Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Turbo D-seria - koszty



Starstruck
21-10-12, 01:21
Witam! Od pewnego czasu chodzą mi po głowie pewne myśli z poważniejszym modzeniem. Rozważam różne warianty i ostatnio wpadła mi świeższa myśl. Coś co jest, ale nie jest obce ani też mega powszechne. Turbo w D-serii. Do czego zmierzam. Chciałbym, aby ktoś doświadczony w temacie, ogarnięty i trzeźwo myślący przedstawił mi orientacyjne (+/- 1000 zł) koszty montażu i zakupu turbokitu do D-serii VTEC. Przykładowo do D16Z6 czy W4. Od razu zaznaczam, że nie interesuje mnie żadne 300+. 200 KM mnie w 100% zadowoli! Jakieś wskazówki, namiary. Czy jest szansa zmieścić się z taką zabawą w 6.000 zł (swap na D16VTEC + uturbienie tego na gotowo). Jeśli podobny temat istniej i jasno przedstawia odpowiedzi na moje pytania i wątpliwości, to bardzo proszę wybaczyć mi bałagan i zapodać link ;). Pzdr!

Yotomeczek86
21-10-12, 01:30
Myślę że bardziej realne będzie założenie kompresora, bo w tej cenie jest szansa że się zmieścisz. Bo kompresor używke można kupić, ale turbine to bym się bał jednak.

Starstruck
21-10-12, 01:31
Hmm, ale kompresor nie pozwoli mi zostawić klimatyzacji, chyba że ten jackson (który jest tak jakby kolektorem), ale z tego 200 km nie wykrzesam.

Fawor
21-10-12, 09:08
dla klienta zrobiłbym softa na żeliwnym kolektorze na gotowo za jakies 8k. W 6k na rozsądnych częściach nie zmieścisz się z czyjąć robocizną i strojeniem. Przynajmniej ja bym się nie podjął.

Saiti
21-10-12, 12:13
A te ebayowe zestawy? Najbardziej narzekają na nie Ci, którzy na oczy ich nie widzieli, a na zagranicznych forach takie projekty jeżdżą i mają się dobrze. Zestaw z 800 dolców kosztuje, co pozwala się w trzech tysiącach z wysyłką zmieścić. Nie wiem na ile taki zestaw jest kompletny, samo poskładanie klocków trudne nie jest, kwestia elektroniki potem tylko zostaje. Ale nie znam się na tym, mogę nie mieć racji. Takie tam tylko dywagacje laika.

Starstruck
21-10-12, 12:26
Oczywiście biorę pod uwagę używane części (chyba że te 8 tys Fawor to właśnie na używkach; nie mówię o kolektorze żeliwnym, bo wiem, że to są przerabiane z D15Z1 bodajże). No to jak jest to kwestia ok. 8 tys na gotowo, to trochę spycha mnie to w stronę innych planów. Chyba że przyszłościowo trafiłbym kompletny SWAP D16VTEC + Turbo w granicach 6.000 zł, ale też nikt dobrych rzeczy za darmo i bez powodu nie oddaje.

Dobra, to teraz troszkę węziej (bo w sumie sam się zagolopowałem): w jakich pieniądzach mogę znaleźć taki turbo-kit, który pozwoli wykrzesać te skromne 200 km i pozwoli sprawnie i bezawaryjnie jeździć. Sam turbo-kit.

Zawa
21-10-12, 13:22
w dziale sprzedam na pierwszej stronie masz 2 aukcje z turbo kitami jeden d seria drugi b ale wymiana kolektora i i bedzie oki za 2300zl masz zestaw z kompem ustawionym na 0,65 bara do d seri:)

Saiti
21-10-12, 13:24
pozwoli sprawnie i bezawaryjnie jeździć to chyba zależy najbardziej od wystrojenia i silnika :)

Fawor
21-10-12, 13:27
A te ebayowe zestawy? Najbardziej narzekają na nie Ci, którzy na oczy ich nie widzieli

Ale nie znam się na tym, mogę nie mieć racji.
widzisz przejaw rozsądku w swojej wypowiedzi czy nie za bardzo? Skoro nie miałeś do czynienia i sam "wiesz, że nie wiesz", to po co ten post?



chyba że te 8 tys Fawor to właśnie na używkach;
nówkę bierzesz takie rzeczy jak IC, zegary, złączki, BOV. Kolektor wg uznania, turbo używane (jakieś TD). Reszta to dolot, wydech, robocizna i strojenie, na które razem z paliwem musisz lekko liczyć 1200zł. Jakiś tam kit jest teraz na sprzedaż w giełdzie za 2300, ale musisz to złożyć, wyspawać orurowanie z wydechem (bo jak to zwykle nic nie bedzie pasowac) i wystroić. A na końcu turbina pewnie okaże się zajazdem i trzeba będzie regenerować za kolejnego tysiaka. Turbo to nie jest zabawa za czapkę gruszek. Tam się liczy tysiąc do tysiąca, a nie stówka do stówki. Inaczej na końcu okaże się, ze w ogóle Cie na to nie było stać, wywaliłeś 3/4hajsu, a reszty już nie masz i auto będzie stało następne poł roku. Po czym Cie w****i i sprzedasz. O ile gdzies pomiędzy jeszcze nie wybuchnie..

