Zobacz pełną wersję : Civic D16- szarpanie przy ruszaniu
Witam Panowie. Mam problem z moim Civem:
Otóż podczas pierwszego rozruchu z rana gdy silnik jest jeszcze zimny podczas ruszania szarpie samochodem jak cholera... Da się ruszyć bez szarpania ale nie gwłtownie tylko delikatnie, na połsprzęgle, bardzo powoli... Na ciepłym silniku nie ma raczej takich objawów... A może nie od temperatury silnika to zależy, sam już nie wiem...
Co to może być? Przeguby? JEśli tak to które wewn czy zewn.? Ew coś innego?
Dodam że w 100 procentach jestem pewny że silnik chodzi równo i żadne kable, kopółki itp nie wchodzą w grę. Raczej to wada mechaniczna...
Michalll_1991
13-10-12, 22:20
tylko przy ruszaniu ? a zmiana biegów ?
przeguby raczej nie bo nie byłoby to tylko przy ruszaniu no i byłoby słyszalne. imo cos ze sprzegłem a bardziej dociskiem
ECU miałeś przerabianego z jakiegoś innego czy seryjny z eg5? Jak długo masz ten swap w aucie? Jakie sprzęgło? Kiedy wymieniane było?
mam u siebie to samo. Rano gdy silnik jest jeszcze zimny ciezko plynnie ruszyc. Wyglada to tak jak bym od wczoraj mial prawko :D
Jak sie juz rozgrzeje to jest juz normalnie i tez do hu..a nie wiem ocb :/
ja tak mam czasem ale na wstecznym :P na jedynce nigdy nie mam takich objawów.
ECU P28 czy z EG czy z czego- nie wiem. W takim razie sprzęgło do sprawdzenia... Hmmm... Ale niby wszystko ok, ciągnie od dołu do samej góry :) Przy zmianie biegów nie "telepie"...
Wina sprzegła, a dokładniej tych sprezyn. Mam to samo, podobno można wymienic same sprezyny jesli tarcza jest ok. Przymierzam sie na wiosne do tego.
Yotomeczek86
31-10-12, 11:45
To są tłumiki drgań z tego co pamiętam. Oddaj sprzęgło z dociskiem i zamachem (docisk i zamach zostaną splanowane itp) do regeneracji lub kup nowe ;]
Lepiej wjechać nowym sprzęgłem i mieć na długo spokój.Wymiana sprzęgła, to nie wymiana koła,więc lepiej zrobić to raz i porządnie.
Yotomeczek86
31-10-12, 12:12
Yhm.. tylko że np Exedy się wysrało po 30 tyś km, właśnie te cudne sprężynki latały jak świński ryj po korycie.. No tak, można zwalić że się biegów nie umie zmieniać. Regenerowane sprzęgło ma trwałość podobną do nowego OEM sprzęgła, czyli około 150tyś km, mało? Ja mam sprzęgło po takim zabiegu i nie z nim żadnych problemów - a gadanie że nowe lepsze bo tak po prostu, oszczędźmy sobie ;]
Ja też na exedy długo nie pojeździłem - albo trafiłem się na podróbkę albo marka ta schodzi na psy. U mnie tak samo w tarczy wysrały się sprężyny :/
Yhm.. tylko że np Exedy się wysrało po 30 tyś km, właśnie te cudne sprężynki latały jak świński ryj po korycie..
Sad bat tru, to tłumiki drgań i gdy się poluzują, robi się jazda nieprzyjemna. Powiadasz że regeneracja tarczy sprzęgła zawiera również naprawę takiego fuckup'u? Myślałem że na okładzinach kończą
Yotomeczek86
31-10-12, 17:21
Ja za "splanowanie" docisku i zamachu + wymiana okładzin oraz sprężynek w sprzęgle exedy zapłaciłem 130zł u wróbla.. Na razie zrobiłem około 5 tyś km i jest wszystko cacy;] Sprzęgło jak nowe chodzi
Przyznam, że zaciekawiła mnie ta możliwość zregenerowania sprzęgła. Moje sprzęgło z D14 od razu po swapie na silnik D16Y8 się wysrało i dość porządnie się już ślizga. Myślicie, że warto zregenerować to sprzęgło, czy może lepiej zmienić je na nowe pod zamach 212 i sam zamach też podmienić?
motomaniak1988
31-10-12, 20:26
u mnie dzialo sie to samo... wina sprzegla :D nie straszcie mnie ze exedy takie lipne :P bo zalozylem u siebue i narazie z 10 tys zrobilem mam nadzieje ze jeszcze pozyje :]
Panowie przepraszam za odkop ale jeszcze nic nie zrobiłem w sprawie sprzęgła i mam pytanko: Czy sprzęgiełko z D14 podchodzi do D16?
Panowie przepraszam za odkop ale jeszcze nic nie zrobiłem w sprawie sprzęgła i mam pytanko: Czy sprzęgiełko z D14 podchodzi do D16?
Do którego D16?D16Z6?Jeśli tak to nie podejdzie bo D14 ma 200mm a D16Z6 ma 212mm no chyba, że zmienisz też zamach na ten z D14.
z D14A3 do D16A bo taki mam blok, ale to chyba to samo co Z6. więc muszę przerzucić i sprzęgło i zamach, tak chyba trzeba będzie zrobić, dzięki :)
do wymiany jest tarcza i docisk, nie warto się bawić w naprawy takich elementów, bo pojedziecie nad morze z dziewczyną i wrócicie na lawecie, jak chlaśnie tarcza...
Ja mam taki objaw w b16a2 , każde ruszenie czy nawet zmian biegu, to nawet przez takiego kierowcę jak ja dość duże wyzwanie żeby nie szarpnąć...
w sprzęgle na pewno siadł tłumik drgań skrętnych i może wkładki cierne.
Kolejną sprawą jest charakterystyka siły docisku sprężyny talerzowej, która zmienia się wraz ze zużyciem tarczy, czy docisku, dlatego przed ślizganiem, które jest objawem zużycia elementów, sprzęgło bardzo mocno trzyma, i agresywnie osiada tarcza na docisku...
Więc siła docisku rośnie wraz ze wzrostem zużycia tarczy... dokładnie odwrotnie niż w przypadku sprężyn śrubowych...
Warto to zapamiętać, i jeśli już mamy skrzynię ściągniętą, to warto wymienić tarczę i docisk, a jeśli trzeba to również łożysko, wtedy mamy spokój na dłuższy czas.
Koła zamachowego raczej bym nie planował, choć to chyba nie poprawne określenie... bo samo zamontowanie takiego koła w uchwycie to nie lada wyczyn, a by było prosto... a właściwie to dokładnie po osiach tego zrobić się nie da...
Yotomeczek86
07-02-13, 13:35
Przykro mi ale sprzęgło dalej działa tak jak na początku i nie ma objawów aby było inaczej - najgorsze jest to że wypowiadasz się nie mając żadnego realnego argumentu który potwierdzi że regenerowane sprzęgło to zło.. Napisałem co do tego "planowania" zamachu specjalnie w cudzysłowiu - chodziło raczej o szlif i wyrównanie powierzchni, nie wiem co i jak bo tego nie robiłem.
Aha, sprzęgło zrobiło już prawie 9 tyś km, nie jedno ruszenie z procedury startu i takie tam...;) I działa niestety :(
spokojnie... nie napisałem ze to zło, mimo wszystko takich argumentów jest przynajmniej kilka :D, jest to mało eleganckie rozwiązanie, poza tym gdzie takie sprężyny kupić, a jak nawet kupisz, to skąd wiesz jaką mają charakterystykę siły nacisku od ugięcia. Nity trzeba zakuwać... ja bym nie ryzykował czegoś takiego, tym bardziej, że tarcza jest już prawie zużyta, nie są to bynajmniej koszty takie aby wykonywać regenerację sprzęgła...
Tylko szaleniec przyjmie na warsztat taką naprawę, ja na pewno bym nie chciał odpowiadać za kolejny demontaż skrzyni, bo wymieniane były tylko sprężyny tłumika drgań skrętnych :D:D, a
Panowie mam jeszcze jedno pytanie. Pedał sprzęgła podczas jazdy z określonymi stałymi obrotami (ok 3-4 tys.) drga, czuć jakieś wibracje na nim, tak jakby coś stukało i przenosiło się to na sprzęgło. Czy istnieje możliwość że wali np jakaś panewka albo korbowód i stuk przechodzi na sprzęgło w taki sposób że czuć to na pedale sprzęgła?
Witam
chciałbym doradzić sie was otóż w moim civicu d16v1 pojawia sie czasami problem podczas ruszania, auto zaczyna szarpac z 1 biegu..domyslam sie ze moze to być docisk ..ale czy istnieje fizyczna możliwość podkręcenia tego ...lub pedału....czy w grę wchodzi tylko wymiana?? Kolejne pytanie mam w tym małym zbiorniczku wyciskowym sprzęgła (obok zbiorniczka hamulcowego) zauważyłem że wewnatrz na ściankach pojawia się czarny osad, sam płyn jest ciemniejszy, poziom płynu jest dobry. Taki osad i barwa jest rzeczą normalną?? (domyślam sie ze osad moze byc powodem tego że wewnatrz znajduje sie guma czarna i poprostu barwi) czy jest możliwość spuszczenia tego płynu (jak juz to w jaki sposób) i uzupełnieniem nowym (jakim?)...w instrukcji jest napisane że można dolewać płyn hamulcowy do niego...proszę o radę ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.