PDA

Zobacz pełną wersję : Przekręcam kluczyk i... nic!



sharky
20-09-07, 11:58
Hej

Wczoraj myślałem, że szlag mnie trafi. Prawie 100km od domu, wsiadam do auta, przekręcam kluczyk i.... zupełnie nic się nie dzieje.
Nic, po prostu nic, cisza. Jedynie kontrolki normalnie się zapaliły jak przy przekręceniu kluczyka i... MRUGAJĄCA, zielona dioda z symbolem kluczyka.

Czyli immobilizer.

OK.

Próbowałem włączać i wyłączać alarm, zamykać, otwierać drzwi.....
Dopiero po kilku minutach... samo z siebie ustąpiło i samochód dał się uruchomić.

Nadmienię, że dziś się sytuacja powtórzyła, ale już po 3 próbie - odpalił.

Mam w aucie zainstalowany antynapad, ale wydaje się że działa normalnie.
Wszystko wydaje się, że działa normalnie.
Tylko ta niepewność mnie dobija - czy teraz będzie spoko, czy auto znowu da ciała.

Teraz pytanie, co się spiep... , jak to naprawić i ile może wynieść koszt naprawy.
Miał ktoś takie problemy?
Dajcie chłopaki znać jak sobie z tym poradzić.

straznik
20-09-07, 13:04
Zacznij od zapasowego kluczyka. jezeli na zapasowym bedzie ok masz juz winowajce

sharky
20-09-07, 14:54
Sorry. Nie wspomniałem.

zgodnie z logiką wczoraj po powrocie wymieniłem komplet kluczyków na drugi.

... jak już wspomniałem, dziś też nie chciał odpalić, w związku z czym kluczyki raczej winowajcą nie są.

qba1983
20-09-07, 18:04
jak jest w koncu z tytm twoim migajacym kluczykiem?? mryga i gasnie?? jesli tak to immobilizer jest ok, s tego co pamietam, jesli nie wykryl kloczyka to bedzie swiecic caly czas, a dzilanie jego to odcinanie zaplonu.

barytosz
20-09-07, 22:39
Witam!!!

Miałem tak samo i z tego co piszesz prawdopodobnie wina nie leży w żadnym antynapadzie ani w immobilizerze. W moim przypadku objawiło się to jakieś 300km od domu:). Podejrzewam kilka innych rzeczy: zawieszający się elektromagnes rozrusznika, znikająca masa na silniku (pomimo zapalonych kontrolek rozrusznik nie kręci) lub zbyt słaby akumulator. Elektromechanik w 3 minuty zdiagnozuje co twojej Hondzie dolega. pozdrawiam

sharky
20-09-07, 22:51
Kuba, wyjaśniam raz jeszcze:
po przekręceniu kluczyka zapaliły się czerwone kontrolki od ładowania aku i od oleju (czyli standard przed uruchomieniem), natomiast zielona kontrolka z narysowanym "kluczykiem" mrygała. Normalnie ta kontrolka zapala się po chwili gasnąc, a w tych feralnych przypadkach nie chciała zgasnąć, tylko mrugała.

Nadmienię, że dziś sporo miałem spraw na mieście i tylko raz, rano hania nie chciała mi odpalić.

Kumpel powiedział, że pewnie się immobilizer zawiesił.
A co to kur...! Windows? :)

[ Dodano: Czw 20 Wrz, 2007 ]
Jak jutro jeszcze raz mi się to przytrafi, to pojadę do ASO, a co mi tam ;)
Nakieruję ich za Twoją radą Bartoszu na zawieszający się elektromagnes rozrusznika.
Pewnie i tak przy okazji zaproponują wymianę: stacyjki, immo, rozrusznika.... :)

Ale może tylko się zawiesił... ;)

qba1983
20-09-07, 23:05
ok bylem sprawdzic i juz wszzystko wiem:
na bank jest to wina immo, jak niema kosci w kluczyku to miga caly czas(wczesniej wprowadzilem cie w blad - przepraszam)
rozumiem ze drugi kluczyk tez nie chodzi??

a powiedz masz czerwony kluczyk?

jjurgiel
21-09-07, 12:25
problem z immo, mam to od lat ale jakoś z tym żyję :) wyjmuję kluczyk wycieram o spodnie (nie wiem po co :) ) i odpala, problem nasilał się jak było ciepło ale też nie zawsze czasem przez pare tygodni jest dobrze, nigdy nie wyczaiłem od czego to tak na prawdę zależy ale jest pewne że immo nie dogaduje się z kluczykiem (miga kontrolka jak zgaśnie jest OK)

sharky
21-09-07, 17:52
Dziś problem nie wystąpił. Nie wiem, czy się cieszyć, czy nie bo nigdy nie wiadomo kiedy znowu nie będę mógł odpalić auta.

Na obu kluczykach wystąpił ten problem. Jednego dnia na jednym, drugiego na drugim.
Czerwony też mam, zapakowany od nowości. I go nie mam potrzeby ruszać, bo o ile dobrze pamiętam, to nawet Gruszka się wypowiadał, że czerwonym nie idzie odpalić auta, a jest on tylko po to, aby dorobić sobie nowy kluczyk.

