PDA

Zobacz pełną wersję : Tylne zawieszenie problem



Dante_85
19-09-07, 15:58
Mam poblem kupiłem nowe tuleje gumowo metalowe do tylnych wachaczy. I byłem u mechanika w Transkol w Kole. Powiedzieli że jak to ruszą te leże i kwicze a to choćby z tego powodu że na ramieniu regulacji tylnego wachacza zapieczona jest śruba mówie o śrubie która przykręcona jest do ramy auta i jak się ukręci to nic z tym nie zrobi.
Poradzcie.

hosi
19-09-07, 16:31
:szukaj: zapieczone sruby sa chyba w co drugim Civicu...

sadam
19-09-07, 17:02
dupa nie fachowiec...
czyli wychodzi na to ze auto nienaprawialne.
BZDURA

hosi
19-09-07, 17:24
To ze koles to "popierdulka" a nie mechanik to swoja sprawa. Goraco polecam w dalszym ciagu :szukaj:

nanko
20-09-07, 08:48
Napewno pomoże coca-cola albo WD-40
a mechanik który nie potrafi odkręcic śruby bo jest zapieczona do dupa nie mechanik jak powiedział kolega

Dante_85
20-09-07, 16:21
A znacie gdzieś koło kutna albo w kutnie mechanika który mi to zrobi bo szkada zawieszenia.

hosi
20-09-07, 16:25
A znacie gdzieś koło kutna albo w kutnie mechanika który mi to zrobi bo szkada zawieszenia.
Musisz szukac, nie kazdy bedzie chcial sie bawic z urwana sruba. W moim przypadku mechanik poradzil sobie z pourywanymi srubami w 1,5h, przy tym pochlastal stare wahacze (i tak szly na szrot bo montowalem inne).

MarcinM
14-12-07, 10:37
Mam problem. Śruby do regulacji zbieżności ani drgną. Jedną już mechanik załatwił (dospawała się nakrętka w nadwoziu w profilu zamkniętym więc nie ma mowy teraz o przyspawaniu) druga jeszcze nie urwana. Czy możecie mi polecieć jakiego fachowca z Warszawy lub okolic który mi to może odkręcić?

ps. używałem opcji szukaj na temat geometrii ale odpowiedzi nie znalazłem.

Dante_85
14-12-07, 14:11
Ja już mam po tym problemie myślełem że nie obedzie się bez cięcia srub ale jednak jeden z mechaników w kutnie mi to zrobił firma nazywa się ol-mot i użyli takiego fajnego secyfiku pod nazwą break away no cud secyfik nawet się nie namęczyli aby odkręcić obydwie śruby a u innych bez cięcia ani rusz. hehhe

kiero
18-12-07, 00:34
mialem ten sam problem w moim przypadku tych srob nieudalo sie wykrecic zadnym sposobem zostaly uciete...

MarcinM
18-12-07, 14:18
ialem ten sam problem w moim przypadku tych srob nieudalo sie wykrecic zadnym sposobem zostaly uciete...

ok ucięte ale co ze śrubami w nakrętce nadwozia???
Jedna sie już rusza tak jakby się od spawala od wewnątrz profilu zamkniętego.

kedzier
18-12-07, 19:39
migomat, 1kg różnych nakrętek i 1kg różnych śrub. Spawać odkręcać rwać i tak dalej :/ Az to co sie urwało wykręci się.

MarcinM
20-12-07, 16:29
Wygląda to miej więcej tak:

http://img138.imageshack.us/img138/9279/newbitmapimagecg5.th.jpg (http://img138.imageshack.us/my.php?image=newbitmapimagecg5.jpg)

Problem jest w tym że nakrętka (czerwona) jest odspawana od tego profilu co jest zgrzany z nadwoziem. śruba się kręci.
czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić ??? Musze to zrobić bo nie mam kompletnie zbieżności.

Dante_85
21-12-07, 08:44
Skoro śruba się kręci to w czym problem

MarcinM
21-12-07, 14:36
śruba się kręci ale razem z nakrętką :(

Dante_85
21-12-07, 14:42
jeżeli kręci się razem z nakrętką to jedyny sposób aby to zrobić to boszówka wyciąć do dołu mały otwór w kształcie prostokąta migomatem przyspawać nakrętke do podkłądki która jest w środku i wykręcić srube lub w wycięty otwór wsadzić klucz i odkręcić śrube a po wszystkim zaspawać wycięty otworek w profilu.

Wooyyek
21-12-07, 14:46
1.Urwać śrubę, rozwiercić dziurę po niej i wspawać nową nakrętkę.Problem będzie jednak z kawałkiem starej śruby który zostanie w środku profilu,może da się wyciągnąć.....
2.Można spróbować dostać się do profilu od środka ale pewnie nie obejdzie się bez cięcia....

Dareko87
21-12-07, 17:01
bez palnika ani rusz :D

Romi
24-12-07, 09:36
przerabialem temat nie raz, zeczywiscie jest to bolaczka cvc szczególnie starczych modeli. Znajduje sie otwór techniczny w owym profilu przez który nalezy wprowadzic preparat penetrujacy( Z doswiadczenia wiem ze na rynku Kent jest de best), jesli preparat nie pomaga zostaje palnikowanie( do wymiany beda silentblocki bo sie spala) jesli nie idzie nadal pozostaje otwarcie profila, wyjecie wszystkiego, nowa nakretka pływajaca i śrubka (ASO) poskladanie, pospawanie, zabezpieczenia antykorozyjne i mozna udac sie na geometrie ;)

piotreek23
08-02-12, 23:25
Witam,
Podłącze się pod temat :) mam pytanie gdzie dostać taką nakrętkę pływającą?? (nie bijcie jeśli głupie pytanie ;))

Budziniak
09-02-12, 00:20
gdzie dostać taką nakrętkę pływającą??
a na przykład w ...

(ASO)


nie bijcie jeśli głupie pytanie
masz szczęście ze daleko mieszkasz :)

PS. odkopałeś 5 letni temat ! gratki

piotreek23
09-02-12, 10:33
Wiem że odkopałem..lepiej odkopać stary (by google ;)) niż zakładać 10 nowych o tej samej treści. Generalnie już tu pytałem o śruby od zbieżności tylnej..ale sie okazało że zawieszenie z tyłu jest tak zapieczone że do wymiany prawdopodobnie pójdzie wszystko..czyli te małe wahacze od zbieżności,nakrętki pływające etc..a że na schematach z japancars.ru nie widziałem tych nakrętek to pytam ;).