PDA

Zobacz pełną wersję : GAZ W CIVICU 1.4 TO BEZSENS!



rafaelloo31
24-09-07, 22:26
witam-mam od miesiaca civica 1.4 90 km z instalka sekwencyjna i wszystko by bylo fajnie jakby ta jazda na gazie miala jakis sens ale niestety albo ja nie umiem dobrze liczyc albo poprostu to nie ma zadnego sensu jezeli pb jest w granicach 4zl a gaz po 2.30zl.z gazem nie mam zadnych problemow auto pali mi na miescie 10 l wiec srednio za 80 zl robie 400km ale do tego jeszcze na kazde 400 km trzeba zalac pb za jakies 20 zl wiec koszt przejazdu 400 km na gazie plus rozpalki za 20 zl to 100zl a za 110 zl 400km przejezdzam na benzynie!:)auto mi pali na miescie 7 l pb a na trasie 5 wiec jaki ten gaz ma sens w tym silniku bo ja obecnie nie widze zadnego sensu wiec jezdze na pb a lpg moze sie oplaci na wiosne jak pb bedzie po 4.50 z lpg ponizej 2 zl-pozdro

rafalb33
25-09-07, 08:04
Masz zle wyregulowana instalacje skoro ci tyle pali. Mi przy 1,6 pali 10litrówlpg przy jezdzie mocno dynamicznej(około 9 litrów pb). Benzyny zalewam raz na jakies 2 miechy za 50zl.Wiec cos masz nie tak.

rafaelloo31
25-09-07, 12:03
no nie wiem czy mam zle wyregulowana instalke jak wiekrzosc na forum pisze ze wlasnie tyle im pala -w granicach 10 l lpg na miescie.jedyne co mi moze palic zaduzo to pb na rozpalki choc wydaje mi sie ze okolo 0.5 litra pb na 100km to chyba tez nie tak duzo wziawszy pod uwage ze bardzo czesto sie gasi i zapala auto na miescie a przy sekwencji odrazu nie wskoczy na gaz

rafalb33
25-09-07, 13:15
Jak jezdzisz na krótkich odcinkach to moze faktycznie wiecej spalic. Ja mam ustawione tak , ze przelacza mi na lpg jak parownik ma 40 stopni. A jak temperatura nei spadnie ponizej to po ponownym odpaleniu przelacza po 30 sekundach. Pb mi schodzi bardzo mało z tym, ze ja zazwyczaj odcinki 20km robie. A i 10 l lpg w 1,4 to troche duzo. Ile pali ci w tych samych warunkach benzyny?

ppm702
25-09-07, 13:37
10LPG w sekwencji to normalne przy pałowaniu. Ale wtedy Pb tez więcej idzie ;)

rafalb33
25-09-07, 14:03
Ale wtedy Pb tez więcej idzie

Mozesz rozwinac?? Bo chyba wiem o co ci chodzi ale...

sadam
25-09-07, 15:43
no ze jak palujesz to i tu wiecej pali i tu.tylko ze przy palowaniu gazu powinno palic maks z 11l.a benzyny pali wtedy ponad 8 wiec oszczednosc jest dosc znaczna.zgadlem ??
:d

ppm702
25-09-07, 16:56
zgadłeś sąsiedzie - normalnie czytasz mi w myślach ;)

rafalb33
25-09-07, 17:41
Tyle, ze zanim sie przelaczy na lpg to silnik zimny i palowanie nie bardzo wchodzi w gre wtedy :d . U mnie roznica obojetnie czy spokojna jazda czy palowanie wzgledem pb to ~litr gazu wiecej

Mackie_b
26-09-07, 12:26
Panowie, mam nową sekwencję BRC i jezdząc po Gdańsku pali 9-9,5l jezdząc naprawdę dynamicznie. Na trasie jadąc "normalnie" bez szaleństw z deską na dachu ;) spalił mi 7,8l gazu. Więc napewno jest to opłacalne ;).

fugato
10-10-07, 21:28
u mnie jest to oplacalne i to bardzo! w te wakacje robilem trase gliwice - szczawnica (a4 i zakopianka) gdzie po wszystkiem przeanalizowalem spalanie i wyszlo mi dokladnie 6,8 litra gazu na 100... gdyby nie gaz juz dawno poszedlbym z torbami.

kaza59
19-11-07, 20:33
Mi pali ok ok 9 litrów gazu przy dynamicznej jeździe za to 6-7 litrów przy dziadkowym stylu ... ale martwi mnie jedno, jezdzac na gazie pałując pobiera mi dosyc sporo benzyny:/ może to kwestia wyregulowania lpg?? ja niemam zielonego pojęcia...wtedy to żadna oszczędność hehe

Efyr
20-11-07, 12:52
Jak masz sekwencję, to ona po przekroczeniu ustawionych obrotów ponownie przełącza się na benzynę, aby było odcięcie.
Podsumowująć przekraczając tą granice jedziesz na benzynie.
Granicę standardowo się ustwia na początku czerwonego pola obrotomierza.

rafalb33
20-11-07, 13:58
Jak masz sekwencję, to ona po przekroczeniu ustawionych obrotów ponownie przełącza się na benzynę, aby było odcięcie.
E nie prawda. Normalnie sterownik odcina tak samo jak ne benzynie.Bynajmniej u mnie tak jest.

