krzysiora
01-10-12, 18:47
Witam. Postaram sie w tym temacie opisac dosyc prosto wymiane uszczelki pod glowica w hondzie Civic 1.6i es. Niestety zdjecia ktore byly robione podczas pracy przez przypadek sie usunely ;/ Ale nic nie szkodzi ;) skorzystamy ze zdjec z kochanej wyszukiwarki google ;p A wiec zaczynamy ;) Na samym poczatku jakby nie bylo trzeba otworzyc maske:) Ale to tak nawiasem ;). odpinamy minus (-) od akumulatora nastepnie wyciagamy klemy od swiec i zabieramy sie za rozkrecanie gornej kopuly silnika. Pamietajac o tym aby poodpinac węze od chlodnicy jak i od trujnika.
http://imageshack.us/photo/my-images/211/12538777566033a.jpg
Po wykonaniu tych czynnosci 5 minut na papierosa i obmysleniu dalszego planu dzialania;)
Gdy zdejmiemy juz gorna kopule widzimy korbowody i zawory. Musimy odkrecic gorna oslone od paska rozrzadu. Odkrecic napinacz od pompy wody. Szpilki od kolektora dolotowego jak i spalinowego (uwazac na uszczelki). Trzeba odkrecic rozrusznik poodpinac wtyczki od sondy i rozrusznika wszystko zaznaczylem na tym zdjcieciu.
http://imageshack.us/photo/my-images/211/kolcx.jpg/
Odkrecamy glowne 10 srub od glowicy do ktorych bedzie nam potrzebny klucz dynamometryczny ( Nie dokrecamy zwyklym kluczem!) odkrecamy pozostale sruby i mozemy podniesc korpus z zaworami i wyciagnac wal silnika (przynajmniej ja tak zrobilem aby go troszke wyczyscic). Wyciagamy glowice i zabieramy sie za czyszczenie. Planowanie glowicy nie jest konieczne gdy glowica jest prosta (na oko) tolerancja krzywizny wynosi 0,5 mm. Ja mialem glowice prosta wiec zabralem papier scierny 300 i wyczyscilem ja dokladnie jak i komore na ktora uszczelka przychodzi. Po wyczyszczeniu nalalem troszke na szmatke (czysta) plynu do mycia narzedzi aby odtluscic i wymyc pyl po szlifowaniu powierzchni glowicy i komory tlokowej.
http://imageshack.us/photo/my-images/703/korb.jpg/
Po tej operacji mozemy ustawic uszczelke i zaczac skladac silnik. (wszystko to samo tylko od tylu).
PS.
- Polecam aby sobie zaznaczyc czesci ktora gdzie przychodzi, najwazniejsze aby zaznaczyc wal i pasek rozrzadu. (jak mamy korpus z zaworami wystarczy zrobic kreske na obudowie jak i na wale i pasku aby przy skladaniu sie pokrywaly.
- Nie dokrecamy glowicy bez klucza dynamometrycznego.
- Proponuje przy skladaniu wymienic sruby i nakretki na nowe i przy zakrecaniu posmarowac wazylina techniczna.
- Pamietamy aby zrobic to powoli i z glowa i niczego nie zapomniec przykrecic, dokrecic i wgl.
Mysle ze pomoze troszeczke ten poradnik jesli macie jakies pytania zapraszam na pw lub pisanie pod tematem.Jesli cos ominalem prosze o uwagi.
*Prawa autorskie zastrzezone. Nie kopiowac bez mojej zgody. Nie ponosze odpowiedzialnosci za wasze bledy podczas pracy.
Jesli napisalem poradnik w zlym dziale prosze o przeniesienie.
Dziekuje ;)
http://imageshack.us/photo/my-images/211/12538777566033a.jpg
Po wykonaniu tych czynnosci 5 minut na papierosa i obmysleniu dalszego planu dzialania;)
Gdy zdejmiemy juz gorna kopule widzimy korbowody i zawory. Musimy odkrecic gorna oslone od paska rozrzadu. Odkrecic napinacz od pompy wody. Szpilki od kolektora dolotowego jak i spalinowego (uwazac na uszczelki). Trzeba odkrecic rozrusznik poodpinac wtyczki od sondy i rozrusznika wszystko zaznaczylem na tym zdjcieciu.
http://imageshack.us/photo/my-images/211/kolcx.jpg/
Odkrecamy glowne 10 srub od glowicy do ktorych bedzie nam potrzebny klucz dynamometryczny ( Nie dokrecamy zwyklym kluczem!) odkrecamy pozostale sruby i mozemy podniesc korpus z zaworami i wyciagnac wal silnika (przynajmniej ja tak zrobilem aby go troszke wyczyscic). Wyciagamy glowice i zabieramy sie za czyszczenie. Planowanie glowicy nie jest konieczne gdy glowica jest prosta (na oko) tolerancja krzywizny wynosi 0,5 mm. Ja mialem glowice prosta wiec zabralem papier scierny 300 i wyczyscilem ja dokladnie jak i komore na ktora uszczelka przychodzi. Po wyczyszczeniu nalalem troszke na szmatke (czysta) plynu do mycia narzedzi aby odtluscic i wymyc pyl po szlifowaniu powierzchni glowicy i komory tlokowej.
http://imageshack.us/photo/my-images/703/korb.jpg/
Po tej operacji mozemy ustawic uszczelke i zaczac skladac silnik. (wszystko to samo tylko od tylu).
PS.
- Polecam aby sobie zaznaczyc czesci ktora gdzie przychodzi, najwazniejsze aby zaznaczyc wal i pasek rozrzadu. (jak mamy korpus z zaworami wystarczy zrobic kreske na obudowie jak i na wale i pasku aby przy skladaniu sie pokrywaly.
- Nie dokrecamy glowicy bez klucza dynamometrycznego.
- Proponuje przy skladaniu wymienic sruby i nakretki na nowe i przy zakrecaniu posmarowac wazylina techniczna.
- Pamietamy aby zrobic to powoli i z glowa i niczego nie zapomniec przykrecic, dokrecic i wgl.
Mysle ze pomoze troszeczke ten poradnik jesli macie jakies pytania zapraszam na pw lub pisanie pod tematem.Jesli cos ominalem prosze o uwagi.
*Prawa autorskie zastrzezone. Nie kopiowac bez mojej zgody. Nie ponosze odpowiedzialnosci za wasze bledy podczas pracy.
Jesli napisalem poradnik w zlym dziale prosze o przeniesienie.
Dziekuje ;)