Zobacz pełną wersję : D15z6 i spalanie podawane przez producenta
Witam,
czy ktoś kiedykolwiek osiągnął spalanie podawane przez producenta
głównie chodzi mi o dane ze strony hondapl.org
http://hondapl.org/civic/danetech/4D97-98.gif
6.6 w mieście to mega niskie spalanie i ciekawe w jaki sposób to sprawdzali bo przecież w zakorkowanej wawie to jest to nierealne...
pozdrawiam
masz na mysli te najmniejsze? tak udalo mi sie tego dokonac, ba nawet mialem 4,7(w trasie)
w miescie zszedlem do 6,5-6,8 ale nie jezdzac w korkach, a do tego musiem sie bedzo nameczyc ;)
to sa moje minimalne osiagniecia miezone na calym baku(w wersi 5D 55l), keidy jezdze normalnie(a jezdze raczej dynamicznie) w miescie jest 8-8,3, a na trasie 5-6,5(w zaleznosci od stylu jazdy)
głównie chodzi mi o miasto i silnik 1.5 d15z6... podają 6.6 więc można powiedzieć, że pali tyle co nowoczesny diesel, ale jak sami wiemy teraz duże miasta to prawie same korki więc poniżej 8l zejśc to sukces ? bo jeżeli chodzi o trasę to faktycznie może i da się ujechać na 5l/100km ale nie przekraczając setki ;)
poruszam ten temat bo zostałem wręcz poszczuty tym silnikiem i te dane są dla mnie bardzo bardzo przekonywujące więc może warto dołożyć kilka zł i kupić droższego d15z6, ale nie chcę też niemiło być zaskoczonym... oczywiście podchodzę z dystansem i nie wierzę, że w mieście zejdę poniżej 7l ale to i tak będzie dobry wynik.
pozdr.
6.6 w mieście to mega niskie spalanie i ciekawe w jaki sposób to sprawdzali bo przecież w zakorkowanej wawie to jest to nierealne...
Poczytaj sobie o procedurach pomiarów spalania. Dane producenta zawsze są możliwe do uzyskania ale nie zawsze osiągalne w warunkach w których porusza sie auto.
Poczytaj sobie o procedurach pomiarów spalania. Dane producenta zawsze są możliwe do uzyskania ale nie zawsze osiągalne w warunkach w których porusza sie auto.
a gdzie takie informacje uzyskam ?
Poczytaj sobie o procedurach pomiarów spalania. Dane producenta zawsze są możliwe do uzyskania ale nie zawsze osiągalne w warunkach w których porusza sie auto.
a gdzie takie informacje uzyskam ?
Tu masz wszystko a nawet więcej http://www.auto-online.pl/serwis/poradnik/sel/sel.htm opisana jest stara i aktualna procedura pomiaru spalania
ale jak sami wiemy teraz duże miasta to prawie same korki więc poniżej 8l zejśc to sukces ?
na tym silniku bez problemu przy normalnej jezdzie (jak kazdy inny uzytkownik drog- w miare zgodnie z przepisami) zejdziesz do 7,2-7,5(ja takie wyniki osiagam jek nie krece silnika powyzej 4,5 tys obr
Ja jeszcze nigdy nie przekroczyłem 6l na 100km.Zawsze leje pod korek i robie ponad 700km.Jeżdżę głównie do pracy 7km i odcinki do 25km max.Czasem miasto czasem po 2km.Sporadycznie do 6500obr/min jak się ktoś trafi oporny na drodze albo golfik bo nie wiem dlaczego ale to mój ulubiony samochód do wyprzedzania.
Ja jeszcze nigdy nie przekroczyłem 6l na 100km.Zawsze leje pod korek i robie ponad 700km.Jeżdżę głównie do pracy 7km i odcinki do 25km max.Czasem miasto czasem po 2km.Sporadycznie do 6500obr/min jak się ktoś trafi oporny na drodze albo golfik bo nie wiem dlaczego ale to mój ulubiony samochód do wyprzedzania.
no zrozumiałe jak się robi tylko traski nawet krótkie (auto i tak jest rozgrzane po 700m), a miasto (bez korków) sporadycznie no to z tym silnikiem można spalić 6l/100
Jestem ciekaw ile spala osobom, które poruszają się spokojną jazdą 80% w dużym zakorkowanym mieście
the.ghost.dog
18-09-07, 20:28
6.5-7l d15z8 a to prawie blizniaczy silnik... trasa da sie zejsc ponizej 5... pozdro
. trasa da sie zejsc ponizej 5
Potwierdzam :d , mi na trasie przy econo schodzi poniżej 5l/100km.
