PDA

Zobacz pełną wersję : Wlew paliwa + syczenie.



Sgt
27-09-12, 19:06
Witam
Po odkręceniu korka od wlewu paliwa przez kilka sekund słychać soczyste syczenie. Czy to normalne? Co może być ewentualnym tego powodem? Korek wydaje się być w porządku, ale pewności nie mam.

Brylant1
27-09-12, 19:34
To normalne nie masz czym się martwić.

Tux
27-09-12, 21:06
Powodem jest ulatniająca się mieszanina par paliwa i powietrza która wytworzyła się w zbiorniku, gdy paliwo się ogrzało i zaczęło parować. Nie otwieraj za często bo opróżnisz sobie zbiornik ;)

karmel
27-09-12, 21:36
dziwne, bo od jakiegoś czasu u mnie przestało syczeć. Nie wiem czy jest jakiś związek, tankuje zawsze do pełna, z reguły powyżej 20 litrów. Teoretycznie w baku jest odpowietrznik, może jak jest zatkany to słychać syczenie?

posejdon
27-09-12, 21:45
Instrukcja mówi, że może syczeć przy odkręcaniu korka. "Jest to skutek wyrównywania się ciśnienia w zbiorniku do poziomu ciśnienia atmosferycznego." Także wszystko gra - nic nie jest zatkane.

CieCHu_VI
27-09-12, 22:14
Ja tankuje benzyne tak rzadko, ze jak odkrece korek to syk taki jakby mnie mialo zaraz wciagnac :D

markotny
27-09-12, 22:14
Nie otwieraj za często bo opróżnisz sobie zbiornik

:confused:


"Jest to skutek wyrównywania się ciśnienia w zbiorniku do poziomu ciśnienia atmosferycznego."

Nieinaczej. Gdyby sie nie wyrównało mógłbyś mieć problem z zatankowaniem do pełna:)

rooter666
27-09-12, 22:15
w baku robi się podciśnienie i zasysa do środka ;)

Tux
27-09-12, 22:52
Cytat Zamieszczone przez Tux Zobacz posta
Nie otwieraj za często bo opróżnisz sobie zbiornik


Cały czas myślałem o nadciśnieniu, bo zapomniałem że paliwa z zbiorniku ubywa. Oczywiście mój błąd :p
Odpowietrznik z tego co rozumiem wpuszcza powietrze do zbiornika przy odpowiedniej różnicy ciśnień, więc jeśli się trafi że akurat przed chwilą wpuścił powietrze to po odkręceniu korka akurat nie będzie syczało (?)(mam nadzieje że znowu jakiś głupot nie tworze)

Sgt
28-09-12, 00:39
No i właśnie tak myślałem że wytwarza się podciśnienie. Wydaje mi się, że jeśli długo nie odkręcam korka, to auto trudniej zapala, dłużej rozrusznik kręci. Czy jest to możliwe żeby podciśnienie było tak duże, że ciężko pompie paliwo zassać?

Brylant1
28-09-12, 01:22
Co do ciezszego odpalania Bardziej obwinial bym niski poziom paliwa w baku, w moim obecnym i poprzednim civicu tak bylo.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

zakit
28-09-12, 09:20
ej ludzie, gdyby bylo podcisnienie to byscie korka nie odkrecili,
w baku tworzy sie cisnienie od oparow paliwa. jak odkrecacie korek to papatrzcie na niego - odrazu widac wydostajace sie pary paliwa :)

Kubuniek
28-09-12, 12:59
Odkręcili by korek bez problemu, ponieważ podciśnienie nie jest na tyle duże, żeby człowiek nie pokonał go ręką. Musiała by być nie wiadomo jaka powierzchnia korka i duże podciśnienie. Wtedy mógłby być problem.

http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif

Camellia Racing
28-09-12, 13:15
ej ludzie, gdyby bylo podcisnienie to byscie korka nie odkrecili,
w baku tworzy sie cisnienie od oparow paliwa

A w którą stronę pompa podaje paliwo?
Do baku czy z baku? ;>

hehe

blow3
28-09-12, 17:02
ja mam wrażenie ze czym rzadziej odkrecam korek tym wiecej km moge zrobic tzn , tankujac 2 razy 50 zł zrobie mniej km niz tankujac raz za 100 zł ... czy to mozliwe ? ktos to zauaważył ?

