Zobacz pełną wersję : Koniec regulacji na gwincie.
Witam,
Mam problem, jeżdżę EG3 z gwintem Ta Technix skręconym na max w dół, ale chciałbym zejść jeszcze parę centymetrów niżej tylko jak? Zmiana gwintu odpada, chciałbym jakoś ten zmodyfikować.
Cięcie sprężyn, wytoczenie nowych talerzyków, skrócenie tłoczyska amortyzatora- jaki jest najlepszy sposób ?
A dorobienie gwintu w dól?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wojtec12345678
21-10-12, 15:06
Z przodu zamontuj widełki z IV gena, zejdzie Ci o 4 cm, z tego co mi wiadomo to ten gwint jest uniwersalny więc powinno podpasować ... a z tyłem ... hmmm krótsze springi na zamówienie ?
Wojtec12345678- dzięki wielkie za info. Rozwiązanie ze zmianą widełek była by najlepsza.
Co do dorobienia gwintu na amorze to chyba łatwiej byłoby wytoczyć coś na kształt tego- http://muzyczny.pl/towary/43984.jpg, wewnątrz gwint i nakręcić to zamiast dolnych talerzyków, byłoby z 3-4cm niżej (teoretycznie).
Przekładał ktoś może te widełki z VI do V gen., pasuje P&P ?
Wojtec12345678
21-10-12, 15:30
Co do dorobienia gwintu na amorze to chyba łatwiej byłoby wytoczyć coś na kształt tego- http://muzyczny.pl/towary/43984.jpg, wewnątrz gwint i nakręcić to zamiast dolnych talerzyków, byłoby z 3-4cm niżej (teoretycznie).
Może się udać jeżeli zrobisz to dobrze, ale cały amor poniżej gwintu będziesz musiał lekko przetoczyć też ... jeżeli to ma być regulowane, bo jeżeli na stałe to nie musisz ... a jakbyś wrzucił springa od coilversa ? Ale ten spring jest bardzo krótki i twardy ...
Przekładał ktoś może te widełki z VI do V gen., pasuje P&P ?
I po co Ci widełki z VI gena ?
Michalll_1991
21-10-12, 15:33
a po co mu z IV, widełki są takie same wysokościa, inna wysokość ma amor, porównywałem
Wojtec12345678
21-10-12, 15:36
a po co mu z IV, widełki są takie same wysokościa, inna wysokość ma amor, porównywałem
No ale na amorze jest kila wyżłobień na owe widełki , i do każedego gena są wyżej lub niżej, dlatego mu siądzie 4 cm niżej ? Poprawcie jeśli się mylę ... ale skoro ten gwint jest uniwersalny do IV gena i V to musieli coś wymyślić
Myślę, że obyłoby się bez przetaczania amortyzatora, wystarczyłoby nagwintować tylko 1cm od góry wewnątrz nowych talerzyków, nie całość.
I po co Ci widełki z VI gena ?
Oczywiście chodziło o IV gena
Wojtec12345678
21-10-12, 15:40
Oczywiście chodziło o IV gena
Pasuje bez problemu, bo ja tak mam ale na innym gwincie
ale skoro ten gwint jest uniwersalny do IV gena i V to musieli coś wymyślić
Ten gwint jest do civców z lat 91-00
edit.
Poszperałem trochę w necie (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?10254-Wide%B3ki-w-5gen-i-4-gen&highlight=wide%B3ki) i wygląda na to, że da się przełożyć widełki z IV do V gena, obniżają o jakieś 3 cm tylko trzeba je przetaczać bo amor w IV ma mniejsza średnicę niż w V genie.
Gwint do 4g i 5g to dwie różne sprawy. Widełki są długością takie same, natomiast cała kolumna w wypadku 4 gena jest krótsza o te kilka centymetrów, zakładając przednie zawieszenie z 4g do 5/6g mamy kilka cm niżej.
Co do uzyskania większej gleby, albo nagwintować amortyzator, albo go przetoczyć, żeby bardziej wchodził w widełki, przy czym warto pamiętać, że przy dużych obniżeniach zawieszenie w Civicu może nie pracować tylko zapierać się o kielich i trzeba rezać dziury :p
Wojtec12345678
21-10-12, 18:47
Właśnie Panie kolego :) u mnie przy dużej glebie wahacz czasem udeży o kielich, jak to wyeliminować ? Trzeba jakieś dziury robić ?
tylko trzeba je przetaczać bo amor w IV ma mniejsza średnicę niż w V genie.
