Zobacz pełną wersję : Czy jest możliwe poprawienie osiągów w silniku D13B2 ???
Witam można jakoś go poprawić ???
Witam można jakoś go poprawić ???
Na całe mnóstwo sposobów ;) Wystarczy poszukać na forum. Od prostych modyfikacji gaźnika, poprzez założenie gaźnika podwójnego, przejście na wtrysk, a na wrzuceniu VTECa kończąc.
Możliwości jest dużo, tylko czy się opłaca pakować ciężko zarobione dolary w taki silnik ?
Możliwości jest dużo, tylko czy się opłaca pakować ciężko zarobione dolary w taki silnik ?
Tak.
no wiem ze szalu nie ma lecz bardzo lubię to autko i chciałbym mu trochę pomóc
Na całe mnóstwo sposobów ;) Wystarczy poszukać na forum. Od prostych modyfikacji gaźnika, poprzez założenie gaźnika podwójnego, przejście na wtrysk, a na wrzuceniu VTECa kończąc.
mozesz mi wyjasnic oco chodzi z tym podwójnym gaznikiem
nie moge znalesc tego na forum o tych modyfikacjach
Opisy podstawowych modyfikacji masz tu:
http://www.civic5g.pdg.pl/warsztat.php
Jeśli idzie o podwójny gaźnik- chodzi o wrzucenie podwójnego gaźnika, który występował bodajże w silniku D15B3. Warto skontaktować się z SCKAPE, który poszedł w tym kierunku. Jakbyś miał jakieś pytania poza tym- pisz na priva.
ok dziękuje za pomoc pozdrawiam
Możliwości jest dużo, tylko czy się opłaca pakować ciężko zarobione dolary w taki silnik ?
Nie wiem stary jak tam z ciężko zarobionymi dolarami - nigdy ciężko nie pracowałem - oszukuje, naciągam i okradam gdzie i kogo się da;)
A jeśli chodzi czy sie opłaca pakować dolary w ten silnik.. czy jakikolwiek inny - to odpowiedz brzmi NIE! Zawsze mozna poprostu wrzucić wiekszy silnik... wiec ogólnie jakiekolwiek tuning silnika sie nie oplaca.. ale nie o to tu chyba chodzi :p ..prawda?
mozesz mi wyjasnic oco chodzi z tym podwójnym gaznikiem
nie moge znalesc tego na forum o tych modyfikacjach
Chodzi o DUAL CARB z silnika D14A1 - ale o nim za chwilkę...
Nie wiem na jakim etapie jesteś - ale zaczął bym na twoim miejscu (o ile tego jeszcze nie zrobiłeś) od:
- świece najlepiej poprostu wymień na nowe koszt niewielki
- kable zapłonowe - sprawdź ich oporność czy jeszcze się nadają czy już dawno temu trzeba było je wymienić...
- aparat zapłonowy - rozkręć zobacz jak to wygląda - może wymaga przeczyszczenia lub wymiany któryś z elementów...
- filtr powietrza też przyda się sprawdzić
- olej/filtr oleju
- filtr paliwa - groszowe sprawy a u mnie był tak zawalony że dziwiłem się że wogóle paliwo puszczał...
- sprawdzić i ewentualnie ustawić luzy zaworowe..
- sprawdzić i ewentualnie ustawić wyprzedzenie zapłonu
Jak już to ogarniesz to może się okazać że nagle wstąpiło w Hankę sporo życia i się odmuliła, i można coś podłubać :D
Kilka odmów które mogę ci polecić (aha mody gaźnika opisane w tym jak podkręcić d13 robiłem u siebie ale praktycznie nie zauważyłem różnicy - taka mała dygresja gdybyś próbował..):
1. Najlepszy mod biorąc pod uwagę odczuwalną różnice a koszta to odchudzanie - wywalenie czego się da.. w zależności do czego używasz auta i jak bardzo na osiągach ci zależy możesz się pozbyć w pewnym stopniu niepotrzebnego balastu --> jest na forum temat poświęcony odchudzaniu wiec sobie poszukaj i zobacz czego ewentualnie możesz się pozbyć. Nie da Ci to więcej mocy ale Hanka będzie się lepiej zbierać hamować i zakręcać, no i pierwsze 100kg nic cię nie kosztuje;)
2. Lekkie koło zamachowe - o ile jesteś w stanie sam sobie je wyciągnąć i wsadzić to zmieścisz się w 100-150zł z tym modem - nie da on tobie więcej mocy (no minimalnie da...) ale nie o to tu chodzi.. mod sprawi, że H będzie się odczuwalnie lepiej zbierała, będzie szybciej reagowała na gaz i hamowanie silnikiem będzie bardziej intensywne.
