Zobacz pełną wersję : Przewody paliwowe
Witajcie :)
Tematów o wymianie przewodów hamulcowych i paliwowych jest mnóstwo, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie które za chwile zadam. Wiem, że przewody hamulcowe można spokojnie dorobić (czy ktoś brał je stąd http://www.przewody-hamulcowe.pl/honda/203-honda-civic-eg3-eg4-zestaw-przewodow-hamulcowych-miedzianych.html )?
Problem jest z paliwowymi. Gdzieś na forum natrafiłem, że można kupić z poloneza miedziane a przy filtrze i baku zastosować gumowe i połączyć z oryginalnymi końcówkami. Jeszcze gdzieś było żeby kupić od lanosa bo koncówki od strony baku takie same jak u nas. Czy ktoś może mi odpowiedzieć jak to zrobić najprościej? Proszę bardzo o odpowiedź. Wprawdzie nic mi jeszcze nie cieknie, ale nie chce czekać aż zacznie. Bardziej zależy mi na hamulcowych rzecz jasna, ale boję się że paliwowe strzelą przy wymianie hamulcowych, więc chcę się tak przygotować żeby mieć pewność że samochód wyjedzie z warsztatu. Jak wspomniałem tematów trochę jest, ale wydaje mi się że przyda się jeszcze jeden podsumowujący. Przecież nie tylko ja chyba borykam się z tym problemem. A może warto kupić używkę w dobrym stanie z samochodu z cieplejszego klimatu? Ciężko niestety znaleźć. Jeśli tylko ktoś może pomóc, bardzo proszę. Chcę się z tym uporać przed zimą.
I ostatnie pytanie. Czy wystarczy litr płynu na zalanie układu po wymianie przewodów i na wymianę płynu w sprzęgle?
pozdrawiam
1L płynu hamulcowego wystarczy Ci,jeżeli będziesz wymieniał przewody sam,to kup przyrząd do zarabiania końcówek,przewody z metra i nowe końcówki.Dotyczy to przewodów hamulcowych jak i paliwowych.Zrobisz dokładnie na taki wymiar jak potrzebujesz.Większość przewodów gotowych ma inne gniazdo końcówki przewodu,czyli ma spęczone ,a nie kielich .Mając przyrząd sam zrobisz odpowiednie zakończenie i po zabawie.
Dalej nie wiem, jakie końcówki dopasować do paliwowych?
Panowie pytanko mam - czy z tego sklepu te przewody http://www.przewody-hamulcowe.pl/honda/205-honda-civic-eg3-eg4-zestaw-przewodow-hamulcowych-miedzianych.html pod EJ9 podejdą do EK3 ??
MadSkillz84
18-10-12, 18:00
Nie ten dział.
A korzystając z okazji, że temat jest wysoko, powiem że komplet przewodów do MB2 bez ABS pasuje, bo ja zamowiłem i mam już zamontowane. Bierzcie śmiało bez obaw. Wydaje mi się że cena jest dobra.
Paliwowe możesz połączyć za pomocą elastycznego węża paliwowego i opasek zaciskowych. U pierwszego lepszego gazownika dostaniesz miedziane przewody o dowolnej średnicy.
I na pewno takie połączenie nie puści?:) u mnie jest skorodowany (co dziwne) tylko zasilający paliwowy. Reszta jest ok. Hamulcowe już za mną i teraz czas na resztę:) Zastanawiam się czy nie kupić oryginału zasilającego zeby mieć pewność.
W paliwie nie ma tak dużego ciśnienia, w niektórych autach są tylko elastyczne, a w większości jakiś fragment.emat był na forum i wszyscy tak robią. Profilaktycznie za 5 lat zmienisz ;-)
Chłopaki jeżdżą tak już po kilka lat i nic się nie dzieje. U siebie zrobilem tak samo.
ale te gumowe wężyki są od strony baku i filtra prawda?
wycinasz zajechany kawałek i wstawiasz nowy, który łączysz ze starym przewodem za pomocą elastycznego wężyka(paliwowego). Całość skręcasz opaskami. Średnica wew przewodu elastycznego odpowiada średnicy zew. przewodu sztywnego(co chyba logiczne).
Mogę tylko dodać do tematu informację o poprawności działania wymiany przewodu paliwowego na gumowy wężyk.
Po wymianie przegnitego przewodu paliwowego (powrotny, odcinek 50cm, ciekło tylko podczas jazdy) na wężyk gumowy mocowany opaskami po obu stronach, wszystko działa poprawnie i nic nie cieknie.
Mija rok od wymiany, przejechałem ok.8000 km. Za jakiś czas sprawdzę stan takiego wężyka.
Słuchajcie, ja mam problem właśnie z paliwowym i nie mam pojęcia jak go naprawić, zaczął mi cieknąć i u mechanika wycięliśmy kawałek i wstawiliśmy kawałek gumowego wężyka mocno ściskając go opaskami i dupa, po jakiś 200km wężyk się przerwał, powtórzyliśmy to solidniej i znowu ta sama sytuacja. Nie mam już pomysłów na to, chciałbym wymienić całość tylko nie wiem czy od EK podejdzie lub Rovera.
To musi być wężyk przeznaczony do paliwa (nie takie przezroczysty bo takie nadają się ale do 126p czy motocykli gdzie ciśnienie jest małe, lub do aut z pompą mechaniczną). Osobiście polecam plastikowe wężyki - przeżyją auto, trochę nie wygodne przy układaniu , a jak nie to miedź na metry.
gumowymi wężykami nie ma co się bawić bo będziesz do temu wracał jak bumerang - ja ostatnio też przerabiałem ten temat. Hamulcowe jak i paliwowe zrobiły mi chłopaki z miedzi - z hamulcowymi nie było problemu - lecz z paliwowym dopiero po ściągnięciu z auta i pomiarze po całej długości ogarnęli mi temat.
Mam nadzieje że jak nakieruje mechanika to to ogarnie. Kurde ciężka sprawa.
jak jest dobrym mechanikiem to ogarnie jak dupa to będzie kombinował bo dużo rzeźbić trzeba i się bawić
Pasuje ale do jakiego rocznika ?
Czy do rocznika 99 5D 1.4i MB2 D14A8 podejdą ?
na stronie przewody-hamulcowe.pl napisane ze do MB2 pasują max do roku 1997
powyżej juz mogą nie pasować i trzeba będzie sztukować?
wycinasz zajechany kawałek i wstawiasz nowy, który łączysz ze starym przewodem za pomocą elastycznego wężyka(paliwowego). Całość skręcasz opaskami. Średnica wew przewodu elastycznego odpowiada średnicy zew. przewodu sztywnego(co chyba logiczne).
Kolega dobrze mówi, nawet nie wiem ile na takim już śmigam i zero problemu. Warunek to musi być przewód zbrojony do benzyny, w sensie odporny na takie czynniki
tomalacivic
12-04-14, 13:29
Witam!! dołączę się do tematu co do przewodów hamulcowych i paliwowych jak macie zamiar wymieniać to z doświadczenia powiem ze róbcie wszystkie nie zastanawiajcie się bo szkoda czasu i kasy na jakieś tam łączenie na gumowy wężyk już w nie jednej hondzie wymieniałem przewody,jak wymieniamy to wszystkie,a co do paliwowego głównego to koncowkie na ten plastikowy zatrzask jest dorabiany u gościa co się zajmuje przewodami rożnego przeznaczenia,jak by ktoś potrzebował śmiało pisać mogę załatwić.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.