PDA

Zobacz pełn± wersję : Walki ITR w B16 - jakie wrazenia



mtothaj
18-09-07, 12:12
Witam ;)

W moje rece wpadly nastepujace graty, mianowicie lekko uzywane walki z ITR 2000r + nowiutkie sprezynki zaworowe ITR (cale 32 sztuki :) )

http://autokacik.pl/files/279587042-itr.jpg

Ile one daja w polaczeniu ze zrobionym dolotem i wydechem mniejwiecej wiem (180 - 190 KM), co mnie bardziej ciekawi to jakie sa subiektywne wrazenia z jazdy - rzeczywiscie czuc duza roznice jak auto wchodzi na VTEC? Co z srednim zakresem obrotow?

Pytam bo zastanawiam sie czy mam je montowac czy odsprzedac.
Na samym dolocie, kolektorze + reszcie wydechu licze na ok. 175 KM, wiec pytanie na ile odczuwalne jest te kolejne 10KM i czy warto w to isc za ok. 4,500 PLN - trzeba doliczyc koszt Hondaty. Walki juz mam i w obecnej chwili moglbym odsprzedac za tyle za ile kupilem - jak juz rozpieczetuje sprezynki i wsadze wszystko w auto, wtedy watpliwe jest czy odzyskam kase.

No i ostatnei pytanie: jak ma sie taki EK4 z B16 o mocy ok. 190KM vs seryjny CTR? W ogole warto zakladac ten dolot (AEM V2), wydech (kolektor DC Sports 4-2-1, reszta bylaby robiona w Eltechu) i powyzsze walki czy najlepiej opchanc ten stuff + na wiosne auto i kupic CTR'a?

GEJE, doradzcie ;)


PS. Potrzebuje do tych walkow i sprezyn talerzyki zaworowe ITR czy te z B16 dadza rade? Nie mam zamiaru krecic super wysoko, raczej gdzies w okolicach ja kseria ITR czyli 8,400 - 8, 500.

Furious
18-09-07, 12:18
trzeba doliczyc koszt Hondaty
Mozna to takze wystroić Cromem (mozliwosci identyczne jak Hondata S200 plus troche opcji z S300) Jak cos to zapraszam na PW lub www.jhm.com.pl

emg
18-09-07, 18:35
my¶lę, że jak kierownik ogarnia ctra to będziesz miał z nim problem

Cobweb
19-09-07, 21:03
podobnie zrobione VTi miał Piortu¶ pite4r (dzikus) teraz jeĽdzi szarym RSXem
i powiem tak mocno namodzony VTi dawał rade z seri± EP3 z dolotem ale już po dołożeniu do CTRa wydechu było trudno

rekord jaki PiteR dzikus zrobił to było ET 14,6 na bemowie więc chyba nieĽle :agent: :d

mtothaj
19-09-07, 22:07
Na dzien dzisiejszy raczej bede wrzucal te walki do auta, po uprzednim ogarnieciu dolotu i wydechu. Szkoda ze nikt nie napisal dokladnie czym sie rozni ich charakterystyka od stockowych B16A2 bo chetnie bym sie dowiedzial, w szczegolnosci czy poprawa jest tylko na gorze czy tez w srednim zakresie. Tak czy inaczej chyba bede musial dokupic talerzyki ITR - niby te B16A2 powinny wytrzymac predkosci rzedu 8,500rpm (wiecej na tych walkach i tak raczej nie ma sensu krecic) ale nie ma co oszczedzac bo potem jedynei to sie zemsci.

Z tego co sie orientuje jeden talerzyk ITR w ASO to koszt 20 PLN... x 32 = 640 PLN - przy tych cenach mozna sie zastanowic czy nie lepiej sciagnac ze USA jakies tytanowe Skunk2 np. ale w moim przypadku skoro mam juz sprezynki OEM Honda to i talerzyki tez takie beda.

rem36
19-09-07, 23:31
do walkow ssak i przepustnica z ITR, dobrze by bylo podbic troche kompresje bo walki maja dluzsze czasy otwarcia, napewno warto to zrobic bo roznica bedzie wyrazna, walki poprawia przedewszytkim vteca, przesuna na wyzsze obroty moment i dluzej beda go trzymac. Jak chcesz duzych przyrostow w srednim zakresie to zmien sobie skrzynie, bedzie lepsza elastycznosci i ogolnie pojety "dol" a przy dalszym odcieciu bedzie osiagal podobne predkosci na biegach i to byloby najlepsze wyjscie...

