Zobacz pełną wersję : Migacz w lusterku
Witam. Zauważyłem, że nie działa mi migacz w prawym lusterku. Z tego co się orientuję to tam są diody, które rzdko się przepalają, a poza tym są chyba dwie i żadna nie działa. Może wie ktoś gdzie szukać ustrki. Może jest jakiś bezpiecznik odpowiadający tylko za te migacze?
Bezpiecznik to jest bodajże nr 36(10A pod deska rozdzielczą) ,a jak nie to, to ja na Twoim miejscu najpierw rozebrałbym lusterka i podłączył pod działającą stronę te co nie działają. jak zadziała to elektryka, jak nie działa to same diody padły. Rozebranie lusterek to 30 sek pracy a już będziesz miał więcej wiedzy co robić dalej.
Bezpiecznika do samego migacza to nie znalazłem:(. Spróbuję rozebrać lusterko to może coś się wyjaśni.
http://www.trafo.za.pl/honda/ na tej stronce masz dokładnie jak rozebrać lusterko. idealnie wszystko masz pokazane szczególnie od czego zacząć
Chyba padły diody, bo rozebrałem lusterko i podpiąłem pod drugą stronę i też nie działają, a te z przeciwnej działają po tej stronie. Tylko mnie zastanawia, że padły wszystkie trzy?! Wie ktoś czy można się do nich dostać i wymienić, bo szkiełko jest chyba sklejone uszczelką z plastikiem?
Bo być może diody są spięte w szereg, wtedy jak padnie jedna przestaje działać wszystko, ot taki chwyt marketingowy panów z H.
ocenzurowali mnie ,gdy pytałem o sprzedaż tych "padnietych" diod ,co za różnica czy na ogólnym czy na priv???
ocenzurowali mnie
ale o co chodzi ?
Może ma ktoś do odsprzedania sam taki prawy migacz z lusterka, albo stare uszkodzone lusterko z migaczem. Strasznie trudno znaleźć taką część, a w serwisie hondy koszuje strasznie dużo.
butler.gdansk
05-10-12, 12:31
Poszukaj na Allegro. To ma uszkodzenie na składaniu, ale ma co potrzebujesz http://allegro.pl/honda-civic-ufo-lusterko-prawe-9-pinow-europa-i2614676749.html
Dzięki. Szukałem na allegro i jakoś na to nie wpadłem. Trochę drogo, bo całe luserko ...
Dzisiaj nagle migacz znowu zaczął działać. Zauważyłem, że diody świecą trochę słabiej niż w drugim i czasem migają 2, a nie 3, ale działa. Co to za czary?
Najprawdopodobniej
Można się tam jakoś dostać i to naprawić?
Demontaż lusterek zewnętrznych (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/demont_lusterek/lusterko.htm)
Demontaż lusterek zewnętrznych (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/demont_lusterek/lusterko.htm)
Lusterko demontowałem, tylko migacz chyba nie jest rozbieralny. Wie ktoś jak się do niego zabrać?
Matthias83
19-10-12, 16:49
Witam
Ja mam podobny problem. Wczraj wysiadajac ze samochodu zauwazylem ze diodu w kierunkowskazie dzialaja bardzo slabo, prawie niewidocznie....
Rozebralem obie obudowy i zamienilem kierunkowskazy. Wychodzi na to ze kable i wtyczki ok bo ten, ktory nie dzialal nadal nie dziala poprawnie.
O co chodzi z tymi zimnymi lutami?
Sorki ale jestem zielony:( w tych sparwach i nie usmiech mi sie kupowac nowego kierunku za 45 funtow :(
Zimny lut jest wtedy, kiedy przy lutowaniu cyna niedokładnie łączy elementy. Np. jest na płytce PCB ale nie dokleiła się do końcówki diody. Rada na to taka, żeby jeszcze raz ją podgrzać, roztopić i wtedy powinno złapać obie części. Czasem cyna (stop lutowniczy) jest do du**y bo mieszanka cyny, ołowiu i czegoś tam... jest źle dobrana. Wtedy trzeba ja usunąć i zalutować nową.
W tym kierunkowskazie cyna jest raczej dobrej jakości bo lampki rzadko się psują, dlatego powinno wystarczyć podgrzać łączenie ale warto wcześniej grot lutownicy dobrze pomoczyć w kalafonii albo innej paście lutowniczej, na pewno pomoże.
Co do rozbierania kierunku to nie wiem jak to zrobić bo dawno go nie oglądałem ale na pewno jest sklejony albo zgrzany z dwóch części. Trzeba się mu dokładnie przyjrzeć i chyba rozciąć a po naprawie porządnie skleić żeby nie dostawała się tam wilgoć bo to może powodować zwarcie i gorsze problemy niż nie świecenie jednej lampki.
Wiecie może czy da się dostać sam ten przezroczysty plastik od kierunkowkazu w lusterku ? (mam cały popękany, poprzedni właściciel pewnie przywalił lusterkiem o lusterko) Czy trzeba szukać całego lusterka ?
kierunkowskaz w lusterku jest oddzielną cześcią zamienną,co do ceny to w ASO z wersji 4d koszt ok 250zł ,całe lusterko w bardzo dobrym stanie na allegro można kupić za ok 400zł
Znalazłem lusterko prawe w dobrym stanie do 5d za 120zł samego szkiełka kierunkowskazu chyba nie znajde.
Zauważyłem, że nie działa mi podgrzewanie lewego lusterka oraz kierunkowskaz (w L lusterku) … w prawym wszystko jest ok. czy odpowiada za to konkretny bezpiecznik czy też przyczyna może leżeć gdzieś indziej ?
I jeszcze jedno czy kierunkowskazy w lusterkach są takie same tzn. czy lewy różni się od prawego ?
Obydwa lusterka sa na jednym bezpieczniku, więc jak już to:
- siadła mata grzewcza w lusterku - do wymiany wkład albo próba poszukania przerwy w ścieżce i zamalowania farbą przewodzącą,
- nie łączy coś na stykach (trzeba rozebrać lusterko i sprawdzić czy dochodzi napięcie)
- masz uszkodzony przewód - test j.w.
Kierunkowskazy na oko wyglądają inaczej (lustrzane odbicie), ale na 100-we to pewny nie jestem
PS
Skoro nie działa i kierunek i podgrzewanie to jestem przekonany że nie łączy ci złączka od lusterka zamontowana pod tapicerką drzwi.