Potwierdzam :d , mi na trasie przy econo schodzi poniżej 5l/100km.
hmm nawet przy 120km/h kiedy pali się econo też ?
the.ghost.dog
18-09-07, 20:40
przy rozsądnej i równej jeździe
hmm nawet przy 120km/h kiedy pali się econo też ?
przy rozsądnej i równej jeździe ekono pali się nawet do 130km/h
ekono pali się nawet do 130km/h
jeżeli nic nie było modyfikowane to w d15z6 pali się do 124 lub 126 juz nie pamiętam. Na pewno nie do 130km/h
the.ghost.dog
18-09-07, 21:41
ekono pali się nawet do 130km/h
jeżeli nic nie było modyfikowane to w d15z6 pali się do 124 lub 126 juz nie pamiętam. Na pewno nie do 130km/hnie wkładaj w moje usta słów których nie wypowiedziałem...sprawdz kto to napisał...wg. mnie 125kmh to maks "trybu econo" ale to wiedze czerpie z osobistego doswiadczenia w mojej hanii, wiec pewnie moze sie to wachac +/- 5kmh
nie wkładaj w moje usta słów których nie wypowiedziałem...sprawdz kto to napisał...wg. mnie 125kmh to maks "trybu econo" ale to wiedze czerpie z osobistego doswiadczenia w mojej hanii, wiec pewnie moze sie to wachac +/- 5kmh
moze inaczej ....
econo jest do 3000obr/min na 5 biegu :aloha:
jes;li chodzi o predkosc to moga byc przeklamania
[ Dodano: Wto 18 Wrz, 2007 ]
Jestem ciekaw ile spala osobom, które poruszają się spokojną jazdą 80% w dużym zakorkowanym mieścieno ja jezdze w lodzi i mowie ci ze 7,5 jestem w stanie uzyskac bez wiekszych problemow, ale wiesz... jak bedziesz stal w korkach godzinami to spalanie musi byc wieksze. powiem tylko ze nie udalo mi sie przekroczyc 9l/100km
w D15Z6 / Z8 econo wyłącza sie przy nieco ponad 120km/h, w D15Z3 przy 140km/h :)
Na pewno nie do 130km/h
Jutro wrzucę filmik, to zobaczysz że nie u mnie do 130 :aloha:
modyfikowane nic nie było, chyba że
moga byc przeklamania .
Potwierdzam zużycie poniżej 5l na trasie, ale przy paliwie 98 okt. na 95 pali zawsze powyżej 5l. Przy jeździe 120km/h w trasie zasadniczo nie przekraczam 6l. Jeżdżąc do Berlina 160km/h zwykle wychodzi mi ok 7-7,5l/100.
Swiecąca kontrolka econo przy 130km/h:
http://images12.fotosik.pl/100/1e9bff382c514fee.jpg (www.fotosik.pl)
the.ghost.dog
19-09-07, 10:37
moze inaczej ....
econo jest do 3000obr/min na 5 biegu :aloha:i to chyba właźnie o to chodzi :D
Swiecąca kontrolka econo przy 130km/h:
masz D15z6 ?
ciekawie to wygląda... czyżby jakies przekłamanie ? może masz większe koła ? (może mieć znaczenie?)
masz D15z6 ?
ciekawie to wygląda... czyżby jakies przekłamanie ? może masz większe koła ? (może mieć znaczenie?)
Tak, D15Z6, możliwe że przekłamanie licznika, a średnica koła na to wpływa, tylko nie wiem w jakim stopniu, ja jeżdżę na 15".
14" od 15" różni aż prawie 15cm na obwodzie. Po przejechaniu 100km masz wskazanie dystansu prawie o dwa kilometry mniejsze. W wolnej chwili policzę ile to różnicy na wskazaniu prędkości chwilowej.
Średnica kół ma tylko znaczenie dla prędkości rzeczywistej a nie licznikowej. Czujnik jest w skrzyni i nie ma znaczenia na jakich kołach auto jedzie, zawsze pokazuje tak samo.
15"/195/55 oponki letnie uniroyal rainsporty1
jazda codziennie po 50 km (praca)
w weekendy dystans 120 - 200 km
średnia prędkość 80-130 (2500~5000obr)
średnie spalanie rzędu 6,2~7
w trasie spokojnie schodzi poniżej 6l przy stałej prędkości 90~120
pzdr. :aloha:
czy przejście z 14' na 15' może zmniejszyć spalanie ?
