Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15B7 falowanie, zagadka



thompson17
30-09-12, 09:31
Witam, od razu mówie, że wiem że jest dużo tematów na forum z tą sprawą ale wszędzie piszą to samo- krokowiec itp.

Włożyłem cały słupek d15b7 z kompem i wiązkami.
Po odpaleniu obroty falują, najciekawsze jest taka sprawa, że jak przytka się palcem wlocik w przepustnicy do czujnika poł przepustnicy to wszystko wraca do normy tj.obroty schodzą na odpowiednie na ssaniu i silnik pracuje równo.
czujnik położenia przepustnicy zachowuje się prawidlowo,tj. stałem 5V na wejściu a na wyjściu przy zamkniętej przep 0.5V i w miare otwierania przepustnicy do ~5V.
krokowiec wyczyszczony, aha silnik nie gaśnie po zatkaniu przepustnicy ręką.
lewe powietrze? tyle że gdzie? jak je zlokalizować?

aha, wydaje mis ię, bo teraz już nie jestem pewien do końca, że pierwsza odpałka i silnik nie falował, stwierdziłem że jest ok, wyłączyłem i chciałem założyć dolot ale zauważyłem nieszczelność na listwie wtryskowej bo przekładałem węzyk od d15b2, dokręciłem poprawiłem, odpaliłem w celu sprawdzenia i silnik faluje. heh, zapowietrzenie układu paliwowego?:rolleyes: w benzynie? w dieslu to owszem...
masy podpięte prawidłowo, podciśnienia również
ma ktoś jakiś pomysł? w poprzedniej budzie silnik pracował poprawnie.

mayday-82
30-09-12, 11:42
regulacja obrotów zrobiona została w prawidłowy sposób? czyli odpalasz , odpinasz krokowca i ustawiasz obroty na okolo 500rpm spróbuj i daj znać czy pomogło :D

Gr4b3Q
30-09-12, 11:46
silnik nie gaśnie po zatkaniu przepustnicy ręką.

Lewe powietrze, gdzieś czytałem że można sprawdzić gdzie jest nieszczelność psikając plakiem w "podejrzane" miejsca - silnik powinien przygasnąć.

thompson17
30-09-12, 23:18
regulacja obrotów zrobiona została w prawidłowy sposób? czyli odpalasz , odpinasz krokowca i ustawiasz obroty na okolo 500rpm spróbuj i daj znać czy pomogło :D
tylko na 500 rpm?
jutro ogólnie zmieniam wężyk idący od krokowca do rurkli łaczącej termostat z pompą wody bo ktoś założył ten od benzyny i robi sie flaczek pod wpływem temp i puszcza przy krokowcu...
no i przewody do wymiany bo te sa lekko mówiąc ch ujowe...

Furious
01-10-12, 11:30
dlaczego zakładasz temat w dziale tuning??

mayday-82
01-10-12, 11:59
dlaczego zakładasz temat w dziale tuning??

To jest dział turbo n/a swap nie rozumiem w czym problem?

Michalll_1991
01-10-12, 12:23
dział techniczny i civic 92-00 ;)

thompson17
01-10-12, 17:30
To jest dział turbo n/a swap nie rozumiem w czym problem?
no właśnie...

Dobra widze, że macie o wszystko problem, Obsługa i serwis- turbo/na/SWAP więc w czym masz problem Furious ?
zamiast pisać takie głupie posty i mieć pretensje to byś cos mądrego napisał w temacie... albo nic najlepiej

a w swoim czasie ktoś przeniósł by temat w "odpowiednie" miejsce...

po zmianie kabli na nowe spróbuje z ta regulacją, dzięki mayday :)

mayday-82
01-10-12, 20:39
no właśnie...

Dobra widze, że macie o wszystko problem, Obsługa i serwis- turbo/na/SWAP więc w czym masz problem Furious ?
zamiast pisać takie głupie posty i mieć pretensje to byś cos mądrego napisał w temacie... albo nic najlepiej

a w swoim czasie ktoś przeniósł by temat w "odpowiednie" miejsce...

po zmianie kabli na nowe spróbuje z ta regulacją, dzięki mayday :)


dziękuj przemie72 nie mi :D Rozbił Pan bank - nie ja tylko pociągnął hehe

DoSeR
02-10-12, 20:10
Z ciekawosci Ci powiem, ze silnik falowal juz u poprzecniej wlascicielki.

mayday-82
03-10-12, 09:03
Z ciekawosci Ci powiem, ze silnik falowal juz u poprzecniej wlascicielki.

No to już masz po części odpowiedź hehe

Karpiczek
03-10-12, 10:30
Lewe powietrze, gdzieś czytałem że można sprawdzić gdzie jest nieszczelność psikając plakiem w "podejrzane" miejsca - silnik powinien przygasnąć.

Obroty z pewnością powinny wzrosnąc. Sprawdź wszystkie połączenia, wężyki etc. Problemem z obrotami jałowymi może też byc podciśnienie. Bynajmniej jest to cholernie ważna sprawa w starszych jednostkach, jeszcze wyposażonych w gaźnik.

thompson17
03-10-12, 19:35
tyle ze tutaj gaźnika nie ma... :)
jeśli ta regulacja na przepustnicy nie pomorze to
na dniach jade do ASO w bydgoszczy bo pracuje tam kumpla z roku ojciec i zerkna na tego paździerza co go boli :)

emisia
03-10-12, 19:56
silnik falował przed wyczyszczeniem silniczka krokowego, później było ok, to tak dla twojej wiadomości doser :)

thompson17
27-10-12, 18:33
Odgrzewam kotleta,
W czasie prac przy silniku zauważyłem że nie ma uszczelki kolektora ssącego :rolleyes: heh, nieważne?:cool: kupiłem uszczelke, złożyłem, ale nie wyeliminowało to falowania.
na prawde nie ma tutaj majstrów godnych takiej zagadki? :cool:
wyczyściłem też zawór FITV pod przepustnicą.

jakieś pomysły? przypomnę, że falowanie ustaje w miarę rozgrzewania się silnika, po rozgrzaniu pracuje prawidłowo :)
można jakoś sprawdzić krokowca? czy jedynie podmienić? dodam, że czuć że krokowiec pracuje jak sie go dotknie, tyle czy prawidłowo? :confused:

gwara
27-10-12, 21:28
cześć spróbuj tak zdejmij wężyk co idzie od ssaka do separatora (taka czarna puszka pod ssakiem) i zatkaj palcem jak pomoże to jest nieszczelność na separatorze:)

thompson17
27-10-12, 23:03
Separator czyli to? :
http://allegro.pl/separator-honda-civic-95-ej2-1-5-16v-d15b7-brutto-i2693337898.html

tyle że to chyba bym wykluczył bo najpierw na jednym bloku mi falowało, przełożyłem drugi blok bo z pierwszym był problem natury smarowania i na tym drugim również faluje a separator inny... chyba że nieszczelność przy ssaku

miałes u siebie taki temat?

gwara
28-10-12, 00:01
tak to jest separator
miałem u siebie taki temat I czyściłem krokowy itp itd a w końcu tak rozkmnilem i poskładałem wszystko na silikon bo to jest wszystko na wcisk i było ok i jest:)
zatkaj palcem ten króciec w ssącym i się dowiesz czy to jest to... 3s pracy

thompson17
28-10-12, 10:57
To co piszesz ma sens bo patrzyłem że od separatora idzie właśnie ten przewód gumowy do jakiegoś "czujniczka" pomiędzy kanałami dolotowymi kolektora a od czujnika przewodem na ssak jakieś podciśnienie idzie.
tyle że nie moge sie tam dostać pod ssak do tego przewodu od góry, jutro zorganizuje podnośnik i sprawdze to.

od czego w ogóle jest ten separator? wiesz może? :)

gwara
28-10-12, 13:41
i sprawdź ten zaworek co jest pomiędzy kanałami on powinien działać w jedna stronę a jak jest zacięty to obroty mogą falować bo dostaje powietrze lewe do ssaka:)
separator to odpowietrzenie dołu silnika i jak jest jakaś wilgoć to tam właśnie się zbiera żeby nie mieszała się z olejem coś takiego... jak się mylę to poprawcie mnie

thompson17
28-10-12, 15:49
czaje, tylko uścislijmy jeszcze, tez miałes tak że engine falował tylko na zimnym? a jak sie rozgrzał to ustawało to i było ok tak? :)
jutro to sprawdze :) no ok, ale jak sprawdzić ten zaworek ? :confused:

sivy
28-10-12, 16:18
pamietam jak jeszcze kocel miał ten silnik/samochód. Byłocoś nie tak z przepustnicą bo za łożylismy moja i było ok. tyle moge pomóc.

gwara
28-10-12, 20:55
dmuchnij w niego i zobaczysz czy działa czy nie...i umyj paliwem na zaś
miałem podobnie ze falowały na zimnym a na ciepłym stały w miejscu i miałem coś około 1tys obr
ale widzę ze kolega sivy już wyjaśnił problem

thompson17
29-10-12, 10:06
sprawdze to co mówisz gwara, bo sivy mi napisał że gadał z kocelem (poprzednim właścicielem) i że chyba ssaka wymienili ale nie wiem w końcu czy dało to jakiś rezultat i jaki ssak teraz tam jest czy dobry czy niedobry... :)