Jeżeli byś miał gwint TYLKO do V gena to tak, ale że masz do IV i V gena nic nie musisz toczyć
Tak jak pisałem producent napisał że gwint nadaje się do civiców z lat 91-00 czyli V i Vi gen.
Teraz za bardzo nie wiem co robić z tymi widełkami. Maciu$ mówi że mają tą samą długość, zaś Wojtec ze z IV są krótsze- kto ma racje.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?137670-EG3-slammed-from-Germany-gleba-!/page28
pogadaj z tym gosciem, ma zawieche od 4 gena bo na glebie mu zalezalo, chyba przelozenie samych widełek nie wystarcza a potrzebna jest jeszcze zwrotnica;p
Wojtec12345678
21-10-12, 22:31
Widełki mają tą samą długość ale na amorze wjedą w rowek wyżej , dlatego auto niżej siada, kumasz ?:D
http://www.jd-boutiqueautotuning.fr/userfiles/image/loja/produtos/zoom/EVOGWHO01.jpg
Spójrz na przednie amory, są tam tak jakby schody, są to owe rowki przystosowane do IV i V gena
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?137670-EG3-slammed-from-Germany-gleba-!/page28
pogadaj z tym gosciem, ma zawieche od 4 gena bo na glebie mu zalezalo, chyba przelozenie samych widełek nie wystarcza a potrzebna jest jeszcze zwrotnica;p
Ja pierd.... :mad: wystarczą same widełki ! bo też tak mam, tyle że ja mam amory tylko do 4 gena a że autor tematu ma do 4 i 5 to podejdzie bez żadnej rzeźby
Widełki mają tą samą długość ale na amorze wjedą w rowek wyżej , dlatego auto niżej siada, kumasz ?:D
http://www.jd-boutiqueautotuning.fr/userfiles/image/loja/produtos/zoom/EVOGWHO01.jpg
Spójrz na przednie amory, są tam tak jakby schody, są to owe rowki przystosowane do IV i V gena
Ja pierd.... :mad: wystarczą same widełki ! bo też tak mam, tyle że ja mam amory tylko do 4 gena a że autor tematu ma do 4 i 5 to podejdzie bez żadnej rzeźby
Skąd wziąłeś info, że gwint Ta Technixa jest przystosowany do 4g skoro nawet producent o tym nic nie mówi, screen z oficjalnego katalogu Ta Technixa z przed 5 minut.
http://imageshack.us/a/img525/7003/tatechnix.jpg
JunkieXL nie siej fermentu, czasem lepiej nic nie pisać niż pisać głupoty, co ma wspólnego zwrotnica z amortyzatorem.
Jak wahacz wali o budę trzeba po prostu pochlastać budę w miejscu gdzie uderza o kielich, kilka takich idiotyzmów już widziałem, nawet w Polsce.
Ktoś wie gdzie można dostać w pl coilovery kiedyś pamiętam było trochę tego na allegro teraz zero, chyba innej opcji na położenie civica nie ma w tym wypadku.
marcinkovsky
22-10-12, 18:23
masz jakies foto jak leży eg na tatechnixie skreconym na maxa?
Tak to leży u mnie. Ogólnie odradzam ten gwint, jak dla mnie za miękki i mały zakres regulacji.
http://images41.fotosik.pl/1805/7393556ad17e0c44.jpg
Wojtec12345678
22-10-12, 19:04
Skąd wziąłeś info, że gwint Ta Technixa jest przystosowany do 4g skoro nawet producent o tym nic nie mówi
Sam autor tematu piszę :
Ten gwint jest do civców z lat 91-00
Poza tym wszędzie w necie na allegro jest taki rocznik podawany...
Ktoś wie gdzie można dostać w pl coilovery kiedyś pamiętam było trochę tego na allegro teraz zero, chyba innej opcji na położenie civica nie ma w tym wypadku.
szukaj po sklepach z tuningiem nie na allegro
Nikt w PL w tym momencie nie ma Coiloverów będą za dwa miesiące :p.
91-00 to 5-6g. Z 4g nie ma to nic wspólnego bo żelazko katalogowo jest oznaczane jako 87-91.
