Zobacz pełną wersję : VTEC D15Z8 a zapotrzebowanie na olej.
Witam
Mam pytanie do osób które mają Hondzinki z silnikiem v-tec ja mam 1.5 z 99 r 117 tys przebieg zgodny z książką serwisową.
Po zakupie zmienilem olej na taki jak byl wcześniej 10w/40 ale zaczely zastanawiać mnie ubytki na bagnecie. Hondzinka nie dymi pomiar spalin idealny wyszedł, brak wycieków silnik suchy nie wiem co może być. Przejechałem ok 2500 km i ubyło 1/3 z bagnetu. Jak jeździłem spokojnie do 3tyś obr/min to chyba nic nie ubywało bo sprawdzałem i przez prawie 1000 km nie zauważyłem ubytków. Jak na trasie któregoś razu przycisnołem kilka razy prz wyprzedzaniu wpadłem na ok 4-4,5 tys obr/min po przejechaniu powyższej trasy stwierdziłem ubytek.
Piszę do użytkowników vtec-ów bo słyszałem że niby to przy vtecach norma. że niby jest jakiś natrysk na denka tłoka czy coś takiego i stąd te ubytki. Ale nie chce mi się w to wierzyć.
kazdy vtec bierze i tak zawsze bylo i bedzie
spoko, normalka u mnie tez tak jest i to regularnie-długo długo nic nie ubywa az nagle łyknie i juz trzeba dolewac.Norma:).Kiedys przez to dlugi okres czasu jechalem na suchym bagnecie!Sugeruję więc tylko kontrolowac to wlasnie co jakies 1000-2000km:)
kazdy vtec bierze i tak zawsze bylo i bedzie
Co jest powodem że bierze? przecież musi być jakiś powód że olej znika tylko jaki? albo się spala ale to wykluczam bo brak błękitnego dymka zresztą żadnego dymka z wydechu nie stwierdziłem, wyciek? wszystko suche to chyba też nie. Ktoś kiedyś pisał o uszczelniaczach na zaworach ale nie znam objawów jak są zużyte.
A o co chodzi z tym natryskiem oleju na denka tłoków czy w vtec-ach to występuje i czy może przez to ubywać oleju?
czy nowe silniki z roku 98-00 tez na starcie brały?
Aż boję się cisnąć tym autem bo jak wyżłopie do sucha i zatrę silnik.
[ Dodano: Wto 25 Wrz, 2007 ]
spoko, normalka u mnie tez tak jest i to regularnie-długo długo nic nie ubywa az nagle łyknie i juz trzeba dolewac.Norma:).Kiedys przez to dlugi okres czasu jechalem na suchym bagnecie!Sugeruję więc tylko kontrolowac to wlasnie co jakies 1000-2000km:)
Kontroluję każdego dnia. Jeszcze nie miałem takiego auta który by łykał olej i to jeszcze że ma być normą. Chyba nie zakocham się w hondzie
To ja proponuje ten olej i miłość Ci powróci...http://www.allegro.pl/item248793647__motul_4100_power_15w_50_15w50_raryt as_.html :d
To ja proponuje ten olej i miłość Ci powróci...http://www.allegro.pl/item248793647__motul_4100_power_15w_50_15w50_raryt as_.html :d
A co to za wynalazek?
czyj to jest olej?
Może to olej z doktorkiem jakimś?
nie no jesli chodzi o Motul to jest to chyba jedna z najbardziej uznanych firm na rynku, w tyle ma mobil1 czy inne castrole:)
Może to olej z doktorkiem jakimś?
tak wlasnie, motul to olej z dodatkami zarzynajacymi motor :lol:
Może to olej z doktorkiem jakimś?
tak wlasnie, motul to olej z dodatkami zarzynajacymi motor :lol:
Kurcze nie róbcie jaj moje pytania są poważne. A ty swoją wypowiedzią dezorientujesz mnie.
