PDA

Zobacz pełną wersję : Naciąg paska rozrządu



ziober111`
28-09-12, 23:35
Witam wszystkich facHowców:)

Mam takie pytanie; Wymieniłem wczoraj rozrząd, w Hance silnik D14Z2 oraz biję się z myślą czy aby na pewno pasek nie jest za słabo naciągnięty. zrobiłem już około 100km i nic sie nie dzieje, ale wyjeżdżam niedługo w trasę i chciałbym być spokojny. stąd moje pytania:
- Jak sprawdzić czy pasek jest prawidłowo napięty?
- czy może się poluzować jak nie użyłem kleju do gwintów na śrubę od napinacza?
- Czy można napiąć pasek wyjmując tą gumową zaślepkę z dolnej osłony rozrządu, poluzować śrubę napinacza i niby ta sprężynka naciągnie pasek i z powrotem dokręcić? czy trzeba rozbierać wszystko aby naciągnąć w razie czego pasek
- i czy dźwięk (cykanie) który wydobywa się od strony rozrządu, chyba coś ociera o osłonę bo biały pyłek się pojawił na kołach innych pasków jest nie groźny. może ktoś tak miał i samo przeszło.

Z góry dziękuje za pomoc.
Dodam że przeglądałem całe forum i nie do końca znalazłem odpowiedzi.

birchie
29-09-12, 10:00
- Jak sprawdzić czy pasek jest prawidłowo napięty?

Wykonać regulację wg zaleceń w manualu. Ponadto sprawdzić czy przy zmianie obrotów nie pojawia się hałas z łożysk napinacza. Jeśli tak, trzeba trochę poluźnić.



- czy może się poluzować jak nie użyłem kleju do gwintów na śrubę od napinacza?

Tam nie stosuje się kleju do gwintów.



- Czy można napiąć pasek wyjmując tą gumową zaślepkę z dolnej osłony rozrządu, poluzować śrubę napinacza i niby ta sprężynka naciągnie pasek i z powrotem dokręcić? czy trzeba rozbierać wszystko aby naciągnąć w razie czego pasek

Z grubsza tak właśnie reguluje się naciąg paska rozrządu.



- i czy dźwięk (cykanie) który wydobywa się od strony rozrządu, chyba coś ociera o osłonę bo biały pyłek się pojawił na kołach innych pasków jest nie groźny. może ktoś tak miał i samo przeszło.

Sprawdź czy pasek nie jest za luźny, czy nie wpada w wibracje...

zabor
29-09-12, 11:20
Instrukcja mówi że pasek napina się sam poprzez ówczesne poluzowanie napinacza a następnie wykonanie kilku obrotów silnikiem (dostęp do koła pasowego którym kręci się jest od strony lewego koła) w kierunku oczywiście normalnej jego pracy. Powoduje to że napinacz sam się napnie odpowiednio a następnie można go już drugim kluczem dokręcić.

ziober111`
29-09-12, 12:18
Pasek na pewno nie jest za mocno naciągnięty (na strunę). ale tak jak mówisz "birchie" odkręce górną pokrywę odpalę silnik i zobaczę czy pasek nie wpada w wibracje. Wnioskuję ze powinien chodzić gładko i nie powinien wibrowac...
Trochę denerwujące jest takie cykanie przypominające niewyregulowane zawory, wiec bede musiał to zwalczyc.
jako ciekawostke napisze ze stary pasek jak go sciagnąłem nie miał dwóch zębów obok siebie i na szczescie nic sie nie stało:)

Muzyk-Grzes
30-09-12, 12:10
Instrukcja mówi że pasek napina się sam poprzez ówczesne poluzowanie napinacza a następnie wykonanie kilku obrotów silnikiem ...

Instrukcja "mówi" o przekręceniu wałem korbowym (poprzez koło pasowe) o 3 ząbki kółka rozrządu, jakbyś kręcił silnikiem na poluzowanym napinaczu to dojdziesz do 1/4 obrotu kółka rozrządu, napotkasz opór wywołany przez kompresję i pasek zacznie przeskakiwać więc o kilku obrotach silnikiem nie mam mowy.

ziober111`
01-10-12, 16:12
ściągnąłem górną pokrywe paska, odpaliłem silnik i faktycznie pasek patrząc na niego po lewej stronie drga a jak przygazuję to naprawdę mocno drga. po prawej stronie jest mocniej naciągnięty i az tak nie wibruje. umówiłem sie jutro do mechanika to mi go podciągnie. Niby specjalizuje sie w Hondach: "CARPA" we Wrocławiu, chociaż opinie są różne na temat tego warsztatu:/ Jakby ktoś znał jakiegoś dobrego fachowca we Wrocławiu to proszę o info:)

Brylant1
01-10-12, 20:22
Nie moze byc napiety jak struna musi sie dac skrecic palcami wokol wlasnej osi o 90stopni na najdluzszym jego odcinku