Wojtec12345678
23-10-12, 14:57
Aaaa no fakt, jebłem się...Do autora tematu! Nie będą pasowały widełki o których pisałem Plug&Play :( przepraszam za wprowadzenie w błąd :( będziesz musiał toczyć amory
Wolałbym amorów nie toczyć, a widełki, mam dostęp do obrabiarek więc to nie problem, tylko czy po tym zabiegu zejdę te 3cm.
Chyba muszę jakieś żelazko dorwać i sobie wszystko pomierzyć.
u mnie przy dużej glebie wahacz czasem udeży o kielich, jak to wyeliminować ? Trzeba jakieś dziury robić ?
http://i.imgur.com/H7plg.jpg
http://i.imgur.com/aPRka.jpg
http://i.imgur.com/hBG9r.jpg
http://i.imgur.com/ipxjE.jpg
Wojtec12345678
23-10-12, 16:18
http://i.imgur.com/H7plg.jpg
W życiu czegoś takiego nie zrobię, już wolę podnieść furę o 1 cm :/ swoją drogą ludzie co mają hellflush robią takie zabiegi ?
Mega gleba tego wymaga, nie ma wyboru, wahacz gdzieś musi mieć miejsce :)
futrzak313
23-10-12, 17:14
Siema,
mam gwint AP od civica EK, w niedzielę opusciłem auto jeszcze 5mm i z przodu mi zostało 2mm o które mogę jeszcze opuścić (tył jest ok, mogę zejść w dół jeszcze z 6cm ), na wiosnę chciałbym jeszcze ze 2cm opuścić całość ale potrzebuje rady jak to zrobić?? Może widełki wymienić z przodu, ale jakie?? Od EK sa krótsze niż w MB czy może jakieś inne??
Wojtec12345678
23-10-12, 17:40
Wolałbym amorów nie toczyć, a widełki, mam dostęp do obrabiarek więc to nie problem, tylko czy po tym zabiegu zejdę te 3cm.
Nie zejdziesz :( bo to nie są amory do IV gena
Kierwa. W takim razie wytoczę nowe pierścienie do regulacji, może zejdę chociaż te 3cm.
Dzięki za zainteresowanie tematem, jakby ktoś jeszcze miał jeszcze jakiś sprawdzony sposób niech się chwali.
futrzak313
25-10-12, 10:32
Siema,
mam gwint AP od civica EK, w niedzielę opusciłem auto jeszcze 5mm i z przodu mi zostało 2mm o które mogę jeszcze opuścić (tył jest ok, mogę zejść w dół jeszcze z 6cm ), na wiosnę chciałbym jeszcze ze 2cm opuścić całość ale potrzebuje rady jak to zrobić?? Może widełki wymienić z przodu, ale jakie?? Od EK sa krótsze niż w MB czy może jakieś inne??
czyżby temat umierał?? :) wie ktoś co mogę poradzić z zawiechą z przodu w MB ??
czyżby temat umierał?? :) wie ktoś co mogę poradzić z zawiechą z przodu w MB ??
To samo co w 5g.
http://i.imgur.com/H7plg.jpg
http://i.imgur.com/aPRka.jpg
http://i.imgur.com/hBG9r.jpg
http://i.imgur.com/ipxjE.jpg
Osoba, która to zrobiła powinna mieć dożywotni zakaz dotykania się do samochodów. Jakiś kuźwa rzeźnik. Swoją drogą *****iście się to będzie musiało składać przy stłuczce, jeszcze większa wiocha niż obcinanie sprężyn żeby było niżej.
Odświeżam temat bo pojawiły się nowe fakty.
Mam już rozkręcony gwint na części i stwierdzam, że jeżeli dorobię niższe pierścienie, a co za tym idzie sprężyna pójdzie niżej to będzie ona latać luźno w momencie podniesienia auta czy wymontowania kolumny.
Wyśle więc o skrócaniu trzpieni amortyzatorów o około 3cm. Pytanie brzmi jakie są efekty takiej modyfikacji? Amortyzator nie będzie tak bardzo ściśnięty, a co z twardością i czy to ma jakiś wpływ na wysokość całej kolumny ?
Wojtec12345678
05-11-12, 18:09
Osoba, która to zrobiła powinna mieć dożywotni zakaz dotykania się do samochodów. Jakiś kuźwa rzeźnik. Swoją drogą *****iście się to będzie musiało składać przy stłuczce, jeszcze większa wiocha niż obcinanie sprężyn żeby było niżej.