Już zaczołem przeglądac strony na temat tego oleju a teraz już nie wiem czy mam dalej to robić
15w50 4100 power to oliwa przewidziana do autek z apetytem na "branie" , jest zupelnie bezpieczna dla silnika, jedynie w naszych warunkach pogodowych wymaga delikatniejszej jazdy zaraz po rozruchu, az do uzyskania optymalnej temp silnika .
jezeli bedziesz zainteresowany tym olejem to zapraszam do siebie.
A ty swoją wypowiedzią dezorientujesz mnieale google ci dziala? albo jakies inne fora?
krotko: motul robi najlepsze oleje, a tencio dobrze ci doradzi co powinienes kupic.
Witam
Przejechałem ok 2500 km i ubyło 1/3 z bagnetu. Jak jeździłem spokojnie do 3tyś obr/min to chyba nic nie ubywało bo sprawdzałem i przez prawie 1000 km nie zauważyłem ubytków. Jak na trasie któregoś razu przycisnołem kilka razy prz wyprzedzaniu wpadłem na ok 4-4,5 tys obr/min po przejechaniu powyższej trasy stwierdziłem ubytek.
Kolego nie histeryzuj :agent: przejedź 10 000 km i zobacz czy w sumie dolejesz choćby litr, bo mi jeszcze sie to nie zdarzyło, owszem czasem znienacka ubędzie niewielka ilość na bagnecie co dla motoru nie jest zabójstwem, jest przecierz ponad stan minimalny. Przez 33k km dolałem w sumie 2 litry 10w40 a często pociskam. Poprostu sprawdzaj stan oleju jak w każdym samochodzie, ew. ubutyki uzupełniaj i ciesz sie jazdą nie tylko do 3000rpm :aloha:
A ty swoją wypowiedzią dezorientujesz mnieale google ci dziala? albo jakies inne fora?
krotko: motul robi najlepsze oleje, a tencio dobrze ci doradzi co powinienes kupic.
juz sie z kolega dogadalismy na gg, a swoja droga wam tez nie polecam kupowania castrola z beczki, chyba ze macie 100% pewnosc ze to ten olej za ktory placicie i z biezaca data produkcji ;)
TEENNCIIOO nygusie biorąc poprawke na toze to ja poradziłem koledze olej Motul,to prosze o prowizje z taranzakcji hehe, a tak na marginesie to osobiscie leje Motula do swojego auta i nie tylko swojego, polecam go wszystkim bo w porównaniu z Mobilami i Castrolami dostępnymi u nas to niebo a ziemia....
p.s z tą prowizja to oczywiscie zart hehe
natrysk na denka tłoka
eco vtec nie ma takich bajerow i generalnie nie powienien barc oleju, mi d15z8 nie bierze ani grama od wymiany do wymiany i tak juz od czterch wymian od kiedy go mam motulem go nie zalewam ale z calego serca polecam ten olej
natrysk na denka tłoka
eco vtec nie ma takich bajerow i generalnie nie powienien barc oleju, mi d15z8 nie bierze ani grama od wymiany do wymiany i tak juz od czterch wymian od kiedy go mam motulem go nie zalewam ale z calego serca polecam ten olej
A na jakim oleju ganiasz podaj mrkę i numerację
natrysk na denka tłoka
eco vtec nie ma takich bajerow i generalnie nie powienien barc oleju, mi d15z8 nie bierze ani grama od wymiany do wymiany i tak juz od czterch wymian od kiedy go mam motulem go nie zalewam ale z calego serca polecam ten olej