Sprawdź jeszcze, czy szkło lusterko reaguje na regulację położenia i czy lusterka się składają.
Dzięki TRAFO za podpowiedź, odpowiadając na Twoje pytania ... el. regulacja oraz składanie lusterka działa poprawnie. Czy to dalej może być to złącze pod tapicerką drzwi.
No to trochę dziwne, bo przez tę kostkę idą wszystkie przewody do lusterka. Chyba nie ma innego miejsca gdzie ogrzewanie idzie razem z kierunkiem. Albo nie łączą niektóre styki albo nie wiem :)
Może tak być że przypadkowo i niezależnie padło jedno i drugie.
Spróbował bym rozebrać lusterko i wpiąć woltomierz albo inny wskaźnik napięcia (w tych diodowych ważne jest gdzie jest plus a gdzie minus) na styki lusterka i kierunkowskazu.
Jak po włączeniu ogrzewania jest napięcie to leży mata.
To samo z kierunkiem, jak wskaźnik mruga to padł kierunek.
Z kierunkami to spróbował bym je zamienić miejscami tylko do sprawdzenia. To pokaże czy padły ledy, czy szukać uszkodzenia gdzie indziej.
PS.
Styki w tej wtyczce o której pisałem wyżej też bym jeszcze na wszelki wielki sprawdził.
panowie, padł mi kierunkowskaz w lusterku od strony kierowcy, żadna dioda się nie pali
te diody są tam w połączeniu szeregowym oraz czy nie orientuje się ktoś przypadkiem w jakie dokładnie diody trzeba się zaopatrzyć?
pozdrawiam
mariusz2605
27-05-13, 08:43
Tam jest żarówka a nie dioda. Wejdź na stronę kolegi TRAFO tam jest rozpiska żarówek a nawet instrukcje jak rozebrać lusterko.
a nie 3 diody przypadkiem?? tak czy inaczej ten plastik w którym są diody/ żarówka jest nie rozbieralny i musisz kupić nowy, jeśli to wywieliście faktycznie wina samych diod/ żarówki.
Aby to sprawdzić musisz rozebrać lusterko, podpiąć kierunkowskaz z z drugiego lusterka lub miernik i sprawdzić czy przy włączonym kierunkowskazie jest prąd w kostce.
Tam na 100% są diody a nie żarówki. Tak jak pisze Saawrel, trzeba zamienić lampki miejscami i sprawdzić czy działa z drugiej strony. Można też podpiąć miernik.
Nie przyglądałem się samej lampce, ale skoro jest nierozbieralna to można przynajmniej spróbować ją rozczłonkować jakąś piłką do metalu, a potem posklejać epoksydem - w końcu i tak teoretycznie ma wylądować w koszu :)
Z taką lampką można wybrać się do sklepu z częściami i tam powinni doradzić jakie elemenciki są w środku i jakie zamienniki można tam wsadzić.
Echuu :
Po długim weekendzie bedę rozbierał lusterko , bu musze zamienic moje popekane , na uzywki jakie kupiłem na forum :)
Tą lampkę mam potrzaskana , więc będę mógł zrobic zdjęcia jak to wygląda i czym się to je :)
Ale dopiero po weekendzie, bo żona nie chce słyszec ze coś w samochodzie bede robic :D boi sie że znajde kolejna dziure przed wyjazdem :D
W takim razie czekamy na zdjęcia, sam jestem ciekawy jak to od środka wygląda...
Echuu :
Po długim weekendzie bedę rozbierał lusterko , bu musze zamienic moje popekane , na uzywki jakie kupiłem na forum :)
Tą lampkę mam potrzaskana , więc będę mógł zrobic zdjęcia jak to wygląda i czym się to je :)
Ale dopiero po weekendzie, bo żona nie chce słyszec ze coś w samochodzie bede robic :D boi sie że znajde kolejna dziure przed wyjazdem :D
ooo spoko, to ja w takim razie nie ruszam tego na razie, dziękuję i oczekuję na info a może przy tej okazji jakiś manual z wymiany zrobię ;)
Cześć.
Niestety mam też problem z kierunkowskazem w lewym lusterku. Dzwoniłem do ASO Sigma w Rzeszowie. Migacz ok. 256 + 95 montaż. Nigdzie poza ASO nie można ich kupić (będę wdzięczny za informację o ewentualnym sklepie). Na Allegro są głównie całe lusterka. Mam pytanie, czy demontaż lusterka w sedanie jest taki sam jak w UFO. Lusterka się różnią.
Cześć.
Niestety mam też problem z kierunkowskazem w lewym lusterku. Dzwoniłem do ASO Sigma w Rzeszowie. Migacz ok. 256 + 95 montaż. Nigdzie poza ASO nie można ich kupić (będę wdzięczny za informację o ewentualnym sklepie). Na Allegro są głównie całe lusterka. Mam pytanie, czy demontaż lusterka w sedanie jest taki sam jak w UFO. Lusterka się różnią.
haparts.pl moze tam bedzie
Tapatalk
Jakby ktoś szukał do UFO to polecam: http://allegro.pl/kierunkowskaz-lusterko-honda-civic-ufo-i3229550279.html .
Wymontowałem działające moduły z lusterek kupionych na forum. (Dzieki Trafo za opis na twojej stronie jak to rozebrać)
- moja uwaga dot tych zatrzasków lakierowanej nakładki- zamiast 2 śrubokrętów bezpieczniejsze i mniej stresujące są nożyczki i pusta puszka po piwie
- z puszki wycinamy i składamy paski aluminiowe , wkładamy w zatrzask (pomagając sobie śrubokrętem)tak aby zapadka po tej blaszce się zslizgiwała :)
- 4 takie paski i mamy spokój z tymi 2 podwójnymi zatrzaskami , później podważamy ostatni widoczny i lekko wciskamy i wszystko ładnie się rozchodzi.
- wtedy nie potrzeba niesamowitej zręczności aby to wszystko rozebrać
Jutro zrobię pomiary w pracy ile prądu taki moduł je, i czy ma jakąś stabilizację prądu .