Yotomeczek86
21-10-12, 13:44
Dlatego właśnie mówiłem, lepiej kompresor ;) Ja rozumiem że może być szkoda Ci klimy, ale albo masz autko do *******zielania albo do wożenia tyłka hehe :D Bo aby dobre turbo złożyć + swap 9k musisz mieć.. No chyba że nie żal Ci silnika ;]

Saiti
21-10-12, 14:07
widzisz przejaw rozsądku w swojej wypowiedzi czy nie za bardzo?

Widzę aż za bardzo. Bo bacznie obserwując środowisko widzę która grupa narzeka na te zestawy a która nie. I z takich obserwacji wnioskuję.

Fawor
21-10-12, 14:21
ale wywnioskowałeś wielkie nic. Ja pewnie jestem tym, który powinien narzekać, bo należę do grupy 'zarabiającej' na tym. A ja powiem tak: jedni jeżdżą, drudzy nie. I pewnie tych i tych jest sporo. Osobiście choćby z chińskimi kolektorami i BOVami mam takie doświadczenia, że w życiu nigdy bym za niego nie zapłacił. Ale skoro kogoś stać na eksperymenty - why not. Może za czapkę gruszek będzie zapier*alać.

Yotomeczek86
21-10-12, 14:22
W sumie tyle tych zestawów za wielką wodą się sprzedaje.. Więc może de facto nie jest to jakaś tragedia...Pewnie turbina wytrzymuje tyle co normalna ale się zregenerować nie da - bo nie oszukujmy się, u nas takie rzeczy się robi a u nich po prostu się drugą kupuje.

Ale ebay chinol 4-2-1 do D serii każdy kupuje i jakoś nie narzekają.. Nie popadajmy w jakąś przesadę Fawor - do softu taki ebay spokojnie styknie..

Fawor
21-10-12, 15:46
Nie popadajmy w jakąś przesadę Fawor - do softu taki ebay spokojnie styknie..
widać nie do końca zrozumiałes przekaz wyżej. Ty masz takie zdanie, ja mam swoje doświadczenia, a moje zdanie nie brzmi (powtarzam przekaz) kategorycznie nie. Chinol do NA nie ma nic wspólnego z chinolem do turbo.

Saiti
21-10-12, 16:05
Chinol do NA nie ma nic wspólnego z chinolem do turbo.

To też racja z tego co słyszałem ;) To samo chciałem napisać, ale NIE ZNAM SIĘ :P Zresztą po takim turbawkowym chinolu i tak widać, że to jest badziewnie wykonane, gięcie nierdzewki niskiej klasy na małych promieniach i sporych kątach przekłada się na jakość. I te spawy to raczej też "naniesione jakotako"

reaktor
21-10-12, 17:18
Hmm, ale kompresor nie pozwoli mi zostawić klimatyzacji, chyba że ten jackson (który jest tak jakby kolektorem), ale z tego 200 km nie wykrzesam.

jak jestes ambitny mozesz sprobowac upchnac etona w miejsce wspomagania

lozek
21-10-12, 17:25
Tomek odpuść sobie d16vtec turbo bez conajmniej 10 kafli bo za wszystko bys musiał płacić ze względu na to, że ani sam nie złożysz ani nie wystroisz :)

d16vtec - swap z olejami rozrządami itd to 3,5-4tys w zależności od cen. strojenie 500zł. wydech 1000zł i już masz prawie to swoje 6tys a gdzie jeszcze turbo kit, robocizna przy turbo itd...

Fawor
21-10-12, 17:37
I te spawy to raczej też "naniesione jakotako"
i te spawy są najmocniejszą rzeczą w tych kolektorach. Pęka sama blacha, zaraz obok spawów. Zaspawasz rysę - pęknie zaraz obok. W jednym kolektorze ilosć napraw poszła już w liczbę dwucyfrową..a i zdarzał się WG ciągnięty pod autem "bo sobie odpadł"..

d16vtec - swap z olejami rozrządami itd to 3,5-4tys w zależności od cen. strojenie 500zł. wydech 1000zł i już masz prawie to swoje 6tys a gdzie jeszcze turbo kit, robocizna przy turbo itd...

no i nareszcie głos rozsądku.

maciu$
21-10-12, 18:46
W sumie tyle tych zestawów za wielką wodą się sprzedaje.. Więc może de facto nie jest to jakaś tragedia...Pewnie turbina wytrzymuje tyle co normalna ale się zregenerować nie da - bo nie oszukujmy się, u nas takie rzeczy się robi a u nich po prostu się drugą kupuje.

