PDA

Zobacz pełną wersję : TURBO w D16



ARTX
02-11-04, 22:11
Witam
Temat na zimowe wieczory... tylko nie lanie wody :twisted:

Planujemy załozyc TURBO do silnika d16y7 non-vtec i tu pojawia sie pytanie :roll: co załozyc i jak to wystroic zeby to jakos banglało, nie chodzi mi tutaj o przyrost +50KM czy +200KM :wink: lecz aby to w miare zestroic aby mialo rece i nogi czyli o przyrost na poczatek ok 80KM, sugestie co do setupu :?:
Z jakich gratów to złozyc - oczywiscie trzeba sie liczyc z kasa :(
I nie wchodza w rachubę odpowiedzi: "oddac do firmy ktora to zrobi" itp. - na to nie ma kasy :!: jedynie to trzeba gdzies to pozniej wystroic 8)

Jakies propozycje, sugestje, porady.

Pozdr

Tomo
02-11-04, 22:27
najwięcej żeźby będzie z dolotem pod maską i wydechem moim zdaniem resztę można kupić w gotowych kawałkach

LIO
02-11-04, 22:30
kupic to mysle ze mozna gotowe kity turbo do tego silniczka, takze nawet z tym roboty nie bedzie, chyba ze masz dostep do tanich materialów i sam sobie pospawasz to tak, ale jak i spawanie musi ci ktos wykonywac i np.kwasówke tez musisz normalnie kupic, to chyba lepiej ze stanów caly kit sobie przytargac, potem zmontowac i dac do wystrojenia.

Tomo
02-11-04, 22:40
kit jest drogi i zawsze jest gorszej jakosci niz to co mozesz sam zmontowac zaraz poszukam dokladnie co potrzeba i jak zamontowac

a co do wystrojenia auta to jak na wiosne bysmy skladali cifa turbo to moze by wykozystac pomysl z tematu o programatorze :twisted:

Pati
02-11-04, 23:27
ic od mondeo albo dobrac cos na gieldzie.
turbina: jesli ma dmuchac caly czas to T25, a jesli ma dmuchac wysoko, to T3
bova to sie dobierze, bo wybor jest duzy (krajowe, uzywki z importu itd
wtryski od mitsubishi (o ile pamietam, to pasuja ladnie 440)
rurki beda robione na wymiar, tak samo jak i kolektor (chyba ze kupisz jakis zestawowy albo przyspawasz do łorginała). wydech jak wyżej.
najwiekszy klopot zostaje z elektroniką...

Franek
02-11-04, 23:30
kupuj od merca z kompresorkiem ic bardzo ladnie pasuje

Tomo
02-11-04, 23:31
ic polecam od volva jakiegoś są naprawde kozackie i moze uda mi sie jakiś tanio załatwić :wink:

ARTX
03-11-04, 00:08
no to chlopaki zaczynam myslec na powaznie 8) do lutego trzeba zebrac wszystkie graty, jesli chodzi o spawanie: wydech dolot to chyba wiem kto mi to zrobi :wink: KWASMET (lukiasz cos proponowal..)

Tomo
03-11-04, 00:14
rurki z kwasówki odpadają - nie zmieścisz sie w budzecie a nie wiem czy potrzeba robić wydech na całe życie...

hcc
03-11-04, 00:48
rurki z kwasówki odpadają - nie zmieścisz sie w budzecie a nie wiem czy potrzeba robić wydech na całe życie...

albo porzadnie albo wcale IMHO :)

Vassago
03-11-04, 01:18
a dlaczego nie coś z kkk. Pamietam pierwszy setup Bogdana na k03...

Tomo
03-11-04, 01:24
bezpieczniejsze i lepsze rezultaty beda na czyms wiekszym

kkk k03 jest dobre do malej mocy w D15

Pati
03-11-04, 10:17
na duzej turbinie da sie jeszcze w miare ekonomicznie jezdzic. a jak chcesz dac w palnik to nie scigasz sie od 2000obr, nie? duza bedzie tez dmuchac pod koniec skali, a mala to tylko ziewnie...
coś mni się obiło o uszy, że kolektor z kwasówki pod turbo moze pękać. trza pogadać z Miniakiem, bo chyba od niego to słyszałem.

