Zobacz pełną wersję : obroty biegu jałowego-silniczek krokowy
po czyszczeniu silniczka krokowego zrobilem samodiagnostyke i wyskoczyl mi blad numer 14 z lampki silnika a z lamki a z lampki absu blad numr 61 bo bylo 6 dwusekundowych migniec i jedno 1 sekundowe.wiec neiwiem czy powinienem patrzec tylko na lampke silnika?
blad numer 14 : Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód.mam pytanie co moge z tym zrobic w jaki sposob usunac ta usterke z tego co wiem wolne obroty reguluje komputer z ym ze jak czyscilem przepustnice i silniczek krokowy w przepustnicy byla jakas sruba regulacyjna moze tam cos namieszalem mam silnik D14A4
bede bardzo wdzieczny za pomoc
pozdrawiam
po czyszczeniu silniczka krokowego i przepustnicy oczywscie zrestartowalem kompa poprzez odlaczenie napiecia.niejestem pewien co do nauki komputera odnosnie niskuch obrotow moze to przezto ze zrobilem to w nieodpowiedni sposob?
bede wdzieczny za pomoc
podlaczyles kostke od silniczka krokowego?
tak kostka jest podpieta.gdzies czytalem ze trzeba ja odlaczyc podczas pracy silnika pozniej znow podpiac ze niby tak sie robi po jego wyczyszczeniu.wszystko jest popodlanczane jak powinno byc.obroty utrzymuja sie gdzies na 500 ,600 i silnik ma lekkie wibracje
gdzies czytalem ze trzeba ja odlaczyc podczas pracy silnika pozniej znow podpiac ze niby tak sie robi po jego wyczyszczeniu
Jeśli odłączyłeś ją już po resecie komputera to nic dziwnego, że wyskoczył Ci błąd ;)
po ponownym restarcie komputera dalej to samo.czasem jak jade i wrzuce na bieg jalowy to silnik calkiem gasnie dzieje sie tak jak jest zimny.wydaje mi sie ze to jest wina silniczka krokowego i chyba bede go musial wymienic.orjetuje sie moze ktos w jakiej cenie sa takie silniczki?
pozdrawiam
Tez mialem blad 14. Na niskich biegach strasznie mi szarpalo przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Okazalo sie ze kostka byla zle podlaczona.
wszystko sprawdzilem nic niepomoglo.to chyba jedyna opcja zeby wyminic silniczek krokowy,swiece sprawdzalem tez sa suche o brozowawej barwie czyli pala dobrze
miałem błąd 14, zresetowałem, nie mam;]
kolega pozyczyl m silniczek kokowy wymienilem go i nadal to samo,jednynie blad 14 zniknol, sprawdzilem tez swiece i aparat zaplon wszystko wyglada ok.objawy nadal sa te same jak jest zimny ,podczas jazdy dam na bieg jaloy to gasnie jak sie zagrzeje jzu niegasnie na biegu jalowym ale jak puszcze gaz obroty spadaja prawie do konca pozniej powoli rosna mniej wiecej do 500.
moze to wina jakiegos przekaznika elektrycznego,moze sondy lambda?
bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki
Może masz nie szczelność miedzy silniczkiem a przepustnicą i łapie powietrze albo między przepustnicą i kolektorem
watpie wszystko jest dobrze podokrecane uszczelki sprawdzone niedzy przepustnica a silniczkiem krokowym tez niewidac zeby cos cieklo.tez myslalem ze to lewe powietrze ale wszystko jest szczelne jak na moje oko
skolopendra
13-10-07, 14:56
pozniej powoli rosna mniej wiecej do 500.