Ale ebay chinol 4-2-1 do D serii każdy kupuje i jakoś nie narzekają.. Nie popadajmy w jakąś przesadę Fawor - do softu taki ebay spokojnie styknie..

Ale po co regenerować coś co kosztuje mniej niż regeneracja normalnej turbiny? Do śmietnika i następna, te chinole kosztują grosze, a jakościową są "jak się trafi".

HondaParts
21-10-12, 20:17
Za 6k swap na Z6 + Turbo kit jest mało wykonalne.

Ale np.Ja sprzedałem swój słupek Y7/Z6 świeżo po remoncie który jeździł na 0.7bara za 2000zł i teraz przejechał kolejne 5000km na 0.9b i ma się bardzo dobrze.

Turbo kit ze świeżo zregenerowaną TD04-13t za 2700zł.W którym było wszystko poza komputerem.

Ogólnie rzecz mówiąc wcale bym się nie pakował w Z6 Tylko w twoim Y7 założył kolektor ssący z Z6 lub Y8.

Turbo Kity są różne na ebay.Ale jak udowodnił Łukasz Lamik i inni jakość chińskich sprężarek bardzo się poprawiła.Zresztą Sam do Siebie zakładam GT3076R z firmy CX Racing która produkuje sprężarki w chinach a w USA je rozbiera sprawdza i wyważa na nowo.Dzięki czemu sprężarki mają dobre opinie.

Starstruck
21-10-12, 20:48
Ja i tak jakiejś zmiany "muszę" dokonać, bo moje Y7 spala oliwy dość sporo (mimo że jeździ "normalnie" ale uj z tym). Nie kręci mnie seryjne D16VTEC czy mocne N/A w D-serii, dlatego chcę przez zimę pokombinować i pomyśleć, co tu wyrzeźbić ciekawego. B-serie są fajne, tego nikt nie podważa, ale naprawdę oklepane i trzeba podłubać, żeby sympatyczniej jechało. Czyli ogólnie rzecz biorąc ciężko będzie mi się zmieścić w 6.000 zł.

Yotomeczek86
21-10-12, 21:29
Ogarnij sobie porządnego swapa na D16Vtec który jest albo po remoncie albo do remontu i zrobić na dobrych gratach. Potem zbierać kasę na softa i tyle.. Na raz musisz mieć lekko 10kzł - stad teraz pytanie, czy warto... Za to by był B18C4 całkiem zdrowe, wałki od C6 + strojenie... I 200 kucy, czyli tyle ile ma soft d16. Ja bym jednak wolał na razie B serię i modzić potem..

Saiti
21-10-12, 23:36
No dobra, ale ew. awaria D-serii to mniejsze koszta niż B-serii. W dodatku - to można zrobić na raty. Za 6 tysięcy można kupić swapa D16Y8, wyremontować, ogarnąć układ korobowo-tłokowy i przygotować silnik pod softa. I voila. Zresztą inna chyba frajda z 200 konnej D-Serii Turbo niż 200 konnej B-Serii N/A. Moim zdaniem na plus dmuchnięcie D-Serii - zawsze coś innego, coś fajnego, coś "dźwięcznego" i stosunkowo mało popularnego. I można to zrobić na raty :)

lozek
22-10-12, 14:37
Zgadza się, tylko to już się robi jakieś 12 kafli za całość jak nie więcej :)

Jeżeli robić 200 koni to nawet nie zaprzątałbym sobie głowy d16 turbo bo za tę kwotę można mieć około 195-210 koni z B18 i też jedzie to fajnie oraz brzmi fajnie jeżeli już na takich aspektach się skupiamy ;)

maciu$
22-10-12, 15:17
Zgadza się, tylko to już się robi jakieś 12 kafli za całość jak nie więcej :)

Jeżeli robić 200 koni to nawet nie zaprzątałbym sobie głowy d16 turbo bo za tę kwotę można mieć około 195-210 koni z B18 i też jedzie to fajnie oraz brzmi fajnie jeżeli już na takich aspektach się skupiamy ;)

+ mniejsze ryzyko fuck up'u + szpera.

lozek
23-10-12, 00:37
+ mniejsze ryzyko fuck up'u + szpera.

Szpera to już w zależności od tego jaką skrzynie się wybierze. Ja wolałem mieć S4C z FD 4,4 i bez szpery póki co niż mulące s9b ze szperą :)

Ale dokładnie. Duuuużo mniejsze ryzyko fuck-up'u.

Tomek, nie srasz hajsem więc na Twoim miejscu zdecydowanie szedłbym w B niż D16Vtec+T.

Starstruck
23-10-12, 00:59
Mam całą zimę, żeby pogdybać i poszperać "na rynku" :). Muszę też to obgadać z docelowymi montażystami ;).

Shady
23-10-12, 05:14
tez na tym myslalem liczylem.

