PDA

Zobacz pełną wersję : d15b2 remont czy wymiana?



tomek1
22-10-12, 15:35
witam, mam w swoim eg silnik d15b2 jednak uległ on awari poniewaz ucielo klin pomiedzy wałkiem rozrzadu a kółkiem, mechanik powiedział mi ze głowica jest do zrobienia ale nie jest to oplacalne niestety, a silnik wczesniej brał DUŻO oleju i teraz nie wiem czy poprostu kupic nowa głowice czy caly slupek ponieeaz nie chce juz zostawiac za soba chmury dymu, głowica jest juz zdjeta i jak teraz ocenic czy pierscienie do wymiany czy to przez glowice bral olej?? doradzcie, czekam na pomoc...:confused:
jezeli ktos by mial cały słupek to pisac na priv...

airman
22-10-12, 17:45
100% pierścienie, bez ich wymiany w ogóle tego nie składaj. Do tego druga głowica+dotarcie zaworów+nowe uszczelniacze. Wypadało by też owalizację tulei zmierzyć. Całość może u mechaniora sporo faktycznie kosztować, dlatego druga opcja to szukać zdrowego słupka.

Brylant1
22-10-12, 23:26
Jeżeli blok niema owalu to jakiś sens jest remontować, założyć głowicę z6 i latać.

gruszkin
23-10-12, 09:46
Wymiana!

81saren
23-10-12, 17:15
Wymiana!

i za 1000km to samo , badz odrazu , a moze i nie.
Tak remotujesz i masz zdrowy silniczek.

gruszkin
23-10-12, 17:27
saren, błagam, d15b2? Żeby był remont sensowny trzeba dać blok do szlifu, kupić tłoki nadwymiar, pierścienie, panewki tak główne jak i korbowodowe, uszczelniacze zaworowe... Lepiej kupić d15b2, nawet jeśli 2 będzie palić oliwę, to kupić jeszcze jeden a i tak wyjdzie mniej kasy niż na dobry remont.


A tzw. mały remont to ...1000km i znowu będzie palić olej

81saren
23-10-12, 17:39
saren, błagam, d15b2? Żeby był remont sensowny trzeba dać blok do szlifu, kupić tłoki nadwymiar, pierścienie, panewki tak główne jak i korbowodowe, uszczelniacze zaworowe... Lepiej kupić d15b2, nawet jeśli 2 będzie palić oliwę, to kupić jeszcze jeden a i tak wyjdzie mniej kasy niż na dobry remont.


A tzw. mały remont to ...1000km i znowu będzie palić olej


jak ktos robi z czapy to bedzie brac, a tak mozna kupowac bloki w kolko i wsadzac do auta. No chyba ze wyslales juz PW do wlasciciela ze masz taki na sprzedaż :) . ja tylko napisalem co bym ja zrobil i co jest najbardziej rozsadnym rozwiazaniem , jak niechce miec chmury za soba.
a jezeli cos ci zrobilem ze blagasz mnie to niemusisz tutaj zeby wszyscy to widzieli.

PEACE Gruszek :P

Michał102
23-10-12, 17:45
Żeby był remont sensowny trzeba dać blok do szlifu

A najlepiej, to wysłać go na odnowienie do fabryki w Japonii.

Bez przesady z tymi szlifami. Ja mam silnik po remoncie bez żadnych szlifów... u poprzedniego właściciela popijał już spore ilości oliwy. Wymieniłem pierścienie, zrobiłem podstawowy remont głowicy (sprawdzenie szczelności, docieranie gniazd zaworowych, nowe uszczelniacze) i silnik mam w perfekcyjnym stanie. Kompresja po 15 na każdym cylindrze. Od remontu (w sumie 1600km.) nie wziął nawet kropli oleju, nie dymi nawet przy odcince.

Ogromna większość ludzi na forum robi właśnie takie remonty i nie słyszałem jeszcze, by komuś się nie udał. Nie wiem jak zmasakrowany by musiał być silnik, by trza mu było szlifów.

Podstawa, to porządne części i ogarnięty mechanik :)

81saren
23-10-12, 17:52
Amen . to juz powinien od 600km brac ci olej :D .

Saiti
23-10-12, 17:59
Amen . to juz powinien od 600km brac ci olej .

Właśnie. Honda daje takie spieki w pierścieniach, że tuleje szlag od nich trafia. W ogóle czas najwyższy ustawić modę, że pierścienie tłokowe są wielorazowego użytku, tuleje natomiast należy wymieniać wraz z olejem ;)

Michał102
23-10-12, 18:48
Amen . to juz powinien od 600km brac ci olej .

Hehe ;)

Te 600km., to już śmigam na pełnym syntetyku, a od blisko 300km. go nieźle upalam. Teraz praktycznie nie ma przejażdżki, by po mocnym rozgrzaniu silnika nie zapalał się shift light :p

gruszkin
23-10-12, 21:30
1600 to żaden przebieg, poczekaj trochę i znajdź ten wątek np. w marcu przyszłego roku.

Nie, ja nie mam na handel żadnego takiego saren ;) tylko jeśli chodzi o remont to uważam że można robić wg. sztuki lub na sztukę. No d15b2 to nie jakaś wysoce obciążana jednostka, jasne że przy d16vtec lepiej zrobić remont ale d13b2/d15b2..? Wyrażam swoją opinię - nie warto remontować bo tyle sie słyszy o olejopijących d15b2 po wymianie słupka co o nieudanych remontach :)

Peace;]

piotrmucha
24-10-12, 16:45
ja bym poradził wymianę całego silnika, oczywiście jeśli znajdziesz. bo sam tak zrobiłem, i jak narazie nie żałuję. wymieniłem cały silnik, nowy silnik miał niecałe 40 tysi km!! ale leżał w szopie przez 3 lata. był zakurzony i zaśniedziały z zewnątrz. ale zaryzykowałem, kupiłem i przełożyłem. nie wierzyłem do końca sprzedawcy wiec wlałem 10w60, tak pojezdziłem z jakieś półtora tysiąca km po czym zalałem 5w40 castrol i własnie na dniach będzie 10 tysięcy km, czyli wymiana. samochód *******ala, bardzo często kręcony do czerwonego pola, oleju zeszło z 3/4 poziomu do więcej niż pół, czyli bardzo mało. także jak wymieniłem cały silnik i nie żałuję.