Zobacz pełną wersję : Nawiew/ogrzewanie w Civic 2001 z manualną klimatyzacją - Łódź
Mam Civica z 2001 roku z manualną klimatyzacją. Mechanizm sterowania kierunkiem i temperaturą nawiewu jest mechaniczny i składa się z bardzo sztywnej stalowej linki.
Obie te linki bez przerwy spadają, urywają się zaczepy itp. Generalnie mechanizm jest wadliwy z założenia. Skończyło się na tym, że dwa razy w roku przełączam sobie ogrzewanie na chłodzenie i z powrotem "ręcznie". Teraz jeszcze na stałe wieje mi na szybę albo na nogi i nic się z tym nie da zrobić.
Linka nie ma żadnego zabezpieczenia i sprężynuje. Jeśli ją założę, to przy pierwszym ruchu "gałką" spada. Przykład - linka do sterowania szyba/twarz/nogi:
https://lh5.googleusercontent.com/-D6Emzwii7t4/UHgVYystn9I/AAAAAAAABaE/PNEwa3IArCc/s1024/linka.jpg
Szukam kogoś z Łodzi, kto by mi to zrobił raz na zawsze, żeby działało.
Może da się założyć mechanizmy z nowszej Hondy?
obróć tą linkę przy tym mechaniźmie o 180 w prawo załóż i zobacz czy spadnie jak spadnie to przekręć o 180 stopni w lewo i wtedy powinno być dobrze. Poprostu nie pamiętam jak powinno być bynajmniej u mnie w epce tak to działało
Spróbuję. Natomiast z drugą linką mam większy problem, bo kiedyś zasprężynowała, zaczep strzelił i poleciał gdzieś do środka i już go więcej nie widziałem...
zaczep w serwisie kosztuje kilka złotówek, więc możesz kupić na zapas ;-)
bunkerites
13-10-12, 16:59
mam to samo lecz w pokretle temperatury.Linka sie zlamala i nie mozna pokretlem ustawic ciepla,musze radio wyciagac i recznie trzymajac za linke regulowac temperature ogrzewania.Co do zacisku to proponuje zwykla opaske metalowa ktora skrecisz srubokretem
musze radio wyciagac i recznie trzymajac za linke regulowac temperature ogrzewania
to nie lepiej otworzyć maskę i regulować zaworem na ścianie grodziowej?
bunkerites
14-10-12, 09:02
Owsik jesli w czasie jazdy zrobi sie powiedzmy za cieplo czy za zimno w srodku,to lepiej jest zrobic szybki manewr z radiem niz zatrzymyc sie i grzebac pod maska:)
Na pewno lepiej. Z tym, że pisałeś o wyciąganiu radia. Jeśli więc chcesz wyciągać radio w czasie jazdy i później wciskać go z powrotem to już chyba lepiej jest zatrzymać się, podnieść maskę i ustawić sobie zaworkiem ;-) pod rozwagę.
bunkerites
14-10-12, 10:46
hehehe :) pasazer moze grzebac sie z radiem :).Z ciekawosci przejde sie do auta i poszukam zaworku
przy zaworku będziesz widzieć niebieskie cięgno i wąż 20 mm wchodzący z silnika i idący dalej w lewą stronę ściany grodziowej do nagrzewnicy
Krzysztof1969
17-10-12, 20:16
Temat oklepany na wskroś wystarczy poszukać i wszystko jest na ten temat. Mechanizm zbyt ciężko chodzi i będzie spadać. Jet pare rozwiązań tego problemu. Niestety żadne na 100% niestety. Najlepiej byłoby dostać sie do zespołu nagrzewnicy. W serwisie duży koszt a samemu no cóż jeśli ktoś się czuje na siłach... Najlepiej rozebrać i nasmarować krzywki smarem silikonowym, wyjąć cięgno które otwiera zaworek pod maska i wlać do niego oleju. Będzie chodzić dużo lepiej. Ja jednak proponuje wyjąc trybek który porusza klapke w nagrzewnicy. Wszystko będzie działac a nic się nie urwie znajduje sie przy krzywkach. Wyjąć go można palcami, trzeba zanurkować pod kierownic, poodgarniać kable i dobrze sie przyjrzeć. Pomiedzy jedna a drugą krzywka jest okrągły trybek. Wyjać i wtedy działanie nagrzewnicy odbywać się będzie bez bólu.
bunkerites
21-10-12, 10:13
Chodzi Ci o miejsce pod kierownica z prawej strony ( na dole) gdzie laczy sie linka z ogrzewania? jesli tak to ja tam nie moge reka dojsc....
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.