Jak mowią 10k to taka cena wyjsciowa. 3-4 tysie swap d16vtec 1000wydech. Nie zapominajmy o heblunkubo pewno masz serie. Do tego dolicz softa strojenie + ew fcuk upy. Wypadal by tez zajac sie mocniejszym sprzeglem 500zł+

Niestety takie realie. Planowalem rowniez kupic chinola ale jednak to sie nie kalkuluje. Raz ze kosztuje kolo 600-800dolcow to jeszcze przesylka tego jest dosc kosztowna bo za free nikt nie sprowadzi. Ja bym celowal w kompresor jezeli juz. Zdropwego eatona wyrwiesz juz za 600(m45) a za 900(m62) reszta to samo co w T.

kubaszow
23-10-12, 17:31
Ktos tu mial kiedys projekt D-serie z kompresorem i upchana klime z B-serii(jak dobrze pamietam), wiec sie da:)

QowaX
24-10-12, 09:01
chinach a w USA je rozbiera sprawdza i wyważa na nowo
żart :)

zakit
24-10-12, 15:40
Ktos tu mial kiedys projekt D-serie z kompresorem i upchana klime z B-serii(jak dobrze pamietam), wiec sie da:)

na cholere do d serii pchac kompresor klimy od B?!
(nie czepiam sie twojej wypowiedzi tylko tak about tego co napisales)

DomoKun
04-11-12, 23:51
jeśli masz auto tylko "do zabawy" i stawiasz na power a nie komfort to dozbieraj kasy i kup od razu porządne części żeby mieć możliwość dalszego rozwoju bo na pewno będzie mało, a jak jeździsz tym autem na co dzień i używasz w innych celach niż tylko "zabawa" to za tą kasę zrób swap na b18c4. ja bym tak zrobił.
i jeszcze jedno... wiem że jak chcesz zrobić coś po "taniości" to ostatecznie wyjdzie Ci że było drożej, kupiłeś gorsze części i dostałeś bólu głowy ;)

rostor
12-02-14, 21:56
podepne sie do tematu...
ostatnio mysle o silniku do swojej hanki najpierw mial byc d16z6 (ktory posiadam w czesciach ale niczego nie brakuje) na razie zrobiony plan glowicy, uszczelniacze itd. mial byc doprezony ale...
zastanawialem sie pozniej czy go nie olac i nie wlozyc b16a2, b18 a nawet h22
ostatnia moja mysl to zlozyc d16z6 ale na kutych gratach tzn ja bym chcial celowac cos kolo 250+
ile taka zabawa moze kosztowac?

sodemarco
12-02-14, 22:11
Turbo z zakuciem i gratami na 250+
Bez co najmniej 7k nie podchodź

rostor
12-02-14, 22:17
to i tak niezle patrzac ze za b18 tez cos kolo tego trzeba dac

sodemarco
12-02-14, 23:17
Oczywiście mówie o kosztach samych gratów bez robocizny.

rostor
12-02-14, 23:43
No tak ale z tego co piszesz w dyszce Sie zmieszcze a czytałem trochę i wiem że znasz temat

Fawor
13-02-14, 00:04
Turbo z zakuciem i gratami na 250+
Bez co najmniej 7k nie podchodź
a jak ma być zrobione porządnie to x2...za 7k to się dobre softy robi chyba, że ktoś za dobrą cenę wyrywa gotowy już zestaw.

rostor
13-02-14, 08:42
Pietnastak to już dużo... Dyche jeszcze bym przeżył

Swietywwl
13-02-14, 08:53
Mnie soft licząc od podstaw wyniósł coś ponad 6 tyś.

demiss
13-02-14, 15:13
d seria turbo na porządne 300km to ok 15k...

rostor
13-02-14, 18:53
same graty, z robocizna, czy calosc z baza (silnikiem)??

Fawor
13-02-14, 18:57
jak masz juz seryjne Z6 to zrobienie U KOGOŚ 300KM to właśnie takie okolice. Oczywiście nie na nowym Garrettcie,nie z zegarkami DEFI, nie z IC Precisiona. Markowe graty tam, gdzie są faktycznie niezbędne, a cała reszta zdroworozsądkowo.

QowaX
13-02-14, 20:28
i 15 to takie na styk :) lepiej miec lepsze graty wiecej mocy i z 5k wiecej dac

Saiti
14-02-14, 01:09
plus przeniesienie mocy - opony, lepiej kilka krótkich półosi w zestawie, lepsze sprzęgło, ale to pewno liczycie. Warto najpierw naprawdę dobrze auto przygotować. Heble zdecydowanie solidniejsze, usztywnić zawias, bo można się oszukać.

rostor
14-02-14, 10:18
Ją już mam wszystko w sumie zrobione tzn wydech przelot 2,25 heble vti całą zawiecha nowa gwint rozporki staby itd... Teraz chodzi tylko o silnik cały czas Sie waham... 200 koni to minimum jakie chce mieć miałem wcześniej 140 i było już nieźle ale chce więcej.... :)

Vincent
15-02-14, 08:46
Zaczeło się od 6k teraz już mamy prawie 20k :D Jeszcze kilka postów i dobijemy do ceny EP3 :D

Mario
15-02-14, 11:11
pytanie z innej beczki ale nawiązujące do tematu, gdzieś czytałem że ktoś ma WG Turbosmart'a 38 i po wyjęciu jednej sprężyny (są dwie - większa i mniejsza) trzymał mniejsze ciśnienie (standard 14psi ~1b). Ktoś się spotkał lub coś takiego robił ??

Fawor
15-02-14, 11:24
Zaczeło się od 6k teraz już mamy prawie 20k Jeszcze kilka postów i dobijemy do ceny EP3
i gdybyś chciał to zrobiić na tylko nowych, markowych gratach to taka własnie cena za 330to konną Dserie by była.

QowaX
15-02-14, 12:11
pytanie z innej beczki ale nawiązujące do tematu, gdzieś czytałem że ktoś ma WG Turbosmart'a 38 i po wyjęciu jednej sprężyny (są dwie - większa i mniejsza) trzymał mniejsze ciśnienie (standard 14psi ~1b). Ktoś się spotkał lub coś takiego robił ??

jedna jest 0,45 a druga 0.5 bo całość generuje 0.95b
wiec ma 3 warianty doładowania jeśli nie masz mbc

Mario
15-02-14, 12:14
jedna jest 0,45 a druga 0.5 bo całość generuje 0.95b
wiec ma 3 warianty doładowania jeśli nie masz mbc

A która ma ile ??
Jest jedna dłuższa szersza zewnętrzna a druga mniejsza wewnętrzna.

QowaX
15-02-14, 12:17
weź w rękę i ściśnij twardsza będzie 0,5 :)

Mario
15-02-14, 12:21
hehe no najprostsza metoda najlepsza ale z tego co kojarzę to zewnętrzna jest dłuższa od wewnętrznej , ale nic zajadę i sprawdze która się bardziej poddaje.
MBC docelowo jest ale na razie będzie 0,6 ładowane i w razie czego nie chiał bym przy jakiejś nieszczelności wężyków złapać w peak'u 1b :D

znalazłem coś takiego na aukcji użytkownika Neo2005 - przepraszam jeżeli pomyliłem nick'a

http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/75/73/69/3975736954

@lbi
15-02-14, 17:52
To ja może powiem na własnym przykładzie. Również jak Ty miałem okolice 140KM i było mi mało. Zakupiłem zestaw do softa z turbo td04-13g za 2200zł z żeliwnym kolektorem i zegarami autogauge oraz kompem. Jeżdżę na tym zestawie ponad rok i zmiany jakie poczyniłem to:
- gruba chłodnica chinol - 350zł
- bandaż bazaltowy bo było gorąco - 250zł
- kolektor baran używka - 350zł
- najgrubsza uszczelka do D serii pod głowę (seryjną wydmuchało) - 250zł

Jak sobie tak + - poczliczę to wydałem łącznie 3400zł + regeneracja turbiny którą niestety przez swoją nieuwagę zniszczyłem.

Podsumowując jesteś w stanie ze wszystkim zmieścić się w kwocie 3500zł mając już wydech i dobre opony no przodzie. Oczywiście cena nie zawiera montażu ktory możesz sobie ogarnąć sam. Podstawa to dobór samej turbiny. Jeżeli nikt Ci nie da gwarancji na turbinę to wolałbym kupić padakę w zestawie za 1700-1800zł i zregenerować sobie ją samemu.

Co do mocy niestety nie mierzyłem ale projekty podobne do moich dają wyniki od 210-240KM w zależności od stroiciela oraz doładowania odpowiednio w granicach 0,45 - 0,6b

sodemarco
15-02-14, 22:23
Albert - złote słowa , kupić zajechaną turbine i ją zregenerować.
Ja kupiłem Turbawkę która na oko trzymała luzy w normie , została zabita przez kawałek spawu z kolektora więc oddałem ją do regeneracji okazało się że wałek jest o dziwo prosty ale sam koras był w tak opłakanym stanie że nie było co regenerować.
Kupiłem 13g niby po regeneracji i jak się okazuje chyba sprzedawca nie oszukiwał jak ją wstępnie rozebrałem ale cena też była ponadprzeciętna jak na ten model.
Najlepiej kupić zajechane 16T dać do tegeneracji i wpier*olić koło od 19T
http://allegro.pl/kolo-kompresji-cnc-billet-19t-20t-23t-td04-hybryda-i3965795540.html
Mamy hybrydę z lżejszym kołem kompresji , z lagiem jak w 16T i z wydajnością 19T.
Odbiegając od tematu , Albercie jak zabiłeś swoje turbo ?

@lbi
16-02-14, 10:36
Prawdopodobnie kwestia jakiegoś ciała obcego ktore dostało się do turbiny. Turbina chodziła dobrze i dawała moc ale na postoju na światłach za autem była chmura dymu białego. Początkowo myślałem że to kwestia silnika ale zaryzykowałem i oddałem turbo do regeneracji. Nie było w tragicznej kondycji ale po zregenerowaniu (koszt 900zł z 2 letnią gwarancją) jest o niebo lepiej.
Wracając do tematu nie sądzę oczywiście że każdy kto sprzedaje ma padaczkę, ale ja na swoje turbo mam jeszcze ponad gwarancji i mam papier na to. Warto kupując "pewniaka" zapytać o potwierdzenie regeneracji, jeżeli takowego nie ma to tak jak mowie kupić w cenie samej muszli jakąś padaczkę i zrobić ją kompletnie i nie martwić się później że coś się wysypie.

Nie wiem też czy ktoś wspomniał wcześniej ale przy turbo potrzeba jeszcze wymienić sprzęgło. Tutaj też można powiedzieć że są dwie szkoły. Jedni zalecają spiek inni zaś jeżdzą na exedy stage 1. Ja przed założeniem turbo miałęm Exedy Stage 1 i po założeniu turbo byłem zdecydowany na spiek. Jedyne co mnie hamowało to specyficzne działanie tego sprzęgła ale wiadomo kwestia przyzwyczajenia. Finalnie za kwotę 200zł zregenerowałem docisk oraz swoje exedy obijając je okładzinami kewlarowymi. Jeżdżę tak od 10-11 miesięcy i jest naprawdę bardzo dobrze. Jeżeli więc nie planujesz mocy ponad 220-230KM to myślę że takie rozwiązanie jak u mnie spokojnie wystarczy. Uff to chyba tyle :D

Fawor
16-02-14, 10:47
A ja nie uwierzę w żadną firmę regenerującą turbosprężarki - za dużo naczytałem sie o tym na rf.pl przez ostatnie kilka lat, a 2 miesiące temu świetlanym tego przykładem został mój starszy ze swoją turbiną z TDI. Przyznał mi rację po 7miu tysiącach km, także chyba całkiem niedużo przebiegu zrobiła...

@lbi
16-02-14, 10:54
A ja nie uwierzę w żadną firmę regenerującą turbosprężarki - za dużo naczytałem sie o tym na rf.pl przez ostatnie kilka lat, a 2 miesiące temu świetlanym tego przykładem został mój starszy ze swoją turbiną z TDI. Przyznał mi rację po 7miu tysiącach km, także chyba całkiem niedużo przebiegu zrobiła...

Też miałem takie wątpliwości ale tak jak wyżej napisałem wydało mi się to rozsądniejsze niż kupno turbiny za 700zł bez gwarancji żadnej. Mnie się akurat udało, ale również mam przypadek wśród znajomych gdzie dali 2tyś zł za regenerację turbo i było to samo co przed regeneracją bo ktoś tylko podmienił turbiny i dał gwarancję rozruchową tydzień. Kiedy pojechali po 4 dniach ze skargą mechanik stwierdził że zabili turbinę i że jak on zamontował to było dobrze. Od słowa do słowa przepychanka no i zakończyło się kupnem nowej turbiny...

sodemarco
16-02-14, 11:35
A ja nie uwierzę w żadną firmę regenerującą turbosprężarki - za dużo naczytałem sie o tym na rf.pl przez ostatnie kilka lat, a 2 miesiące temu świetlanym tego przykładem został mój starszy ze swoją turbiną z TDI. Przyznał mi rację po 7miu tysiącach km, także chyba całkiem niedużo przebiegu zrobiła...
Fawor to według Ciebie co zrobić ze sprężarką jak wymaga regeneracji ? Sam przecież jej nie zregenerujesz a nawet jeśli porobisz pomiary , powymieniasz uszczelniacze o-ringi to nie wyważysz jej...
Ja ze szczerego serca polecam gościa z pruszkowa co regeneruje turbiny , nie jest tani co prawda ale już z samej rozmowy można wywnioskować że ogarnia temat przynajmniej od strony tuningu sprężarek - Coobcio mi go polecił i sam do niego zawozi wszystkie turbiny jakie regeneruje/tuninguje.

Fawor
16-02-14, 11:40
Kupić zdrową :)
Goście w Bydgoszczy też brzmieli inteligentnie, doświadczenia to mają chyba ponad 10lat i tani też nie byli - efekt widziałem na własne oczy. Może ten od Coobcia jest lepszy, nie przeczę, ale ja na regenerację turbiny nie zdecyduję się już nigdy.

sodemarco
16-02-14, 11:48
Kontunuując nasz ot , jestem strasznie ciekawy z czego wynika to partactwo przy regeneracji Turbin , bo zła opinia o tej branży jest tak duża jak szeroki jak wachlarz zakładów oferujących ich regeneracje.
Czy to po prostu brak wiedzy/umiejętności czy po prostu części do regeneracji mają tak słabe spasowanie/jakość ?
Nic tylko otwierać zakład i naprawiać Turbiny jak dla siebie , renoma szybko by przyszła - szkoda tylko że to nie jest takie hop siup.
Fawor , dobrze wiesz że winszuję twoje zdanie tylko przy większości naszych lowcostowych projektów kupić nową turbine to 1/2 budżetu jak nie więcej. A z używkami jest jak jak z dziwkami w tajlandi , możesz upatrzyć sobie piekną kobiete z wydajnymi piersiami o miseczce C a przyjdzie co do czego to w majtkach będzie miała sam wiesz co :o

Fawor
16-02-14, 12:09
Fawor , dobrze wiesz że winszuję twoje zdanie tylko przy większości naszych lowcostowych projektów kupić nową turbine to 1/2 budżetu jak nie więcej.
Z Waszej strony jak najbardziej to rozumiem - z mojej natomiast nie widze już opcji robienia lowcostowych turbo, bo finalnie, jeśli będziesz chciał tym bezawaryjnie jeździć, skończy sie i tak highcostowo. Nie zrozumcie mnie źle (nie chodzi o wyniesienie samego siebie), ale pojmie to chyba dopiero ten, który na prawdę to przeżyje :)

sodemarco
16-02-14, 12:19
Okrutna prawda , tak już jest że duża role ma tutaj łut szczęścia.
Moim zdaniem główną rzeczą na którą nie można żydzić to strojenie.

QowaX
16-02-14, 15:41
który na prawdę to przeżyje
amen :)

kuster
16-02-14, 23:05
Koszty kosztami ale...
Gdzie podpiąć węże z chłodzenia turbiny cieczą? ^^

sodemarco
17-02-14, 10:37
Ja u siebie mam wpięte szeregowo w grzanie przepustnicy.
Wyjście z przepustnicy -> Wejście do Turbiny -> Wyjście z turbiny ->Wejście Blok silnika

kuster
17-02-14, 22:47
Nie bede zakładał nowego tematu...
Jakie konsekwencje bedą z faktu np. że silnik (w moim przypadku) D15 z tłokami z Vitary bd miał CR 7.10:1?
W D16 wychodzi jakieś 7.81:1 czy coś takiego

jak takie niskie CR wpływa na zachowanie/żywotnoś silnika?

demiss
18-02-14, 12:02
bedzie wiekszy lag, mniej niutona z dołu i ogólnie mocy mniej wyjdzie, ale za to mniej bedzie dostawał.

Yotomeczek86
18-02-14, 12:36
Splanuj blok o 1mm, wtedy CR wyjdzie fajne i w miarę bezpieczne dla silnika - bo prawie że seryjne.

Tak dywagowaliśmy na temat kosztów, robiłem wycenę swojego silnika w firmie Dziak :

- szlif płaszczyzny bloku o 1mm - 100zł

- szlif cylindrów z honowaniem - 200zł lub możemy zaproponować sportowy szlif cylindrów z płytą symulacyjną - 320zł - (potrzebujemy jedynie starej uszczelki i śrub głowicy)

- pomiar czopów wału i ogólnego stanu - to zrobimy za free, jeżeli wał jest ok to możemy zaproponować polerkę + mycie czyli wał gotowy do montażu - 100zł

- sprawdzenie kutych korb (są po obróconej panewce) - również za free. Koszt regeneracji zależny od typu korbowodu od 50zł/szt.

- koszt szacunkowej regeneracji głowicy - 500zł. Dokładną wycenę robimy po sprawdzeniu głowicy na miejscu.

- wyważenie dynamiczne całego uk. korbowo tłokowego - 450pln

- odchudznie koła z płaszczyzną pod docisk - 230pln

- pasowanie luzów pod panewki - 200pln

- składanie uk. korbowo-tłokowego - 600pln

- ich zabezpieczenie bloku ala block guard -400pln


I teraz tak, dodajcie do tego korby kute około 1000zł, tłoki YCP Vitara ~650zł, panewki ACL 400zł, Arpy głowicy 430zł, uszczelki silnika minimum 700zł za OEM wszystko, uszczelniacze zaworów 130zł, prowadnice nie wiem ile, rozrząd 280zł..


To jest wszystko za SAM silnik... a gdzie sprężarka, gdzie wydech, orurowanie, kolektor,westagate,blow off, wtryski, zegary, strojenie, składanie i spawanie...


Wychodzi lekko 17000zł, za setup 300+, dodajcie heble, zawias, opony... 19000zł pęknie :)

DomoKun
18-02-14, 12:53
a jeszcze ile zdrowia Cię to będzie kosztowało:P

Yotomeczek86
18-02-14, 13:16
bezcenne :p

Swietywwl
18-02-14, 14:01
Yotomeczek86 czemu akurat w tej firmie? Jakieś dobre opinie?

Saiti
18-02-14, 16:38
Ta firma według opinii przykłada się do swojej pracy, składa silniki do motorsportu bardzo często więc wie na co uważać. Składa dla wielu od początku do końca, więc nie może sobie pozwolić na opinie "Silnik składany w Dziaku wysiadł podczas rajdu".