3. Podwójny gaźnik o który pytałeś.. - dobry mod - koszt w granicach 100-250zł zależy za ile go dorwiesz i uszczelkę pod kolektor. Daje więcej mocy!:D Po zamontowaniu od razu czuć sporą różnice, auto szybciej reaguje na gaz, zbiera się znacznie lepiej i jeśli to dla ciebie istotne brzmi duuużo lepiej nawet na seryjnym wydechu. Jeśli jesteś średnio uzdolniony sam sobie to ogarniesz kwestia dorobienia jednego kabelka (10cm), wywiercenie 2 otworów i odkręcenie/przykręcenie kilku śrub. Opcjonalnie masz jeszcze kilka drobnych modów tego gaźnika. Minusem tego moda jest to że ma manualne ssanie - wiec albo montujesz sobie oryginalną linkę z tego gaźnika od ssania gdzieś w kabinie albo masz to w du.. i robisz to co ja zrobiłem...
4. Wymiana wałka rozrządu na wałek z d14a1 - koszt wałka 80-150zł + robocizna, jeśli umiesz korzystać z instrukcji, masz potrzebne narzędzi i czujesz się na siłach możesz go wymienić sobie sam - jeśli nie robiłeś czegoś podobnego wcześniej zajmie ci to 1-2 dni, jeśli wiesz co i jak i nie masz pozapiekanych śrub ogarniesz w ok godzinę;) mod odczuwalny - daje przyrosty mocy...
Tak na początek zawsze jakiś start;) Mody o których wspomniałem - uważam że mają sens. Moje d13b2 w serii zbierało się 0-160km/h w 39sek. Na dzień dzisiejszy 0-160km/h jakoś w granicach 18-19sek. - Jakaś nadzieja jest;)
ok super odezwe sie do ciebie na priv popzdro
Odgrzejemy troszkę może posta po paru latach;)
A mianowicie chodzi mi o pytanko czy do D13B2 da się zamontować podwójny gaźnik z Concerto 1.6.
Bo to ze z D14 wchodzi to wiem ale czy z 1.6 podejdzie.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160625/d5b1b5e99053d2bd160b59014b933e38.jpg
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Odgrzejemy troszkę może posta po paru latach;)
A mianowicie chodzi mi o pytanko czy do D13B2 da się zamontować podwójny gaźnik z Concerto 1.6.
Bo to ze z D14 wchodzi to wiem ale czy z 1.6 podejdzie.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160625/d5b1b5e99053d2bd160b59014b933e38.jpg
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Zrób d13 na pełny wtrysk z osprzętem z6 i nie bedziesz żałował :)
wstawienie podwujnego gaznika do d13 to dosc latwa operacja, zrobienie wtrysku to juz sporo wlubania zmiana baku wiazka....
a samo mpfi bez vteca nie da wiele wiecej niz gazniki
Ale MPFI jest duzo bardziej rozwojowe od gaznika/ gaznikow na przyszlosc i auto zauwazalnie mniej pali niz na gazniku.
zgadzam sie, mimo wszysto dla kogos zupelnie zielonego jest duzo szybciej i duzo taniej zmontowac gazniki.
Zawsze pozniej zrobic pełnego vitka i miec szybkie idiotoodporne d13 ktore dobrze bedzie zapie*dalalo :D
Nie widziałem jeszcze szybkiego D13...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.