PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z utrzymaniem temperatury Civic 97r. D14A3/Z1 75 km.



Prezes156
03-10-12, 20:05
Witam serdecznie , od kilku dni stałem się posiadaczem (pierwszej w życiu) Hondy Civic z 97r. z silnikiem 1.4 i i z tego co zdążyłem wyczytać mam najprawdopodobniej silnik D14A3/Z1 . Mój problem polega na tym że moim zdaniem samochód ma zepsuty termostat.... Kiedy jest zimno (5 stopni do 10) to po przejechaniu odcinka 10 km wskazówka temp. silnika podnosi się ale tylko o jakiś 1 cm ( czyli pomiędzy połową wskaźnika a C - cold) . Nigdy nie miałem Hondy więc nie wiem czy Honda tak po prostu ma czy nie. Całe życie poruszałem się Oplami i wiem że kiedy takie coś działo się w mojej poprzedniej Viki to po prostu termostat był zepsuty i silnik był niedogrzany. Może się mylę ale moim zdaniem po przejechaniu 10 km wskazówka powinna być centralnie w poziomie i na środku wskaźnika ciepło - zimno. Ogólnie czasem i po przejechaniu 20 km ( tyle mam do pracy) wskazówka dalej jest w tym samym położeniu czyli temp. nie rośnie... Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam. Aha , kiedy temp. otoczenia jest ok 20 stopni i więcej to wskazówka dochodzi prawie do poziomu ( brakuje jakiś 2 mm). No ale pewnie to dlatego że samochód szybciej się grzeje przez ciepłe powietrze.
PS; wiem że nie w temacie ale jeśli macie jakieś porady dotyczące użytkowania Hondy walić śmiało ;).

ziober111`
03-10-12, 20:13
Wygląda że termostat się zaciął na dużym obiegu. Ciągle jest duży obieg i silnik nie chce się nagrzać. możesz sprawdzić w następujący sposób: rozgrzać trochę silnik i sprawdzić pod maską czy węże górne są tylko ciepłe a dolne są zimne (tak powinno być) czy zarówno górne jak i dolne węże są ciepłe (wtedy termostat do wymiany)

hacker
03-10-12, 20:16
Zamów termostat, to dość mały koszt, a na 90% załatwi problem.

Prezes156
03-10-12, 20:26
Dzieki Panowie, czyli moja diagnoza niestety słuszna. Mam jeszcze prośbę podrzucicie mi temat gdzie opisana jest wymiana termostatu w moim silniku ?? I czy muszę kupić termostat z obudową czy wystarczy sam termostat?? No i podstawowe pytanie gdzie jest termostat...z tego co mi się wydawało jak patrzę na silnik z lewej strony jest chyba i na nim jest czujnik przypuszczam temp. płynu chłodzącego ???

Sprezyna
03-10-12, 20:37
http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-termostatu-civic-v-gen-vt643.htm
termostat znajdziesz po dolnym wezu :)
Ps. Temp w civicach prawidlowo ma byc tuz przed polowa skali. (nawet gdzies na forum jest zdjecie jak znajde to dam linka)

Prezes156
03-10-12, 20:53
Super, dziękuję bardzo Panowie ;)

norbi87
03-10-12, 21:23
mialem to samo nic tylko termostat zobaczysz ze po 500metrach ci temperatura wzrosnie do polowy :)

Prezes156
03-10-12, 21:25
N oto super ;) poprzedni właściciel , sprzedawca powiedział że " Honda tak ma...." od razu mu powiedziałem że na 100% coś z termostatem. Dobra dzięki Panowie ;)

norbi87
03-10-12, 21:27
wciskal ci kit nic wiecej. Male koszta a pomoze :)

markotny
03-10-12, 23:33
zobaczysz ze po 500metrach ci temperatura wzrosnie do polowy

Już nie przesadzaj tak. Ja mam sprawny układ i doprężony mocno silnik i w chłodniejsze dni potrzebuje z 2-3km żeby załapać optimum. Zresztą nawet w upały po 500 metrach wskazówka nie osiągała połowy tej skali.

Prezes156
11-10-12, 21:59
Powiem tak.... ja zazwyczaj zmieniam bieg przy 2000 obr/min więc moja Honda potrzebuje dosyć dużo czasu na zagrzanie się ale jak zmieniam biegu między 3000 a 4000 to dosyć szybko uzyskuje poziom optimum jak ktoś wyżej napisał ;) Także nie wiem czy to moja technika jazdy na to wpływa?? pewnie tak....

Sgt
11-10-12, 22:25
Ja raczej też spokojnie jadę, póki silnik się nie zagrzeje, ale 500 m to przesada. Mam taki sam silnik i w ciepły letni dzień myślę że ok 1,5 km potrzeba.

Prezes156
12-10-12, 18:23
Ok ok to u mnie więcej potrzeba jednak ;) pewnie ten termostat ;) Jeszcze raz dzięki za info ;)

norbi87
13-10-12, 10:43
Już nie przesadzaj tak. Ja mam sprawny układ i doprężony mocno silnik i w chłodniejsze dni potrzebuje z 2-3km żeby załapać optimum. Zresztą nawet w upały po 500 metrach wskazówka nie osiągała połowy tej skali.

to nie wiem ja w cieplejsze dni kture byly ostatnio po 300metrach byla w polowie a teraz wieczorami ok 22 to max 700metrow


Powiem tak.... ja zazwyczaj zmieniam bieg przy 2000 obr/min więc moja Honda potrzebuje dosyć dużo czasu na zagrzanie się ale jak zmieniam biegu między 3000 a 4000 to dosyć szybko uzyskuje poziom optimum jak ktoś wyżej napisał ;) Także nie wiem czy to moja technika jazdy na to wpływa?? pewnie tak....

zmieniam biegi na zimnym przy 2tys i szybko mi sie rozgrzewa

Prezes156
15-10-12, 09:36
No czyli mam walnięty termostat ;) A może ktoś wrzucić fotkę silnika gdzie dokładnie jest ten termostat?? Wydaje mi się że wiem gdzie on jest ale tak dla pewności

rooter666
15-10-12, 11:07
http://www.extern.pl/samochod/termostat/

gruszkin
15-10-12, 11:17
Nie zmieniajcie biegów przy 2 tys obrotów, chłopaki, pozajeżdżacie te biedne panewki. Na zimnym zmiana przy 3 tys obrotów

Prezes156
15-10-12, 12:47
Nie zmieniajcie biegów przy 2 tys obrotów, chłopaki, pozajeżdżacie te biedne panewki. Na zimnym zmiana przy 3 tys obrotów
Przecież każdy zdrowy silnik musi się trochę rozgrzać chyba najpierw zanim dowali mu się obrotami...?? Nawet jeśli jest to Honda?? Chyba że się mylę. Wiem że niektórzy mówią że dopiero zmiana przy 5 tyś to jest to no ale...


http://www.extern.pl/samochod/termostat/
Dzięki bardzo ;)