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

And84
01-10-12, 20:31
jak przygazuję to naprawdę mocno drga
Na zimnym czy zagrzanym sprawdzałeś ?

ziober111`
01-10-12, 20:49
na rozgrzanym jak zwiekszyłem obroty to mocno drgał. na zimnym tez patrzyłem ale na wolnych obrotach, wiec nie wiem... pasek wykręcałem w miejscu gdzie zaczyna sie dolna osłona (bo dalej nie sięgnę) po lewej stronie (nie od strony napinacza, tylko od zderzaka) o jakieś 60 stopni. ale mam przeczucie że jest za luźny i nie daje mi to spokoju...
pasek po prawej stronie od strony napinacza jest troche bardziej naciągnięty. Mechanior w CARPA powiedział że sprawdzenie i ewentualne naciągniecie paska przyżądem nie przekroczy 90zł, wiec jeszcze nie ma tragedii a bede miał spokojną głowę. Jutro na 8 rano jadę...

mirasek
01-10-12, 21:23
Paska nie napina się "przyrządem", od tego jest napinacz. Robisz wg opisu w manualu, potem sprawdzasz jak napisał @Brylant1 i tyle. Nie trzeba specjalizować się w hondach, w większości aut na pasku jest tak samo.

ziober111`
01-10-12, 21:42
a trzeba ściągać dolną osłonę rozrządu czy da się poluzować napinacz bez ściągania? ściągając tą okrągłą gumową zaślepkę z dolnej pokrywy? podejdzie tam klucz?

And84
01-10-12, 22:05
Da sie właśnie po to jest ta zaślepka po wyciągnięciu jej widać śrube napinacza musisz dobrać sobie nasadową 14 .

ziober111`
03-10-12, 08:01
pasek jest dobrze naciągnięty, nie za mocno nie za luźno. a tak przy okazji odradzam zakład mechaniczny "CARPA" we Wrocławiu. Naprawdę, aż szkoda gadać... OSZUŚCI!

karas
03-10-12, 18:55
hehe a co Ci próbowali wcisnać??

ziober111`
03-10-12, 20:00
próbowali mi wcisnąć że zdejmowali pokrywę górną i dolną paska rozrządu (czyli wszystko musieliby porozkręcać aby sciagnac dolna pokrywe) aby sprawdzic przyrządem naciąg paska czy jest prawidłowy i ewentualnie dociągnąć.
Zostawiłem auto o 8 rano, nie mogłem wejsc na warsztat wiec poszedłem sie przejść wracam a auto o 9 godz jeszcze na parkingu:/ zaraz po 9 wjechało na warsztat.
Posiedziałem do godz. 9:40 na powietrzu i myślę wbijam na warsztat bez pytania zobacze co robią. Koleś że "tu nie wolno" jakby cos kombinowali... i już ostatnie śruby dokreca na deklu...
Pytam co jest z moim paskiem, mówi że wszystko ok...
Ide do starego dziadka aby odzyskac kluczyki i wynosze sie stąd. Dziad do mnie 90zł: "pasek dobrze naciagniety mówi, ściągali górna i DOLNĄ pokrywe paska oraz pokrywe zaworow" Ja mówie ze na pewno nie ściągali dolnej pokrywy, bo wiem ile to zachodu. w 30 minut mieli to zrobić?! I dyskusja z głupim perfidnym oszustem... CH im w De
Chamstwo, wredota i niekompetencja!
W życiu nie polecam tych naciągaczy

jasiek09
03-10-12, 21:59
Bo jak coś robić samemu to od początku do końca, chciałeś zrobić to sam i nie dać im zarobić więc chcieli Ci dać trochę nauczke :)

birchie
04-10-12, 07:31
Bo jak coś robić samemu to od początku do końca, chciałeś zrobić to sam i nie dać im zarobić więc chcieli Ci dać trochę nauczke

Nauczkę? A kim oni są, żeby w taką pedagogikę się bawić? Takie praktyki trzeba tępić...

jasiek09
04-10-12, 08:03
Możesz sobie tępić a oni i tak będą robili co chcieli

ziober111`
04-10-12, 18:12
Ale jak przyjeżdżam tylko zdiagnozować rozrząd do niby fachowców od Hond, po tym jak sam go zmieniłem, to mógłby do tej sprawy rzetelnie podejść, czy aby na pewno jest dobrze naciagniety pasek, oczywiscie zapłace zeby tylko nie siedziało mi to w głowie. podjął się tego... to niech sprawdzi jak należy, a nie kłamie że 90zł bo obudowę dolna sciagali. Nawet odudowy plastikowej za kołem nie zdjęli, tylko przez tą zaślepkę kluczem koło pasowe krecili. Więc jak ktoś kłamie w żywe oczy myśląc że głupca ma przed sobą, to **** a biada im.
Dzisiaj sam naciągnąłem pasek wg manuala i jest git. Wydaje mi się że moze troche bardziej się naciągnął pasek wiec jak wczesniej sie nie przekrecil to i teraz bedzie dobrze:)
Skoro tak w ksiazce pisze to mam nadzieje ze tak ma byc!! :)

birchie
19-10-12, 07:48
Witam

Nie chce zakładać nowego tematu, więc podepnę się pod istniejący.

