PDA

Zobacz pełną wersję : civic eg4 d15b2, mokry silnik



Smagowski
20-10-12, 14:27
Witam,

Wczoraj skorzystałem z jesiennej akcji serwisowej i sprawdziałem stan techniczny swojej Hani w Honda Plaza.
Po godzinie zostałem wezwany na halę, oczywiście zakładałem już nagorsze, że auto spadło z podnośnika albo poddała się podłoga.
Kiedy wszedłem na serwis zobaczyłem 3 mechaników oceniających spód silnika mojego auta znajdującego się już pod sufitem.
Cała miska była na tyle mokra, że olej znajdował się już na wydechu co wywołało w serwisie spore poruszenie w związku z możliwością zapalenia się ww. substancji. A teraz najważniejsze:
Po zakupie auta ( jakieś 4 miesiące temu ) byłem w serwisie, gdzie zotał wymieniony olej i filtry. Już wtedy spód silnika był mokry i mechanik stwierdził wyciek z odmy ale na tyle mały, że można bez problemu na tym jeździć. Od tamtego czasu zrobiłem jakieś 8 tyś km i dolałem 300 ml oleju.
Natomiast wczoraj, mechanik swierdził konieczność wymiany uszczelki pod miską, badź FILTRA OLEJU BO WYDAJE MU SIĘ ZA DUŻY... i teraz moje pytanie, czy jest możliwość założenia innego/za dużego fitra oleju w taki sposób, aby powodował wyciek oleju?

Dzięki z góry za pomoc i wyrozumiałość :)
pozdr.

FaziRBK
20-10-12, 18:53
Normalnym faktem jest, że uszczelka z latami parcieje i warto ją wymienić a jeżeli chodzi o filtr to przyznam, że ciekawa teoria, że jest za duży. Gdyby był za duży to nie byłbyś w stanie go tam po prostu zmieścić<wink>. Owszem są większe i mniejsze filtry objętościowo, np. Bosch i Filtron mają stosunkowo duże filtry a inne firmy nieco mniejsze lub zdecydowanie mniejsze, ale nie ma to żadnego wpływu na cokolwiek ponieważ w każdym z nich powinien znajdować się odpowiedni gwint do danego modelu auta. Czyli jeżeli kupisz filtr do silnika przykładowo d15b2 to czy będzie on z filtrona(duży) czy np z innej firmy mniejszy objętościowo to będzie miał taki sam gwint i będzie pasował.
Jeżeli chodzi o uszczelkę to jesteś w stanie zmienić sobie ją sam, zdejmujesz część kolektora odkręcasz kilkanaście śrubek uprzednio oczywiście spuszczając olej, odkręcasz jedną osłonę, która blokuje dolną część miski i ściągasz ją wraz z starą uszczelką, nakładasz nową uszczelkę w miejscach wyznaczonych dajesz silikon wysokotemperaturowy i skręcasz. Moment jakim masz dokręcić śruby i w jakiej kolejności oraz gdzie nałożyć silikon znajduje się w manualu. I przy okazji wymień sobie filtr oleju na nowy(może być jakiś mniejszy ;)).

Smagowski
20-10-12, 21:18
Normalnym faktem jest, że uszczelka z latami parcieje i warto ją wymienić a jeżeli chodzi o filtr to przyznam, że ciekawa teoria, że jest za duży. Gdyby był za duży to nie byłbyś w stanie go tam po prostu zmieścić<wink>. Owszem są większe i mniejsze filtry objętościowo, np. Bosch i Filtron mają stosunkowo duże filtry a inne firmy nieco mniejsze lub zdecydowanie mniejsze, ale nie ma to żadnego wpływu na cokolwiek ponieważ w każdym z nich powinien znajdować się odpowiedni gwint do danego modelu auta. Czyli jeżeli kupisz filtr do silnika przykładowo d15b2 to czy będzie on z filtrona(duży) czy np z innej firmy mniejszy objętościowo to będzie miał taki sam gwint i będzie pasował.
Jeżeli chodzi o uszczelkę to jesteś w stanie zmienić sobie ją sam, zdejmujesz część kolektora odkręcasz kilkanaście śrubek uprzednio oczywiście spuszczając olej, odkręcasz jedną osłonę, która blokuje dolną część miski i ściągasz ją wraz z starą uszczelką, nakładasz nową uszczelkę w miejscach wyznaczonych dajesz silikon wysokotemperaturowy i skręcasz. Moment jakim masz dokręcić śruby i w jakiej kolejności oraz gdzie nałożyć silikon znajduje się w manualu. I przy okazji wymień sobie filtr oleju na nowy(może być jakiś mniejszy ;)).

Dzięki za info ale jest jeszcze jedna kwestia :)
Przypomniało mi się, że filtr kupował mój ojciec i zastanwiam się, czy jeżeli powiedział "filtr do hondy z silnikiem 1.5 poproszę" to sprzedawca mógł dać coś, co niby pasuje ale jednak pod wpływem ciśnienia puszcza jednak ten olej?

bizonik23
20-10-12, 22:19
powiem ci że to raczej nie możliwe