Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : jakie turbo do h22??



Igła
28-09-12, 16:32
Witam zastanawiam sie nad zakupem spreżarki do h22 i niebardzo wiem jaka kupic.. mam t25 z wirnikami od t28 ale wydaje mi se ze bedzie ciut za mała... w US and A stosuja gt30 lub gt35 albo t03/t04e ale w pl sa nie do zdobycia za rozsadna kaske... podpowie ktos cos? dodam ze chodzi mi o softa w okolicach 7-8 psi

zakit
29-09-12, 06:12
to moze wez gt28 albo od biedy to gt25 i dmuchaj troche wiecej, nizej bedzie wstawac

crxd16
29-09-12, 17:33
gt30r czy tymbardziej gt35r to duze turbo jak na softa,
zacznijmy ile masz kasy na wydanie i czy ma to byc nowe czy uzywane, na softa do h22 bym poszukal turbiny z evo z dupa 10.5 (okolice 1300-1600) lub nowsze k27 czy gt32 (mozna kupic spokojnie pozniej 1000zl)

rapid_crx
30-09-12, 11:56
Odbiegając troszkę od wątku.
Wiele się mówi, że doładowanie w H serii to zły pomysł (pomijając tulejowanie i kuciznę) ze względu na zastosowanie innych stopów przy produkcji silnika, niż ma to miejsce w przypadku silników serii D czy B.
Czy ktoś z osób, które zgłębiły temat na własnym przykładzie, tj. posiada turbo lub kompresor w H22 na seryjnych flakach może się na ten temat wypowiedzieć? Czy faktycznie H seria nie jest tak odporna na doładowania jak D czy B?

crxd16
30-09-12, 14:01
h-seria na seryjnych bebechach jest bardzo wrazliwa na spalanie stukowe stad wszystkie problemy ze 'slaboscia' tlokow w tym silniku, doladowujac trzeba robic naprawde lajtowe zaplony

Igła
01-10-12, 11:09
chciałem wydac ok 1000 na sprezarke... ale jak popatrzyłem na allegro na k27 i gt32 to raz ze jest ich mało a dwa to gt32 kosztuje 3200,- k27 mozna kupic za 1000-2000 ale widze ze sa jakies rozne rodziale tej sprezarki...
A podpowiedz mi jeszcze jak bedzie sie zachowywała tak t25 z kolem kompresji od t28 ?? jest szanasa ze utrzyma 7psi do odcinki??

crxd16
02-10-12, 12:55
nie wiem czy utrzyma, nie jestem zwolennikiem malych turbinek w hondzie,
gt32 mozna kupic za 1000zl, tylko one nie sa opisane, ze to jest gt32 tylko np turbina z volvo fn6 (strzelam bo nie pamietam dokladnie w jakich volvo one byly)
najlatwiej bedzie chyba ci na sfota zalozyc turbine z sti albo evo

Fawor
07-10-12, 13:46
można jeszcze pomyslec nad holsetem hx35. również nie jestem zwolennikiem małych spręzarek w H, bo user sie cieszy z yebnięcia momentu przy 3k, a cieniutka korba w tym samym momencie błaga o litość :)

Igła
12-10-12, 18:37
zdaje sobie sprawe jak bedzie działac mala sprezarka a jak duza bo kiedys miałem b16 z td04-13 i bardzo szybko zmieniłem ja na td04-16 bo bo z wiertarki zrobiło sie TDi :D Nie chciał bym tez wsadzac za małej do H bo pozniej generuje to koszta (flansze złaczki weżyki itd) wiec ciekaw jestem przy ilu by wstawał taki HX35 bo to juz jest potezne turbo

crxd16
12-10-12, 18:47
sa rozne modele hx35, mniejsze wydajnoscia bedzie jak gt32, wieksze jak gr30r, tylko z holsetami jest taki maly problem - sa budowane pod duze cisnienia robocze i na softa sie nie nadaja, u mnie hy35 (nowszy wrnik zimnej niz w hx35 i mniejsze dupa) w b16 1.5bara mial lekko przed 6tys

Igła
12-10-12, 18:57
b16 1.5bara mial lekko przed 6tys
masz jakis film jak to jechało ?:D bo musiał byc *****iaszczo... długo nic a pozniej szczekanie na odcinaczu i dym z nadkoli

crxd16
13-10-12, 11:46
nie mam filmiku ale tragedii z trakcja nie bylo jakiejs wielkiej, na jedynce z racji malego silnika turbina pompowala niewiele, na 2. troche gorzej bylo na 3. lekko tracila przyczepnosc przy 7 tys, na dosyc waskich oponach 195

Fawor
14-10-12, 19:25
no tak, tylko b16 jest praktycznie o 1/3cią mniejszej pojemnosci niz H22 :) A to już robi różnice. No i gdzie miało 1,5bara robi tu mniejszą róznice, bo kolega pewnie nie bedzie chcial więcej niż 0,5. A kiedy to 0,5 się pojawialo?