PDA

Zobacz pełną wersję : [Wykres] Wałek z2



Młody ŁDZ
16-10-12, 10:17
Dla potomności, bo na pewno nie jedna osoba zastanawiała się co daje wałek z z2 np. w d15b2 :)

Cytując post użytkownika c00li z forum civic 4g - seryjnie wypluwało 90.2 KM.

Po wałku
http://kulinski.org/honda/walekZ2.jpg

Więcej info w poście numer 5 (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?155791-Wykres-Wa%B3ek-z2&p=1774906&viewfull=1#post1774906).

airman
16-10-12, 10:49
Sam wykres nic nie obrazuje, muszą być jeszcze jakieś dane.

Aby cokolwiek pokazać, to :

1. setup tuż przed włożeniem wałka+ wykres
2. nałożony wykres z tej samej hamowni po włożeniu wałka i strojeniu

Jak w ogóle wystrojone jest to B2? To seria z dwupunktem?


Sam nie hamowałem po zmianie wałka. Ciekawią mnie 2 rzeczy: czy są znane maks wysokości krzywek na tym konkretnym egzemplarzu? oraz jakie kółko rozrządu jest zastosowane, jeśli regulowane to na ile stopni ustawione :)

Młody ŁDZ
16-10-12, 11:16
Podeślę do tego tematu samego autora, możliwe że powie coś więcej. :)

zakit
16-10-12, 11:34
jak na taki zabieg to dupy nie urywa, wolalbym zrobic kompletny wydech, albo dobry dolot, i wiecej by dalo.

c00li
16-10-12, 14:00
Skoro zostałem wywołany i zmuszony do odszukania wykresu z nałożonymi wartościami, to proszę:
http://kulinski.org/honda/1493_z_walkiem_i_bez.jpeg

A teraz szczegóły setupu:
- DPFI - nie było strojone,
- kółko seryjne z D15B2, ustawione na +/-0.
Tym samym sama różnica krzywek w wałkach daje kilka Nm i kilka KM na górze. W połączeniu z regulowanym kółkiem, MPFI i strojeniem można sporo ugrać.

Młody ŁDZ
16-10-12, 14:10
Czyli nie było nawet nic strojone :O dziękuje c00li. :)

airman
17-10-12, 10:15
A teraz szczegóły setupu:
- DPFI - nie było strojone,
- kółko seryjne z D15B2, ustawione na +/-0.
Tym samym sama różnica krzywek w wałkach daje kilka Nm i kilka KM na górze. W połączeniu z regulowanym kółkiem, MPFI i strojeniem można sporo ugrać.

To jak to jest zgrane z tym kółkiem B2, bo raczej masz 0,5 zęba różnicy, wyprzedzone czy opóźnione jest?

Możesz podać wysokości krzywek tego konkretnego wałka?

c00li
17-10-12, 11:17
Tego auta nie mam już od około 2 lat, silnika już ze 3 lata (choć silnik nadal żyje, na seryjnym wałku z B2, i ma się dobrze). Tym samym wałka już niestety nie pomierzę, ale swego czasu mierzył Dawee z forum Civic4G.
Wtedy nie zastanawiałem się nad kwestiami czy jest pół zęba różnicy czy nie i nie chciałem inwestować w regulowane kółko. Pamiętam, że wałek idealnie nie chciał się ustawić, więc poszedł minimalnie w kierunku opóźnienia. To również sugerowałby wykres - lepiej na górze.