PDA

Zobacz pełną wersję : Prośba o pomoc w podłączeniu kilku kostek D16w4



panas126
22-10-12, 13:10
Witam. Mam prośbę aby ktoś poświęcił mi 10 minut i pomógł z podłączeniem silnika. Kilka fotek :
http://imageshack.us/a/img825/3978/20121022542.jpg
http://imageshack.us/a/img811/3327/20121022541.jpg
http://imageshack.us/a/img837/8210/20121022537.jpg

Idę zaraz dalej szukać. Czekam na podpowiedzi.
Pozdrawiam

Van_Dal
22-10-12, 15:39
od pierwszego zdjęcia
zielony czujnik ciśnienia oleju na VTECa

na drugim zdjęciu nie widze podpisów. btw podaj kolory kabli które idą do tych wtyczek co mówisz

ostatnie zdjęcie czujnik prędkości wału krobowego (3pin)

panas126
22-10-12, 17:36
Co do drugiego zdjęcia już ogarnąłem te kabelki: pojedynczy kabelek idzie do głowicy (znalazłem resztę wtyczki w głowicy ;p) wtyczka okrągła idzie do głowicy(wtyczka obok pojedyńczego kabelka) trzecia wtyczka największa do sondy.
Co do trzeciego zdjęcia: dokładnie wtyczka 3 pinowa ale nie mogę znaleźć na wiązce wtyczki do tego ..
No i wisienka na torcie (zdjęcie 1 vtec ;D ) Kostkę jednopinową jutro rozwalę i poprowadze kabel do kompa. Problem będzie z tym zielonym czujnikiem. Nie mam pojęcia. Może ktoś ma jakiś pomysł jak to ogarnąć?

Zostały mi także 2 kostki(są one z tyłu bloku ) idą obok kabelków od wtrysków (2x kostka 2 pinowa jeżeli dobrze pamiętam)

Dziękuje wszystkim zainteresowanym tematem którzy pomogą ;)

piroman
22-10-12, 17:40
Co do trzeciego zdjęcia: dokładnie wtyczka 3 pinowa ale nie mogę znaleźć na wiązce wtyczki do tego ..
i nie znajdziesz w wiązce z b7

tak wogóle to na jakim kompie to będziesz uruchamiał??

panas126
22-10-12, 17:53
Komp p28 będzie.

mirasek
22-10-12, 18:21
p28 nie potrzebuje wtyczki (czujnika) na ostatnim zdjęciu

zielony czujnik przy vtec możesz obejść mostkując dwa piny przy kompie lub dołożyć kable do wiązki i normalnie go podpiąć

panas126
22-10-12, 18:26
uuu to ładnie. A nie będzie żadnych problemów przez te zmostkowanie ? Byłbym jeszcze wdzięczny jakbyś podał jakieś skromne foto które piny zmostkować ;)
Jutro jadę kupić 50m kabla do vteca i będę znowu siedział cały dzień żeby to jak najszybciej ruszyło ;)

panas126
22-10-12, 21:24
aha i czy to że ten czujnik od prędkości wału nie będzie podłączony to nie będzie przeszkadzało ?

piroman
22-10-12, 21:51
aha i czy to że ten czujnik od prędkości wału nie będzie podłączony to nie będzie przeszkadzało ?
nie, p28 nie zna takiego czujnika więc nie bedzie go "szukał"

panas126
22-10-12, 22:06
jutro wrzucę fotkę z tymi dwiema wtyczkami które trzeba podłączyć może ktoś będzie wiedział gdzie je trzeba podpiąć bo nie mam pojęcia

mirasek
22-10-12, 22:09
uuu to ładnie. A nie będzie żadnych problemów przez te zmostkowanie ? Byłbym jeszcze wdzięczny jakbyś podał jakieś skromne foto które piny zmostkować ;)
Jutro jadę kupić 50m kabla do vteca i będę znowu siedział cały dzień żeby to jak najszybciej ruszyło ;)
nie będzie problemów, mostkujesz piny A4 i D6 lub normalnie podłączasz czujnik (bardziej zalecane) - schematy są w sieci i na forum, trochę wysiłku :)

