Zobacz pełną wersję : Czy do B16A1 da się zamontować wspomaganie??
Od jakiegoś czasu szukamy z moją kobietą samochodu dla niej. http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=4961
Oglądaliśmy wczoraj Civica 4 gen. z silnikiem B16A1, czyli VTEC.
Autko zrobiło na nas dość duże wrażenie, choć było trochę zapuszczone.
Jako, że to autko ma być dla kobiety to przydałoby się wspomaganie. Na kółkach o szerokości 195 bardzo trudno się jej kręciło.
I tu moje pytania:
Czy ktoś ma lub próbowałą zamontować do tego Civica wspomaganie kierownicy?
Jakie to koszty?
temat bardziej na techniczne, w 4gen było wspomaganie więc się da. Problemów nie powinno być większych z założeniem, a potrzebował będziesz pompy wspomagania, zbiorniczka, przewodów i przekładni kierowniczej (maglownicy) ze wspomaganiem - i to chyba tyle. A koszt... to zależy za ile uda Ci się znaleźć te części, powiedzmy że w ok 500 - 600 zł powinieneś się zmieścić + robocizna - ale cena bardzo orientacyjna... A co do autka, jak jest zapuszczone, to zanim się zdecydujecie to baaardzo dokładnie je sprawdźcie i obejrzyjcie.
... A co do autka, jak jest zapuszczone, to zanim się zdecydujecie to baaardzo dokładnie je sprawdźcie i obejrzyjcie.
dlaczego? wszystko kwestia ceny auta
a co do wspomagania to dac sie da - a nie latwiej nauczyc dziewczyne by nie krecila fajerka w miejscu - w ruchu nie czuc wielkich obciazen nawet na oponie 215 a czuc znacznie lepiej auto przynajmniej moim zdaniem
simaR jeżeli będziemy się na to autko decydować to pojedziemy na 100% do ASO Hondy na dokładne sprawdzenie całego samochodu, a w szczególności silnika i grubości lakieru.
przemir wiesz to ma być dla niej samochód, a ona jest przyzwyczajona do wspomagania. Poza tym to autko ma być dla przyjemności, a nie służyć jako siłownia.
A w którym miejscu wspomaganie bierze siłe na działanie - przez jakiś paseka z silnika czy jak??
jest pasek z koła pasowego, który napędza pompę, i powinno być miejsce na ten pasek, jak nie ma to jeszcze do wymiany koło.
@Przemir - napisałem tak dlatego, że jeśli ktoś nie dba o autko, to jest duża szansa (oczywiście nie jest to regułą) że jest w nim sporo druciarstwa, mogły być nie wymieniany olej wtedy kiedy powinien itd. Zgadza się że wszystko jest kwestią ceny, bo można kupić taniej zaniedbany i zapuszczony samochód i go doprowadzić do idealnego stanu, niemniej jednak warto go dokładnie obejrzeć.
koło pasowe na 100% do wymiany.
A jaki jest koszt takiego koła?
Od jakiego silnika podpasuje?
od takiego który ma w serii wspomaganie, ceny wachaja sie ok 50-150zł :)
PIT nie na 100% nigdy nie pisze ze cos jest na 100% :wink: trzeba obejrzec kolo pasowe
Silownia? sorki w czasie jazdy jakie sa roznice z autem ze wspomaganiem a jakie bez wspomagania - pytam o wkladanie sily w kierowanie - problemy sa w parkowaniu zawracaniu itp ./wiem mam 2 auta jedno ze wspomag jedno bez - na obu byly te same kola 17" z opona 215 z przodu - sciaganie na koleinach takie same /
a nie pisze tu o sciganiu sie itp - kiedys kobiety jezdzily warszawami polonezami i wszystko bylo ok a nagle girl power i juz zle - i nie jestem teraz zlosliwy - moja mama jezdzila ruda - nie jezdzi bo jest za nisko dla niej i jej nie widac zzakierownicy - wiec nie jest za silna/ a to ze kobiety sie nauczyly ze sie stoi w miejscu kreci na maxa az piszczy wspomaganie i skreca to nie taki dobry nawyk/
SiemaR zgadza sie ze trzeba uwazac - zawsze trzeba uwazac czy stary czy nowy /przyklad C5 to potwierdził/ mowie tylko ze czasem auto dopieszczone na handel bedzie w takim samym stanie jak to nie dopieszczone a roznica w cena bedzie znaczna.
Kazdy zakup auta wymaga pewnych dzialan - by sie zabezpieczyc przed kupieniem kupy
Buziaczki gejuszki
przy EE9 moze byc klopot, bo trza by kombinowac kola i pompe od B16A2 i listwe z EDileśtam mającego wspomaganie. do tego łączenie zbiorniczków z płynem i tak dalej... gra trudna. lepiej poszukaj sobie ED nievtecowego z serwem.
przy tak starym aucie zapomnij ze bylo niebite albo nielakierowane - tam rdza tez daje o sobie znac...
a nie chodzi tu o EE9 ? wiem ze komora silnika taka sama ale jakos tak mnie kuje w oczy
jasne ze o EE9 ;) EE8 to przeca CRX.
PRZEMIR jak silnik nie miał wspomagania w serii, ani w opcji to na 100%(b16a1 zdaje sie nie miał). Po prostu brakuje jednej rolki napedzającej pasek.
b16a1 nie był nigdy z serwem. d16a9 w 4g tez szly na nasz rynek bez wspomagania. jedynie importowane d16a6 albo krajowe d14 mialy. d15 tez nie bylo oficjalnie u nas oferowane - te co są były ściągane z zachodu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.