Przyglądając się przez plastik tym diodom obstawiam diody typu :
http://www.tme.eu/pl/details/67-31h_ysc/diody-led-smd-plcc/everlight/67-31hysc-az0z2b9z5ct/#
Zdjęcia rozbebeszonego modułu zrobię w środę, bo jutro nie wiem czy się wyrobię z lakierowaniem plastików w jeden dzień.
Wtedy w czwartek powinienem zidentyfikować w jakiej obudowie jest ta dioda w orginale i podpasować zamiennik.
Tak jak kilka dni temu obiecałem dobrałem się do pękniętego migacza i rozłożyłem go na części.
Zdjęcia wstawiane są "tak jak umiem" więc jak ktoś chce to wydzielić do oddzielnego wątku, lub zmienić proszę się nie krępować :)
Opis do zdjęć przed zdjęciem :)
Uwaga zanim ktokolwiek wpadnie na pomysł naprawiania w ten sposób migacza ostrzegam , to nie może się udać.
Przeczytać na końcu komentarz i ewentualny pomysł jak to naprawić. :)
Pierwsze 2 zdjęcia przedstawiają wygląd rozwalanego migacza.
Brud na zdjęciach w środku to efekt pęknięcia klosza i wpadania brudu do środka.
http://lh3.googleusercontent.com/-018SFG_TT0c/Ua-JbstRqlI/AAAAAAAAADo/h8qUkBHESCA/s912/20130605165.jpg
http://lh5.googleusercontent.com/-XxPgyqyR50U/Ua-Jbt1zIGI/AAAAAAAAADg/msX-DoT-sPI/s912/20130605166.jpg
Etap pierwszy (oczywiście w celach pokazowych - zdarcie gąbki w celu sprawdzenia czy pod spodem jest coś co zainteresuje nas :P )
http://lh4.googleusercontent.com/-vjtIVvSwyt0/Ua-JcOwMgKI/AAAAAAAAADk/uJ7At8Skk7k/s912/20130605167.jpg
Zbliżenie na łączenie plastików
http://lh3.googleusercontent.com/-pFGFO0o8m-o/Ua-JhXjWVQI/AAAAAAAAAD4/lX3rs8rlKvQ/s912/20130605169.jpg
Po brutalnym zerwaniu zewnętrznej "oczkowanej" przezroczystej obudowy znajduje się maskownica przykrywająca diody.
I tu przystanek : próbowałem podważyć krawędź łączenia symulując upartego majsterkowicza który chce otworzyć to aby wymienić diodę.
Nie ma szans , jest to nie wykonalne przezroczysty plastik to poliwęglan po takim czasie ekspozycji na światło i UV jest to na tyle kruche,
że odszczypuje się i kruszy ale nie chce odejść w całości. W końcu wydłubałem ten plastik w kawałkach - dodatkowo popękał w nowych miejscach,
pojawiły się nowe wykruszenia.
http://lh6.googleusercontent.com/-dj3TpKeHSqg/Ua-JkbPRTII/AAAAAAAAAEQ/PSqz6_pN3P8/s912/20130605171.jpg
http://lh3.googleusercontent.com/-2PR07nBZhW8/Ua-Jkxx8zWI/AAAAAAAAAEU/mN7EEiXTzxY/s912/20130605172.jpg
Tak to wygląda po zdjęciu osłony plastikowej przykrywającej całość elektroniki.
http://lh4.googleusercontent.com/-ciA1zZd6BaA/Ua-JlpaKZcI/AAAAAAAAAEY/60HF6tZzIaw/s912/20130605173.jpg
I na koniec moje przemyślenia i ocena elektroniki i pomiarów układu.
1. Pomiary przeprowadzono sprawdzając przed rozebraniem czy prąd płynący przez układ jest stabilizowany czy wynika z zwykłego opornika za diodą.
Wartości pomiarów są z głowy nie zapisywałem go :
- 10 V - 35 mA
- 13 V - 50 mA
- 14.7 V - 70 mA
Jak widać jest to typowy rozkład prądu dla gałęzi zawierającej diodę i rezystor.
2. Elektronika nie jest wyszukana , nie sprawdzałem jej jeszcze dokładnie ale raczej nic poza rezystorem ograniczającym tu nie ma.
Niby jest kondensator (może aby ładnie gasło) - może sprawdzę na oscyloskopie pewnego dnia.
Niby jest coś ala tranzystor (ale ma zwarte 2 nóżki) - więc pracuje raczej jako dioda - nie wiem czy w kierunku przewodzenia LEDów czy odwrotnie w celu sygnalizacji/ochrony.
Wiecej można by powiedzieć po rozrysowaniu schematu ale na tą chwilę nie mam na to ochoty :)
3. Skoro nie można tego rozebrać tak jak ja to co zrobić.
Jedyny pomysł jaki mi się nasuwa na myśl to zrobić to od dupy strony. :D
Brutalnie wydziobać lutownicą dziury z tyłu w białym plastiku , wsadzić diody (nawet inne) w otwory po diodach w maskownicę.
Dolutować pająka i wsadzić z tyłu za plastikiem. Całość zakleić czymś co to uszczelni.
Czy się to opłaca - przy kupnie nowego modułu z ASO - TAK.
Przy kupnie używek po 60 zł - NIE
Gdyby jednak ktoś chciał to zrobić od dupy strony i potrzebował schematu elektroniki w środku - PM do mnie narysuję w miarę możliwości czasowych.
Poniżej miejsca gdzie należy wydziobać lutownicą dziury :)
Link do Galerii Picasso gdzie umieszczono więcej zdjęć poniżej zdjęć.
http://lh3.googleusercontent.com/-6EkjfW_8XCc/Ua-K3lZ9vZI/AAAAAAAAAE4/7_O0aKYP6T8/s912/Koncepcja.jpg
I to było by wszystko w tym temacie na tą chwilę.
https://picasaweb.google.com/116606277827870242674/5Czerwca2013?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOrowviNi7q1pwE&feat=directlink
Witam.:)Z tego co widzę na zdjęciach powyżej to w lusterkach są diody zamiast żarówek.Czy też diody są w sedanach?Bo w instrukcji obsługi piszą iż żarówki w lusterkach powinien wymieniać serwis.:confused:Więc powinny być tam jednak jakieś żarówki.Sprawdzał to ktoś?
w sedanach są też ledy w lusterkach
@szczepar - owy kierunkowskaz na 99% da się rozkleić na ciepło.
w sedanach są też ledy w lusterkach
No to bardzo dobrze.:D Dzięki za informację.
