PDA

Zobacz pełną wersję : kolektor d16y8 do d15z1



gruszkin
18-09-07, 16:21
witam, nabyłem taki kolektorek, naturalnie w d15z1 mam sondę 5 zyłową, jak wszystko założe po prostu wymieniając jedynie kolektor i podpinając tę moją 5-zyłówkę to wszystko będzie hasac?Dodam niewtajemniczonym, ze w d15z1 katalizator występuje na kolektorze ale to chyba does not matter.

Innymi słowy wystarczy zrobic tak?:
1.Zdemontowac stary kolektor
2.zamontowac nowy kolektor
3.podpiąc starą sondę 5 żyłową
4.zresetowac kompa
5. odpalic?

czy cos jeszcze?;]

sadam
18-09-07, 18:53
1.Zdemontowac stary kolektor
2.zamontowac nowy kolektor
3.podpiąc starą sondę 5 żyłową
4.zresetowac kompa
5. odpalic?
tak :)

zin
19-09-07, 17:39
Daj znać jak autko jeździ po zmianie kolektora...też mam ten silnik i planuje to zrobić..zmieniałeś coś więcej??

gruszkin
20-09-07, 01:28
okej, teraz tylko czekam na uszczelki i wakat u znajomego na podnosniku i bede rzeźbił;). Ogólnie wywaliłem plastiki(rezonator, te wszystkie szpargały i dolot) i załozyłem sobie dolot AOMA z filtrem k&n no i osłonką termiczną.To wszystko jesli chodzi o mody jak narazie, ale nie powiem Ci czy cos to dało bo na hamownii z tym nie bylem a pojade dopiero po wymianie tego kolektora:).

kubz
20-09-07, 10:09
oho widze podobne mody szykujesz na tym samym silniku ;) ja tez na dniach bede wywalal seryjny dolot - wstawie stozek K&N odseparowany od silnika, z doplywem zimnego powietrza, oraz kolektorek, ale z d16z6.
jestem ciekaw czy odmuli sie silnik troche;]... oby :D

4est
20-09-07, 10:19
będzie lepiej - założyłem kolektor z y8 do y7 i różnica była odczuwalna...

cush
26-09-07, 09:59
No i co panowie? Jak efekty po zamianie kolektorów, czemu cisza ??

kubz
26-09-07, 10:18
wlasnie ide wplacic kase na konto za kolektorek, mam nadzieje ze wponiedzialek bede mogl zalozyc:] napewno dam znac !

BRNK
26-09-07, 23:39
też czekam na jakies rewelacje :D

gruszkin
27-09-07, 17:19
okej, kolektor od d16y8 zalozony od 3 godzin.

Więc to co sie dzieje na dole przerosło moje oczekiwania, mam na mysli dolny zakres obrotów.i w ogóle wyprzedzanie bez redukcji i takie tam.SZOK!Pojechalbym na hamownie ale niestety nie mam juz siana nawet na benzyne.

Kazdego kto bedzie demontował kolektor ostrzegam zeby nie ukręcił sondy i srub mocujących kolektor z tlumikiem srodkowym bo tamte srubki lubią tak:).

cush
27-09-07, 20:09
Gracias Gruszkin. A powiedz jeszcze wymieniłeś sam kolektor czy reszte wydechu też?

Pozdr.

gruszkin
27-09-07, 21:33
narazie sam kolektorek a róznica jest niebanalna:).przynajmniej w odniesieniu do ceny:D.Chociaz jest drobny problem z uszczelkami przymnajniej w Poznaniu, to w Gdansku nie bylo problemow(po częsci odsyłam do Aśki(taki ma nick tutaj), mają wszystko od ręki :). A podłączenie tego wszystkiego to igraszka:).Uwaga na osłony, trzeba wywiercic dziure na bagnet:).

cush
28-09-07, 10:01
A co z katem? Dużo głośniej i wali spalinami ? Ja rozważam jeszcze taką opcję, żęby podłączyć kat. na dole jak np. w d16z6 jest lub w d15b7. Pozdr.