Nie wiem czy D15Z8 powinien brać oliwe czy nie powinien ale z ręką na sercu mogę powiedzieć że mój od wymiany do wymiany czyli co 10tyś nie bierze ani grama.Utrzymuje się cały czas w połowie stanu.Tylko muszę zaznaczyć że nie ma u mnie żadnego "butowania".Spokojna jazda po mieście w większości na econo czyli do 2500tyś obr. a na trasie parę razy było szybko tzn. chciałem wiedzieć ile z Niej wycisne ale to krótkie odcinki bo wiadomo jakie mamy drogi.A tak to powiedzmy do 100 do 150km/h w zależności czy mam "wabia" z przodu.Pzdro
natrysk na denka tłoka
eco vtec nie ma takich bajerow i generalnie nie powienien barc oleju, mi d15z8 nie bierze ani grama od wymiany do wymiany i tak juz od czterch wymian od kiedy go mam motulem go nie zalewam ale z calego serca polecam ten olej
Nie wiem czy D15Z8 powinien brać oliwe czy nie powinien ale z ręką na sercu mogę powiedzieć że mój od wymiany do wymiany czyli co 10tyś nie bierze ani grama.Utrzymuje się cały czas w połowie stanu.Tylko muszę zaznaczyć że nie ma u mnie żadnego "butowania".Spokojna jazda po mieście w większości na econo czyli do 2500tyś obr. a na trasie parę razy było szybko tzn. chciałem wiedzieć ile z Niej wycisne ale to krótkie odcinki bo wiadomo jakie mamy drogi.A tak to powiedzmy do 100 do 150km/h w zależności czy mam "wabia" z przodu.Pzdro
napisz na jakim oleju śmigasz i jaki masz przebieg w swoim aucie
panowie nie straszcie kolegi!. Trochon, zrob tak jak pisalismy na PW, nie ma co sie martwic na zapas. pozatym zuzycie oliwy w twoim aucie jest niewielkie. mozliwe ze wina stoi tez po stronie jakosci oleju z beczki ktorym zalales silnik.
panowie nie straszcie kolegi!. Trochon, zrob tak jak pisalismy na PW, nie ma co sie martwic na zapas. pozatym zuzycie oliwy w twoim aucie jest niewielkie. mozliwe ze wina stoi tez po stronie jakosci oleju z beczki ktorym zalales silnik.
Zrobię jak mówiłeś mam nadzieję że będzie ok
natrysk na denka tłoka
eco vtec nie ma takich bajerow i generalnie nie powienien barc oleju, mi d15z8 nie bierze ani grama od wymiany do wymiany i tak juz od czterch wymian od kiedy go mam motulem go nie zalewam ale z calego serca polecam ten olej
Nie wiem czy D15Z8 powinien brać oliwe czy nie powinien ale z ręką na sercu mogę powiedzieć że mój od wymiany do wymiany czyli co 10tyś nie bierze ani grama.Utrzymuje się cały czas w połowie stanu.Tylko muszę zaznaczyć że nie ma u mnie żadnego "butowania".Spokojna jazda po mieście w większości na econo czyli do 2500tyś obr. a na trasie parę razy było szybko tzn. chciałem wiedzieć ile z Niej wycisne ale to krótkie odcinki bo wiadomo jakie mamy drogi.A tak to powiedzmy do 100 do 150km/h w zależności czy mam "wabia" z przodu.Pzdro
napisz na jakim oleju śmigasz i jaki masz przebieg w swoim aucie
Trochon ja leję Castrol Magnatec 10w40.Tyle tylko że nigdy z beczki.Zawsze oryginał.Acha przebieg to 140tyś.Ale fura sprowadzona przebieg w części udokumentowany także pewnie ma więcej.Ale to nie ma znaczenia, kompresja na garach jest wysoka i co najważniejsze równa.
a ja leje mobila 10w40 i chcialbym zeby mi "troche" oleju ubywalo na te 2500 km, na chwile obecna bierze sporo ale jak sie jezdzi do odcinki to inaczej nie bedzie.... wazne ze frajde daje, jak zacznie mi kopcic jak stara warszawa to zaczne sie martwic powaznie :D a narazie uzywam na maxa.... chociaz mam d15z3 :D
i jak tam u kolegi???jak sprawy z oliwa???
