PDA

Zobacz pełną wersję : d16a9 czy d15b7 mini me na z6



zdzichu9311
07-10-12, 11:58
Witam stoje przed dylematem czy robić mini me mojego d15b7 czy pakować d16a9 :)

Moje d15b7 bierze sobie olej także remont lepiej zrobić :)

Co myślicie :)

Wenega
08-10-12, 11:04
szukaj dobrego D16A9 :D dobry i łatwy swap w EJ2 :)

Kwapcio23
08-10-12, 23:36
Co pojemność, to pojemność, ja bym był za d16, ale zaraz się zacznie lawina zwolenników mini-me. ;)
Z remontami różnie bywa, ale jakie kupisz d16a9 to też bóg jeden raczy wiedzieć...

Yotomeczek86
09-10-12, 15:36
Zbieraj hajs i kup D16Z6, A9 to już staroć, ciężko dorwać zdrowy silnik. D15 nie opłaca się remontować. Dolewaj olej i jeździj, zbieraj kasę na D16Z6/Y2/Y8/W4. Zwolennikom teorii spiskowych że zdrowe Z6 cudem się dostanie proszę o nie pisanie ;) Napisz do xTygrysekx on Ci załatwi zdrowego swapa w dobrej kasie - jedyny handlarz na tym forum który jest tak uczciwym człowiekiem. Dowód - temat użytkownika Maskunt i jego SWAP Y2.

Michalll_1991
09-10-12, 16:50
z6 ten sam staroć, 5 lat różnicy na tle 15-20 to nie ma znaczenia :P jak juz z6 to z9 troche nowsze :P

Jednak a9 mozna dostac za śmieszna kase, remont no i masz pewny silnik

Yotomeczek86
09-10-12, 19:58
Ale chyba nie napisałem że TYLKO Z6, ale jego pochodne nowsze wersje tak ? :)

lukashh
10-10-12, 13:16
a czy nie jest tak że A9 ma trudniej dostępne półosie (grubsze ?) przeguby itp... Pewien nie jestem ale 'tak coś słyszałem'. Gratów z używek też raczej więcej do Z6...

maciu$
10-10-12, 18:03
Grubsze półosie były w skrzyniach L3 w Crxie i 4g. Poza tym przy jakimkolwiek swapie, skrzynia sprzęgło i cała reszta może zostać ze starej D-serii.
BTW. Szukaj Z6 i jego pochodnych.

lukashh
11-10-12, 10:28
Grubsze półosie były w skrzyniach L3 w Crxie i 4g
no właśnie znajomek miał 5 gena PEŁNĄ SERIĘ D16a9 i też miał grubsze z tego co pamiętam... na 100% było wszystko ORI bez żadnych przekładek..

Michalll_1991
11-10-12, 11:58
w skrzyni L3 napewno są o 2mm grubsze przeguby wewnętrzne, "zwykłe" przeguby tez nie podejda do półosi z a9, wchodza ale nie da sie ich zginać :)

Wenega
12-10-12, 09:16
ale tutaj chodzi o swap silnika a nie skrzyni biegow ;) skrzynia może zostac stara, albo od z6 albo od b2 :) A9 to zawsze dwa wałki :) mozna kupic taniej i jakis mały remoncik zrobić :)

wkostek
12-10-12, 14:00
jak juz z6 to z9 troche nowsze
A kto Ci takich bajek naopowiadał? Przecież d16z6 i d16z9 to te same silniki. Różnica to tylko oznaczenie, bo d16z9 były montowane TYLKO w civicach EJ1.

A teraz trochę i ja dodam od siebie. Sporo osób pisze o pojemności i ma rację. Niestety D seria DOHC to dość stara konstrukcja, która owiana jest złą sławą związaną z obracającymi się panewkami. Kolejna rzecz na temat D serii DOHC to niestety uboga dostępność części aftermarketowych do podnoszenia osiągów silnika. Natomiast swap na d16z6 jest chyba najpopularniejszym rozwiązaniem pod względem ekonomicznym. jest to stosunkowo tani silnik o dość dobrych osiągach, które niewielkim kosztem można poprawić. Oczywiście D seria DOHC jest też dobra, ale "trudniejsza" w modyfikacjach i ciężko jest znaleźć egzemplarz w dobrym stanie. Kiedyś spotkałem pewien projekt na wałkach od Grabowskiego, który po poprawieniu dolotu i wydechu osiągnął moc 157 KM. Natomiast sprawa minime w Twoim przypadku jest chyba bezsensowna. Mówisz, że Twoje d15 chla oliwę, dlatego najlepiej zrobić jak ktoś wcześniej powiedział: jeździć tym co masz i dolewać olej i kupić d16z6. Zrobienie minime to koszt ponad 1000 PLN za same części + inne koszty związane z remontem d15b7. Dlatego policz sobie kolego wszystko i wybierz najlepsze (najbardziej opłacalne) rozwiązanie.

zdzichu9311
13-10-12, 13:51
Części do mini me już mam brakuje uszczelki pod gllowice i kompa :)

wkostek
15-10-12, 11:07
Części do mini me już mam
Czyli decyzja zapadła. Teraz dobrze podejść do tematu składania i docierania silnika i takie d15 VTEC SOHC tez da sporo frajdy z jazdy. Jest sporo tematów na tym forum, które można sobie podpatrzeć. Powodzenia.

zdzichu9311
15-10-12, 11:23
To zn części kupiłem przed rozmyślaniem nad d16a9 , ale myślę też nad składaniem mini me na mocnym dole np od d16y3 :)

Ale d16a9 kusi mnie swoim kosztem ,mam do kupienia silnik z forum za 1000zł z pełnym osprzętem
, sprzedający zarzeka się że zdrowy :)

Dmlody87
16-10-12, 22:51
jakbyś się rozmyślił to ja bym może przytulił taki silnik bo moja d15b7 umiera :(

Muzyk-Grzes
16-10-12, 23:02
Nie czytałem całego tematu, ale dół z B7 jest tak słaby że potrafi korba wyjść przodem przy upalaniu silnika ,więc lepiej robić mini me na D16

zdzichu9311
17-10-12, 08:39
Mam do kupna dół od d16a6 jak myślicie będzie dobry. ?:)

zdzichu9311
10-11-12, 18:06
odgrzewam co myslicie o mini me na dole od z6 ??

Bobik_1313
11-11-12, 03:14
Składaj na d15z6 tak jak ma tommmm a nie gadasz bedzie dobrze