Niedawno trasa nad morze i spowrotem 800km przy średniej prędkości 120km/h załadowanym na maxa autem wyszło dokładnie 5,8l na 100km, w mieście przy normalnej jeździe 7,3-7,5 ! szok ( testowałem go z pełnym zbiornikiem 100km i na stacje znowu do pełna jakie było moje zdziwienie jak przy 6 l pistolet mi wybijał a przy 7,5 paliwo wylało się ze zbiornika )tak na marginesie to w mieście tyle paliło mi seicento 1.1
czy przejście z 14' na 15' może zmniejszyć spalanie ?
Średnica felgi nie ma nic do spalania, istotna jest szerokość i średnica opony.
Ja wy to robicie z tym spalaniem :d u mnie trasa ok 7 no ale raczej w okolicy 140 w mieście w okolicach 8-9 l dośc dynamicznie oczywiście
w okolicy 140 w mieście w okolicach 8-9 l dośc dynamicznie oczywiściesam sobie odpowiedziałeś.Lekka noga małe spalanie,noga ciężka więcej radości z jazdy ale szybciej do baku trzeba lać a ceny ropy mamy już rekordowe.Ale ja osobiście i tak nie pęknę i gazem nigdy nie skaleczę tego silnika.
Średnica felgi nie ma nic do spalania, istotna jest szerokość i średnica opony.
hmm... musze sie nie zgodzic,
kolo z wieksza felga wiecej wazy, co powoduje wieksze opory i wieksze zuzycie paliwa
w okolicy 140 w mieście w okolicach 8-9 l dośc dynamicznie oczywiściesam sobie odpowiedziałeś.Lekka noga małe spalanie,noga ciężka więcej radości z jazdy ale szybciej do baku trzeba lać a ceny ropy mamy już rekordowe.Ale ja osobiście i tak nie pęknę i gazem nigdy nie skaleczę tego silnika.
Ja tez nie zagazuje napewno :) Nie płace za naprawy to se na paliwo moge pozwolić :d
Średnica felgi nie ma nic do spalania, istotna jest szerokość i średnica opony.
hmm... musze sie nie zgodzic,
kolo z wieksza felga wiecej wazy, co powoduje wieksze opory i wieksze zuzycie paliwa
Możliwe ale trudno będzie to wogóle zauważyć, pewnie zwiększy sie w okolicach 0,1 l/100km góra
moze inaczej ....
econo jest do 3000obr/min na 5 biegunie prawda.U mnie gaśnie przy ok.125km/h a obroty są wtedy większe.Rozmiar opon fabryczny 185/60/14
http://img221.imageshack.us/img221/551/zdjecie358dq1.th.jpg (http://img221.imageshack.us/my.php?image=zdjecie358dq1.jpg)
I to by sie zgadzało, u Sławka albo licznik zawyża albo obrotomierz zaniża albo ma skrzynie od D15Z3 :aloha:
Nie ma co spierać się o to czy komuś gaśnie przy 120 czy przy 130. Lampka econo zapala się nie ze względu na zakres obrotów czy prędkość, lecz wtedy gdy mieszanka paliwowa jest odpowiednia. A więc czasem lampka zgaśnie przy 110 a czasem może palić się jeszcze powyżej 120. DO tego dodajmy przekłamania liczników, różnice w kołach, opory toczenia u jednych ciut mniejsze u innych większe, czasem droga jest lekko z górki, czasem lekko pod górkę.
A co do spalania, jeżdżę dynamicznie raczej i na odcinkach 20 - 60 km najczęściej, prędkość 110-130 spalanie między 6 a 7 litrów.