a ja leje mobila 10w40 i chcialbym zeby mi "troche" oleju ubywalo na te 2500 km, na chwile obecna bierze sporo ale jak sie jezdzi do odcinki to inaczej nie bedzie.... wazne ze frajde daje, jak zacznie mi kopcic jak stara warszawa to zaczne sie martwic powaznie :D a narazie uzywam na maxa.... chociaz mam d15z3 :D
Ja też go używałem i więcej go nie zaleje, silniczek w 15 tyś zeżarł ze 2 litry, teraz mam Valvoline Max Life 10W40 i mam spokój nic nie je a czasem lubie pod red line dać czadu :d
a przebieg to mam 217 tyś :aloha:
siema panowie, mam silnik d15z3 czyli najsłabszy z 1.5 vtec-e z przebiegiem 225 tyś km.
caly czas jezdzony na benzynie.
autko nie kopci, spaliny rowniez nie maja zapachu spalonego oleju, ale rura wydechowa jest okopcona przy wylocie - ale to chyba normalne.
niewiem ile dokladnie ubywa oleju ale 2 tyś km temu miałem na bagnecie na "max" czyli jak kupilem auto, a teraz po przejechaniu 2 tyś km mam na "min"
jazda typowo miejska i to na krotkich dystansach, czyli 10km - gaszenie - i zapalanie po 6-8 godz wiec duzo jezdze na zimnym silniku.
styl jazdy raczej średni, lubie czasem przeciągnąć do 4-6 tyś ale przewaznie jezdze w przedziale 1800-3000 tys rpm
po odkreceniu korka wlewu podczas pracy i zalozeniu na otwór wlewu oleju foliowego worka nie nadmuchiwuje sie on czyli niema przedmuchów, z otworu bagnetu tez nie dmucha a oprawki elektrody świecy zapłonowej są koloru kawy z mlekiem, bez czarnego osadu.
olej mam polsyntetyk ale nie wiem jaki, wlasnie planuje zmiane a w tym temacie ktos polecał jakiegos motula - jaki to dokladnie model?
czy w powyzszymi objawiami mam sie rozgladac za innym piecem lub odkladac siano na remont?
To dobry i żywotny motor.
Ja zalewam castrolem Rs 10w-60 i wszystko ok, brakuje mi tylko lepa z logo motula:)
Ja zalewam castrolem Rs 10w-60 i wszystko ok,
A ja się zraziłem do tego oleju i marki bo mi przelatywał przez silnik niemiłosiernie i szybko ubywał, po zmianie na valvo 5w50 znaczna poprawa w tym temacie.
Ja leję mobila 10w40 i jest ok. Myślę, że znaczny wpływ na branie oleju ma styl jazdy. Upalanie do red line kosztuje trochę oliwy :) A nawet jeśli komuś nie bierze przy upalaniu to będzie brał bo fizyka jest bezlitosna i nawet naszym trwałym motorom w halinach siły tarcia dają radę.
Moja Hanka przez dwa lata nie brała oleju. Dopiero tej jesieni musiałem uzupełnić, bo przez jakieś 5kkm poziom spadł z połowy do minimum. Jednak w tym czasie byłem dwa razy w Holandii, dokąd jechałem z dużym załadunkiem. Po drodze też było sporo wzniesień, przez co częściej musiałem ją "kręcić". Teraz obserwuję poziom i od kilkuset km jest niezmienny. Jeżdżę na Motulu 5W40.
Proponuję zrobić pomiar stopnia sprężania cylindrów, może (któryś) coś pokaże?
Stopnia sprężania to raczej nie zmierzysz, tylko ciśnienie. I taki pomiar sam dużo nie da, tylko z próbą olejową. Co i tak nie rozwiąże sprawy.
Jak czytam takie pierdoły i forumowe mądrości że "każdy VTEC bierze bo musi brać", to mnie szlag trafia. Tak samo jak teorie że "D15Z8 to nie VTEC-E", albo "VTEC-E przy spokojnej jeździe działa w ECONO, potem normalnie a potem jest VTEC".
Moja ma sporo ponad 300kkm, od wymiany do wymiany nie dolewam nic, na bagnecie ubywa może 1mm. Mam zapasy oleju które zostały mi z ostatnich wymian i nie mam co z nimi zrobić, bo dolewać nie muszę. Silnik jest dość głośny (bez tragedii), więc szkoda mi na dobry olej - poprzednio zalałem Lotos 10W40, teraz GM 10W40. Dalej nic nie bierze, silnik pracuje identycznie jak pracował.
