Zobacz pełną wersję : Sprężyny Obniżające jakie wybrać ?
Witam
Jutro jadę kupić Spiringi i się zastanawiam jakie ?
myślę o Eibach -30 i LESJOFORS -40
w linku wybrać Amortyzacja pojazdu i sprężyny
http://sklep.intercars.com.pl/?grut=...otitle=1&wsk=O
Eibachy mam za 390zl a te drugie za 350zl ( nowe )
Wojtec12345678
07-10-12, 23:49
Eibach-sprawdzona dobra firma
Z tych dwoch eibach, mam nadzieje ze zakladasz to na nizsze amortyzatory.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
zakładam na seryjne z tego co wiem i czytałem na seryjnych można obniżyć te 30/35mm bez stresu i wiele ludzi ma tak zrobione i nic się nie dzieje wiec nie panikuje ;)
no właśnie narazie Eibachy mnie najbardziej przekonują ;P
Wojtec12345678
08-10-12, 01:30
Eibacha można na serie, innych nie
Nic sie nie dzieje przez miesiac do roku, zaleznie w jakim stanie masz amor. Ja mialem zdrowe i wytrzymaly pol roku zanim zaczely mi tluc jak dzikie. Obniizona sprezyna na serii amorze go zabija i to szybko i skutecznie. Nie mowiac o powadzeniu ktore nie umywa sie do tego z amorem przystosowanym do takiej sprezyny.
Wiem ze $$ zawsze latwiej robic pojedyncze rzeczy ale czuj sie ostrzezony:)
Ciekawa teoria ,ja latam 6 lat i nic nie tłucze i nie zabiło mi KYB.
Ciekawa teoria ,ja latam 6 lat i nic nie tłucze i nie zabiło mi KYB.
bo KYb sa juz przystosowane do gleby, na serii amorze przy dobrej jego kondycje do tych -40mm mozesz zglebic ale miej tez na uwadze ze predzej czy pozniej bedziesz musial je zmienic.
A jaki masz model? Exel-g, UltraSR czy AGX?
Teoria teoria, opiera sie na zakladaniu sprezyn obnizajacych do seryjnych amortyzatorow - moze nie podkreslilem wystarczajaco tej fundamentalnej informacji;) Masz zawieszenie zlozone na nowym amorze - spoko, ale nie wierze ze ktos tu kupuje OEM hondowskie nowe amortyzatory. Nawet jak ma sie uzywane ktore dobrze sie sprawuja na seryjnej sprezynie po zalozeniu obznizajacych w trybie przyspieszonym zakoncza swoj zywot - wprost proporcjonalnie do ich zuzycia przy zalozeniu. Teraz chyba wszystko jest jasne:)
Jak ja uwielbiam te wspaniale teorie o wkladaniu obnizajacych sprezyn na seryjne amory czy na ich nawet markowe zamienniki.
Nie mozna wkladac zadnej obnizajacej sprezyny na oem amor czy markowy zamiennik bo zaden z nich do takich nie jest przystosowany, chociazby dlatego, ze ich skoki na dobiciu i odbiciu sa ogromne, to, ze ludzie tak robia, nie znaczy, ze jest dobrze, bedzie jezdzic, bedzie gleba, bedzie sraka.
To, ze sie mogly nie wysrac przez pare lat a sposob dzialania takiego zawiasu w porownaniu do normalnego sportowego amortyzatora o skroconym skoku zlozonego z taka sama sprezyna to zupelnie rozne swiaty.
bo KYb sa juz przystosowane do gleby, na serii amorze przy dobrej jego kondycje do tych -40mm mozesz zglebic ale miej tez na uwadze ze predzej czy pozniej bedziesz musial je zmienic.
Rowniez swietna teoria, ktorej nie mozna pozostawic bez komentarza, jedyne KYB, ktore sie nadaja do gleby 30/40mm to AGX, ale tez nie sa dla niej idealne, bo nie maja skroconego skoku.
Ani Excel-G ani UltraSR nie nadaja sie do gleby.
Ani Excel-G ani UltraSR nie nadaja sie do gleby.
Wydaje mi się, że UltraSR są przystosowane do krótszego skoku ..
Wydaje mi się, że UltraSR są przystosowane do krótszego skoku ..
Ultra SR nie maja skroconego skoku, zreszta jak wszystkie KYB.
ExcelG - zwykly zamiennik serii
UltraSR - zmieniona charakterystyke sily tlumienia w stosunku do Excel-G
AGX - regulacja sily tlumienia
Typowym sportowym amortyzatorem o skroconym skoku tloczyska jest Koni Sport, Bilstein B8 nawet AGXa nie mozna do nich porownac.
jak będzie źle się dokupi amorki ;) w razie do Eibackow jakie zakupić jak by mi stukało pukało i się rwało ;)
Widze, ze nadal nie zrozumiales, ze tu nie chodzi o stukanie, pukanie czy rwanie a o dzialanie takiego zawiasu w porownaniu do normalnego amortyzatora z ktorym powinna taka sprezyna byc polaczona.
Jakie amory sie nadaja tez napisalem w poprzednim poscie.
Widze, ze nadal nie zrozumiales, ze tu nie chodzi o stukanie, pukanie czy rwanie a o dzialanie takiego zawiasu w porownaniu do normalnego amortyzatora z ktorym powinna taka sprezyna byc polaczona.
Jakie amory sie nadaja tez napisalem w poprzednim poscie.
nie zwróciłem uwagi ;P
a ja sie podlacze bo chce kupic gwint TA-TECHNIX do swojej ej2 i pytanko czy jak bede zmienial swoje stare amorki ze sprezynami na ten zestaw musze jeszcze cos dodatkow wymienic dla spokoju czy tylko podmianka?
musze jeszcze cos dodatkow wymienic dla spokoju czy tylko podmianka?
Sprawdż stan tulei wachaczy ,sworzni zwrotnic,drążkówi kierowniczych.
Dobra w Listopadzie bym miał kasę na amorki z 1800zl wiec będę czegoś szukać by to miało ręce i nogi ;)
podobno kiedyś ktoś tu robił masówkę na Bilstein B8 w dobrej cenie za 4 amorki wiadomo czy ktoś znów by coś takiego planował ? ewentualnie gdzie idzie kupić w dobrej cenie amorki pod te eibachy ?
Do 6gena nie ma B8 jest tylko B6.
Mozna wlozyc B8 z 5gena. Jak bylo wielokrotnie opisywane.
Sprawdż stan tulei wachaczy ,sworzni zwrotnic,drążkówi kierowniczych.
W pierwszej chwili sprawdzil lub wymieniłbym gumy w gornych mocowaniach amora.
To co powiedziałeś to można sprawdzić przy okazji, gumy w gornych mocowaniach to wg mnie koniecznosc, zeby sprawdzic przy kazdym rozbieraniu amorka :)
spychu nie pierwszy raz naprostował temat sport sprężyn i amorów (...i ciągle ma siłę :D ). Diduś w takich pieniądzach jak dobrze poszukasz możesz wyrwać nowe AGX'i i do tego eibachy. Chyba najlepszy kompromis między jazdą na co dzień i jakimś tam upalaniem łikendowym. Odnośnie AGX'a to w tej chwili w katalogu KYB nie ma informacji że można stosować je do krótszych sprężyn (choć były kiedyś takie ulotki, jak również przedstawiciel KYB potwierdzał że 30-40 mm jest na luzie do ogarnięcia) - ale nie są to OFICJALNIE amory o skróconym skoku jak te wymienione przez ''Spych'a ''
no to może to były i B6 no będę w razie czegoś szukać byle by mi pasowało na moje sprężyny bo skoro już je mam i to nowe to chce coś na nie ogarnąć ;)
Jezdze w moim EJ9 na zawieszeniu Eibach + Kayaba AGX i chce pojsc jeszcze nizej i mysle nad zmiana sprezyn na -60mm i widze ze cos takiego oferuje mi jamex.
Moje pytanie jest czy to sprezyna warta uwagi i czy z kayaba agx bedzie to w miare akceptowalne? (niby kayaba twierdzi ze do agx najmniej to okolo -30/-35mm)
Jeszcze jedno pytanie. Jak zaloze powiedzmy nizsze sprezyny okolo -60mm to czy agxy ustawic na najbardziej miekkie czy najtwardziej? Ktore z ustawien bedzie wplywalo na mniejsze zuzycie amorkow?
Jezdze w moim EJ9 na zawieszeniu Eibach + Kayaba AGX i chce pojsc jeszcze nizej i mysle nad zmiana sprezyn na -60mm i widze ze cos takiego oferuje mi jamex.
Moje pytanie jest czy to sprezyna warta uwagi i czy z kayaba agx bedzie to w miare akceptowalne? (niby kayaba twierdzi ze do agx najmniej to okolo -30/-35mm)
Jeszcze jedno pytanie. Jak zaloze powiedzmy nizsze sprezyny okolo -60mm to czy agxy ustawic na najbardziej miekkie czy najtwardziej? Ktore z ustawien bedzie wplywalo na mniejsze zuzycie amorkow?
Raczej im twardsze ustawienie tym szansa "dobicia"amortyzatora jest mniejsza, co za tym idzie zużycie amorków będzie mniejsze.
Nie zakładałbym -60 na zamiennik serii, zwłaszcza że producent sam podaje, że można stosować springi max -40. Szkoda zajeździć drogi amor ..
Żeby nie zakładać nowego tematu - mam kiy ta technix amory i sprężyny ( przód + tył ). Mam problem ze zbyt twardym tyłem. Na przodzie sprężyny są linearne ( i twardość jest w porządku), a na tyle progresywne. Czy to może mieć aż taki wpływ na twardość ? Czy może to wina twardego amorka? Wiem, ze to nie jest światowej klasy zawias, ale.. jak ktoś ma jakiś pomysł to chętnie poczytam :)
Ja mam amortyzatory Ta-technix oraz sprężyny z protec'a i tył jest straszną taczką. Taki urok twardego amortyzatora i twardej sprężyny. Do tego lekki tył w V-gen też ma wpływ. Swego czasu miałem sprężyny Eibacha na tych amortyzatorach i nie było różnicy w twardości podczas jazdy w stosunku do protec'a, za to przy zapakowaniu bagażnika wszystko "siadało".
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.