oj panowie, nadal bede przystawla przy swoim wszystko zalezy od obrotow, chodzi o to ze lampka econo moze plaic sie tylko do okreslonych obrotow(pisze moze bo wszystko zalezy od obciazenia) a predkosci nie sa istotne bo bo predkosciomierz ma(zazwyczaj) tolerancje 10%
powtoze:
d15z6/z8- do 3000obr/min(okolice 120km/h)
d15z3/z1- do 3500obr/min(okolice 140km/h)
a teraz dowody:
tu sa przelozenia skrzyni do d15z8:
http://hondapl.org/civic5d/danetech/5D96-98.gif
czyl 5 bieg to 0,702 a przekladnia glowna to 3,888
wedlug tabeli ktora zrobil Rem36(dzieki rem):
http://img502.imageshack.us/img502/5223/biegi30005xf.png
widzimy jaka jest predkosc przy 3tys obr/min
i jest to 119,17km/h
p.s. tu link do postaktory napisal rem:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8823
Nie ma co spierać się o to czy komuś gaśnie przy 120 czy przy 130. Lampka econo zapala się nie ze względu na zakres obrotów czy prędkość, lecz wtedy gdy mieszanka paliwowa jest odpowiednia. A więc czasem lampka zgaśnie przy 110 a czasem może palić się jeszcze powyżej 120
jak sie wciśnie kapcia w podłoge to zgaśnie i przy 80km/h ;)
Mam pytanie. Zmieniając biegi np przy 2500 obrotów z na przykład 2 biegu na 3 (wtedy obroty spadają do ok 1800) i przy wciskaniu delikatnie gazu przyspieszając znowu do 2500 i zmiana biegu itd.
czy taka jazda jest bardziej ekonomiczna od jazdy podczas której zmieniamy biegi przy 3000 obrotów i wtedy po zmianie obroty spadają do 2000/2200 zakładając delikatne wciskanie gazu
chodzi o to czy korzystne dla tego auta są obroty poniżej 2000 czy wtedy nie bierze więcej paliwa nawet jak wciskamy lekko gaz
mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem ;)
Pewnie przesadzam ale zdecydowanie nie schodzić poniżej 2000rpm na wyższych biegach. Jazda stałą prędkością przy 2000rpm jest OK ale przyspieszanie z tych obrotów wg mnie już nie, za coś takiego na piątym biegu bym ukamienował ;) Staram sie zmieniać biegi tak żeby obroty nie schodziły poniżej 2500rpm, jest ekonomicznie i nie zamulam na drodze.
chodzi o to czy korzystne dla tego auta są obroty poniżej 2000 czy wtedy nie bierze więcej paliwa nawet jak wciskamy lekko gaz
zmieniam bieg na wyzszy przy 2500, ale tylko pod warunkiem ze delikatnie wciskam gaz i nie przyspieszam szzybko. mirasek dobrze mowi , ze wciskanie gazu do podlogi ponizej 2tys obr na wyzszych biegach(4 i 5) jest wysoce nie wskazane
Hmm... Ja nie zejde poniżej 7,2 w miescie. Aktualnie przy tych korkach niemożliwe. Kiedyś mi się udało 6,8 spali po mieście, ale jechalem jak emeryt w wiekszosci przy zapalonej kontrolce "eco". Co do trasy to bywa różnie. Jak jechałem do Poznania na meczyk Widzewa w 5 chłopa to spalanie wyniosło prawie 10 l. NA całym odcinku autostrada, no oprocz malych kawałków w obydwu miastach. Ale i tak moja konkluzja jest taka, że jadąc naprawde szybko, nawet na autostradzie spalanie jest dalekie od ideału. W 5 osób na A2 musiałem wielokrotnie redukowac zeby zachowac plynnosc, bo piatka pod gorke nie daje rady. Fakt, ze srednia predkosc to bylo cos kolo 165 km/h.
Kapitan Zbik
21-09-07, 20:26
U mnie magiczna zielona lampka pali się do 120km/h (mierzone na gps-ie). Mam kółka 185/65/14 więc nieco większe niż seria (to co podaje Sławek - 185/60/14 to chyba nie jest seria bo seria miała 175/65/14) i licznik zaniża mi jakieś 4-5km/h.
Co do jazdy na zielonej to 2 dni temu przejechałem w ten sposób trasę Wrocław-Nove Mesto (Słowacja) i z powrotem, razem nieco ponad 720km i jechałem cały czas na zielonym (no czasem się nie dało) a biegi starałem się zmieniać w ten sposób żeby lampka nie zgasła (nawet redukując utrzymywałem nogę na gazie). Wynik - 5,7l/100km (świeży filterek paliwa, powietrza i świece, ciśnienie opon OK, na pokładzie tylko ja sam i mały bagaż podręczny, temperatura powietrza raczej w granicach 10C).
