PDA

Zobacz pełną wersję : Wspomaganie, maglownica czy inna przyczyna?



murgrabia
24-09-07, 19:52
witam jaka może byś przyczyna ?:kręcę kierownicą i czuć lekkie opory tak jak by pompa miała przerwy w podawaniu oleju Dolałem płynu bo było poniżej MIN ale to nic nie pomogło podczas kręcenia słychać ciche stuki w kierownicy a może to sie maglownica kończy? Prosze o rady i pozdrawiam

sunseeker1
24-09-07, 21:46
witam jaka może byś przyczyna ?:kręcę kierownicą i czuć lekkie opory tak jak by pompa miała przerwy w podawaniu oleju Dolałem płynu bo było poniżej MIN ale to nic nie pomogło podczas kręcenia słychać ciche stuki w kierownicy a może to sie maglownica kończy? Prosze o rady i pozdrawiam

sprawdź naciąg paska pompy wspomagania + stan końcówek drążków kierowniczych

KiTT
24-09-07, 23:49
a duze masz lacki? :D

Konrad84
25-09-07, 09:34
naciągnij ten pasek i zobacz. Masz luzy w kierownicy, puka coś jak ruszasz kierownicą zmiennie lewo prawo ?

murgrabia
25-09-07, 15:27
no puka i jak kręcę kierownicą to też puka w tych momentach co ciężko się kręci co do paska to naciągnięty
.

prymus2103
26-09-07, 14:13
ja to bym zacząl od sprawdzenia krzyzakow na walku kierowniczym , bo czesto sie zacinaja i bardzo duzo przyczyn ztego sie robi co opisujesz kolego, wymontuj i sprawdz czy chodzi to luzno jak nie to musisz nasmarowac rozruszac i powinno pomoc jak cos to pisz.

KiTT
26-09-07, 23:16
ale jesli chodzi o krzyzaki to nastepuje raczje problem z odkreceniem kierownicy czyli samoistnym wyprotowaniem kol na jazde prosta niz z ich kreceniem ale to tez moze byc przyczyna. jesli nie masz szerokich oponek nie ma ubytkow w plynie hydraulicznym to chbya wczesniej jezdiles na inym wspomganiu ktore bylo mocniejsze innego wytlumaczenia nie mam :)

Taboo
02-01-08, 15:40
Witam, kupiłam niedawno hondę, niby wszystko w porządku ale.. kiedy kręcę kierownicą lekko puka. Wspomaganie działa, kierowniczka lekko chodzi, nic nie wycieka. Czy to pukanie to może być jakis poważny problem? mam civic z roku 2000.

qba1983
02-01-08, 16:29
Witam, kupiłam niedawno hondę, niby wszystko w porządku ale.. kiedy kręcę kierownicą lekko puka. Wspomaganie działa, kierowniczka lekko chodzi, nic nie wycieka. Czy to pukanie to może być jakis poważny problem? mam civic z roku 2000.
zalezy co to za pykniecie, czy wewnatrz auta czy moze w zawieszeniu. we wnatrz moze to byc przegub kolumny kierowniczej, moze miec jakis luzy - jak nie ma duzego luzu to mozesz na razuie jezdzic, a;le predzej czy pozniej odwiedz mechanika zrobi ci to za grosze.
proponuje tez zmienic ustawienie wysokosci kierownicy, moze cos pomoze(a znam taki przypadek).
na zwenatrz, moze to byc luzy na koncowce drazka kierowniczego, ale jak mialas przeglad i nic nie mowili to powiino byc, ok

Taboo
02-01-08, 18:50
Auto dwa dni temu było na przeglądzie technicznym bo jest dopiero rejestrowane w kraju i ten spec mówił że niby wszystko jest w porządku ale znowu taki znajomy nagadał mi że to może być maglownica i teraz być moze zupełnie nie potrzebnie zawracam sobie tym głowe. To jest takie pukanie jakby przy samej kierownicy. Być może to jest taka przypadłość typowa dla aut bo np w cienkim i w BMW też tak stuka a wszyskto sprawnie funkcjonuje...
ps. moja honda zdaje się być taka sama jak Twoja, nawet kolor się zgadza:)

abarth81
02-01-08, 21:03
Witam, kupiłam niedawno hondę, niby wszystko w porządku ale.. kiedy kręcę kierownicą lekko puka. Wspomaganie działa, kierowniczka lekko chodzi, nic nie wycieka. Czy to pukanie to może być jakis poważny problem? mam civic z roku 2000.
Prawdopodobnie bedzie to maglownica, jest to czesta przypadłosc w tym modelu...

qba1983
02-01-08, 21:48
Prawdopodobnie bedzie to maglownica, jest to czesta przypadłosc w tym modelu...
tak jest to mozliwe, ale mysle ze to wylapali by na przegladzie, a po za tym to nie przesadzasz z ta czesta przypadloscia ??

Taboo
03-01-08, 09:13
hmmm jednak maglownica.. a ile kosztuje jej wymiana?