Jacku, czy ty pocierasz element metalowy, czy gumowy od tego kluczyka? ;)

jjurgiel
21-09-07, 19:27
wycieram metal ale na prawdę nie wiem czy ma to znaczenie wiesz taki odruch jak przy karcie z paskiem magnetycznym jak czytnik nie czyta to pani wyciera pasek ;)

qba1983
21-09-07, 23:25
Czerwony też mam, zapakowany od nowości. I go nie mam potrzeby ruszać, bo o ile dobrze pamiętam, to nawet Gruszka się wypowiadał, że czerwonym nie idzie odpalić auta, a jest on tylko po to, aby dorobić sobie nowy kluczyk.
czerwony nie jest do tego zeby dorobic sobie kluczyk, on sluzy do programowania, poprostu dzieki odpowiedniej sekwencji wkladania i wyjmowania kluczy, mozesz dodac kolejny kluczyk do modulu immo.

pytalem czy masz ten czerwony, bo jak bys mial juz jechac do aso, i zeczywscie bys nie mogl odpalic. to pomyslalem ze mogl bys, sam sie pobawic i wykombinowac jaka jest ta sekwencja i podzielil bys sie z nami :aloha: (a przy okazji moze bys sobie naprawil immo)

trybson
22-09-07, 05:34
czerwony nie jest do tego zeby dorobic sobie kluczyk, on sluzy do programowania, poprostu dzieki odpowiedniej sekwencji wkladania i wyjmowania kluczy, mozesz dodac kolejny kluczyk do modulu immo.

a może ktoś zna tą sekwencję... bo na ten temat nic nie znalazłem mimo opcji :szukaj: a mi nie działa immo w jednym z czarnych kluczyków... wdzięczny będę za wszelkie informacje.

qba1983
22-09-07, 09:05
i wlasnie o to mi chodzilo :d nikt(narazie) nie zna tej sekwencji, dlatego trzeba znalesc kogos chetnego, kto i tak musi jechac do aso i naprawiac cos przy kluczykach czy immo. jak mi sie cos pokielbasi z kluczykami to na pewno bede sie bawil z tym czerwonym(jedyne co zrobie to bede grzebal przy tym pod ASO :d zebym nie musial pozniej cholowac :/ )

sharky
22-09-07, 13:50
Na razie muszę Was zmartwić. Hania odpala normalnie, więc ASO mogę chwilowo omijać szerokim łukiem :)
... ale jak już tam bym się znalazł, to postaram się wyrwać od nich tą wielką tajemnicę ;)

qba1983
22-09-07, 14:21
to postaram się wyrwać od nich tą wielką tajemnicę
nie ma takiej opcji... nie powiedza :( , chyba ze masz wujka w ASO :d

LemonR
22-09-07, 21:56
What happens if the driver decides to use the red learning key? The black key is the master key and the gray key is the valet key. The red learning key is used only for key reprogramming issues. If the customer lost a key and decided to use the learning key, it will scramble the programmed memory and possibly damage the immobilizer unit. The only fix is to work with a local Honda dealership. Key reprogramming requires the factory scan tool and access to specifie passwords. The good news is Honda provided a way for the vehicle to be started once and driven to the dealership or home for spare keys.

The customer needs a nontransponder key cut to the ignition system. Next, he must ask for the immobilizer five-digit brake code. The customer turns the ignition switch to the ON position, then uses the parking brake to enter the first digit of the five-digit code. The ignition switch is turned off and the first digit is stored into the immobilizer unit. The sequence is repeated for the remaining digits of the code. This should allow the vehicle to start. This procedure will not work if the red learning key was used for starting purposes.

Once again, Honda does not make immobilizer data available to the aftermarket at this time, so your best way of knowing if the security system is causing a problem is to watch the immobilizer system indicator (a flashing key). The indicator should flash for approximately two seconds when started and for five seconds when the key is removed. If a problem exists in the system or if the wrong key is used, the light will continue to flash. Because service information is limited, it's unwise to spend time attempting to fix a no-start that's caused by the immobilizer system.


Tu (http://facultyfiles.deanza.edu/gems/waltonjohn/hondaimobil.ppt) jeszcze jest dosyć ciekawa prezentacja na temat immobilajzera, a w szczególności slajd 41, który mówi, że komunikację klucza z odbiornikiem mogą zakłócać metalowe kółka i inne dołączone klucze.

Frydzio
22-09-07, 23:57
dzisaj kumpel przez pomylke odpalil na czerwonym kluczyku i od tej pory auto stoi :( czytalem ze po przekreceniu czerwonego, trzeba jechac do Hondy i zaprogramowac pozostale kluczyki bo immo sie zablokwal, ile to moze kosztowac?

siwy
23-09-07, 00:33
100pln

trybson
24-09-07, 23:06
Dziś byłem w ASO i za zaprogramowanie kluczyka zapłaciłem równo 100. Koleś z podłączonym komputerem dobrze się naklikał żeby to zrobić więc nie jest to chyba taka prosta sprawa.