Była kiedyś dyskusja na jakich obrotach jeździć żeby najmniej spalić, i chyba faktycznie lepiej pogonić ponad te 2-2,5tys niż mulić na econo. Następnym razem zastosuję taką taktykę i sprawdzę spalanie (oprócz tego mam w planie wymianę kabli WN, czyszczenie kopułki i silniczka krokowego). Ropa zwyżkuje więc trzeba szukać oszczędności :D
a jakie różnice w spalaniu (miasto,trasa) są między wersją sedan, a hatchback ? ( i czy w ogóle są )
rafnexster
23-11-07, 10:56
w mojej Hani najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąc to :( (8,6l) :( w cyklu mieszanym. Przeważnie mam około 9l :/ , także przy tym silniku to raczej niemam się czym chwalić :aloha: :speszony:
[ Dodano: Pią 23 Lis, 2007 ]
spalanie rzędu 6-7 litrów o którym piszecie to dla mnie czarna magia :)
Ja mam ciutkę inny silnik ale z rodziny :)
I aktualnie testuję zapinanie III przy 2.5krpm. Wtedy obroty spadają na ok. 1.6-1.7krpm (w ogóle nie da się przyspieszyć przy takich obrotach na tej skrzyni :) ). Jeszcze nie wiem ile mi spalił ale po wskaźniku paliwa widać, że o wiele więcej niż gdy zmieniałem na III przy 3krpm (wiem, że wskaźnik nie jest wiarygodny ale do tej pory połowę baku wskazówka przekraczała przy przejechanych 300km (+/- 15). A teraz tylko 250km. Benzyna ta sama, styl jazdy podobny (oprócz zapinania wcześniej III).
Dochodzę do wniosku, że jazda poniżej 2krpm powoduje znacznie większe spalanie i ma się nijak do ekonomicznej jazdy.
Jeździć ekonomicznie jest fajnie, ale nie można przesadzać (obojętnie w którą stronę :) )
A moje rekordy spalania są w podpisie
hmmm no niewiem, ja też mam d15z1 i jadąc jak emeryt 1500 - 2000rpm na trasie spalam 4,2 - 5 litrów/100
im częściej zdaża mi się wyprzedanie i jazda na wyższych (a raczej średnich) obrotach tym spalanie rośnie
kiedyś jak ojciec pojechał nim nad morze to podobno spalił niecałe 3 litry/100 :| ale jakoś średnio wierze w jego wyliczenia :) na jakich obrotach jechał to niewiem i on też :/
ponadto z moich obserwacji wynika że wlokąc sie stale 90km/h mozna zejść do 4l/100 (tryb econo), a jadąc już np 110 włączy się normalna dawka paliwa i różnica w spalaniu będzie duża bo wyjdzie około 5,0 - 5,5l/100
i nie rozśmieszajcie mnie tekstami że nie pali wam tyle co powinna, a później piszecie że średnia prędkość to 150 czy np 165km/h :D np dla mojego d15z1 broszurka podaje 4,2 albo 4,3 litra na 100 kilometrów PRZY STAŁEJ PRĘDKOŚCI 90Km/h !!! dodam że opory powietrza rosną nieproporcjonalnie szybciej niż rożnie prędkość pojazdu :(
mam d15z1 i jadąc jak emeryt 1500 - 2000rpm
Nie szkoda Ci tak kisić motoru? To nie diesel...
Na piątym biegu jeżdże nie mniej jak 80km/h, nie chce rozłupać panewek. Ja rozumiem, raz można sobie sprawdzić jak silnik ciągnie piątką od 50km/h ale żeby tak jeździć to gorsze niż piłowanie do odcinki ;)
mirasek: ja też nie katuje na 5 biegu poniżej 80 bo wtedy przy dodawaniu gazu zwyczajnie się przeciąza a to jak mówisz jest niezdrowe dla panewek i nie tylko :/ no ale np 1500 obrotów na 3 biegu to nie żaden kat
ponadto niejestem emerytem więc nie jeżdze tak zawsze :)
hmmm no niewiem, ja też mam d15z1 i jadąc jak emeryt 1500 - 2000rpm na trasie spalam 4,2 - 5 litrów/100
im częściej zdaża mi się wyprzedanie i jazda na wyższych (a raczej średnich) obrotach tym spalanie rośnie
kiedyś jak ojciec pojechał nim nad morze to podobno spalił niecałe 3 litry/100 :| ale jakoś średnio wierze w jego wyliczenia :) na jakich obrotach jechał to niewiem i on też :/
ponadto z moich obserwacji wynika że wlokąc sie stale 90km/h mozna zejść do 4l/100 (tryb econo), a jadąc już np 110 włączy się normalna dawka paliwa i różnica w spalaniu będzie duża bo wyjdzie około 5,0 - 5,5l/100
i nie rozśmieszajcie mnie tekstami że nie pali wam tyle co powinna, a później piszecie że średnia prędkość to 150 czy np 165km/h :D np dla mojego d15z1 broszurka podaje 4,2 albo 4,3 litra na 100 kilometrów PRZY STAŁEJ PRĘDKOŚCI 90Km/h !!! dodam że opory powietrza rosną nieproporcjonalnie szybciej niż rożnie prędkość pojazdu :(
sorry stary, ale nie pisz bajek o tym spalaniu... tyle to może palić ale fabia 1.9 SDI albo inne super oszczędne autko, ale te dane co podajesz to tylko sam się oszukujesz... zacznij dobrze sprawdzać spalanie auta.