Dlaczego regulację napięcia paska rozrządu należy przeprowadzać tylko na zimnym silniku? Czy to tylko kwestia uniknięcia poparzenia, czy napięcie ustawione na silniku goracym nei będzie prawidłowe?

jasiek09
19-10-12, 07:56
czy napięcie ustawione na silniku goracym nei będzie prawidłowe? o to to, na zimnym będzie inne a na gorącym inne

Muzyk-Grzes
19-10-12, 21:12
Naciąg paska reguluje sprężyna napinacza i raczej nie ma znaczenia czy silnik jest przy tym zimny czy ciepły. Nie wiem jednak czy tu znaczenia nie ma temperatura elementów silnika i rozszerzalność temperaturowa owych części jak w przypadku regulacji luzów zaworowych.

CRX1
19-10-12, 23:58
Skoro tak w ksiazce pisze to mam nadzieje ze tak ma byc!!
Jeżeli zrobiłeś dokładnie w/g manuala, to będzie śmigać na 100%

zakit
20-10-12, 10:05
Naciąg paska reguluje sprężyna napinacza i raczej nie ma znaczenia czy silnik jest przy tym zimny czy ciepły. Nie wiem jednak czy tu znaczenia nie ma temperatura elementów silnika i rozszerzalność temperaturowa owych części jak w przypadku regulacji luzów zaworowych.
sprezyna od nagiagu rolki dziala tylko w momencie poluzowania sruby rolki, jak juz ją przykrecisz(rolke) to bedzie napiety na stale. innymi slowo czy cieplo czy zimno naciag bedzie taki sam. jednak nie ma to znaczenia, gdyby mialo to inzynierowie hondy by to pewnie inaczej wymyslili ;)

wiec tak jak mowisz, nie ma to znaczenia ;)

ziober111`
20-10-12, 23:14
możliwe że dla tego na zimnym silniku powinno się naciągać pasek, ponieważ sprężyna na napinaczu gdyby była nagrzana od silnika to straciłaby swoje właściwości.
Byłaby słabsza... Przykład: druty telegraficzne, latem wiszą a zimą są naciągnięte.:)
Może dlatego...;)
Jedno jest pewne, ja naciągałem tak pasek wg manuala, moim zdaniem trochę jest i tak za słabo naciągnięty, bo dosyć mocno drga na dłuższym odcinku paska. Ale już kilkaset km zrobiłem i jest ok.

H200
04-03-17, 20:18
Witam mam podobny problem z naciągnięciem paska wszystko robiłem według manuala czyli gmp poluzowana śruba napinacza o 180 i 3 ząbki do przodu i dokręciłem
Ale wydaje mi się ze pasek jest luzny od strony prawej czyli pompy wody miedzy kołem rorządu a pompa lata prawie centymetr góra dół a od lewej jest napięty ze daje się obrócić wokół własnej osi o te 90 stopni
Czy to tak ma być ??

H200
08-03-17, 14:45
Jest tu jakiś fachowiec i mi powie co jest nie tak ?

delek
08-03-17, 16:42
Nie odpowiem czy tak ma być, bo 3 razy zmieniałem rozrząd i za każdym razem skręcam wszystko do kupy, naciągam jak manual nakazuje (identycznie jak Ty) i zapominam o sprawie. Nigdy nie sprawdzałem jak po takim naciągu zachowuje się pasek bo i po co. Jeśli nowy pasek ma odpowiednią ilość zębów to musi być dobrze.

kamil39
08-03-17, 16:53
Jest tu jakiś fachowiec i mi powie co jest nie tak ? Pasek nakladales , tak jak w manualu- >kolo zebate na wale-> napinacz-> pompa wody-> kolo rozrzadu?

delek
08-03-17, 17:29
Kolejność raczej nie ma wpływu na napięcie. I tak przed regulacją wykonuje się kilka (chyba zalecają 5?) obrotów wałem, żeby pasek się ułożył.