Zastanawiam się, jak ma "potwierdzony" przebieg tytułowy silnik autora postu, bo ja już nie takie "udokumentowane" widziałem.
a co moze byc powodem tego ze bierze olej?
w sumie to kazdy silnik bierze olej, jeden wiecej drugi mniej, taka juz ich konstrukcja
Mój civic zaczął ostatnio brać oliwe (mobil), przez 60tys jakie przejechałem tym autem, oleju dolewałem jakieś 200ml (wymiana co 10tys), a tu ostatnio wciągnął litr :( . Styl jazdy mi sie nie zmienił, silnik też nie zdradza objawów agonii, zmienię olej na Motul i zobaczę co się będzie działo...
Osobiście taki ubytek mnie nie przeraża, poprzednia Honda potrafiła przepalić 5 litrów na 10tys km :) w zasadzie nie trzeba było wymieniać, tylko dolewać!
Również śmigam na D15Z8 ,przebieg na tą chwile 230tysi. Użytkowany z głową, zawsze grzany i studzony. Często kręcony prawie do końca, wiadomo jak to jest..ktoś się na światłach zapatoczy itp
..fakty: brak jakiejkolwiek dolewki z mojej strony (jestem właścicielem od 205tysi) , śmigam na Shellu Ultra helix 5w40 wymienianym co 10tysi.
Wg mnie zdrowy silnik nie bierze oleju ,ale to tylko moje zdanie. Pozdrawiam
tak wracając do tematu oleju to szukam półsyntetyka o lepkości 15W-50 (gdzie "50" może być wieksza wartosc, a gdzie 15W moze być mniejsza)
i niestety znajduje same oleje mineralne, jedynie połstyntetyki są ale do motocykli. - czy moge zalać taki olej motocyklowy do hani?
bo mam całe 4 litry Motul'a 15W-50 półsyntetyk
mi też bierze olej to jest normalne przelot 207 tyś
tak wracając do tematu oleju to szukam półsyntetyka o lepkości 15W-50
Motul 6100 Synergie 15W50
Motul 4100 Power 15W50
Przemyśl jeszcze te "15W" pod kątem wysokich mrozów i częstych uruchomień zimnego silnika o tej porze roku. Może najpierw spróbuj 6100 Synergie+ 10W40, wiele osób go chwali za zmniejszenie ubytków eksploatacyjnych.
dzięki za rady, sprobuje tego motula ktorego mi polecasz :)
Witam Ja śmigam D15Z3 175k przebiegu i musze poweidzeć ze od wymiany do wymiany 1,5 litra muszę mu wlać zauwazyłem ze najwiecej oleju bierze w zimne miesiace zawsze go odpalam i czekam 2-3 minut zanim akurat zammkne garaz itp...aczkolwiek gdy niemalze od razu ruszam to ubytki sa mniejsze(o wiele) moja jazda jest raczej spokojna aczkolwiek czasem lubie go odmulic;) na poczatku lałem mu Mobila 10W40 ale brał potem Castrola 10W40 i rowniez teraz leje mu niemieckiego Venola 10W40
z innej beczki moja kobieta ma 1.6 vtec z 2002 (nie pamietam numeru silnika) to jej rowniez bierze kolo 2l(wymiana co 20 tyś według ASO) a ma zalany 5W30 shela
wymiana co 20 tyś według ASO
myślałem że olej w naszych haniach wymienia się co 10tyś km razem z filtrem :confused:
myślałem że olej w naszych haniach wymienia się co 10tyś km razem z filtrem :confused:
Ta hania co pisałem była w maju sprowadzona do kraju. znalazlem poprostu nalepke serwisowa o wymianie oleju i byla tam taka informacja ze nastepna za 20 tys. Ja w swojej wymioeniam co 10. Generalnie z tego co sie dowaidywałem to czym czesciej tym lepiej oczywiscie bez przesady
skolopendra
30-12-10, 15:35
średnio co 8000
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.