Zobacz pełną wersję : Tworzenie wydechu ze stali kwasoodpornej
Witam :) jako że mój wydech jest w stanie bardzo ciężkim :) Mam zamiar zrobić z kumplem wydech z "kwasówki" . Mam już kolektor 4-2-1 i dalej jak mam to ciągnąć ?? chodzi mi o efekt : w miarę cicho i żeby uzyskać moment :) silnik mój to d16z6 więc chyba najlepsze rozwiązanie to 2.25 cala :) czy jeżeli puszczę od kolektora gołą rurę aż do tłumika końcowego mugen będzie tragicznie ?? Proszę o opinię znających się co nie co o wydechach :) Dzięki :cool:
Na jednym tlumiku bedzie glosno i moze charakterystycznie brzeczec w pewnym zakresie obrotow. Doluz jeszcze jeden tlumik przelotowy za kolektorem i powinno byc ok. Co srednicy jesli nie bylo nic.modzone w silniku to 2.25 moze byc cuitke za luzne.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Sorry ale jestem zielony w tym temacie ;d czyli od kolektora mają iść pod podwoziem 2 rury z kwasówki ? czy jak ?? możesz to dla mnie bardziej opisać ? :)
To może sie nie bierz za spawanie tego jak jesteś zielony?
No ok na 2 tłumikach czyli kat i środkowy ? czy jak ?
poczytaj tematów jest sporo
dobra poprawcie mnie :) ja mam zamiar zrobić tak :) kolektor -> rura -> końcowy tłumik z nierdzewki :) teraz mi to proszę przerobić :) efekt w miarę cicho i żeby był moment :)
np tak. kolektor>tłumik przelotowy najlepiej jakiś powiększony jak chcesz cicho> rura> i tłumik końcowy.
chcesz cicho kup używany układ wydechowy od b16/b18 . Puszczenie samej rury od kolektora zakończonej przelotowym ala mugenem jest slabym rozwiazniem. Odpowiedz na wszystkie nurtujace Cie pytania znajdziesz w dziale Turbo NA Swap w 85 stronnicowym temacie o wydechach pt. tłumik końcowy wydech katalizator :)
2.25 za dużo - żeby było cicho u siebie mam kat sportowy + przelotowy na środku + końcowy na dużej puszce. Jest głośniej niż seria ale jak się delikatnie operuje gazem jest cicho i o to mi chodziło...
Starstruck
23-10-12, 12:57
Ja bym poszedł w 2" MAX w 2,16", ale ze wskazaniem na 2". Kolektor 4-2-1 --> tłumik przelotowy 40 cm --> tłumik przelotowy powiększony 55/60 cm --> końcowy M-tech/Ulter czy coś takiego.
Tak jak kolega wyżej jeżeli chcesz cicho to na pewno żadne wm jako końcowe etc.
Kolektor 4-2-1 --> za nim tłumik przelotowy ---> rura 2' ---> tłumik przelotowy ---> rura 2' ---> końcowy al'a oem look najlepiej powiększony.
I wszystko na 2' w zupełności starczy do d16.
Fakt faktem, kasy trochę wydasz ale czy zaczniesz tak jak Ty chcesz czy tak jak my Ci doradzamy to i tak skończysz tak jak my Ci polecamy(Z doświadczenia wiem).
Pamiętaj jeżeli nie dasz tłumika za kolektorem to spaliny będą wpadały w rezonans i będziesz słyszał metaliczny dźwięk między 2,5 a 3 tyś obrotów, w tym wypadku dźwięk sprawia wrażenie jakby się wydech rozpadał.
tłumik przelotowy 40 cm --> tłumik przelotowy powiększony 55/60 cm --> końcowy M-tech/Ulter czy coś takiego.
Doradź, żeby w ogóle śladu rury nie było, tylko jeden wielki tłumik ;) Układ na dwóch tłumikach to najlepsze rozwiązanie. Powiększony środkowy i końcowy w normalnej puszcze (OEM LOOKowej) - ewentualnie mały tłumik dodatkowo tuż za kolektorem, żeby być pewnym braku brzęczenia. I tyle. Średnica 55 mm i sprawdzi się to rozwiązanie bardzo dobrze. Ludzie, przestańcie pisać głupoty, żeby ktoś napakował 40 tłumików do swojego wydechu. Jakoś w autach najwyższej klasy nie stosują takich rozwiązań?
Starstruck
23-10-12, 14:10
Hmm, sam jeżdżę na takim setupie oraz 99% pomodzonych Hond, które znam i nikt nigdy nie miał problemów. Co ciekawe, osoby które mają plan robić wydech też idą w tę stronę i wszystko działa i jeździ jak trzeba.