Loloss
16-09-17, 23:19
Jeżeli już jesteśmy przy rozrządach, to i ja się wtrącę. Po ostatniej wymianie rozrządu zaczęła się odzywać pompa cieczy, więc wymieniłem na nową (GMB). Jednak problem pozostał niezmieniony :P Za każdym razem, gdy silnik mocno się rozgrzeje pompa zaczyna "jęczeć". Dziś zdjąłem pokrywę zaworów oraz górną rozrządu, założyłem z powrotem pokrywę na głowicy i odpaliłem i zagrzałem silnik. Werdykt - gdy silnik zimny pasek rozrządu jest dość luźny, a gdy silnik się rozgrzeje jest dość mocno napięty :P Rozumiem, iż to ma związek z rozszerzalnością metali, ale żeby aż tak :rolleyes: Wygląda to tak, jakby łożysko pompy wody nie mogło wytrzymać napięcia paska - pytanie tylko, czy łożysko wadliwe, czy jednak pasek za mocno napięty?

spoon83
17-09-17, 13:03
Ustaw jeszcze raz dokładnie według manuala naciąg paska i wtedy popatrz. Swoją drogą w tamtym roku robiłem rozrząd w d13b2 na pasku gates, rolce chyba koyo i pompie GMB, oczywiście pasek napięty wg. manuala i pompa tez po większym pałowaniu jęczała, ale nie zawsze. Jeździłem tak prze 1.5 roku i nic się nie działo

Loloss
17-09-17, 16:02
Z tym ustawianiem wg manuala też mam problem, ponieważ stara sprężynka napinacza się już rozciągnęła. Kupiłem nową i okazała się o centymetr dłuższa (kupiona oem w haparts) i za słabo naciąga pasek :P W tej chwili - na zimnym silniku - i tak wydaje mi się luźny. Tuż przy dolnej osłonie rozrządu daje się spokojnie ugiąć o 1cm. Boję się luzować, żeby nie przeskoczył. Z kolei przy gorącym silniku jest już dość ciasny - ale tu nie mam żadnego odniesienia, bo pierwszy raz sprawdzałem pasek po rozgrzaniu. Pasek Gates, rolka NSK.

rtgg
17-09-17, 17:34
Z tym ustawianiem wg manuala też mam problem, ponieważ stara sprężynka napinacza się już rozciągnęła. Kupiłem nową i okazała się o centymetr dłuższa (kupiona oem w haparts) i za słabo naciąga pasek :P W tej chwili - na zimnym silniku - i tak wydaje mi się luźny. Tuż przy dolnej osłonie rozrządu daje się spokojnie ugiąć o 1cm. Boję się luzować, żeby nie przeskoczył. Z kolei przy gorącym silniku jest już dość ciasny - ale tu nie mam żadnego odniesienia, bo pierwszy raz sprawdzałem pasek po rozgrzaniu. Pasek Gates, rolka NSK.

Jaki masz silnik ? Jak przeskoczy o 1-2 ząbki nic się nie stanie i sobie najwyżej ustawisz. Jeżeli chodzi o pasek to nie pamiętam jak manual nakazuje ale w hondzie napięcie wygląda tak że zakładasz, puszczasz napinacz i włala pasek napięty. Napnij tak jak pozwala na to sprężyna i będzie cacy, ogólnie ma być taki kapeć :D . Co do pompy wody GMB, ostatnio z serwisu od znajomego się dowiedziałem że przycinają na jakości i pakują w chinach i można niezłego bubla trafić, pół roku temu się to zaczęło i trzymają poziom do teraz...

kamil39
17-09-17, 17:39
Ta sprezynka wlasciwie to ona slabo napina napinacz, Jak dla mnei to ona bardziej trzyma tylko napinacz.
masz o 180 stopni poluzowac napinacz, krecisz wałem, aby u gory na kole rozrzadu kolo przesunelo sie o 3 zabki i zakrecasz napinacz.

- pytanie tylko, czy łożysko wadliwe, czy jednak pasek za mocno napięty? Zerknij na pasek czy ma takie "odbite" paski poprzeczne od zebów ma stronie gładkiej oraz czy poprostu kolo pasowe pompy nie jest nadmierne zużyte - aby ocenic , czy to wina pompy, czy jednak mocnego napiecia.

Loloss
17-09-17, 20:26
Co do pompy wody GMB, ostatnio z serwisu od znajomego się dowiedziałem że przycinają na jakości i pakują w chinach i można niezłego bubla trafić, pół roku temu się to zaczęło i trzymają poziom do teraz... No właśnie ja kupiłem tę pompę jeszcze "z zapasów magazynowych" - w każdym bądź razie pisze Made in Japan. Silnik to D14A4. Na zimnym wydaje się być trochę jak kapeć ;)

masz o 180 stopni poluzowac napinacz, krecisz wałem, aby u gory na kole rozrzadu kolo przesunelo sie o 3 zabki i zakrecasz napinacz Dokładnie tak robiłem przy poprzedniej wymianie paska - stara sprężyna była krótsza i ona potrafiła napiąć odpowiednio. Teraz trochę kombinowałem, ale ostatnia próba była bez żadnego pomagania sprężynie ;)