W sedanie na 100% są ledy. Demontaż lusterka jest łatwiejszy. Zamiast zatrzasków jest prosta taśma dwustronna i trochę wkrętów. Niestety nie znalazłem żadnego sklepu, gdzie można kupić kierunkowskaz do sedana (poza ASO). Diody, które można wymienić w kierunkowskazie (jeżeli uda się rozkleić kierunkowskaz) kosztują na allegro ok. 1.50 PLN.
Zastanawiam się, jakby poszło odspajanie tych części, dyby je wsadzić wcześniej do gorącej wody. O elektronikę bym się martwił, po bez prądu zwarć by nie było a po wysuszeniu powinna działać. Nie wiem tylko jak zachowa się ten "kruszejący" plastik.
W każdym razie ja jestem bardzo wdzięczy na opis. Jak dla mnie bomba, mam tylko nadzieję, że nigdy go nie będę potrzebował :)
Problem jaki widzę to to że wg mnie to jest sklejane albo zgrzewane ultradziękowo.
Ale raczej obstawiam że jest to klejenie bo nie ma śladu po docisku plus ślad łączenia na moje oko przypomina klejenie klejami do twardych plastików.
Nie wydaje mi się aby dało się to rozkleić tak aby nie doszło do uszkodzenia klosza.
Problem jest taki ze jakiekowiek uszkodzenie klosza raczej dyskfalifikuje naprawę , bo migacze się pod ciągłym atakiem błota z pod kół.
Zobaczcie na wygląd klosza w środku który na dobrą sprawę nie miał jako tako dziury a jedynie był popękany.
Podczas siłowego odrywania został mi jeszcze jeden mały róg który nadal trzyma się orginału.
Nie ma więc problemu z wsadzeniem tego w wodę i ugotowaniem i próbą rozklejenia na ciepło.
Ten kruszejący plastik to poliwęglan - to z czego masz robione płyty CD/DVD.
Problem z każdego rodzaju tworzywem które jest przezroczyste lub ma mało pigmentów jest taki ,
że energia promieniowania UV ma wystarczająco dużo siły, aby rozerwać wiązania węglowe w łancuchu polimerów.
O ile nowy migacz , lub taki co większość czasu stał w garażu będzie bardzo mocny , to taki co stał na dworzu będzie się kruszył.
Wynika to poprostu z degradacji materiału.
Jedyne co mogę zrobić dla potomności w sprawie migacza , to przeprowadzić próbę naprawy od dupy strony ;)
Czyli wyciąć otwory z tyłu pozwalające na wymianę diód wg mojego pomysłu i dokładnym zrobieniem wymiarowania tych otworów.
Wracając do pomysłu rozebrania tego po podgrzaniu - proszę bardzo - mogę spróbować tylko chciałbym wiedzieć w jakiej temp. :)
Bo został mi tylko jeden nieoderwany róg :D
Wymontowałem swój kierunkowskaz i zawiozłem do elektronika. Ten "rozkleił" go (jeżeli tak to można nazwać) rozgrzaną lutownicą. Plastik nie popękał ale nie wygląda to zbyt ciekawie. Zobaczę jak to będzie działać po naprawie i ponownym sklejeniu. Mam nadzieję, że mu się uda.
Opcja ze zrobieniem otworów też mi się podoba. A co do rozklejania to w necie jest sporo filmików jak zdjąć szybkę z lamp. Może któryś z nich by podziałał.
Są opcje na opalarkę:
http://www.youtube.com/watch?v=PL2C7UXx6JQ
I piekarnik:
http://www.youtube.com/watch?v=Ggb-IOO-V58
Właśnie przed chwilą odebrałem kierunkowskaz. Koszt naprawy to około 44.50 PLN. 40 zł wziął elektronik, pozostały koszt to 3 diody po 1.50. Myślę, że jest to najlepsze wyjście jeżeli chodzi o sedana ( brak możliwości zakupu nowego kierunkowskazu za rozsądną cenę).
Pozdrawiam
Janusz :
Możesz wrzucić zdjęcia po naprawie ?
Jak to wygląda ?
Niestety nie zrobiłem zdjęć z kolejnych etapów naprawy. Teraz kierunkowskaz jest już ponownie sklejony i zamontowany w lusterku. Zdjęcie jak to wygląda z zewnątrz mogę wstawić jutro. W każdym razie po naprawie nie widać żadnej różnicy pomiędzy lewym i prawym migaczem. Ten z nowymi diodami nieco jaśniej świeci. U mnie klosz miał niewidoczną szczelinę przez którą dostała się do środka wilgoć. Przez to skorodowały w środku elementy metalowe. Blaszki zostały wymienione i wlutowane nowe żółte diody, które można kupić w każdym sklepie z elektroniką. Gdyby nowy migacz do sedana kosztował tyle co do UFO (60zł) to nie opłacało by się z tym wszystkim biegać, a tak za punkt honoru postawiłem sobie, że nie pójdę do ASO.
Tak jak pisałem powyżej nie ma prawie żadnej różnicy
http://orlikprzeworsk.republika.pl/foto0343.jpg
Panowie czy migacz w lusterku z prawej strony będzie pasował na lewą stronę? Tu niby jest oznaczone jako 1 i 2 ale numery ma inne http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17SMG60 1&block_02=B__4300&block_03=16578
Panowie czy migacz w lusterku z prawej strony będzie pasował na lewą stronę? Tu niby jest oznaczone jako 1 i 2 ale numery ma inne http://www.lingshondaparts.com/honda...block_03=16578
nie będzie pasował
Zna ktoś może symbol diody występującej w kierunkowskazie Civica 5D?
Można bez problemów naprawić migacz.Trochę jest zdewastowany przy rozbieraniu ale po złożeniu tego nie widać.Mnie naprawiacz wymienił jedną diodę drugą dostałem w prezencie i
zapłaciłem 60 zł.Złoży wszystko uszczelnił ,ja musiałem tylko go zmontować ale instrukcja jest na stronie.
Pozwolę sobie trochę odkopać ten temat, w mojej Hondzie migacz działa, ale w świetle dziennym nic nie widać, w nocy coś tam delikatnie żarzy. Wiadomo powszechnie o ile za dużo ta część kosztuje w ASO... Planuję rozwiązać ten problem, i tak zastanawiam się czy po prostu nie rozwiercić migacza od spodu w miejscach gdzie znajdują się te diody, i wstawić coś swojego na swojej instalacji?
Technicznie, na złączkę pewnie podawane jest napięcie 12V, bądź nie, jeśli migacz ma się nie świecić, więc aż się prosi o zamontowanie tam swojego patentu na diodach 5mm lub jakichś mocniejszych FLUX? Myślał ktoś nad czymś takim? :)
EDIT: dopiero teraz podkusiło mnie przejrzenie całego tego wątku i natknąłem się na ten wpis (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?154400-Migacz-w-lusterku&p=1993709&viewfull=1#post1993709), jednakże pozostaje otwarta kwestia jaką moc powinny mieć te diody?
Grzechu - ja bym zastanowił się nad przelutowaniem elektroniki - trochę lat już mineło , więc jest szansa ze kochane luty typu bezołowiowego zwyczajnie zaczynają siadać.
0.5 W Dioda już wymaga chłodzenia inaczej się degraduje.
I te 0.5 W jest na tyle silne że bezpośrednie spojrzenie w nią mocno oślepia. (przy diodach o wąskim kącie padania)
To co masz zamontowane w kierunku to szacuję jakieś 3 x 50 mW
Jak dasz 3 x 100-150 mW to zdecydowanie powinno wystarczyć.
Potwierdzam na złączce jest 12v
Ja otworzyłem migacz i zaniosłem do elektronika.On dobrał diodę i wlutował.Złożenie i uszczeninie to pestka.Jeżeli nie masz doświadczenia w lutowaniu elektroniki to nie próbuj sam.
Ja otworzyłem migacz...
A jak/czym odkleiłeś szkiełko od plastiku? Nic ci nie popękało?
Skalpelem nacinałem w rowku i delikatnie podważałem .Trochę oczywiście pęka szkiełko ale distal lub inny klej wyrówna .Jak złożysz to i tak nie widać.
u mnie problem z kierunkowskazem w lusterku kierowcy zaczął się od lekkiego jego żarzenia do przestania działania w ogóle, rozebrałem go, sprawdziłem diody i wszystkie były ok - okazało się że przerwał się jeden przewód który idzie przez drzwi w wiązce kabli, po dolutowaniu paru centymetrów przewodu żeby zamknąć obwód wszystko znów działa jak należy - dodam że wcześniej w instalacji nikt nie grzebał
A więc... trochę czasu minęło, ale dzisiaj wreszcie udało mi się spełnić deklarację złożoną 8 września tego roku :) Wziąłem się, naprawiłem składanie lusterka pasażera, i zabrałem się przy okazji za migacz po stronie kierowcy. Nie było łatwo, i trochę odszedłem od koncepcji montowania diody flux, i podmieniłem fabryczną "instalację" na prosty obwód. Postaram się to tutaj mniej więcej odpisać, a kluczowe fragmenty udokumentowałem fotograficznie :)
Z góry dodam, że nie jestem specem w tej dziedzinie, bawię się elektroniką sporadycznie, a do tego było to pierwsze praktyczne użycie szlifierki (z Biedronki za 100 zł :D )
Do rzeczy, co nam będzie potrzebne?
- 3 LED 5mm w kolorze amber (bursztynowa)
- rezystor (1/4W 330 Ohm)
- szlifierka "modelarska"
- klej na gorąco wraz z pistoletem
- lutownica (+ cyna)
- kawałek kabla ethernet (albo zwykłe jednożyłowe przewody)
- taśma izolacyjna
- ~3h z przerwami
- sporo, ale to sporo cierpliwości...
W pogrubionych miejscach podlinkowane będą zdjęcia! :)
Zaczniemy od rozebrania samego lusterka, i wydobycia kierunkowskazu, nie będę tego tu opisywał bo to akurat znany i dobrze udokumentowany temat.
Najpierw zaczniemy od zabawy w dentystę. Bazując na zdjęciach z tego wątku, wybrałem miejsce cięcia. Szlifierką na najniższych obrotach zacząłem wycinać (choć to dużo powiedziane, przypominało rzeźbę) fragment plastiku (http://imgur.com/umRlUB7). Po wycięciu w planowanym miejscu, zauważyłem że wycięcie powinno być dłuższe, więc zabrałem się za dalsze cięcie (http://imgur.com/fluu5hk).
Początkowo w planie było poprawienie lutów, które ewidentnie nie wyglądały dobrze... Żeby wydobyć płytkę z elektroniką, trzeba walczyć z tymi blaszkami (http://imgur.com/KjBmeQL), które prowadzą do samego gniazda w kierunkowskazu, są bardzo sztywne. Niestety, w walce... odpadła dioda (http://imgur.com/wEyOzOk) (a konkretnie, została wyrwana z płytki PCB razem z kawałkiem ścieżki), więc poprawianie średnio świecącego, ale sprawnego modułu przerodziło się w walkę o "życie" kierunkowskazu... niestety, po usilnych próbach naprawienia obwodu, poddałem się... i załamałem. Bo gdzie w sobotę o 15 dostanę niezbędne komponenty?
Całe szczęście udało mi się znaleźć w zakamarkach mieszkania niezbędne diody i rezystor. :)
Zmontowałem prosty obwód (http://imgur.com/HzGly0g) z szeregowo połączonymi 3 diodami i rezystorem, który bez problemu powinien działać na 12V. Rezystor dałem ciut mocniejszy niż podawał kalkulator, bo w aucie jednak mamy przez większość czasu okolice 14V.
Wyciąłem fragment na drugim końcu plastiku (http://imgur.com/9IyMPV1), żeby wydobyć pozostałe tam diody. Tak wyglądał wybebeszony z elektroniki kierunkowskaz (http://imgur.com/7lc5NfO).
Dociąłem i wyprowadziłem kable na własne złącze (http://imgur.com/CgTyWy7) (blaszki po wydobyciu do niczego się nie nadawały). Przymierzyłem i dociąłem diody (http://imgur.com/wIYT2x6).
W międzyczasie powstał prototyp złożony na tzw. pająka. Oczywiście, jak to prototyp - nie działał. Pomyliłem + z - więc złącze nie spełniało swojego celu. Następnie przeszedłem do "optymalizacji", czyli lepszego rozplanowania przewodów w kierunkowskazie, oraz wkleiłem diody na gorąco (http://imgur.com/XdYj8sd). Pozostaje jedynie zaizolować całość (http://imgur.com/cuHkzjO) (wyszło dość niechlujnie, przepraszam zgorszonych tym widokiem :) ).
Efekt? Więcej niż zadowalający.
https://www.youtube.com/watch?v=Rw6hKfzOI6Y
Co bym poprawił?
- może udałoby się wykorzystać fabryczny moduł z dwiema diodami (ale kto wie, może one powodowały słabe świecenie)
- wykorzystał bym fabryczną taśmę do łączenia obu modułów, bo niestety lusterko nie chciało się "złożyć". Zewnętrzna osłona po zewnętrznej stronie delikatnie odstaje (mniej niż 1mm), właśnie przez wystające LEDy, kleks kleju na gorąco i taśmę izolacyjną.
Super patent na poprawę fabryki :)
Nie wiem czy mi się wydaje, ale czy na filmiku światła nie mrugają jakoś szybciej niż normalnie? Masz założone jakieś LEDy zamiast fabrycznych żarówek z przodu albo z tyłu?
PS.
Nie wszystkie obrazki się otwierają...
Super patent na poprawę fabryki :)
Nie wiem czy mi się wydaje, ale czy na filmiku światła nie mrugają jakoś szybciej niż normalnie? Masz założone jakieś LEDy zamiast fabrycznych żarówek z przodu albo z tyłu?
PS.
Nie wszystkie obrazki się otwierają...
Mi się otwierają :) ale z punktu widzenia przydatności tego manuala, lepiej by było je podlinkować, żeby się wyświetlały w tekście :)
Gratulacje dla Grze_chu za dobrą robotę :)
Pytanko do Grze_chu
Na wstępie chciałem podziękować za poradnik. Bardzo przydatny i pozwoli zaoszczędzić trochę kasy.
Mam dwa pytanka:
1. Czy lepsze będą diody 3 mm czy 5 mm? Chciałbym wpasować je w fabryczne otwory bez konieczności ich rozwiercania.
2. Chciałbym wyciąć dremelkiem plastik żeby dostać się do środka i mieć miejsce na upchnięcie wszystkiego w środku. Czy układ elektroniki pozwoli wyciąć plastik dookoła niczego nie uszkadzając?
Ad. 1 Pewnie 3mm pasowałyby bez najmniejszego problemu, ja stosowałem 5mm bo te miałem pod ręką :) Do tego, nie jestem w stanie zagwarantować czy takie 3mm będą w stanie na tyle mocno świecić żeby nie odbiegało to od fabrycznej mocy, w 5mm praktycznie nie widać różnicy :)
Ad. 2 W zasadzie to tak, ale ciężko bez szczegółowego schematu. Plastik w obudowie lusterka jest dość gruby (czasami ponad 1mm). Elektronikę fabryczną bardzo ciężko wyjąć. Blaszki które są połączone z wtyczką skutecznie utrudniają proceder... Ponadto po wywalczeniu i wyciągnięciu elektroniki, blaszki zginają się co praktycznie uniemożliwia ich ponowny montaż w gnieździe lusterka. Możesz spróbować, ale na wszelki wypadek szykowałbym się na wybebeszenie całego lusterka olewając fabryczną elektronikę. Polecam jedynie w miarę możliwości zamknąć się w środku obudowy. Kierunkowskaz w miejscu styku po zewnętrznej części wchodzi praktycznie na styk. Niestety u mnie kilka "drutów" i taśma izolacyjna utrudniły spasowanie tego wszystkiego do kupy, no i niestety teraz trochę to odstaje.
Rób co możesz z odzyskaniem istniejących układów, bo być może wystarczy tylko poprawić zimne luty i wszystko wróci do normy :)
No to mała fotorelacja z mojej naprawy kierunkowskazu. Może się komuś przyda. Dla kolegi Grze_chu wielkie podziękowania za jego poradnik, na którym się wzorowałem.
Mini szlifierka w dłoń. Postanowiłem wyciąć plastik po obrysie nie uszkadzając elektroniki w środku oraz mocowań kierunkowskazu.
http://imgup.pl/dm/S8Q0/1-1-.jpg (http://imgup.pl/di/S8Q0/1-1-.jpg)
Piłowałem tak długo aż nie było widać jaśniejszego plastiku wewnątrz, dla ułatwienia można również spojrzeć pod światło czy prześwituje w miejscu cięcia.
http://imgup.pl/dm/WFZ9/1-2-.jpg (http://imgup.pl/di/WFZ9/1-2-.jpg)
Po objechaniu całości podważyłem wyciętą cześć śrubokrętem w celu wyciągnięcia. Okazało się, że elektronika jest do niej przyczepiona więc bardzo delikatnie wypiąłem ją z zatrzasków. Udało się bez uszkodzeń.
http://imgup.pl/dm/SR9U/1-3-.jpg (http://imgup.pl/di/SR9U/1-3-.jpg)http://imgup.pl/dm/47AN/1-4-.jpg (http://imgup.pl/di/47AN/1-4-.jpg)http://imgup.pl/dm/7CFK/1-5-.jpg (http://imgup.pl/di/7CFK/1-5-.jpg)
Po rozebraniu i odkurzeniu pyłu z plastiku.
http://imgup.pl/dm/2219/1-6-.jpg (http://imgup.pl/di/2219/1-6-.jpg)
Na zdjęciu widać spaloną diodę w środkowej części. Zwarcie na nóżkach, pewnie przez korozję. Nie chciałem ratować oryginalnego układu uznałem, że im prostszy tym dłużej wytrzyma.
http://imgup.pl/dm/11Z9/z.jpg (http://imgup.pl/di/11Z9/z.jpg)
Wykorzystałem fabryczną taśmę oraz elementy doprowadzające prąd z gniazda (metalowe blaszki). Przygotowałem diody z opornikami i zacząłem wszystko składać. Równolegle 3x pomarańczowy led 5mm prąd 20 mA napięcie 1.8-3.0 V. Oporniki 460 Ohm (takie miałem pod ręką), powinny być około 600.
http://imgup.pl/dm/XI4V/1-7-.jpg (http://imgup.pl/di/XI4V/1-7-.jpg)http://imgup.pl/dm/G3LQ/1-8-.jpg (http://imgup.pl/di/G3LQ/1-8-.jpg)
Szybki test na aucie i sklejamy. Wykorzystałem silikon sanitarny bo taki miałem pod ręką. Oczywiście wiadomo, że nie powinno się go używać do takich celów, ponieważ związki octu w nim zawarte prowadzą do korozji elektroniki. Lepszy będzie klej na gorąco albo neutralny silikon.
http://imgup.pl/dm/AJ7K/1-9-.jpg (http://imgup.pl/di/AJ7K/1-9-.jpg)
Zeszlifowałem również wystające zatrzaski do montażu elektroniki żeby łatwiej zmieścić nowe diody.
http://imgup.pl/dm/ZDQY/1-10-.jpg (http://imgup.pl/di/ZDQY/1-10-.jpg)
Po sklejeniu.
http://imgup.pl/dm/A24D/1-12-.jpg (http://imgup.pl/di/A24D/1-12-.jpg)
Świeci, musicie wierzyć na słowo bo na zdjęciu niewiele widać.
http://imgup.pl/dm/42U2/img-20160222-193458.jpg (http://imgup.pl/di/42U2/img-20160222-193458.jpg)
Jeden wolny wieczór i 250 zł w kieszeni :cool:
Jeżeli miałbym czepiać się szczegółów to wykorzystał bym diody o większym stopniu świecenia, te których użyłem świecą za bardzo punktowo.
Piękna sprawa, przy Twojej naprawie moja wygląda na partactwo :D
Pytanko za 100pkt - czy jest jakiś powód dla którego nie warto jest brać zamiennika kierunkowskazu (np jak w linku poniżej) zamiast oryginału?
http://allegro.pl/kierunkowskaz-migacz-lusterko-honda-civic-8-ufo-r-i6649383122.html
Dobry wieczór.
Pozwolę sobie, niestety, odświeżyć temat. Bez ostrzeżenia mój prawy kierunek w lustrze odmówił posłuszeństwa.
Zgodnie z tym co przeczytałem w tym wątku, inżynierowie nie przewidywali naprawy tego elementu tylko wymianę na nowy.
Rozumiem, że kierunek z prawego nie pasuje do lewego i na odwrót.
Na allegro można nabyć nowe zamienniki, jest tu ktoś, kto próbował tej opcji ?
Ja mam zamiennik i bardzo dobrze się sprawuje. Przez pół roku śmiga. W Aso chcieli koło 300zl za oryginał.
Ja mam zamiennik i bardzo dobrze się sprawuje. Przez pół roku śmiga. W Aso chcieli koło 300zl za oryginał.
O proszę. Nie widać różnicy w świeceniu, czy spasowaniu w lusterku w porównaniu do oryginału ?
O proszę. Nie widać różnicy w świeceniu, czy spasowaniu w lusterku w porównaniu do oryginału ?
Nie zauważyłem różnicy, poza tym że stary jest zmatowiały. Postaram się wstawić zdjęcie jak wygląda w lusterku i jak świeci.
edit:
Dzisiaj się przyjrzałem i zamiennik lepiej świeci niż stary OEM w drugim lusterku.
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/d074e5bcde16.jpg (https://naforum.zapodaj.net/d074e5bcde16.jpg.html)
Też nabyłem nowy zamiennik i go zamontowałem. Działa ok. Uważam, że nie warto kupować oryginału, a tym bardziej używanego oryg. skoro po dosyć krótkim czasie potrafi się spierniczyć tak sam z siebie. Porównywałem zamiennik z wymontowanym oryginałem i na oko oba wyglądają w zasadzie identycznie. Montaż zamiennika nie sprawił żadnego problemu, gniazdko do podłączenia złączki też spasowane. Podłączyłem i działa. Nawet jak zmatowieje to tym bardziej nie będzie się różnił od oryginałki z drugiego boku
kermid 102
04-07-17, 18:01
Tak przy okazji tego migacza, jest on rozbieralny. Miałem z nim problem bo raz łączył raz nie. Niestety jest to ryzykowne bo szkiełko trzeba rozklejać na gorąco
i bardzo łatwo jest je uszkodzić. W środku żadnej skomplikowanej elektroniki nie ma, parę diód. W moim przypadku pomogło ich przelutowanie bo nie stykały.
Czyli znowu potwierdziło się stare porzekadło że jak czegoś NIE DA SIĘ ZROBIĆ potrzeba kogoś kto o tym nie wie... ;)
Ewentualnie mam więcej szczęścia niż rozumu bo udało się rozebrać oba bez szkód i zrobić to po swojemu bo szkiełko ma fajną strukture i od początku myślałem że spieprzyli ten migacz dając tylko 3 diody..
tak to wygląda po robocie :) mi się podoba :)
https://images81.fotosik.pl/897/4160a7e44e092009med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/4160a7e44e092009)
Dobrym modem bylby dynamiczny kierunek w lusterku ;)
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Aw6MQFXXXXXtXVXXq6xXFXXX6/201003442/HTB1Aw6MQFXXXXXtXVXXq6xXFXXX6.jpg
Tylko trzebaby znalezc odpowiednie ledy :)
Dobrym modem bylby dynamiczny kierunek w lusterku ;)
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Aw6MQFXXXXXtXVXXq6xXFXXX6/201003442/HTB1Aw6MQFXXXXXtXVXXq6xXFXXX6.jpg
Tylko trzebaby znalezc odpowiednie ledy :)
jak zawsze kurde musi dorzuć swoje 3 najlepsze grosze :D
Jak zamontowałeś te diody? Wierciłeś otwory na pojedyncze ledy czy do rozklejonej lampy włożyłeś pasek led?
no dynamiczny *****isty by był :)
U mnie odklejona szybka i wsadzony pasek led więc koszt naprawy 1,50zl ;)
Nie znalazłem lepszego tematu więc piszę tutaj.
W trakcie jazdy zaczął mi szybko mrugac lewy kierunkowskaz. Okazało się, że przód nie świeci. Zabrałem się za wymianę żarówki i zauważyłem ubytek izolacji na obu przewodach i przetarty lub przegryziony peszel ochronny.
Izolacja naprawiona, żarówka wymieniona chociaż chyba nie ona była powodem, ale problem dalej występuje. Dodatkowo zauważyłem, że nie świeci też kierunek w lusterku. Sprawdziłem bezpieczniki 10 i 16 w kabinie oraz 22 i 18 pod maską. Co jeszcze sprawdzić? Kierunek z tyłu działa. Włączając awaryjne mruga wszystko oprócz wspomnianych wcześniej.
no dynamiczny *****isty by był :)
U mnie odklejona szybka i wsadzony pasek led więc koszt naprawy 1,50zl ;)
Wiem, że stare, ale wczoraj ktoś wrzucał na grupę "fejsbukową" Civic VIII zrobiony kierunek dynamiczny.
Już podaję :)
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/60356820_2342385489152058_3487987866439516160_n.jp g?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=e28b3f8aec8e616ce2efaacdcd77b6e7&oe=5D5FA309
https://www.facebook.com/groups/civicufo/permalink/1331803430312097/
też mi padł kierunek w prawym lusterku. Planowałem zakup użwyki, jednak po przeczytaniu, że zamiennik jest okay, zacząłem takiego szukać. Jedno pytanie. Chciałbym zachować pozory oryginału, czyli żeby świeciło tak samo. Oryginalnie są to chyba trzy diody, natomiast w zamienniku, w ogłoszeinu na allegro, było napisane coś o ledach. Nie chce mieć różnicy między lewym a prawym (w działaniu). Dlatego chciałem zapytać, jak to w końcu jest?
Oryginalnie są to chyba trzy diody, natomiast w zamienniku, w ogłoszeinu na allegro, było napisane coś o ledach
Przeciez litera D w akronimie LED oznacza diode
Nie znalazłem lepszego tematu więc piszę tutaj.
W trakcie jazdy zaczął mi szybko mrugac lewy kierunkowskaz. Okazało się, że przód nie świeci. Zabrałem się za wymianę żarówki i zauważyłem ubytek izolacji na obu przewodach i przetarty lub przegryziony peszel ochronny.
Izolacja naprawiona, żarówka wymieniona chociaż chyba nie ona była powodem, ale problem dalej występuje. Dodatkowo zauważyłem, że nie świeci też kierunek w lusterku. Sprawdziłem bezpieczniki 10 i 16 w kabinie oraz 22 i 18 pod maską. Co jeszcze sprawdzić? Kierunek z tyłu działa. Włączając awaryjne mruga wszystko oprócz wspomnianych wcześniej.
Brak masy w przednim kierunku. Nie mogę zlokalizować miejsca przerwy. Mocowanie masy wymacałem gdzieś przy belce, ale pewnie bez zdjęcia zderzaka ciężko będzie coś zdziałać? Póki co podpiąłem się masą pod mocowanie ślizgu lampy.
Kierunek w lusterku musiałem wymienić.
SpeeDyLOCO
04-06-19, 13:25
http://www.trafo.za.pl/honda/ na tej stronce masz dokładnie jak rozebrać lusterko. idealnie wszystko masz pokazane szczególnie od czego zacząć
Ma ktoś jeszcze tego manuala bo link/domena wygasły;/?
Ma ktoś jeszcze tego manuala bo link/domena wygasły;/?
https://civic.one.pl/
SpeeDyLOCO
04-06-19, 14:19
TRAFO wielkie dzięki:)
Niestety nie zrobiłem zdjęć z kolejnych etapów naprawy. Teraz kierunkowskaz jest już ponownie sklejony i zamontowany w lusterku. Zdjęcie jak to wygląda z zewnątrz mogę wstawić jutro. W każdym razie po naprawie nie widać żadnej różnicy pomiędzy lewym i prawym migaczem. Ten z nowymi diodami nieco jaśniej świeci. U mnie klosz miał niewidoczną szczelinę przez którą dostała się do środka wilgoć. Przez to skorodowały w środku elementy metalowe. Blaszki zostały wymienione i wlutowane nowe żółte diody, które można kupić w każdym sklepie z elektroniką. Gdyby nowy migacz do sedana kosztował tyle co do UFO (60zł) to nie opłacało by się z tym wszystkim biegać, a tak za punkt honoru postawiłem sobie, że nie pójdę do ASO.
Kto jest twoim magikiem od naprawy tego migacza? Ja też będę musiał zająć się tym tematem w związku z delikatnym pęknięciem przez co w środku pewnie pordzewiały te blaszki bo widać jak ruda od środka zachodzi (pomimo że kierunkowskaz działa).
W sedanie na 100% są ledy. Demontaż lusterka jest łatwiejszy. Zamiast zatrzasków jest prosta taśma dwustronna i trochę wkrętów. Niestety nie znalazłem żadnego sklepu, gdzie można kupić kierunkowskaz do sedana (poza ASO). Diody, które można wymienić w kierunkowskazie (jeżeli uda się rozkleić kierunkowskaz) kosztują na allegro ok. 1.50 PLN.
Podałbyś oznaczenie diod?
Hej, odświeżę temat - mam włożony zamiennik (chyba Loro ale nie jestem teraz pewien), zauważyłem że diody bardzo słabo już migają - 2 lata i 1 miesiąc po zakupie...
Na allegro widać zamienniki tańsze (ok 40zł) i droższe (chyba głównie producent TYC - ok 90zł). Czy ktoś ma założone i używane zamienniki w dłuższym okresie? I jak ich sprawność?
40 zł co dwa lata nie jest duża kwotą, ale jeśli oryginał chodzi 10 lat, to wolałbym mimo wszystko coś bardziej długowiecznego .
SpeeDyLOCO
04-06-21, 01:15
Cześć, ja w końcu kupiłem zamiennik z ali i działa bez zarzutów już prawie 2 lata. Jutro mogę sprawdzić który to był. Mam pewnie jeszcze fotki i maila z zakupem. Tyle że ty potrzebujrsz do 5d z tego co widzę, a ja zmieniałem w sedanie.
Cześć, ja w końcu kupiłem zamiennik z ali i działa bez zarzutów już prawie 2 lata. Jutro mogę sprawdzić który to był. Mam pewnie jeszcze fotki i maila z zakupem. Tyle że ty potrzebujrsz do 5d z tego co widzę, a ja zmieniałem w sedanie.
No i temat zatacza koło bo na aliexpress nie ma zamienników kierunkowskazu do ufo
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.