Zobacz pełną wersję : Dopuszczalne rozmiary felg i opon.
Witam,rozglądam się za jakimś nowym ogumieniem,może przy okazji felgami.
Czy wiecie,jaki rozmiar felgi powinienem wybrać? Nie ukrywam,że chciałbym jeździć na 17,jednak obawiam się,że wtedy opona może okazać się zbyt cienka jak na gdańskie drogi. pozdrawiam
Sadze, ze optimum do naszych Hanek, biorac pod uwage wyglad i wlasciwosci jezdne to 16 cali. W mojej ocenie na 17 to auto wyglada jak karoca. 205/45/16 - guma idealna. Fajnie kolo wyglada, jezdzi w miare.
Kwestia co pod maską. Ja nie zakładałbym więcej niż 205/16.
Jak masz D14, to najlepiej jakieś 195/15 albo 16.
Idealna to jest 195/55/15 :)
Czyli szukać felg 4x100 ,z jakim otworem centrującym(czy to znaczący parametr?) rozmiar 15/16 i kapcie 205/45-196-55.
Dzięki panowie koledzy :-)
Opona powinna byc jak najbardziej zblizona średnicą do opony homologowanej w 6g jest to 185/60/14 dla silników 1.4, 1.5, 1.6 i 195/55/15 dla silników 1.6 vti i 1.8 vti
Tu masz kalkulator zamienników opon http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ i sam sobie odpowiesz jaka opona powinna byc najoptymalniejsza. Dla silników 1.4 i 1.5 nie zakładałbym szerszej niz 195 bo auto zrobi sie mulowate i zacznie wiecej palic
Mi się najwygodniej jeździ na 15/65. Gruba guma, felga nieźle wygląda. Krawężniki nie straszne.
Witam Panowie ;)
To mój pierwszy post na forum (mimo, że czytam całe od jakiegoś roku już i dzięki Wam przeprowadziłem całą masę przeróbek w mojej Hani, pewnego dnia wrzucę tutaj fotki, jak już uporam się z zapowietrzoną pompą ABS :( ) i chciałem się dorzucić do tego tematu, jakieś 4 dni po fakcie ;)
Ja obecnie jeżdżę na oponach 185/60R15, ponieważ takie są dla mnie dosyć wygodne (zaledwie 1 cal większe koło niż fabryczne) - ale troszkę słabo mnie trzyma w mocniejszych zakrętach, jednak 195 byłaby lepsza.
Wcześniej miałem Goodyear F1 (te nacinane choinki) 195/50R15 i powiem, że samochód szedł jak po sznurku w każdych możliwych warunkach, włącznie z deszczem, a spalanie było wyższe może o jakieś 0,7 litra (sprawdzane metodą "pod korek", na dystansie 400km). Wszystko pięknie, do czasu jak na jednej dziurze w drodze przy prędkości 50 kmh w deszczu, w nocy, nie złamałem 4 felg i nie uwaliłem 4 opon naraz (nota bene ponad pół roku czekałem na odszkodowanie z firmy ubezpieczającej GDDKiA) - niefart totalny,eh :(
Tak więc od tamtego czasu jeżdżę na oponach wysokoprofilowych, bo jednak Krakowskie drogi nie są zbyt przyjazne :)
Zimówki mam takie jak nakazuje fabryka ;) (185/60R14)
Mam Hondę Civic MB2 z silnikiem 1.4 (D14A8) bez przeróbek.
Pozdrawiam :)
Ja sądzę, że 50 przy 195 to nie jest niski profil, raczej idealny kompromis między prowadzeniem, a wyglądem.
Ale na 185 przynajmniej delikatnie zaoszczędzisz przy tankowaniu ;)
Wrzucaj swój temat :D
Zimówki mam takie jak nakazuje fabryka (185/60R14)
Mam Hondę Civic MB2 z silnikiem 1.4 (D14A8) bez przeróbek.
Fabryka i tabele ciśnienia przy modelach 1.4, 1.5, 1.6 mówią, że 175/65 R14 jest wymiarem fabrycznym / wyjściowym.
To zależy (nie wiem od czego), na jednych jest 175/65 a na drugich 185/60
Daniello205
16-10-12, 03:36
Ja u siebie letnie kapcie mam 195/45 R16 a zimowe 185/60 R14. Po zmianie opon zawsze jest zauwazalna roznica ale po jakims czasie juz jej nie odczuwam. Pomimo ze 45 to niski profil to jakos specjalnie nie ma problemu z jazda, fakt ze trzeba uwazac ale da sie na tym jezdzic ;) Ja tam nie narzekam juz drugi sezon tak jezdze. Za to zima zawsze jest komfortowa :D
Ja mam 195/50 16 , w 1,4 i jeździ świetnie. Miałem 205/50 też było dobre i jak zjadę te kapcie to zmienię na 205.
205? Po co?
Bo fajnie wygląda:) ?(ale za to pali pewnie ponad litr więcej niż na 185 )
Fajnie wygląda...
Za to chlapacze nie zbierają już tak skutecznie błota i kamieni, a spalanie wzrasta, jak ktoś tutaj wspominał, o jakieś 0,7L. Mówię teraz o 195, dlatego według mnie nie ma sensu ładować 205 ;)
Mam na gaz i mnie nie rusza czy spali litr więcej więc dlatego idę na wygląd.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.