panas126
23-10-12, 16:01
A więc zdecydowałem się na normalne podłączenie czujnika do kompa. Poprowadziłem dzisiaj ładnie kabelki z komory do kompa(jeszcze nie podłączone). Zgodnie z obietnicą kilka fotek:
http://imageshack.us/a/img833/4761/20121023545.jpg
Jeżeli ktoś wie gdzie to podłączyć będę bardzo bardzo wdzięczny i bardzo mi by to ułatwiło i przyspieszyło prace
http://imageshack.us/a/img696/7250/20121023544.jpg

http://imageshack.us/a/img716/1569/20121023543.jpg

panas126
23-10-12, 20:49
Jeśli ktoś wie prosiłbym o pomoc bo chciałem już jutro wstawiać silnik. Pozdrawiam

panas126
24-10-12, 18:10
Vtec ogarnięty.. Tylko nie mam pojęcia od czego zostały te dwie kostki z tyłu silnika foto nr 2 na tej stronie i wtyczka na listwie. Proszę o pomoc bo silnik już siedzi chciałbym już jutro go odpalic ;)

piroman
24-10-12, 18:23
na listwie masz EVAP- pierwsza kostka z dłuższymi kablami
druga kostka jest od IAT - w b7 był przykręcony z tyłu kolektora, ale w d16w4 seryjnie jest w rurze dolotowej

panas126
24-10-12, 18:37
kurde ale ta kostki są 2 pinowe a ten evap z tego co pamiętam 3..

pioootr
28-12-12, 13:03
Jaki wtyk jest na kompie z D16W4?

OBD2a czy OBD2b ???

Civic91
22-04-13, 17:28
To i ja się podłacze pod temat, od czego jest ta wtyczka zaznaczona na zdjeciu bialym kwadratem w bloku silnika ?

http://s4.ifotos.pl/img/111JPG_nhxqxxs.JPG

Od czego jest ten czarny czujnik na listwie wtryskowej ? evap ? moze ktos sie orientuje czy komp p28 "wyszukuje" evap ?

http://s6.ifotos.pl/img/2013-02-2_nhxqxen.jpg

I od czego są te 2 zaslepione kostki na wiazce silnikowej? Znajdowaly sie one pod listwa wtryskowa i przy demontazu wiazki kompletnie nie wiem od czego one sa.

http://s4.ifotos.pl/img/SSA44375J_nhxqxwe.JPG

piroman
23-04-13, 07:57
Ad.1 czujnik stukow
Ad.2. komp nie "wyszukuje" evap
Ad.3 to sa polaczenia przewodow masy i zasilania z kilku punktow a nie zaslepione kostki

Civic91
23-04-13, 08:09
Dzieki Piroman.
Co do tych zaslepionych kostek po prostu nic do nich nie bylo podlaczone a zadne piny z nich nie wystaja.

Jezeli chodzi o ten czujnik stukow, jest on niezbedny w podlaczeniu? Bo na mojej wiazce nie mam wtyczki zeby go podlaczyc. Tak samo z evap ale jak p28 go nie wyszukuje to spoko ;)

piroman
23-04-13, 14:28
p28 nie obluguje czujnika stukow wiec nie musisz podlaczac
kostki sa zaslepione bo tam sie nic nie podlacza, sama zaslepka robi za polaczenie, wyciag zaslepke zrozumiesz o co chodzi

P-civic
14-06-13, 21:42
Witam
Również swapuje swoją hondę z d15b7 na d16w4 jednak napotkałem pewien problem, mianowicie:
W D15B7 na przepustnicy był króciec który był połączony do filtra węglowego, w D16W4 takiego nie ma. Gdzie go podłączyć? Czy nie w miejsce EVAP?
Dodam że nie podpinając go, wyrzuca błąd 3 czyli map sensor. Z dataloggingu wyczytałem pomiar -72, zdaje mi się że powinno być -30, ale mogę się mylić.
Byłbym wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam.