Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Młody majsterkowicz. - Wymiana uszczelki pod glowica (civic 1.6i es )



krzysiora
01-10-12, 18:47
Witam. Postaram sie w tym temacie opisac dosyc prosto wymiane uszczelki pod glowica w hondzie Civic 1.6i es. Niestety zdjecia ktore byly robione podczas pracy przez przypadek sie usunely ;/ Ale nic nie szkodzi ;) skorzystamy ze zdjec z kochanej wyszukiwarki google ;p A wiec zaczynamy ;) Na samym poczatku jakby nie bylo trzeba otworzyc maske:) Ale to tak nawiasem ;). odpinamy minus (-) od akumulatora nastepnie wyciagamy klemy od swiec i zabieramy sie za rozkrecanie gornej kopuly silnika. Pamietajac o tym aby poodpinac węze od chlodnicy jak i od trujnika.

http://imageshack.us/photo/my-images/211/12538777566033a.jpg


Po wykonaniu tych czynnosci 5 minut na papierosa i obmysleniu dalszego planu dzialania;)
Gdy zdejmiemy juz gorna kopule widzimy korbowody i zawory. Musimy odkrecic gorna oslone od paska rozrzadu. Odkrecic napinacz od pompy wody. Szpilki od kolektora dolotowego jak i spalinowego (uwazac na uszczelki). Trzeba odkrecic rozrusznik poodpinac wtyczki od sondy i rozrusznika wszystko zaznaczylem na tym zdjcieciu.

http://imageshack.us/photo/my-images/211/kolcx.jpg/

Odkrecamy glowne 10 srub od glowicy do ktorych bedzie nam potrzebny klucz dynamometryczny ( Nie dokrecamy zwyklym kluczem!) odkrecamy pozostale sruby i mozemy podniesc korpus z zaworami i wyciagnac wal silnika (przynajmniej ja tak zrobilem aby go troszke wyczyscic). Wyciagamy glowice i zabieramy sie za czyszczenie. Planowanie glowicy nie jest konieczne gdy glowica jest prosta (na oko) tolerancja krzywizny wynosi 0,5 mm. Ja mialem glowice prosta wiec zabralem papier scierny 300 i wyczyscilem ja dokladnie jak i komore na ktora uszczelka przychodzi. Po wyczyszczeniu nalalem troszke na szmatke (czysta) plynu do mycia narzedzi aby odtluscic i wymyc pyl po szlifowaniu powierzchni glowicy i komory tlokowej.

http://imageshack.us/photo/my-images/703/korb.jpg/

Po tej operacji mozemy ustawic uszczelke i zaczac skladac silnik. (wszystko to samo tylko od tylu).

PS.
- Polecam aby sobie zaznaczyc czesci ktora gdzie przychodzi, najwazniejsze aby zaznaczyc wal i pasek rozrzadu. (jak mamy korpus z zaworami wystarczy zrobic kreske na obudowie jak i na wale i pasku aby przy skladaniu sie pokrywaly.

- Nie dokrecamy glowicy bez klucza dynamometrycznego.
- Proponuje przy skladaniu wymienic sruby i nakretki na nowe i przy zakrecaniu posmarowac wazylina techniczna.

- Pamietamy aby zrobic to powoli i z glowa i niczego nie zapomniec przykrecic, dokrecic i wgl.

Mysle ze pomoze troszeczke ten poradnik jesli macie jakies pytania zapraszam na pw lub pisanie pod tematem.Jesli cos ominalem prosze o uwagi.


*Prawa autorskie zastrzezone. Nie kopiowac bez mojej zgody. Nie ponosze odpowiedzialnosci za wasze bledy podczas pracy.

Jesli napisalem poradnik w zlym dziale prosze o przeniesienie.

Dziekuje ;)

Zrogi
01-10-12, 19:59
Dział humor jest w innym miejscu ... Opis na zasadzie jak naprawić skrzynię biegów: biorę klucze odkręcam śrubki odkręcam śrubki odkrecam śrubki - wyjmuję skrzynię- skrzynia wyjęta 5 minut na papierosa, rozkręcam skrzynię rozkręcam skrzynię rozkręcam skrzynię, naprawiam skrzynię naprawiam skrzynię. Przykręcam śrubki przykręcam śrubki wkładam skrzynię i zrobione. :p

krzysiora
01-10-12, 21:55
Co masz nie jasnego w tym opisie? Chyba ze niestety nie pojmiesz tego;/

Zrogi
01-10-12, 22:06
Piszesz o rzeczach o których nie masz pojęcia.
Przykład: Gdy zdejmiemy juz gorna kopule widzimy korbowody i zawory. Musimy odkrecic gorna oslone od paska rozrzadu. Odkrecic napinacz od pompy wody. Szpilki od kolektora dolotowego jak i spalinowego (uwazac na uszczelki). Trzeba odkrecic rozrusznik poodpinac wtyczki od sondy i rozrusznika wszystko zaznaczylem na tym zdjcieciu.

jakie korbowody pod kopułą kuźwa :P panie daj pan spokój. Jaka kopuła, pokrywa zaworów się to nazywa chyba. Chyba że two piszesz dla jaj a to rzeczywiście się można pośmiać :)

krzysiora
01-10-12, 22:13
Fakt nie znam "fachowych" nazw ale z tego co wiem poradnik ma byc prosty w rozumieniu chyba to jest jasne. Robilem to pierwszy raz sam wiec nie rozumiem Twojej krytyki.

MadSkillz84
01-10-12, 22:13
panie daj pan spokój

hehe dokładnie. :D

Karpiczek
01-10-12, 22:17
Tylko jeździc kolego !!! :D

xante
01-10-12, 22:18
Co masz nie jasnego w tym opisie? Chyba ze niestety nie pojmiesz tego;/

To od początku:

Kable do świec nie są klemami.
Po ściągnięciu pokrywy klawiatury w żadnym wypadku nie zobaczysz korbowodów :D Jeśli chodzi o zawry zobaczysz jedynie trzonki zaworowe jeśli dobrze wpatrzysz się w sprężyny zaworowe.
Jak zaznaczamy rozrząd?
Śruby od głowicy odkręca się na końcu. Co jako Klasyczny laik bądź buc taryfiarz robiący wszystko pod domem "bo zaoszczędzę" mam rozumieć poprzez "odkręcamy pozostałe śruby" jakie? od tylnego wahacza wzdłużnego?
"korpus z zaworami" -> to się nazywa głowica.
wyciągamy wał silnika? człowieku o czym Ty w ogóle mówisz? Wał jest niżej troszkę.
Sprawdzasz głowicę na oko? pozdro 600 :)

to tylko kilka niedopatrzeń na "pierwszy rzut oka"

po prostu dramat. Jeśli naprawdę tak to zrobiłeś to gratuluję odwagi.

reasumując: Proszę nie pisz takich tutoriali skoro nie masz zielonego pojęcia o tym co próbujesz wytłumaczyć bo możesz komuś narobić problemu.

DamianPietras
01-10-12, 22:19
Opis redagowany przez kompletnego laika . Aby doradzać warto przekazywać dokładna wiedzę a nie swoje subiektywne wrażenia . Nie radzę korzystać z tego opisu jako poradnika do naprawy. Plus za chęci , materiał - niestety gorszego nie czytałem na tym forum .:mad:

mirasek
01-10-12, 22:19
Zdjąłem kopułę, nie widzę korbowodów, co robić?

Zrogi
01-10-12, 22:20
Kolejna rzecz - Odkręcić napinacz od pompy wody. Miałeś na myśli rolkę napinającą pasek rozrządu przecie nie ma napinacza pompy wody. Wiem że chciałeś dobrze ale lepiej byś zrobił gdybyś opisał to dokładniej. Jeszcze z tym papierem ściernym to mnie rozwaliłeś, polerowałeś papierem ściernym głowicę ??? To prawie zrobiłeś planowanie tanim kosztem.

Yotomeczek86
01-10-12, 22:34
Fajnie że Ci się chciało coś takiego napisać. Tutaj plus za chęci. Ale Twoja wiedza na temat budowy silnika jest niestety nie wielka - to co napisałeś w tekście ma się ni jak do rzeczywistości.

Planowanie głowicy jest OBOWIĄZKOWE
Jest odpowiednia kolejność przykręcania i dokręcania śrub głowicy
Jest odpowiedni moment dokręcenia śrub głowicy.
Żeby odkręcić głowicę, to należy : odkręcić pokrywę zaworów, świece,aparat zapłonowy, kolektory wydechowy i ssący, poluzować rozrząd. Oczywistym jest żeby spuścić płyn chłodniczy i najlepiej olej zlać - bo i tak wymienić przydało by się przy takim rozbieraniu silnika. Do tego warto sprawdzić stan gładzi cylindrów, prowadnic zaworowych, gniazd zaworów (kolejności czysto przypadkowe)

Wszystkie dane oraz How To jest opisane w książce Sam Naprawiam i Honda Civic User Manual

Zrogi
01-10-12, 22:40
Moim zdaniem to chyba jest jakiś jajcarz. Pierwszy post i takie jaja może gimbaza się bawi ;)

Karpiczek
02-10-12, 15:38
Tylko jeździc koledzy po takiej fachowej wymianie ! :D

Bilu
02-10-12, 16:30
Dobrze, że mamy takich fachowców do pomocy :D Tylko jeździć!
A tak serio to ja się pytam http://www.youtube.com/watch?v=mCYuYfEYC8U?

CRX1
02-10-12, 17:17
Czytam i.......,tytuł Młody Majsterkowicz wszystko wyjaśnia,tylko w podtytule powinno być ,nie należy przeprowadzać tak napraw pojazdów samochodowych.
Lub mechanicy,nic nie skopali mi w aucie ,to sam to zrobię.

djfania
03-10-12, 18:01
eee a już myślałem że to takie proste !

wszystko chłopcy musicie zepsuć, już śrubki kupowałem i papir ścierny :o

fakir
01-12-14, 20:37
http://i1.memy.pl/obrazki/7d5a692954_zostales_strollowany.jpg

Szczery
01-12-14, 21:19
Trochę odkop :/

a może by tak zgłosić temat do usunięcia by ktoś przypadkiem nie skorzystał z tego toturiala? Skoro temat wrócił po dwóch latach to kto wie...

MM63
01-12-14, 21:32
Trochę odkop :/

a może by tak zgłosić temat do usunięcia by ktoś przypadkiem nie skorzystał z tego toturiala? Skoro temat wrócił po dwóch latach to kto wie...

Ciii, ja już głowice zrzuciłem.

Poll
01-12-14, 21:35
Czyli co nie szlifować 300 jak już odkręciłem kluczem dynamometrycznym?

T0mekk1
01-12-14, 21:44
Przeleć pilnikiem. Będzie równiej :D

MM63
01-12-14, 21:56
Albo siekierą.

Szczery
02-12-14, 06:48
A idź Ty z tą siekierą!
Każdy wie, ze siekierą się tego nie robi, ludzi w błąd wprowadzasz. Jeszcze sobie ktoś silnik uszkodzi.
Ostrzysz pilnik na szlifierce tak by powstał taki jakby przecinak (skrobak) i tym zdrapujesz wszelkie pozostałości po starej uszczelce i wyrównujesz wszystkie nierówności...
Potem odtłuszczasz, uszczelka koniecznie posmarowana silikonem, skręcasz śrubami posmarowanymi towotem, potem montaż rozrządu, kolektorów, rozrusznika i kopuły silnika i jazda do przodu :)

Bartko
02-12-14, 07:47
Planowanie głowicy bez wymiany dyferencjału w tylnym moście nie ma sensu. ;)

Saiti
02-12-14, 08:59
W dodatku uważam, że ten temat się nadaje na 1. kwietnia, więc zamykam i przestrzegam przed "poradami" autora w kwestii wymiany UPG :)