Tomo
03-11-04, 10:27
Duza turbina pompuje w wyzszym zakresie obrotów co dla silnika jest mniejszym obciążeniem, a co najważniejsze moment na wyzszych obrotach = ładny przebieg mocy = lepsze osiągi .

hcc
03-11-04, 12:02
na duzej turbinie da sie jeszcze w miare ekonomicznie jezdzic. a jak chcesz dac w palnik to nie scigasz sie od 2000obr, nie? duza bedzie tez dmuchac pod koniec skali, a mala to tylko ziewnie...

dokladnie tak, u mnie tak to wyglada ze turbo dmucha od 3500-3800 do samego konca bez zadyszki ;)

Banzai
03-11-04, 12:16
Zastanów się jeszcze nad awaryjnością takiego rozwiązania, bo z tego co widze to ludzie w Polsce są jakoś wyjątkowo łatwo zaślepiani możliwościami jakie daje dołozenie turbo, a potem jeżdżą samochodem 2 razy w tygodniu bo przez reszte czasu samochód stoi i jest strojony, regulowany, ustawiany ponieważ znowu się coś zesrało i tak w nieskończoność. Narazie nasze rodzime firmy potrafią dobrać, znaleźć i założyć wszystko ale strojenie to jakoś wyjątkowo im nie idzie.
Pomyśl, czy nie lepiej się pobujać tym co masz, spokojnie sobie w nim grzebać, a w między czasie szukać np.b16a2 w dobrym stanie i zbudować sobie europejskie Si. Kasa wyjdzie cię taka sama, baza do dalszego dłubania idealna, a niezawodność 40 razy większa.

ARTX
03-11-04, 12:32
no plan byl b16a2 ale coraz trudniej to widze... vti w Niemczech sa drogie :(
pomyslimy zobaczymy...

boomer
03-11-04, 12:57
Banzai mi sie wydaje ze usterkowosc wynika raczej z tego ze wlasciciele aut ktore chca uturbiac nie godza sie np. na dokladne zbadanie silnika czy remont. Znam przypadki gdzie koles chcial turbo i pomimo tego ze mowiono mu ze najpierw trzeba zrobic remont koles twierdzil ze nie ma na to kasy i chce tylko turbo. A ze klient nasz pan... Poza tym czesc osob ryzykuje np. zwiekszajac doladowanie a nie dba o wytrzymalosc silnika. Wiadomo ze im wieksze przyrosty trzeba wymieniac wiecej czesci (kute graty itp) natomiast nie wszyscy albo maja o tym pojecie albo nie maja kasy i nie chca slyszec ze zanim bedzie mial turbo za powiedzmy 5k pln bo chce na czesciach uzywanych bo nie ma na nowe a chce zeby od razu fura latala to musi zrobic remont bo silnik zdycha. Masa aut uturbionych robiona byla z glowa i jezdza.
Patrzac np. na Civica Coupe kolegi HCC widze ze mozna zrobic turbo z glowa i ze daje to duzo frajdy

Banzai
03-11-04, 13:32
no plan byl b16a2 ale coraz trudniej to widze... vti w Niemczech sa drogie :(
pomyslimy zobaczymy...

Mysle ze jest to kwestia porzadnego uzbrojenia sie w cierpliwosc.

hcc
03-11-04, 13:41
Patrzac np. na Civica Coupe kolegi HCC widze ze mozna zrobic turbo z glowa i ze daje to duzo frajdy

:D

dokladnie jak mowi boomer, podstawa do zrobienia turbo to:

1. sprawny w 100% silnik
2. odpowiednie dobranie turbo, ukladu wyd., uklad. dolotowego, elektroniki itd.
3. i to co najwazniejsze to ekploatacja.

Moje postepowanie z turbo jest nastepujace:

1. zapalam samochod, czekam az cisnienie oleju spadnie ponizej 1 bara na wolnych obrotach, bo to znaczy ze mamy juz wystarczajaco rzadki olej aby smarowal caly uklada + turbo ( na zimnym silniku trwa to od. 5-10 minut )
2. Wymiana oleju co 5 tys. kilometrow - Valvoline 10W60
3. nie wciskam gazu w podloge ponizej 3-3,5 tys. obrotow.
4. Reaguje na wszelkie stuki i inne dziwne dzwieki w silniku

Moj civic nigdy nie stal w warszatacie potym jak z niego 4 miechy temu wyjechalem. Mysle ze miec turbo i moze to byc niezawodny samochod do jazdy na codzien. Dodam ze spalanie w miescie mam mniejsze nie B16...

pozdro

ARTX
03-11-04, 14:16
no u mnie silnik tez jest w 100% sprawny raczej - 99tys przebiegu, servisowane udokumentowane :!:

dafitone
17-11-06, 22:45
witam sam jezdze d16y7 w coupe
interesowalem sie troche tym tematem wiec pomyslalem ze zapodam kilka stron ktore znalazlem moze wam sie przydadza


http://www.homemadeturbo.com/turbo_projects/

http://www.turbod16.com/

http://www.d-series.org/

szczegolnie ta pierwsza jest trafiona jezeli chodzi - niski budzet- :-DD

pozdrawiam

ARTX
18-11-06, 01:10
ale kotlet, Runes of magic (http://online.freeware.info.pl/runes-magic.html) :P zaraz dostaniesz warna za cos takiego :lol: :wink: