Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15Z8 opłacalność zmiany skrzyni na krótszą



kabeks
14-10-12, 21:13
Witajcie,

W moim D15Z8 skrzynia już ma na tyle głośne łożyska, że muszę coś z tym zrobić, bo nie da się tego słuchać.

Checker podał mi 2 opcje:
1) Wymiana łożysk w obecnej skrzyni

2) Zakup używanej, krótszej skrzyni z V gen.

Długa skrzynia jest ekonomiczna, co jest dla mnie ważne, ale jednak mało pozwala na sportową jazdę.

Krótsza jest kusząca, ale pytanie na ile da mi to większą dynamikę, a na ile wpłynie na spalanie. Robię ok 30 000 km rocznie, więc roczne wydatki na paliwo mam spore.

Czy ktoś z posiadaczy tego modelu, który zrobił swap skrzyni mógłby się wypowiedzieć jaka jest różnica w dynamice i spalaniu? Dodam tylko, że moje auto jest zasilane lpg.

Sprezyna
14-10-12, 21:29
Powiem tak. Mialem identyczny problem ze skrzynia (lozyska). Wymienilem na uzywke i w zyciu nie wrocilbym do seryjnej skrzyni montowanej w d15z8. Spalanie wzroslo nieznacznie a frajda z jazdy o wiele wieksza. Jedyny minus to to ze nie wiadomo na jaka skrzynie sie trafi i problem moze wrocic po pewnym czasie :(
Podsumowujac jeden z najlepszych (jak nie najlepszy) modow w H z silnikiem d15z8

kabeks
14-10-12, 21:56
A możesz napisać jakie miałeś spalanie przed zmianą, a jakie po? I czy widzisz jakieś mankamenty wymiany skrzyni? No i jaką dokładnie założyłeś.

mirasek
14-10-12, 22:12
Krótka piłka, te 30k km rocznie robisz bardziej w trasie czy w mieście? Poza tym, między fd 3,888 a 4,438 są jeszcze dwa pośrednie do wyboru, jak i korzystniej stopniowane biegi, czy nawet hybryda. Łożyska to nie jest dramatyczny koszt jeśli wymienisz je sam (nie jest to bardzo trudne).

Sprezyna
14-10-12, 22:18
Co do spalania to ciezko powiedziec tak ok 1l/100km.Z tym ze skrzynia "namawia" do bardziej agresywnej jazdy co za tym idzie wiekszego spalania. Mankamenty... Auto lepiej sie zbiera (patrz zdanie wczesniej) :P A co do skrzyni to chyba byla z d14a4 ale reki nie dam obciac (od sprzedawcy sie dowiedzialem ze z zielonego civica przedlifta... ahh ci anglicy)

kabeks
14-10-12, 22:24
Krótka piłka, te 30k km rocznie robisz bardziej w trasie czy w mieście? Poza tym, między fd 3,888 a 4,438 są jeszcze dwa pośrednie do wyboru, jak i korzystniej stopniowane biegi, czy nawet hybryda. Łożyska to nie jest dramatyczny koszt jeśli wymienisz je sam (nie jest to bardzo trudne).

Tak naprawdę to 60% trasa, 40% miasto.

To jaką skrzynię byś najbardziej polecał? Zmian na pewno nie będę robił sam, bo nie mam na to w chwili obecnej w ogóle czasu niestety.

mirasek
14-10-12, 22:36
Co do skrzyń z V-gen. to mają aluminiowe wybieraki, teraz jeśli masz skrzynie 9A to masz stalowe, niby żadna różnica ale jednak te alu nagminnie pękają, wg moich skromnych statystyk jakieś 80% skrzyń L3/S20/1M ma wyszczerbiony/nadpęknięty wybierak biegów 1/2, co skutkuje utrudnionym wbijaniem tych biegów.

