PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z płynem chłodniczym



tomson1991
03-10-12, 19:50
Siemka, mam problem mianowicie przy stałej prędkości 120-140 km/h po paru kilometrach płyn chłodniczy wywala mi z pod korka zbiorniczka wyrównawczego. Problem zauważyłem jadąc na urlop w sierpniu, silnik d15b2 w gazie na blosie i stożku. Płynu jest odpowiednia ilość w chłodnicy i zbiorniczku. Na mieście problem się nie pojawia.

ziober111`
03-10-12, 20:08
na początek proponowałbym odpalić auto sprawdziłbym jak zachowuje sie jak sie nagrzeje. Czy termostat otwiera duży obieg. chociaż dziwne że w mieście jak sie grzeje auto nic sie nie dzieje a w trasie kiedy silnik jest chlodzony powietrzem wywala plyn. a przy tych predkosciach temperatura jest wyskoka czy w normie...??

birchie
03-10-12, 20:30
Siemka, mam problem mianowicie przy stałej prędkości 120-140 km/h po paru kilometrach płyn chłodniczy wywala mi z pod korka zbiorniczka wyrównawczego. Problem zauważyłem jadąc na urlop w sierpniu, silnik d15b2 w gazie na blosie i stożku. Płynu jest odpowiednia ilość w chłodnicy i zbiorniczku. Na mieście problem się nie pojawia.

Proponuję przejechać się kawałek utrzymując przez kilka minut dość wysokie obroty silnika - tak na poziomie 4 tysięcy. Obserwuj wskazówkę temperatury czy nie podnosi się za wysoko. Możliwe, że uszczelka pod głowicą jest przestrzelona i przedmuc**** spaliny do ukladu chłodzenia.

Jeśli temperatura utrzymywana jest w normie - może po prostu korek jest uszkodzony?

tomson1991
03-10-12, 21:25
Temperatura nigdy nie przekracza połowy zakresu bez znaczenia miasto czy trasa, termostat jest nowy. Na samodiagnostyce silnika wywala mi błąd nr 6 to jest czujnik temp płynu chłodniczego bądź jego obieg, chodzi prawdopodobnie o czujnik dający sygnał do kompa, a nie na zegar. Czy to może mieć wpływ na mój problem?? Korek chłodnicy zmieniłem na inny, ale korka od zbiorniczka wyrównawczego nie próbowałem podmieniać

birchie
04-10-12, 07:28
Korek chłodnicy zmieniłem na inny, ale korka od zbiorniczka wyrównawczego nie próbowałem podmieniać

Nie no, korka zbiorniczka nie ma co wymieniać. Tak czy owak objaw wskazuje na przestrzeloną UPG. Niech silnik popracuje trochę na wysokich obrotach a Ty sprawdź jak zachowuje się płyn w zbiorniczku- czy nie pojawiają się bąble...



Temperatura nigdy nie przekracza połowy zakresu bez znaczenia miasto czy trasa


Przy normalnej jeździe nie. Ale jedź jakis czas utrzymując kilka tysięcy obrotów. Kiedy miałem uszkodzoną uszczelkę pod głowicą- również zauważyłem to dopiero na autostradzie, kiedy przez pewien czas jechałem z prędkoscią obrotową ok. 4,5k.



Na samodiagnostyce silnika wywala mi błąd nr 6 to jest czujnik temp płynu chłodniczego bądź jego obieg

Czy załącza się w ogóle wentylator?

tomson1991
04-10-12, 08:46
Tak wentylator się włącza i pracuje prawidłowo

birchie
04-10-12, 09:04
Tak wentylator się włącza i pracuje prawidłowo

Ewentualnie podjedź do mechanika, niech sprawdzi sprężonym powietrzem czy nie ma przedmuchu z cylindrów do układu chłodzenia.

wwljohn
04-10-12, 09:29
Miałem to samo. Uszczelka drogi Panie ...

bartek1706
04-10-12, 20:25
Ewentualnie podjedź do mechanika, niech sprawdzi sprężonym powietrzem czy nie ma przedmuchu z cylindrów do układu chłodzenia.

W jaki sposób to sprawdzić?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

birchie
04-10-12, 20:48
W jaki sposób to sprawdzić?

Trzeba mieć dorobioną końcówkę przyłączeniową. Wkręca się ją w gniazdo świecy i dmucha sprężonym powietrzem. Jeśli jest wywalona uszczelka- w płynie w chłodnicy pojawią się bąble powietrza. Żadna filozofia ;)