Nie wiem czy stosują czy nie, ale te auta "najwyższej klasy" (którymi oczywiście civic też są, bo jakby inaczej ;)) mają katalizatory, dpfy czy inne pierdoły. Kolega chce zrobić nie wydając za dużo kasy. Kupi taki AWG za 60 zł z przesyłką i za kolejne 60 zł to wspawa,co daje 120 zł. Kata sprzeda za 150 zł i jest nawet do przodu. I po co mu jebać się powiększonym, który jest dużo droższy, będzie miał i tak seryjny środkowy, a przerwę między katem a kolektorem też trzeba wypełnić.
sam jeżdżę na takim setupie
wiem, że tak.
oraz 99% pomodzonych Hond
wiem, że nie.
Co ciekawe, osoby które mają plan robić wydech też idą w tę stronę i wszystko działa i jeździ jak trzeba
Będąc w branży, jajami ręczę, że nie.
mają katalizatory, dpfy czy inne pierdoły
Oczywiście że mają katalizatory (dpfy są w turbodieslach, tą grupę z założenia pomijamy) - mają bo takie są uwarunkowania.
auta "najwyższej klasy" (którymi oczywiście civic też są, bo jakby inaczej ) mają katalizatory, dpfy czy inne pierdoły.
Rozumiem, że wydech, załóżmy to w Hondzie Civic 1.3 oraz w Integrze Type-R ma identyczną (lub chociaż bardzo zbliżoną) budowę? :>
Albo w Golfie z silnikiem 1.4 oraz R32?
będzie miał i tak seryjny środkowy
Nigdzie o tym nie pisze.
a przerwę między katem a kolektorem też trzeba wypełnić.
W umiejętny sposób, a nie metrowym tłumikiem ;)
Starstruck
23-10-12, 14:43
Słuchaj, nie będę się kłócił z tobą. Każdy ma swoją piaskownicę i swoje zabawki. Ja coś wiem, ty coś wiesz i na pewno nie dojdziemy do porozumienia :). Więc nie ma sensu ta przepychanka.
Poza tym, cytuj całe zdania, nie fragmenty, bo później wychodzi zła interpretacja. Wyraźnie napisałem: "99% pomodzonych Hond, które znam i nikt nigdy nie miał problemów" :).
Zaś nie wiem do czego odnosi się porównanie Civica 1.3 i Integry oraz golfa 1.4 i R32 (i szczerze średnio mnie to obchodzi). Ale chyba zarówno Civic 1.3 jak i integra mają koletor, katalizator, rury, środkowy i końcowy :)? Oczywiście różne średnice i rodzaje, ale zamysł chyba jest ten sam.
Koniec OT z mojej strony.
99% pomodzonych Hond, które znam i nikt nigdy nie miał problemów
Lozek tak nie ma, czyli wychodzi, że znasz jeszcze conajmniej 99 innych właścicieli samochodów, którzy mają takie rozwiązanie, znając budowę ich układów wydechowych. Tworzycie chyba jakąś zamkniętą ukrytą grupę. Ja nie dążę do żadnej przepychanki. Po prostu wiem jak działa jeden układ, jak działa drugi układ. I na podstawie swojego doświadczenia wysnuwam wnioski, co zresztą są w stanie potwierdzić liczby.
chyba zarówno Civic 1.3 jak i integra mają koletor, katalizator, rury, środkowy i końcowy ? Oczywiście różne średnice i rodzaje, ale zamysł chyba jest ten sam.
Oczywiście - układ wydechowy to układ rur i tłumików - wiemy już co, ale nie wiemy jak ;]
Tak jak kolega ( zalozyciel tematu ) podchodzi do tego to niebedzie Tworzenie aka wyspawanie , ale odpowiednie klejenie aka drut , zapraszam najpierw do lektury ktorej tutaj jest bardzo duzo na temat wydechu, a jazeli chcesz cisze zamontuj wydech seryjny od b16 , badz innego b ( ktore po malych przerobkach podejdzie ) i wtedy masz jakies normalne koszta , jak porywasz sie na kwasiaka to skonczy sie na wydechach allegro za 120zl puszka i ryk ze będą szklanki po stole tańczyć jak będziesz obok przejeżdżał.
PS Saiti mam juz do odbioru twoja nadwyżkę.
Starstruck
24-10-12, 11:50
Lozek tak nie ma, czyli wychodzi, że znasz jeszcze conajmniej 99 innych właścicieli samochodów, którzy mają takie rozwiązanie, znając budowę ich układów wydechowych. Tworzycie chyba jakąś zamkniętą ukrytą grupę. Ja nie dążę do żadnej przepychanki. Po prostu wiem jak działa jeden układ, jak działa drugi układ. I na podstawie swojego doświadczenia wysnuwam wnioski, co zresztą są w stanie potwierdzić liczby.
Oczywiście - układ wydechowy to układ rur i tłumików - wiemy już co, ale nie wiemy jak ;]
Nie skomentuję, znowu nie potrafisz czytać ze zrozumieniem i interpretować. Koniec OT z mojej strony.