-Brzoza-
20-09-07, 11:55
dobrze by bylo podbic troche kompresje

ma ktos moze taki program co przelicza stopien sprezania w zaleznosci od grubosci splanowania glowicy?

jaki jest maksymalny stopien sprezania zeby jezdzic na 95?

Kras
20-09-07, 14:31
Nie da się jednoznacznie powiedzieć. Zależy to też od innych rzeczy, m.in. ustawienia zapłonu.
Np. CTRy K20 jeżdż± bezproblemowo na Pb95 maj±c 11:1...a już ITR/ATR mimo identycznego CR wymagaj± Pb98.

Motyl
20-09-07, 16:02
ma ktos moze taki program co przelicza stopien sprezania w zaleznosci od grubosci splanowania glowicy?

http://www.c-speedracing.com/howto/compcalc/compcalc.php

emg
20-09-07, 17:31
talerzyki OEM u mnie wytrzymywały do 9500 przy strojeniu, w tej chwili 9200 i na razie jest ok, sprężynki mam tody podwójne.

analogue
20-09-07, 19:13
taki setup siedzi u mnie w eg6 nie ma nawet co porownywac do serii! lata jak wsciekly! jak narazie rozsypal sie talerzyk(nowy) od ITR, dziwne bo auto kreci sie tylko do 9000RPM, prawdopodobnie wada materialu :/ foto---->http://img211.imageshack.us/img211/3872/talerzyknn0.th.jpg (http://img211.imageshack.us/my.php?image=talerzyknn0.jpg) na szczescie szybka reakcja zapobiegla calkowitemu rozpadowi talerza, wiadomo co by sie stalo... :zamkniete oczy:

Octane
20-09-07, 19:22
ziom a jak wyczułe¶ że ci pęka talerzyk? Całe szczę¶cie że nic się nie stało

analogue
21-09-07, 06:48
auto zaczelo "pyrkac" tak jak by jeden gar nie palil, waszku spalal i to ostro(pol baku na 50km) na poczatku myslelismy ze objawa jest zla dawka paliwa, moze wtryskiwacz poszedl, ewidentnie caly burdel krecil sie przy 2 garze, czego dowodem byla ostro przypalona swieca! wymiana wtryskiwacza nic nie zmienila, wiec trzeba bylo sprawdzac pod pokrywa, okazalo sie ze jeden z zaworow(ssacy) jest strasznie zacisniety, wygiecie talerzyka spowodowalo ze zawor nie domykal sie, z tego caly ten cyrk :/

mtothaj
26-09-07, 14:53
taki setup siedzi u mnie w eg6 nie ma nawet co porownywac do serii! lata jak wsciekly! jak narazie rozsypal sie talerzyk(nowy) od ITR

Tak apropo, to okazuje sie ze talerzyki z ITR niczym nie roznia sie od tych z B16, wedlug Honda EPC maja te same numery:

14765-P30-000 Spring Retainer
14781-PR7-A01 Spring Keeper

Wniosek taki, ze 'talerzyki ITR' mozna sobie spokojnie darowac.

Pati
26-09-07, 23:57
keepery to te szpindle co to trzymaj± zawór.

Sebek_WWL
24-04-08, 17:05
a mam takie pytanie ile km mog± dodać takie wałeczki z ITR+a

analogue
24-04-08, 23:24
a mam takie pytanie ile km mog± dodać takie wałeczki z ITR+a ok 190 KM bez podnoszenia kompresji

crxd16
24-04-08, 23:31
potwierdzam talezyki od itra i z b16a sa trakie same

Sebek_WWL
25-04-08, 22:07
a mam takie pytanie ile km mog± dodać takie wałeczki z ITR+a ok 190 KM bez podnoszenia kompresji


ale w stokowym b16a2? + 30km samymi wałkami?
ile takie wałeczki mog± kosztować co jeszcze jest mi potrzebne

crxd16
26-04-08, 00:13
analogue 190km jak u ciebie bylo ;) ale ile miales jeszcze innych gratow ;) bez nich to trudno by bylo nawet na mocniejszych walkach stage1, no na stage2 by dalo rade 190 bez gartow z twojej listy :)

analogue
26-04-08, 02:39
ile takie wałeczki mog± kosztować co jeszcze jest mi potrzebne

waleczki za 1500zl ze sprezynkami mozna dostac....u mnie byl zrobiony caly wydech od kolektora do koncowego tlumika na 2,25 cala, kolektor ssacy i przepustnica skunk2 68mm po wew. do tego parowa password jdm, reg kola rozrzadu wiecej grzechow nie pamietam ;)