pozdrawiam
hmmm no niewiem, ja też mam d15z1 i jadąc jak emeryt 1500 - 2000rpm na trasie spalam 4,2 - 5 litrów/100
im częściej zdaża mi się wyprzedanie i jazda na wyższych (a raczej średnich) obrotach tym spalanie rośnie
kiedyś jak ojciec pojechał nim nad morze to podobno spalił niecałe 3 litry/100 :| ale jakoś średnio wierze w jego wyliczenia :) na jakich obrotach jechał to niewiem i on też :/
ponadto z moich obserwacji wynika że wlokąc sie stale 90km/h mozna zejść do 4l/100 (tryb econo), a jadąc już np 110 włączy się normalna dawka paliwa i różnica w spalaniu będzie duża bo wyjdzie około 5,0 - 5,5l/100
i nie rozśmieszajcie mnie tekstami że nie pali wam tyle co powinna, a później piszecie że średnia prędkość to 150 czy np 165km/h :D np dla mojego d15z1 broszurka podaje 4,2 albo 4,3 litra na 100 kilometrów PRZY STAŁEJ PRĘDKOŚCI 90Km/h !!! dodam że opory powietrza rosną nieproporcjonalnie szybciej niż rożnie prędkość pojazdu :(
buahahahahhahaha :brawo: :brawo2: 3L/100 to już może napisz od razu, że żywi się wodą :D
javor napisał/a:
hmmm no niewiem, ja też mam d15z1 i jadąc jak emeryt 1500 - 2000rpm na trasie spalam 4,2 - 5 litrów/100
im częściej zdaża mi się wyprzedanie i jazda na wyższych (a raczej średnich) obrotach tym spalanie rośnie
kiedyś jak ojciec pojechał nim nad morze to podobno spalił niecałe 3 litry/100 :| ale jakoś średnio wierze w jego wyliczenia :) na jakich obrotach jechał to niewiem i on też :/
ponadto z moich obserwacji wynika że wlokąc sie stale 90km/h mozna zejść do 4l/100 (tryb econo), a jadąc już np 110 włączy się normalna dawka paliwa i różnica w spalaniu będzie duża bo wyjdzie około 5,0 - 5,5l/100
i nie rozśmieszajcie mnie tekstami że nie pali wam tyle co powinna, a później piszecie że średnia prędkość to 150 czy np 165km/h :D np dla mojego d15z1 broszurka podaje 4,2 albo 4,3 litra na 100 kilometrów PRZY STAŁEJ PRĘDKOŚCI 90Km/h !! ! dodam że opory powietrza rosną nieproporcjonalnie szybciej niż rożnie prędkość pojazdu :(
sorry stary, ale nie pisz bajek o tym spalaniu... tyle to może palić ale fabia 1.9 SDI albo inne super oszczędne autko, ale te dane co podajesz to tylko sam się oszukujesz... zacznij dobrze sprawdzać spalanie auta.