Dziękuję wszystkim za tyle wypowiedzi i przepraszam za powstałe spory :) Analizując wszystkie wypowiedzi zebrałem tabletke wiedzy od was i będę mój sprzęt kompletował :) Mechanika z doświadczeniem w wydechach już znalazłem dobrego i znającego się na rzeczy 30km od mojego miasta w Lesznie :) Także tylko do niego muszę podjechać i będziemy spisywać co i ile metrów rury,tłumików i kolanek potrzeba :) Dzięki wszystkim za dobre rady :*
Dziękuję wszystkim za tyle wypowiedzi i przepraszam za powstałe spory :) Analizując wszystkie wypowiedzi zebrałem tabletke wiedzy od was i będę mój sprzęt kompletował :) Mechanika z doświadczeniem w wydechach już znalazłem dobrego i znającego się na rzeczy 30km od mojego miasta w Lesznie :) Także tylko do niego muszę podjechać i będziemy spisywać co i ile metrów rury,tłumików i kolanek potrzeba :) Dzięki wszystkim za dobre rady :*
pamiętaj tylko że inżynierowie siedzący w hondzie biorą za coś pieniądze, jeśli stworzyli układ trój tłumikowy (z czego jeden jest katalizatorem) to jest to robione w określonym celu . Oczywiście możesz spróbować rozwiązania proponowanego przez Starstrucka ale na bank będzie brzęczenie spowodowane brakiem kata i będziesz potem szukał sposobu żeby to wyeliminować (bardzo dużo postów opisujących ten problem jest na forum); bezpieczniejszym rozwiązaniem jest pójście w stronę rozwiązania proponowanego przez Saitiegio
Starstruck
24-10-12, 23:19
Ale skoro dwa tłumiki środkowe, to właśnie wyeliminuje ten rezonans. Po to właśnie się to robi. Sam tak mam i nie rezonuje. Niech zrobi sobie kalkulację, co się bardziej opłaca i tyle.
Ale skoro dwa tłumiki środkowe, to właśnie wyeliminuje ten rezonans.
Czy Ty naprawdę uważasz, że im więcej tłumików, tym rezonans mniejszy? To jest tego wykładnik? Boże...
Starstruck
24-10-12, 23:37
****a no czy ty jesteś aż tak tępy czy udajesz? Nikt nie twierdzi, że więcej = lepiej. Nie polecam mu czterdziestu tłumików, tylko dwa. TAK TEŻ SIĘ ROBI, ROBIŁO I BĘDZIE ROBIĆ. Czy na siłę po prostu chcesz mu wcisną swój POWIĘKSZONY tłumik? Sorry za uniesienie, ale niby "siedzisz w tej branży" a rozpierdala mnie taki tok myślenia.
****a no czy ty jesteś aż tak tępy czy udajesz? Nikt nie twierdzi, że więcej = lepiej. Nie polecam mu czterdziestu tłumików, tylko dwa. TAK TEŻ SIĘ ROBI, ROBIŁO I BĘDZIE ROBIĆ. Czy na siłę po prostu chcesz mu wcisną swój POWIĘKSZONY tłumik? Sorry za uniesienie, ale niby "siedzisz w tej branży" a rozpierdala mnie taki tok myślenia.
słabość przy braku argumentów polega na krzyku lub przeklinaniu. Niestety Saiti ma rację. Podsumujmy
Starstruck - całośc 2cal lub 2,16cal tłumik z allegro AWG (który dużo osób tutaj przeklina) , ewentualnie zostawienie środkowego i końcowy komorowy - oczywiście w oczy bije poważny brak konsekwencji bo zostawienie środkowego seryjnego spowoduje efekt tzw klepsydry czyli szeroko-wąsko-szeroko i dupa z zysków; tak jak kolega który zadał pytanie napisał musi być układ lejka lub mniejsze zło to równo po całości ma to związek z ciśnieniem spalin i ich temperaturą
Saiti - dwa tłumiki = mniejsze opory, środkowy powiększony nie tylko gabarytowo ale także wygłuszeniowo (ktoś na forum robił porównanie dźwięku AWG ten długi kontra powiększony z proexa - chyba nawet na youtube jest filmik) + dobieranie przepływów pod silnik razem z końcowym. Na poczatku wyjdzie może minimalnie drożej ale w ogólnym rozrachunku będzie taniej. Chociaż trzeba by to dokładnie policzyć.
KreT_KN na twoim miejscu zanim podejmiesz decyzję na jakich tłumikach oprzeć wydech napisałbym do kilku firm siedzących w temacie , 3 z forum to
- Martech DjHammer
- PROEX Saiti
- Mtech Dealer
i zobacz co zaproponują, może któraś z nich ma w twoich okolicach kogoś współpracującego lub sama tam jest i będziesz mógł pogadać live
ja polece od siebie tylko zbudowanie wydechu na jednym tlumiku srodkowym i jednym koncowym, czyli w sumie 2 tlumiki, i koniec dyskusji.
a to czyjej produkcji/dystrybucji wybierze autor to juz jego kwestia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.