gruszkin
28-09-07, 15:52
na początku waliło troche zaraz po założeniu ale juz nie wali ani troche, spaliny-nic sie nie zmienilo wg mojego odczucia wizualnie:).Kat dzisiaj poszedł za 170zł;]. No jest glosniej nieco i w pewnym zakresie obrotow wchodzi w taki dźwięk jak w tłumikach mugena troche ale tylko delikatnie ten dźwięk tam popierduje;].Ja jestem zadowolony:).Ile mnie to kosztowalo?50zł za kolektor i 45zł za uszczelki:)

mickar
29-09-07, 13:28
W pełni potwierdzam :) Zmieniać kolektory i nie pytać czemu :)
U mnie jest ebayowy 4-2-1 w D15Z6

pozdro
Karas

zin
08-10-07, 08:42
I co Kubz, doszedł kolektor???

cush
09-10-07, 15:30
Chłopaki a wiecie jaki dolot założyć do d15z1? Tam jest bardzo cienka rurka :) i nie za bardzo pasują wszelkie dostępne. Robił to któryś? Jakie efekty?

Pozdr.

zin
09-10-07, 16:26
Mam w planach taki zabieg...to fakt że jest cieńka z tego co wiem to trzeba koletkor ssący wymienić..Powiem ci, że sam jestem ciekaw..pewnie jakoś sie da założyc na nasz koletor, pewnie jakieś zwężenie trzeba by zrobic tylko pytanie czy to ma sens (czy będzie jakiśkolwiek przyrost mocy)..pewnie bez zmiany kolektora nie ma sensu.

donelvis
16-10-08, 19:48
będzie lepiej - założyłem kolektor z y8 do y7 i różnica była odczuwalna...

a czym sie różni kolektor z d16y7 od tego z d16y8?
i jaki jest najlepszy kolektor z serii d16 ?

Lcfr
16-10-08, 20:51
a czym sie różni kolektor z d16y7 od tego z d16y8?
i jaki jest najlepszy kolektor z serii d16 ?

a o ktory pytasz?
ssący czy wydech?

wydech:
najtaniej=seyjny z d16z6/d16y8-100do150zł
drozej =ebayowe kolektory za 300-350zł

ssak pasuje od:(nie wiem czy nie ma malej zaplatanki z jakimis przewodami)
d15b7 - tanio go kupisz (np. u mnie)-50zł
d16z6albo d16y8=najlepsze seryjne koli w D series -200-2300zł


ps.
po wydechowym napewno sie poprawi całokształt i dół
po ssaku góra ale na samym końcu i czasem kosztem momentu-tyle ze przy z1 powinno byc i tak lepiej niz seria...

donelvis
17-10-08, 12:01
ok ale czym one sie roznia pomiedzy soba te kolektory wydechowe? np taki z d15z1 od takiego d16z6? a czym sie rozni np d16z6 od d16y8?

skolopendra
17-10-08, 12:13
budową .dwa pozostałe są identyczne

donelvis
17-10-08, 19:50
budową .dwa pozostałe są identyczne

a czy kazdy kolektor wydechowy z silnikow z serii d16 sa takie same? z crx tez? czy moge kupowac kazdy od d16 i nie bedzie problemow z montazem?

skolopendra
18-10-08, 00:08
nie każdy d16..tylko 4.2.1 i problemu nie będzie. crx miewały silniki y8 czy z6

gruszkin
18-10-08, 11:55
jesli chodzi o scislosc to ten wydechowy z y8 jest ciut większy;].
co do ssących-d15z6 ma ten sam kolektor co d16y8. w d15z1 jak chce sie załozyc dolot na seryjna fifke to niestety jest rzeźba troche-ja kupiłem reduktory do stożka i zredukowalem srednice rury na przepustnicy.efekt był jaki był ale nie przepuszczało lewego powietrza.

skolopendra
18-10-08, 12:00
jesli chodzi o scislosc to ten wydechowy z y8 jest ciut większy;].


mierzyłem obydwa suwmiarką, są identyczne :rolleyes:

inne wymiary to niedokładności odlewu

donelvis
18-10-08, 19:22
nie każdy d16..tylko 4.2.1 i problemu nie będzie. crx miewały silniki y8 czy z6

a jak bym założył kolektor 4-1 z silnika d15b2 to czy poprawi sie cos tak jak 4-2-1 z d16? czy podejdzie wogole do mojego d15z1?

skolopendra
18-10-08, 20:28
a jak bym założył kolektor 4-1 z silnika d15b2 to czy poprawi sie cos tak jak 4-2-1 z d16? czy podejdzie wogole do mojego d15z1?

"coś tak jak" to się nie poprawi ,budowa obu kolektorów jest taka sama

gruszkin
19-10-08, 13:41
panowie ,panowie, ceny rurowych spadły tak jak cena dolara, po co sie na drobne rozmieniac:)

donelvis
20-10-08, 02:32
panowie ,panowie, ceny rurowych spadły tak jak cena dolara, po co sie na drobne rozmieniac:)

ponad 300zł za rurowy a 30zł za d15b2 to jest 10-krotna różnica...

gruszkin
20-10-08, 10:58
ale d15b2 W OGOLE JEST BEZ SENSU! to jak masz kupic kolektor d15b2 to weź sobie lepiej kup nie wiem, Jo-Jo i pocwicz koordynacje albo kilka bułek sobie kup. i dozbieraj na kolektor 4-2-1(150zł kosztuje seryjny d16z6/d16y8)

donelvis
20-10-08, 12:48
ale d15b2 W OGOLE JEST BEZ SENSU! to jak masz kupic kolektor d15b2 to weź sobie lepiej kup nie wiem, Jo-Jo i pocwicz koordynacje albo kilka bułek sobie kup. i dozbieraj na kolektor 4-2-1(150zł kosztuje seryjny d16z6/d16y8)

musze jakiś kupić bo moj jest pęknięty a skoro nie mam dłubanego silnika i seryjny dolot to lepiej chyba kupic od d15b2 skoro jest taka roznica w cenie...

skolopendra
20-10-08, 12:58
tu masz
http://www.allegro.pl/item461848288_kolektor_wydechowy_honda_civic_4_2_1 .html

kupuj, nie płacz a zadowolony będziesz;)

donelvis
20-10-08, 13:44
tu masz
http://www.allegro.pl/item461848288_kolektor_wydechowy_honda_civic_4_2_1 .html

kupuj, nie płacz a zadowolony będziesz;)

jak bym miał kupić ten kolektor (on jest za 250zł) to juz dolozyl bym 50zl i kupił rurowy...

gruszkin
20-10-08, 14:30
pamietaj kolego, każda wada podzespołu w aucie powinna Cie napędzać do zakupu czegoś lepszego, często tak jest że defekty tego co się ma napędzają do zrobienia czegoś lepszego.dozbieraj,pożycz od kogoś i kup sobie rurki.albo wystaw ogłoszenie w dziale "kupie" ze chce kupic kolektor od d16z6 w miare tanio. a jesli faktycznie masz gdzies osiągi i nie zamierzasz niczego robic przy tym aucie pod względem podniesienia mocy, to kup juz sobie d15b2;].

Lcfr
20-10-08, 18:18
ponad 300zł za rurowy a 30zł za d15b2 to jest 10-krotna różnica...
i prawie 10krotna róznica w mocy....

donelvis
24-10-08, 13:14
W pełni potwierdzam :) Zmieniać kolektory i nie pytać czemu :)
U mnie jest ebayowy 4-2-1 w D15Z6

pozdro
Karas

ostatnio czytałem ze po wymianie kolektora (któro idzie w przypadku mojego silnilka także z pozbyciem sie kata) powoduje że silnik zaczna gwałtownie brać olej..... nie wiem co robić. miałem kupować 4-2-1 rurowy

gruszkin
24-10-08, 15:06
na chłopski rozum- jak to ma sie dziac?:>
tam akurat wystapił przypadek taki, że gosc mial juz zajechany silnik, może odblokował go troche dajac 4-2-1 ,silnik zaczął generowac cos więcej mocy i silnik bedący na wykonczeniu popuscil.Jesli tez masz taki zajechany silnik to branie oleju to kwestia czasu;].Mi bierze i jestem z tego dumny:D

donelvis
24-10-08, 15:56
na chłopski rozum- jak to ma sie dziac?:>
tam akurat wystapił przypadek taki, że gosc mial juz zajechany silnik, może odblokował go troche dajac 4-2-1 ,silnik zaczął generowac cos więcej mocy i silnik bedący na wykonczeniu popuscil.Jesli tez masz taki zajechany silnik to branie oleju to kwestia czasu;].Mi bierze i jestem z tego dumny:D

mi nie bierze praktycznie wcale oleju i wlasnie nie chce zeby zaczal brać... nikt w sumie tu na forum nie wyjaśnił tego dlaczego zaraz po włożeniu 4-2-1 badz po usunieciu kata silnik zaczal brać kosmiczne ilości oleju (1l/100km)

skolopendra
24-10-08, 23:53
.. nikt w sumie tu na forum nie wyjaśnił tego dlaczego zaraz po włożeniu 4-2-1 badz po usunieciu kata silnik zaczal brać kosmiczne ilości oleju (1l/100km)


wyjaśnienie może być w zasadzie jedno i to bardzo proste :D

.pech chciał że akurat w jednym to momencie po prostu zarznąłeś silnik ,a że akurat to nałożyło się z wymianą kolektora to czysty zbieg okoliczności

donelvis
25-10-08, 18:05
wyjaśnienie może być w zasadzie jedno i to bardzo proste :D

.pech chciał że akurat w jednym to momencie po prostu zarznąłeś silnik ,a że akurat to nałożyło się z wymianą kolektora to czysty zbieg okoliczności



dziwne tylko ze to tak od razu po zalozeniu 4-2-1. chyba ze bylo tak ze zalozyl 4-2-1, fajnie sie zaczelo jezdzic i pałował silnik ciagle i sie skończył dlatego....

wojak1981
25-10-08, 22:18
Tak się przysłuc**** i pomyślałem że dorzucę swoje 6 groszy, bo temat jak dla mnie również na czasie.
Mam d15z6 czyli kolektorek i kat w jednym podobnie jak w d15z1/d15z8/d16y7 niestety pękł sobie.

Pytanie do Panów, bo widziałem że pisaliście już o głośniejszej pracy wydechu po założeniu 4-2-1, co dziwne nie jest. Pytanie tylko (bo spodziewam się potomka (-; ) jak bardzo jest głośniej w dolnej części do 3000obr i na jałowym czy zdecydowanie głośniej, czy jest to uciążliwe i bardzo słyszalne w środku, nie chce by małemu bębenki popękały (-;

A na zdrowy rozum, 4-1 od takiego d15b2 bardziej spowalnia spaliny (w porównaniu do 421) i może nie przyniesie jakiegoś większego wzrostu mocy ale może być cichszy właśnie przez to ztłoczenie spalin z 4 cylinderków do jednej fifki (jak w serii tyle że bez kata) co myślicie ?

dzięki za podpowiedzi
pozdr

skolopendra
26-10-08, 01:30
jak zostawisz kata ,seryjny środek i końcowy to nie będzie głośniej ,co najwyżej inaczej będzie mruczał ;)

gruszkin
26-10-08, 02:46
tylko że on ma kata w kolektorze.
Więc nie moze jednoczesnie miec kata i 4-2-1 chyba ze wstawi customowy cat.
Generalnie po wsadzeniu 4-2-1 nie będzie dużo głośniej, pojawi się rezonans, tak zwana mucha w okolicach 3000+ ale hałas jako taki wcale nie będzie większy. możesz spokojnie dawac.

wojak1981
26-10-08, 11:08
właśnie o to mi chodziło, dzięki

skolopendra
26-10-08, 12:02
zapomniałem że te wersje mają kata u góry :) o ile wiem można kupić niewiele drożej zestaw 4.2.1 z katem w rozwiązaniu tak jak y7
co do muchy, to wcale nic takiego być nie musi .u mnie po zamontowaniu na początku modów po takiej operacji była cisza ;)

arturbury
28-10-08, 12:10
Z tego co tu czytam to najlepsza opcja ssacego do d15b7 jest z z6? A co z przepustnica, jaka brac?

majkel
28-10-08, 12:24
Czy ssaki z D15Z6 i D16Y8 są takie same? Z zewnątrz wyglądają identycznie. Różnica w cenie prawie 2x.
Mam lekko podłubane D16Z6 i chciałem wyrównać nieco moment w przedziale 3500-4500rpm i pomyślałem o ssaku właśnie.

nowy20;);)
21-11-08, 16:14
Tak sobie czytam i chyba coś przeoczyłem,,,, czyli jak to jest z tymi d16y8 , d16z6 ?? one już mają te kolektory w sobie katalizator ?? Czyli jakbym chciał wsadzić do swojego d14a8 musze swój wywalić ??