pozdrawiam
jesli mowisz o tytych 3 litrach, to przeciez kolega napisal ze w to sam nie wierzy(co nie oznacza ze jest to nie do zrobienia-w wyscigach o kropelce wyniki 3-3,5 l /100 km sa na porzadku dziennym)
sam dochodze w okolice 4,4l/100km(bak zalany pod korek ze lustro bezyny bylo rowno z brzegiem -wiec pomylki nie bylo)
a jesli chodzi o obroty to ja was bardzo przeprasazm ale panewki rozwalimy jesli zejdziemy ponizej 1200obr/min i do tego otworzymy przepustnice w 100%
mowa jest o utrymywaniu stalej predkosci, i powiem ze na 5 biegu zdarza mim sie jechac ok 65km/h(ale nie przyspieszam- jak chce przyspieszyc redukuje do 4 biegu)
nawet zasada tgz. eco-drivingu mowi o takich zasadach, w tym tygodniu w motorze albo auto swiecie jest to ladnie opisane
disel do 2tys obr/min benzynka do 2,5 tys obr/min
a jesli chodzi o obroty to ja was bardzo przeprasazm ale panewki rozwalimy jesli zejdziemy ponizej 1200obr/min i do tego otworzymy przepustnice w 100%
mowa jest o utrymywaniu stalej predkosci, i powiem ze na 5 biegu zdarza mim sie jechac ok 65km/h
Ja miałem na myśli przyspieszanie z 1500rpm na IV i V biegu, co raczej specjalnie zdrowe ani ekonomiczne nie jest, ale teraz już wiem o co koledze chodziło :) Poniżej 80km/h na piątce mam tylko wtedy gdy zwalniam.
Weźcie pod uwage że skrzynia w Z1 czy Z3 ma przełożenie IV takie jak piątka w "normalnych " samochodach, dlatego traktuje tą skrzynie jak czterobiegową z dodatkowym nadbiegiem ;)
Uogólnianie że ekonomicznie benzyną to do 2500rpm a dieslem do 2000rpm jest błędne, każdy silnik ma inną charakterystyke, wystarczy spojżeć np. na wykresy jednostkowego zużycia paliwa przy jakim zakresie obrotów najefektywniej wykorzystamy spalane paliwo podczas przyspieszania.
skolopendra
24-11-07, 10:46
Uogólnianie że ekonomicznie benzyną to do 2500rpm a dieslem do 2000rpm jest błędne, każdy silnik ma inną charakterystyke
.świetne podsumowanie ..i doskonale przekłada sie na ekonomie spalania .............. :aloha:
ja w swoim zmieniam biegi przy już 1800 obr czy 2000 ,lecz charakterystyka przebiegu momentu mi na to pozwala
............................zwłaszcza w zimie :) ...przy spalaniu nie przekraczającym 7 litrów .....................................a w serii tak nie będzie
echh czytanie ze zrozumieniem nie dla wszystkich jest proste :)
tak jak napisał qba 1983 te 3 litry to według mojego ojca ale on jeździ tak anemicznie że niewykluczam takiej możliwości :)
natomiast 4,2 o których też napisałem to nie żadne bajki i zostało to bardzo dokładnie wyliczone - zawsze tankuje do pełna i spisuje na karteczke ile litrów weszło i ile kilometrów naleciało :)
dodam jeszcze ze mój silnik jak narazie to kompletna seria
Uogólnianie że ekonomicznie benzyną to do 2500rpm a dieslem do 2000rpm jest błędne, każdy silnik ma inną charakterystykezgadzam sie w 100 %, chodzi o spojzenie ogolne na problem.
dodam jeszcze ze mój silnik jak narazie to kompletna seria
a ja dodam ze po zalozeniu dolotu i wymianie kompletnego wydechu na przelotowy, wyniki sredniego spalania moga jeszcze spasc(i spadaja) - brak oporow w dolocie i wydechu ma swoje znaczenie.
Co prawda po docisnieciu gazu do dechy, bardzo latwo przekroczyc dotychczaowe osiagi maxymalnego spalania :/ chodzi o to ze "wachlarz" sredniego spalania zwieksza sie z 4,5l -8,5l do spalania rzedu od 4l do 11l/100km( tak bylo w moim przypadku)
a ja dodam ze po zalozeniu dolotu i wymianie kompletnego wydechu na przelotowy, wyniki sredniego spalania moga jeszcze spasc(i spadaja) - brak oporow w dolocie i wydechu ma swoje znaczenie.
Co prawda po docisnieciu gazu do dechy, bardzo latwo przekroczyc dotychczaowe osiagi maxymalnego spalania :/ chodzi o to ze "wachlarz" sredniego spalania zwieksza sie z 4,5l -8,5l do spalania rzedu od 4l do 11l/100km( tak bylo w moim przypadku)
A u mnie po założeniu kolektora 4-2-1, dolotu ze stożkiem, przelotówki i wywaleniu kata - spalanie wzrosło, i to dość sporo. I nie od ciężkiej nogi :d bo już nacieszyłem się zmianami, i jeżdżę "normalnie". Obecnie spalanie w mieście waha się w granicach 9-9,5 l :( na krótkich odcinkach.
