Zobacz pełn± wersję : Walki ITR w B16 - jakie wrazenia
Witam ;)
W moje rece wpadly nastepujace graty, mianowicie lekko uzywane walki z ITR 2000r + nowiutkie sprezynki zaworowe ITR (cale 32 sztuki :) )
http://autokacik.pl/files/279587042-itr.jpg
Ile one daja w polaczeniu ze zrobionym dolotem i wydechem mniejwiecej wiem (180 - 190 KM), co mnie bardziej ciekawi to jakie sa subiektywne wrazenia z jazdy - rzeczywiscie czuc duza roznice jak auto wchodzi na VTEC? Co z srednim zakresem obrotow?
Pytam bo zastanawiam sie czy mam je montowac czy odsprzedac.
Na samym dolocie, kolektorze + reszcie wydechu licze na ok. 175 KM, wiec pytanie na ile odczuwalne jest te kolejne 10KM i czy warto w to isc za ok. 4,500 PLN - trzeba doliczyc koszt Hondaty. Walki juz mam i w obecnej chwili moglbym odsprzedac za tyle za ile kupilem - jak juz rozpieczetuje sprezynki i wsadze wszystko w auto, wtedy watpliwe jest czy odzyskam kase.
No i ostatnei pytanie: jak ma sie taki EK4 z B16 o mocy ok. 190KM vs seryjny CTR? W ogole warto zakladac ten dolot (AEM V2), wydech (kolektor DC Sports 4-2-1, reszta bylaby robiona w Eltechu) i powyzsze walki czy najlepiej opchanc ten stuff + na wiosne auto i kupic CTR'a?
GEJE, doradzcie ;)
PS. Potrzebuje do tych walkow i sprezyn talerzyki zaworowe ITR czy te z B16 dadza rade? Nie mam zamiaru krecic super wysoko, raczej gdzies w okolicach ja kseria ITR czyli 8,400 - 8, 500.
trzeba doliczyc koszt Hondaty
Mozna to takze wystroić Cromem (mozliwosci identyczne jak Hondata S200 plus troche opcji z S300) Jak cos to zapraszam na PW lub www.jhm.com.pl
my¶lę, że jak kierownik ogarnia ctra to będziesz miał z nim problem
podobnie zrobione VTi miał Piortu¶ pite4r (dzikus) teraz jeĽdzi szarym RSXem
i powiem tak mocno namodzony VTi dawał rade z seri± EP3 z dolotem ale już po dołożeniu do CTRa wydechu było trudno
rekord jaki PiteR dzikus zrobił to było ET 14,6 na bemowie więc chyba nieĽle :agent: :d
Na dzien dzisiejszy raczej bede wrzucal te walki do auta, po uprzednim ogarnieciu dolotu i wydechu. Szkoda ze nikt nie napisal dokladnie czym sie rozni ich charakterystyka od stockowych B16A2 bo chetnie bym sie dowiedzial, w szczegolnosci czy poprawa jest tylko na gorze czy tez w srednim zakresie. Tak czy inaczej chyba bede musial dokupic talerzyki ITR - niby te B16A2 powinny wytrzymac predkosci rzedu 8,500rpm (wiecej na tych walkach i tak raczej nie ma sensu krecic) ale nie ma co oszczedzac bo potem jedynei to sie zemsci.
Z tego co sie orientuje jeden talerzyk ITR w ASO to koszt 20 PLN... x 32 = 640 PLN - przy tych cenach mozna sie zastanowic czy nie lepiej sciagnac ze USA jakies tytanowe Skunk2 np. ale w moim przypadku skoro mam juz sprezynki OEM Honda to i talerzyki tez takie beda.
do walkow ssak i przepustnica z ITR, dobrze by bylo podbic troche kompresje bo walki maja dluzsze czasy otwarcia, napewno warto to zrobic bo roznica bedzie wyrazna, walki poprawia przedewszytkim vteca, przesuna na wyzsze obroty moment i dluzej beda go trzymac. Jak chcesz duzych przyrostow w srednim zakresie to zmien sobie skrzynie, bedzie lepsza elastycznosci i ogolnie pojety "dol" a przy dalszym odcieciu bedzie osiagal podobne predkosci na biegach i to byloby najlepsze wyjscie...
dobrze by bylo podbic troche kompresje
ma ktos moze taki program co przelicza stopien sprezania w zaleznosci od grubosci splanowania glowicy?
jaki jest maksymalny stopien sprezania zeby jezdzic na 95?