podciąg sobie obroty biegu śrubka na przepustnicy,może to nie pomorze w 100%
.ale będzie mniej uciążliwe
;)
Jedną z przyczyn może być przepustnica (luz na osi) spróbuj podmienić na inną jeśli to nie pomoże może masz zapchany filtr paliwa i ciśnienie jest nie wystarczające. Spróbuj przeprowadzić jeszcze raz regulację obrotów może czyszcząc przepustnice wkręciłeś śrubkę od regulacji biegu jałowego do Konica i silniczek otwierając się maksymalnie nie jest wstanie dostarczyć potrzebnej ilości powietrza.
sroby nedokrecilem naksymalnie specjalnie zwrocilem uwage na to jak jet wkrecona naet odkrecalem ja bardzo ale to niedalo zadnego efektu.przepustnice cala wyczyscilem z tego co zauwarzylem niebylo zadnych luzow.mam druga przepustnice i moglbym ja podlaczyc z tym ze jest deczko inna niema jedneg wejscia ponizej zalaczam zdjecie.w zaznaczonym iejscu powinno byc ejscie na przewod gumowy a w tej niema jak go niepodlacze stanie sie cos?druge pytanie gdzie jest filtr paliwa zeby sprawdzic czy jest zpchany?
http://img137.imageshack.us/img137/4632/przepustnica11od7.jpg
a tak wyglada ten przwod ktory dochodzi do tego miejsca ktorego niema w tej drugiej przepustnicy niemam pojecia od czego on jest
http://img527.imageshack.us/img527/5047/sssssssskx5.jpg
http://img527.imageshack.us/img527/7629/sssssssssssssssjd5.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/5701/ssssssssssssssssssssjc0.jpg
skolopendra
14-10-07, 07:35
gdzie jest filtr paliwa
masz go na 2 gim zdięciu,na prawo od aku
;)
Ale to że masz gaz to już nie napisałeś czy problem pojawia się na gazie czy na benzynie?? Ten przewód jest do pochłaniacza par paliwa ja go nie podłączysz może ci śmierdzieć benzynom
1. Jazda na gazie powoduje zapiekanie się wtryskiwaczy spróbuj dolać do benzyny preparat czyszczącego wtryskiwacze i pojeździć trochę na paliwie może jak wtryskiwacze się rozruszają problem zniknie jeśli problem występuje na gazie to masz już zużytą membranę w parowniku i czas najwyższy go wymienić regulacja i objaw ustąpi.
2. A czy przy skręcaniu nie namieszałeś z mikserem gazowym nie przytyka wlotu powietrza??
nieprzytyka wlotu powietrza jest dobrze umiejsowiony objawy wystepuja jak jade na gazie i bezynie tak samo wiec dlatego niepisalem ze samochod ma instalacje.wiec na chwile moge podlaczyc ta przepustnice bez podlaczonego pochlaniacza oparow wyprubuje tez ten preparat do wtryskiwaczy ale skoro na gazie sa takie same objawy to chyba nie wtryskiwacze
------------------------
zauwazyem teraz ze te objawy bardziej uwidaczniaja sie jak jade na bezynie.na bezynie mi gaznie ale to tylko jak jest zimny i jak dam na bieg jalowy i puszcze gaz wskazowka obrotow bardzo szybko leci na dul w porownaniu jak jest na gazie zlatuje duzo wolniej wiec moze jednak to te wtryskiwacze?
Masz założoną instalację II generacji więc zawsze na gazie obroty będą spadały wolniej nie włącza się opcja CUL-OFF na benzynie się włącza więc obroty szybciej opadają ( hamowanie silnikiem ) spróbuj obroty podkręcić tą śrubką przy przepustnicy może po czyszczeniu wymagana jest powtórna regulacja.
regulacja srobki czy regulacja calej instalacji gazowej?
skolopendra
15-10-07, 16:08
po czyszczeniu
przy czyszczeniu odkręcałeś całą przepustnice?
i czyściłeś wszystko z osobna?
Wyreguluj obroty śrubką przy przepustnicy ale z doświadczenia wiem że raczej po czyszczeniu użyłeś tych samych uszczelek i teraz jest nieszczelność silniki łapie bokiem powietrze i stad te kwiatki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.