Pawel_JBL
21-12-08, 22:14
który kolektor bedzie lepszy z d16z6 czy ebajowy 4-2-1 do d15z6 ???

gruszkin
27-12-08, 21:53
lepszy zawsze będzie rurowy pod względem osiągów. nowu20, nie d16z6 i d16y8 mają 4-2-1 a d15z1, d15z6 i d16y7 mają w kolektorze katalizator

crash
30-12-08, 21:27
tak odnowie temat... mam d15z3 czyli jakies takie cudo jak gruszkin i tez chce wymienic kolektor... sie teraz zastanawiam? brac hondowski od d16 czy ebajowy??? jak roznica bedzie znikoma to moze nie ma sensu kupowac swiecocego sie kolektora eajowego

Lcfr
04-01-09, 17:23
tak odnowie temat... mam d15z3 czyli jakies takie cudo jak gruszkin i tez chce wymienic kolektor... sie teraz zastanawiam? brac hondowski od d16 czy ebajowy??? jak roznica bedzie znikoma to moze nie ma sensu kupowac swiecocego sie kolektora eajowego
nikt chyba nie pomierzył jaka to róznica
ebayowy na 99% bedzie lepszy (1% to złe, rzadkospotykane wykonanie)
hondowski 150zł, ebay 350zł
waga ebayowskiego sporo nizsza...........

kenny
04-01-09, 18:49
jebajowe rzadko kiedy są wykonane dobrze i b często trzeba je na spawach podszlifować

Lcfr
04-01-09, 19:02
jebajowe rzadko kiedy są wykonane dobrze i b często trzeba je na spawach podszlifować

ziom...
ja sie nie zgodze....
wg mnie kiedys tak było a teraz na 4szt, które widziałem (z których 2 były moje) wszystkie 4ry byłt bardzo OK.....

crash
04-01-09, 19:11
to se kupie hondowski i babe przestane wozic ze soba to nie bede musial wagi zbijac na kolektorze :D :D

kenny
04-01-09, 19:13
No to Rafale miałeś szczęście. Ja co prawda miałem (mam) tylko jeden jebajowy i trzeba było sporo szlifować przy flanszy i przetopy wewnątrz. Z wieloma osobami rozmawiałem i mieli to samo. Pomimo tego nadal uważam, że to opłacalny mod

Lcfr
04-01-09, 19:39
ja to widać mam szcześci do tych wyrobów od skośnookich bo wsio mi fajene przyszło...
może nie robili tego w poniedziałałek na kacu tylkow środę...
nawet mój ostatni OBX nie był zły...

a kolka żadnego nawet na 0,01 mm nie podszlifowałem..
kazdy idealny....
farta widać miałem... :)

donelvis
07-01-09, 16:40
ziom...
ja sie nie zgodze....
wg mnie kiedys tak było a teraz na 4szt, które widziałem (z których 2 były moje) wszystkie 4ry byłt bardzo OK.....

lepiej dołożyć i kupić rurowy bo ci podniesie lepiej parametry oraz nie pęknie przy wjechaniu w kałużę wody...

crash
10-01-09, 22:31
co do kolektorow to ten od d16z6 rozni sie od d16y8 /7 ????

buhaj
12-02-09, 20:38
co do kolektorow to ten od d16z6 rozni sie od d16y8 /7 ????

dolaczam sie do pytania, wlasnie qpilem d16z6 i zastanawiam sie czy zakladac bo ponoc bez kata bedzie wieksza emisja spalin i boje sie ze mi przegladu nie przejdzie bo tu angole sprawdzaja emisje ;)

Roslina
13-02-09, 19:48
okej, teraz tylko czekam na uszczelki i wakat u znajomego na podnosniku i bede rzeźbił;). Ogólnie wywaliłem plastiki(rezonator, te wszystkie szpargały i dolot) i załozyłem sobie dolot AOMA z filtrem k&n no i osłonką termiczną.To wszystko jesli chodzi o mody jak narazie, ale nie powiem Ci czy cos to dało bo na hamownii z tym nie bylem a pojade dopiero po wymianie tego kolektora:).

Ziomal.
i załozyłem sobie dolot AOMA z filtrem k&n no i osłonką termiczną - ile Cie to wynioslo?

mam
13-02-09, 20:06
Dołączam się do topicu:

Pacjent to D16Y9- czy lepiej rurkowy ebajkowy czy modzić z jakiś "fabrycznych" jeżeli fabryka to z jakiego silnika