Nie da się jednoznacznie powiedzieć. Zależy to też od innych rzeczy, m.in. ustawienia zapłonu.
Np. CTRy K20 jeżdż± bezproblemowo na Pb95 maj±c 11:1...a już ITR/ATR mimo identycznego CR wymagaj± Pb98.
ma ktos moze taki program co przelicza stopien sprezania w zaleznosci od grubosci splanowania glowicy?
http://www.c-speedracing.com/howto/compcalc/compcalc.php
talerzyki OEM u mnie wytrzymywały do 9500 przy strojeniu, w tej chwili 9200 i na razie jest ok, sprężynki mam tody podwójne.
taki setup siedzi u mnie w eg6 nie ma nawet co porownywac do serii! lata jak wsciekly! jak narazie rozsypal sie talerzyk(nowy) od ITR, dziwne bo auto kreci sie tylko do 9000RPM, prawdopodobnie wada materialu :/ foto---->http://img211.imageshack.us/img211/3872/talerzyknn0.th.jpg (http://img211.imageshack.us/my.php?image=talerzyknn0.jpg) na szczescie szybka reakcja zapobiegla calkowitemu rozpadowi talerza, wiadomo co by sie stalo... :zamkniete oczy:
ziom a jak wyczułe¶ że ci pęka talerzyk? Całe szczę¶cie że nic się nie stało
auto zaczelo "pyrkac" tak jak by jeden gar nie palil, waszku spalal i to ostro(pol baku na 50km) na poczatku myslelismy ze objawa jest zla dawka paliwa, moze wtryskiwacz poszedl, ewidentnie caly burdel krecil sie przy 2 garze, czego dowodem byla ostro przypalona swieca! wymiana wtryskiwacza nic nie zmienila, wiec trzeba bylo sprawdzac pod pokrywa, okazalo sie ze jeden z zaworow(ssacy) jest strasznie zacisniety, wygiecie talerzyka spowodowalo ze zawor nie domykal sie, z tego caly ten cyrk :/
taki setup siedzi u mnie w eg6 nie ma nawet co porownywac do serii! lata jak wsciekly! jak narazie rozsypal sie talerzyk(nowy) od ITR
Tak apropo, to okazuje sie ze talerzyki z ITR niczym nie roznia sie od tych z B16, wedlug Honda EPC maja te same numery:
14765-P30-000 Spring Retainer
14781-PR7-A01 Spring Keeper
Wniosek taki, ze 'talerzyki ITR' mozna sobie spokojnie darowac.
keepery to te szpindle co to trzymaj± zawór.
a mam takie pytanie ile km mog± dodać takie wałeczki z ITR+a
a mam takie pytanie ile km mog± dodać takie wałeczki z ITR+a ok 190 KM bez podnoszenia kompresji
potwierdzam talezyki od itra i z b16a sa trakie same
a mam takie pytanie ile km mog± dodać takie wałeczki z ITR+a ok 190 KM bez podnoszenia kompresji
ale w stokowym b16a2? + 30km samymi wałkami?
ile takie wałeczki mog± kosztować co jeszcze jest mi potrzebne
analogue 190km jak u ciebie bylo ;) ale ile miales jeszcze innych gratow ;) bez nich to trudno by bylo nawet na mocniejszych walkach stage1, no na stage2 by dalo rade 190 bez gartow z twojej listy :)
ile takie wałeczki mog± kosztować co jeszcze jest mi potrzebne
waleczki za 1500zl ze sprezynkami mozna dostac....u mnie byl zrobiony caly wydech od kolektora do koncowego tlumika na 2,25 cala, kolektor ssacy i przepustnica skunk2 68mm po wew. do tego parowa password jdm, reg kola rozrzadu wiecej grzechow nie pamietam ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.