Yotomeczek86
18-02-14, 22:58
Yotomeczek86 czemu akurat w tej firmie? Jakieś dobre opinie?


Hmm przynajmniej znam więcej opinii pochlebnych niż na przykład krasnobrodzka. W Dziak pracują ludzie z ogromną wiedzą i mają świetny sprzęt...płaci się na pewno za jakość usług i wiedzę - myślę że warto powierzyć im swój silnik.

Fawor
18-02-14, 23:12
Apropo tej wyceny, bo nigdy aż tak mocno nie zgłębiałem ich cennika - oni kasują 200zł za samo sprawdzenie luzu korba-wał czy od razu ustalenie jednego wspólnego, czyli ewentualna obróbka koniecznych korb?

kuster
19-02-14, 10:40
To ja zadam pytanko jeszcze ;)
mam silnik, kute korby + do tego tłoki
Korby i tłoki mam nowe to je muszę oddać do jakiegoś wyważenia? Czy dopiero z blokiem silnika?
Ile max można splanowac blok? w moim przypadku wg. kalkulatora przy planowaniu 1,5mm wyjdzie CR 7.8:1 i zostaje jeszcz 0,007 in do głowicy to wystarczająco czy za mało przy głowicy z Z6 (planowana o 0.7mm) i tlokach z vitary?

Yotomeczek86
19-02-14, 14:12
Apropo tej wyceny, bo nigdy aż tak mocno nie zgłębiałem ich cennika - oni kasują 200zł za samo sprawdzenie luzu korba-wał czy od razu ustalenie jednego wspólnego, czyli ewentualna obróbka koniecznych korb?

Tak, z ewentualna obróbką- Jak nie jest konieczna to nie kasuja tych 200zł

sodemarco
19-02-14, 15:40
Za taka kwote jaka napisal yotomeczek to dla mnie sztuka dla sztuki. Sprzedajemy honde dokładamy te 17k + maxymalnie 10k i mamy impreze sti GC ktore na starcie jest porownywalne do 300KM civica a jest SERYJNE.
I jeszcze mozna zdroooowo dlubnac gdzie civic'iem zejsc poniżej 4s do setki jest niemozliwe.
Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka

Yotomeczek86
19-02-14, 15:54
Każdy robi co chce... Kwestie opłacalności niema co poruszać, tuning nigdy tani nie był. Z tym że za tą kasę w civicu masz w sumie nowy silnik, a w imprezie zajechany - którego też remont czeka, i na pewno nie mały wkład finansowy aby to jeździło - też sztuka dla sztuki..

rostor
19-02-14, 17:21
Każdy robi co chce... Kwestie opłacalności niema co poruszać, tuning nigdy tani nie był. Z tym że za tą kasę w civicu masz w sumie nowy silnik, a w imprezie zajechany - którego też remont czeka, i na pewno nie mały wkład finansowy aby to jeździło - też sztuka dla sztuki..
zreszta jak bym chcial jezdzic impreza to pewnie bym nie byl na tym forum... ja raczej nie jezdze civiciem z przymusu tzn bo mnie nie stac na nic innego... jezdzilem wieloma autami szybszymi niby ladniejszymi napewno wygodniejszymi ale civic to civic juz nie chodzi o przyspieszenie czy dzwiek vteca. Cls jest fajny ale civic jedyny w swoim rodzaju... :)

demiss
19-02-14, 22:42
Za taka kwote jaka napisal yotomeczek to dla mnie sztuka dla sztuki. Sprzedajemy honde dokładamy te 17k + maxymalnie 10k i mamy impreze sti GC ktore na starcie jest porownywalne do 300KM civica a jest SERYJNE.

+10k na remonty + 10k na tuningi i dopiero będziesz mógł się łapać z 300+km civiciem na S8

sodemarco
20-02-14, 11:31
Dlatego napisałem że to sztuka dla sztuki a na zrobienie mocniejszego i szybszego auta w tej cenie przykładów jest mnóstwo + tutaj ogranicza nas przód napęd.
Nie pisałem przecież że to idiotyzm i pakowanie pieniędzy na darmo bo wiadomo to jest tuning i każdy ma prawo robić co chce i Ja w żaden sposób tego nie neguje.

Maskunt
24-02-14, 12:08
To i ja dopytam, skoro tyle osób znających temat jest w jednym miejscu. Czy 7-rzędowa chłodnica oleju do zaturbionego D16 w EJ9 zamontowana za grillem, to dobry pomysł? Problem jest tego typu, że w samochodzie ma zostać klimatyzacja i halogeny, więc z miejscem jest na prawdę kłopot i coś trzeba wykombinować z tą chłodnicą.

Gorliś
24-02-14, 13:09
montujesz przed chlodnica wody lub klimy.

Maskunt
24-02-14, 16:20
Dzięki za podpowiedź. Zapytam jeszcze o rozmiar, jaką chłodnicę najlepiej założyć?

Yotomeczek86
24-02-14, 16:47
7 rzędów i więcej nie trzeba szczerze mówiąc