Zgadzam się, ale czy da się inaczej to tłuczenie wyeliminować ??
może dorobić jakąś podkładke gumowa ?
marcinkovsky
05-11-12, 18:55
sorry za offtop, ale gdzie on ma tabliczke znamionowa? chyba po niewlasciwej stronie ...
Osoba, która to zrobiła powinna mieć dożywotni zakaz dotykania się do samochodów. Jakiś kuźwa rzeźnik. Swoją drogą *****iście się to będzie musiało składać przy stłuczce, jeszcze większa wiocha niż obcinanie sprężyn żeby było niżej.
Ubzdurało się chłopakowi posiadanie gleby żeby dotykał prawie progami ziemi... i do tego ponoc b20vtec :P
Odświeżam temat bo pojawiły się nowe fakty.
Mam już rozkręcony gwint na części i stwierdzam, że jeżeli dorobię niższe pierścienie, a co za tym idzie sprężyna pójdzie niżej to będzie ona latać luźno w momencie podniesienia auta czy wymontowania kolumny.
Wyśle więc o skrócaniu trzpieni amortyzatorów o około 3cm. Pytanie brzmi jakie są efekty takiej modyfikacji? Amortyzator nie będzie tak bardzo ściśnięty, a co z twardością i czy to ma jakiś wpływ na wysokość całej kolumny ?
Jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na ww pytanie ?
Ogarnąłem już gwint, poniżej zdjęcia dla potomnych. Tłoczyska skrócone o 33mm, talerzyki obniżają dodatkowo 40mm.
http://images39.fotosik.pl/1875/f80af761e7e51c95gen.jpg
http://images43.fotosik.pl/1670/70a556b0ea85d570gen.jpg
http://images50.fotosik.pl/1789/ff5b2882fdc70078gen.jpg
http://images46.fotosik.pl/1891/77094da3ba664f4dgen.jpg
http://images41.fotosik.pl/1878/4c89e1d90c487840gen.jpg
http://images38.fotosik.pl/1882/d02925792fc97d19gen.jpg
Michalll_1991
19-12-12, 16:29
Dobrze ze skróciłes tloczyska ( patrz top hats ), jak widze nagwintowaes dalej , si ? dobry patent z talerzykami ;)
Muszę przyznać że wytoczenie obniżonego pierścienia to pionierska metoda:) tylko czy nie będzie się przekręcać bez żadnego zblokowania?? i jak skróciłeś tłoczysko?? odciąłeś górę i zarobiłeś ją jak fabryczną??
Michalll_1991 - tak, zostały nagwintowane dalej, wyszło jak z fabryki :D
Maniek18 -Nic nie będzie się okręcać bo mniejsze nakrętki też przetoczyłem i będą kontrować od góry. Nic nie obcinałem, tylko zostały przetoczone i nagwintowane, ale jeszcze je utnę bo za bardzo będą wystawać.
Ten pierscien bardzo ciekawy :) powiedz mi,z czego to wykonane,i ile Ci to wyszlo ?
Wykonane są z metalu, ale jak masz możliwość to lepiej użyj brązu, a ceny nie podam bo robił mi to znajomy więc nie jest to miarodajne, ale 30pln za szt licz.
Tłoczyska skrócone o 33mm,
http://images38.fotosik.pl/1882/d02925792fc97d19gen.jpg
A dlaczego nie ma stozka na tłoczyskah jak to jest na OEM? A tu jest tylko obnizony punkt mocowania tłoczysk do tophatsa, czy tez sa skrocone o te 33mm?
A tak BTW to nice job, lubie takie rozwiazania. :D
Nie rozumiem, tu nie było żadnych stożków. Na foto jest obniżony punkt mocowania jeszcze przed obcięciem całości z długości.
Odświeżę temat. Łapcie foto jak przerobić gwint z tyłu bo nie chce mi się każdemu z osobna na pw tłumaczyć.
Wycięcie tego *******nika daje Wam dodatkowe 25mm. Ja poza spawaniem skręciłem te elementy śrubą 10mm twardość 8.8.
Info dla hejterów -Tak zespawany gwint jeździ już od roku i nic nie pęka
http://images50.fotosik.pl/1837/60525ea82bb89b69gen.jpg
http://images48.fotosik.pl/583/d7a2f81a2ea0621fgen.jpg
Jak komuś mało gleby wrzucajcie sprężyny z coiloverów, poniżej foto dla porównania wysokości.
http://images62.fotosik.pl/667/d8848460825df047gen.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.