Skrzynia z EJ9 przedlifta (3d/4d 1.4 do 98r.) jest fajnym kompromisem i jest już na stalowych wybierakach, ewentualnie custom hybryda z krótkimi 2, 3, średnia 4 i długa 5 jak szukasz czegoś uniwersalnego + fd wg upodobań. Tylko nie rób 4 z crx + długa 5 do codziennego auta, bo jednak duża przepaść jest. Z tym że zlecenie tego komuś + przełożenia + ew. łożyska trochę będzie kosztować ale uzyskasz to co sobie wymarzysz.

karas
14-10-12, 22:55
Ostatnio borykałem sie z podobnym problemem. Nawalily mi dwa łożyska w skrzyni biegów - wiem ze akurat te dwa bo ja rozebrałem na czesci pierwsze ( jak cos mam wszystkie oznaczenia łożysk bo mam je wyjete :) ).
Jeżeli robić remont skrzyni to najlepiej wymienic wszystkie łożyska jest ich 7 sztuk w skrzyni s40 a mianowicie:
łożysko kulkowe 26x58x15 ntn
łożysko kulkowe 25x52x14/15 ntn
łożysko kulkowe poprzeczno wzdłużne 22x70x17,5 ntn
2 łożyska kulkowe uszlenione 62080c ntn
łożysko igiełkowe 25x52,5x15
łożysko igiełkowe 30x55x21
Koszt samych łozysk to okolo 800 pln( orginałów NTN na zamienniki nie patrzyłem ) w ASO 1200. Należałoby tez wymienic synchronizatory, uszczelniacze półosi 2 sztuki i uszczelniacze w skrzyni sa chyba 2 sztuki. Doliczajac koszty zdjecia skrzyni 200 -350 pln , wymiany łożysk 30-70 pln za łożysko, synchronizatorów , uszczelniaczy, nowego mtf'u 120pln remont skrzyni z czesciami i robocizna to okolo 2000 pln . Czy sie opłaca? Na to pytanie musisz juz sobie sam odpowiedziec. Ja osobiscie kupiłem uzywana skrzynie z d14z2 za 250pln i jestem z niej bardzo zadowolony gdyz lozyska nie szumią a moje ekono zrobiło sie bardziej elastyczne i paliwożerne - z tego akurat zadowolony jestem mniej :)

mirasek
14-10-12, 23:09
Nie strasz chłopa :) Syncho nie wymienia się bo "tak należy", tylko wg wytycznych w manualu i na 96,3% wszystkie ma ok i biegi mu nie zgrzytają. Dalej, wymiana wszystkich łożysk też wg mnie jest bez sensu, w tych skrzyniach jedno, dwa, góra trzy są newralgiczne i to one hałasują, a te nienewralgiczne spokojnie przeżyją 2x te pierwsze. Uszczelniacze to koszt żaden, 3 sztuki na całą skrzynie w tym 2 są wymienne bez jej zdejmowania, na ten jeden można się poświęcić (ok.15zł NOK=OEM). Nowy mtf wypada wlać także do drugiej używki, ten sam koszt. Warto zaznaczyć że wymiary łożysk które podałeś dotyczą skrzyni na tzw. "dużych łożyskach".

kabeks
15-10-12, 00:16
Co do skrzyń z V-gen. to mają aluminiowe wybieraki, teraz jeśli masz skrzynie 9A to masz stalowe, niby żadna różnica ale jednak te alu nagminnie pękają, wg moich skromnych statystyk jakieś 80% skrzyń L3/S20/1M ma wyszczerbiony/nadpęknięty wybierak biegów 1/2, co skutkuje utrudnionym wbijaniem tych biegów.

Skrzynia z EJ9 przedlifta (3d/4d 1.4 do 98r.) jest fajnym kompromisem i jest już na stalowych wybierakach, ewentualnie custom hybryda z krótkimi 2, 3, średnia 4 i długa 5 jak szukasz czegoś uniwersalnego + fd wg upodobań. Tylko nie rób 4 z crx + długa 5 do codziennego auta, bo jednak duża przepaść jest. Z tym że zlecenie tego komuś + przełożenia + ew. łożyska trochę będzie kosztować ale uzyskasz to co sobie wymarzysz.

Przed Aerodeckiem miałem sedana D14A4 i bardzo ładnie się zbierał na niższych obrotach :) Jak na lepszym silniku będzie lepszy efekt, to w ogóle rewelacja. Ze spalaniem powineinem się liczyć w takim razie o wzrost ok 1L/100 ? Coś do obliczeń muszę przyjąć :)

Którą konkretnie skrzynię polecasz, żeby w miarę zachować ekonomikę (dłuższe trasy), ale w razie potrzeby mieć frajdę z jazdy :)