KiTT
03-01-08, 15:04
wymiana to pol biedy gorzej kupic.. dobry egzemplarz w dobrej cenie

tomborek
03-01-08, 21:18
mi zaczela stukac 3miechy po odebraniu z salonu. durnie (a wlasciwie penisy) od matraszka przez dwa lata nie wiedzieli co i jak. a jak skonczyla sie gwarancja, to od razu "zgadli" ze to magiel i zazadali 5000 za wymiane (2000r). potem byla wojna z honda poland, UOKiK itp i dostalem propozycje wymiany za free pod warunkiem, ze zaplace za czesc (jakies 2500 czy cos). olalem temat, a rok czy dwa pozniej maglownica zapomniala ze ma stukac i tak nie stuka az do teraz (170000km)

Taboo
04-01-08, 07:26
a widzisz, to tez niezle. Ja własnie pisałam że takie samo stukanie jest odkad pamietam w moim cieniasie i BMW i wszystko sprawuje się bez zarzutu..

jzl
04-01-08, 11:02
Witam,
pozwólcie, że podłącze się bo mam pytanie podobne. Mianowicie: w czasie pokonywania ostrzejszych zakrętów słychać wyraźnie serie stuków. Po wyjściu na prostą przestaje stukać. Jest to raczej stłumione dudnienie niż metaliczny stuk i zawsze seria jak z karabinu. Dodam, że nie chodzi o zakręty w trasie i prędkości 100 km/h tylko prędkości niskie np. zjazd w drogę podporządkowaną, włączanie się do ruchu z podporządkowanej. Jakieś 3 tyg. temu przed kupnem byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach i było ok.

KiTT
04-01-08, 13:00
jzl: przegub....

jzl
04-01-08, 13:48
KiTT rozwiń myśl jak możesz. Jaki przeub?

sajmon71
04-01-08, 15:05
Jaki przeub?
skręć koło na maxa np. w prawo i deliktanie rusz , ( wez sobie kogoś niech na zewnątrz patrzy i nasłuc**** ) jak zacznie lekko kołem szarpać i strzelać wtedy jest to na pewno 100% przegub.

KiTT
04-01-08, 16:45
dokladnie tak jak sajmon pisze zreszta wewnatrz auta tez slychac co tam gra, pozostaje kwestia ustalic jeszcze ktory lewy czy prawy, sprawdz przy okazji przy skreconych kolach wlasnie oslony na przegubach podejrzewam ze ktoras pekla i dlatego ci sie pzegub rozsypal, zmien jak najszybciej bo ktoregos razu ci zachrobocze raz a dobrze i jeden gwizd uslyszysz i staniesz w miejscu :(

jzl
05-01-08, 12:21
Postąpiłem zgodnie z powyższymi wskazówkami: osłony przegubów są całe i wyglądają nieźle, nie ma żadnych trzasków, drgawek, przeskoków itp.

W książce o Hondzie Civic z serii "Sam naprawiam samochód" piszą, że przy takich objawach jak ja mam to może być łożysko do wymiany.

Co sądzicie?

KiTT
05-01-08, 13:11
lozysko latwo sprawdzic podnoszac kolo na lewarku i probujac nim zakrecic jak zajeczy to do zmiany

jzl
05-01-08, 17:30
I to również zrobiłem. Jak dla mnie ciekawostka: koła nie chcą się kręcić :( Trzeba mocno zakręcić i ruszy się parę centymetrów i stop. Co za cholera????

qba1983
05-01-08, 17:57
lozysko latwo sprawdzic podnoszac kolo na lewarku i probujac nim zakrecic jak zajeczy to do zmiany
zamiast tego, sprawdzajac lozyska, proponowal bym chwycic kolo u gory i na dole, probujac nim ruszac (nacisakc raz na dole raz na gorze) jak bedzie wyczuwalny luz to lozysko.

koła nie chcą się kręcić :( Trzeba mocno zakręcić i ruszy się parę centymetrów i stop. Co za cholera????
jak najbardziej moze to wskazywac zuzycie lozyska, pod warunkiem ze nie tra ci hamulce - a to tez jest mozliwe

Efyr
21-01-08, 14:34
Dołącze się do tematu.
U mnie ostatnio zaczeło pukać przy skręcaniu.
Dodam, że auto niedawno było na przeglądzie na szarpakach, nuby wszystko ok, ale wtedy nie stukało.
Później auto było wywracane na bok do konserwacji, może to wpłyneło na stukanie.
W każdym razie nie zaczeło od razu po konserwacji.
Najpierw podejrzewałem przeguby, ale po wejściu pod auto (druga osoba kręciła) dzwięki dochodzą jakby z maglownicy. Są to stuki i połączone z tym drgania, a przy powolnym kręceniu jakby chrobotanie. Stuki są zaraz przy pozycji neutralnej kierownicy, w każdą stronę, występują tylko na postoju, i bardzo wolnej jeździe, czyli kiedy układ najciężej pracuje.

Dodam, że poza denerwującymi głośnymi stukami, które aż rezonansują po budzie nie ma żadnych objawów.
Jakieś pomysły co to, i czy idzie jakoś naprawić? Wymiana w ostateczności, bo nigdy się nie wie, na co się trafi. Ewentualnie przy dalszej jeździe, co moze sie stać?

jzl
22-01-08, 08:18
Jeżeli chodzi o mój przypadek to okazuję się, że zaczyna sypać się lewy przegub zewnętrzny. Osłona jest cała i zdrowa, opaska również więc to mnie myliło ale mechanik wnikliwie sprawdził również w czasie jazdy.


Stuki są zaraz przy pozycji neutralnej kierownicy, w każdą stronę, występują tylko na postoju, i bardzo wolnej jeździe, czyli kiedy układ najciężej pracuje.

Efyr dokładnie takie objawy miałem kiedyś w innym aucie i była to przekładnia kierownicza. Proponowano wtedy jej regenerację lub wymianę.

Efyr
24-01-08, 16:00
A ktoś się orientuje, na czym polega ta regeneracja?

Bo może idzie to zrobić samemu

qba1983
24-01-08, 16:45
A ktoś się orientuje, na czym polega ta regeneracja?

Bo może idzie to zrobić samemu
nie jestem pewny, ale wydaje mi sie ze luz powstaje na "zebach" i regeneracja polega na wyrownaniu zebow na listwie i dorobieniu kola zebatego do tej listwy(lub na odwrot)

KiTT
24-01-08, 22:53
roznie bywa pozniej z jakoscia usczelek...