U mnie dokladnie to samo ;) Po tych kilku modach (i przyjsciu zimy) pozegnalem sie z 7l/00 ;)
U mnie seryjne d15z6 , z niewymienionymi filtrami w miescie Lublin przy tej pogodzie z moich wyliczen pali ok 8,5L/100km :) , wydaje mi sie ze wynik niezły , ale w trasie jeszcze nie miałem okazji sprawdzic.Pozdr
A jak myślicie ile może palić taki D15z6 przy toczeniu się w korku tak przez 60% drogi ?
Czytałem art. na jednym z portali i co ciekawe dane były powalające. Testowali w zatłoczonym mieście i w takim passacie chyba 2.0 benzyna komputer pokazywał ok 20l / 100km!
masakra... czasami zastanawiam się ile może maksymalnie palić D15z6 na zimnym silniku w korku i na ciepłym
sprawdzał to ktoś ?
PLukasz: tocząc się w korku możesz spalić nawet 100l/100km albo i więcej - zależy z jaką prędkością się toczysz i ile z tego to stanie :) ... stojąc w miejscu palisz nieskończoną ilość paliwa na 100km :/ no ale w przeciętnym korku niebędzie to może aż 100/100 ale raczej więcej niz 20 które napisałeś.
PLukasz: tocząc się w korku możesz spalić nawet 100l/100km albo i więcej - zależy z jaką prędkością się toczysz i ile z tego to stanie :) ... stojąc w miejscu palisz nieskończoną ilość paliwa na 100km :/ no ale w przeciętnym korku niebędzie to może aż 100/100 ale raczej więcej niz 20 które napisałeś.
no to cholera mając do roboty 10km z rana ruszając na zimnym silniku i stojąc w korkach powiedzmy przez 3km, 4km w mniejszym korku, a reszta to w miarę normalna jazda to spalimy nawet takim d15z6 z 15l... gdzieee ta ekonomiaaa??
to spalimy nawet takim d15z6 z 15l... gdzieee ta ekonomiaaa??
Ano tu jest ta ekonomia, że innym autem spaliłbyś np. 18 litrów w takich samych warunkach.
A jak myślicie ile może palić taki D15z6 przy toczeniu się w korku tak przez 60% drogi ?
Czytałem art. na jednym z portali i co ciekawe dane były powalające. Testowali w zatłoczonym mieście i w takim passacie chyba 2.0 benzyna komputer pokazywał ok 20l / 100km!
masakra... czasami zastanawiam się ile może maksymalnie palić D15z6 na zimnym silniku w korku i na ciepłym
sprawdzał to ktoś ?
10l nie jest problemem.. :/ moja droga do pracy wlasnie tak wyglada.
rafnexster
03-12-07, 20:03
hmmm no niewiem, ja też mam d15z1 i jadąc jak emeryt 1500 - 2000rpm na trasie spalam 4,2 - 5 litrów/100
im częściej zdaża mi się wyprzedanie i jazda na wyższych (a raczej średnich) obrotach tym spalanie rośnie
kiedyś jak ojciec pojechał nim nad morze to podobno spalił niecałe 3 litry/100 :| ale jakoś średnio wierze w jego wyliczenia :) na jakich obrotach jechał to niewiem i on też :/
ponadto z moich obserwacji wynika że wlokąc sie stale 90km/h mozna zejść do 4l/100 (tryb econo), a jadąc już np 110 włączy się normalna dawka paliwa i różnica w spalaniu będzie duża bo wyjdzie około 5,0 - 5,5l/100
i nie rozśmieszajcie mnie tekstami że nie pali wam tyle co powinna, a później piszecie że średnia prędkość to 150 czy np 165km/h :D np dla mojego d15z1 broszurka podaje 4,2 albo 4,3 litra na 100 kilometrów PRZY STAŁEJ PRĘDKOŚCI 90Km/h !!! dodam że opory powietrza rosną nieproporcjonalnie szybciej niż rożnie prędkość pojazdu :(
sorry stary, ale nie pisz bajek o tym spalaniu... tyle to może palić ale fabia 1.9 SDI albo inne super oszczędne autko, ale te dane co podajesz to tylko sam się oszukujesz... zacznij dobrze sprawdzać spalanie auta.
pozdrawiam 3-4 litry na 100km Chce mieć taką Hanke.... ;) ;) ;) hihihi ale numer :) :) :bicie:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.