Wiekszosc ma opcje przelaczaniana na benzyne jak jest instalacja slaba i nie wydala przy duzym obciazeniu. Ale normalnie nie powinno miec to miejsca, przy dobrej sprawnej instalacji.

artek0903
20-11-07, 14:15
nawet w II gen z mikserem jest odciecie na gazie...

kenny
20-11-07, 14:34
heh, ja pamiętam jak moje 1.4 potrafiło 10l pb spokojnie łyknąć (krótkie odcinki po kilka km)

Efyr
20-11-07, 15:26
E nie prawda.
http://img514.imageshack.us/img514/3834/lpgxo2.th.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=lpgxo2.jpg)
Tu masz nawet tą opcję w programie do ustawiania. U mnie w domu są dwa auta na całkiem różnych instalacjach sekwencji. Oba przełączają się powyżej ustalonych obrotów na benzynę.
Dodatkowo jest także opcja taka jak pisesz, że jak za słąbe ciśnienie gazu (niski poziom, czy za słąba instalacja) to też przełączy automatycznie na banzynę.

Zazwyczaj widać to na kontrolkach sterownika gazu, że przełącza się na benzynę powyżej jakiś obrotów, u mnie 7tys. Niektóre mają nawet opcję powiadamiania dźwiękiem
Nie twierdze, że w każdej instalacji tak jest, wiem że w dwóch autach które użytkuję, tak jest.

artek0903
20-11-07, 16:10
zapewne wystepuje cos takiego w kazdej instalacji (sekwencji) ale jest to stosowane jao opcja i defaultowe dane sa takie same jak na komputerze benzynowym

rafalb33
20-11-07, 16:25
Nie twierdze, że w każdej instalacji tak jest, wiem że w dwóch autach które użytkuję, tak jest.
i owszem, ale jest to zbyteczne przy dobrej instalacji. W dwoch autach, ktore uzytkuje nie ma zadnego przejscia na benzyne po przekroczeniu jakistam obrotow(ustawionego).Do samego konca rowno cisnie ladnie na gazie.(Lanmdi renzo - omegas, Autronic - Mistral)

maciejoos
25-11-07, 13:18
Czytam wasze posty i doszedłem do wniosku że 10l gazu przy spokojnej jeździe to jednak nie jest norma, skoro piszecie że 10l idzie przy ostrym pałowaniu... kręce max do 4000 (ale bardzo rzadko, zazwyczaj max to 3000). Fakt że jeżdżę ostatnio po mieście na krótkich odcinkach, nie większych niż 10km ale... na trasie w sumie też mi mało nie spalił bo 8.2 :/ (średnio przy 120km/h) mam sekwencję większość podzespołów to Tomasetto, komputer stag 300.

Amorr
02-12-07, 10:08
maciejoos, zbadaj terostat, zmien swiece i filtr powietrza ... krotkie odcinki niestety nie daja mozliwosci pelnego nagrzania silnika - wiem po sobie bo jezdze na Pb :( i zanim dojade do pracy strasznie sie krzywie widzac opadajaca wskazowke paliwka lecz tyczy sie to i Pb i LPG.

Hmmm lecz jednak LPG chyba jest lepsze w niegorzanym silniku bo to jednak gaz i sie chyba lepiej spala niz mgielka (lub nie) paliwowa

maciejoos
20-12-07, 00:29
zbadaj terostat, zmien swiece i filtr powietrza

w lutym wszystko było wymieniane przez poprzedniego właściciela zaraz po sprowadzeniu auta, płyny, filtry paski itp. nie wiem czy z termostatem było coś robione, w sumie na takim przeglądzie wszystko sprawdzili więc pewnie jest (było) ok. Wiem na bank że gościu jeszcze świec nie zmienił, instalka zakładana była w lipcu tego roku, w sumie przejechane na niej dopiero ok 10000.

maciejoos
20-12-07, 00:29
zbadaj terostat, zmien swiece i filtr powietrza

w lutym wszystko było wymieniane przez poprzedniego właściciela zaraz po sprowadzeniu auta, płyny, filtry paski itp. nie wiem czy z termostatem było coś robione, w sumie na takim przeglądzie wszystko sprawdzili więc pewnie jest (było) ok. Wiem na bank że gościu jeszcze świec nie zmienił, instalka zakładana była w lipcu tego roku, w sumie przejechane na niej dopiero ok 10000.

artek0903
20-12-07, 20:39
w lutym wszystko było wymieniane przez poprzedniego właściciela

ja bym sie tym nie sugerowal za mocno...

anthrax
17-02-08, 19:31
Może to i bezsens ale PB pali mi 8L a gazu 10L
miesięcznie na 3000km oszczędzam na gazie 300 zł
moim zdaniem to sporo