogą zahaczać o natryski oleju na denko tłoków, które występują w B18C4.
Znaczy na to co kilka postów wyżej jest napisane?
Juz bylo kilka takich setupów w PL. Wał B20, korba B20. Szczegól, o którym pewnie zapomnisz: panewka korbowa B20, panewka głowna b18.
A rzeczywiście, dzięki za podpowiedź o tym szczególe. Nie wiedziałem że panewka główna musi być od B18. Coś więcej wiesz o tych setupach, jak się sprawowały?
Chyba się nie dowiem..
poszukaj kto ma zrobione b19 i zapytaj :) bo tak to co my możemy powiedzieć :-)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.