Tux
28-09-12, 17:16
Witamy nowego użytkownika.
W dużych zbiornikach do magazynowania paliw płynnych występuje zjawisko tzw. dużego oddechu. Nie wchodząc w szczegóły: przy napełnianiu i opróżnianiu zbiornika ucieka z niego paliwo i to wcale nie mało. Myśle że jest to możliwe na mniejszą skalę w zbiorniku samochodowym, ale nie wydaje mi się żeby ubytki były aż tak duże żeby to zauważyć

pawciob80
28-09-12, 18:47
tankujac 2 razy 50 zł zrobie mniej km niz tankujac raz za 100 zł ... czy to mozliwe ? ktos to zauaważył ?

dobre :D

Barylak
28-09-12, 22:07
ja mam wrażenie ze czym rzadziej odkrecam korek tym wiecej km moge zrobic tzn , tankujac 2 razy 50 zł zrobie mniej km niz tankujac raz za 100 zł ... czy to mozliwe ? ktos to zauaważył ?
dodatkowe km jadąc na stacje :P

zakit
29-09-12, 23:58
A w którą stronę pompa podaje paliwo?
Do baku czy z baku? ;>

hehe


a wiesz co to sa opary?

przyjzyj sie korkowi jak go odrkecasz, bo chyba zasysane powietrze nie bedzie mialo w sobie paliwa, chyab ze masz takie podcisnienie ze to powietrze az zalamuje ci widzenie...

Camellia Racing
30-09-12, 00:29
zakit...
Pompa paliwa wyciąga paliwo z baku i tworzy się podciśnienie.
Zazwyczaj w zbiornikach stosuje się zawór wyrównujący ciśnienie, jednak nie przyglądałem się jak to jest w Hondzie.

bartek1706
30-09-12, 19:58
Przy okazji, jaką pojemność ma bak w EG8? Nigdy nie wyjeździłem paliwa do końca, ale również pistolet zawsze odbija mi przy około 20l....

birchie
30-09-12, 21:11
Przy okazji, jaką pojemność ma bak w EG8? Nigdy nie wyjeździłem paliwa do końca, ale również pistolet zawsze odbija mi przy około 20l....

45 litrów, jak to w EG :P

Michalll_1991
01-10-12, 00:20
43 dokładnie ? :P

bartek1706
01-10-12, 10:14
To znaczy, ze chce zatankowac mając pól baku i wskaźnik nieźle oszukuje. Chyba trzeba wyjeździc do końca i wtedy zobaczyć...


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kriss91
01-10-12, 10:29
Nie zapominaj, ze rezerwa ma jeszcze 6-8 litrow.

kotc
01-10-12, 15:16
a ja wam powiem, jak chcecie zobaczyc, czy to opary benzyny sie wydostaja, czy powietrze zasysane, to przy odkrecaniu korka zapalona zapalke przytrzymajcie ;)

posejdon
01-10-12, 23:59
Nie zapominaj, ze rezerwa ma jeszcze 6-8 litrow.
Trochę OT ale zapytam. Od którego momentu zaczyna się rezerwa? Od czerwonej kreski czy dopiero jak wskazówka dojdzie na sam dół? Nie mam kontrolki a nie chciałbym stanąć któregoś dnia gdzieś w polu.

Camellia Racing
02-10-12, 00:01
Wskaźniki w Hondzie nie są zbyt dokładne więc polecałbym wyjeździć bak do końca i się nauczyć swojej wskazówki.

markotny
02-10-12, 00:06
U mnie zaczyna się nieśmiało zapalać jak wskazówka wchodzi na czerwoną kreskę.

bednar_ek35
02-10-12, 00:44
Jak miałem EG8 to na czerwonej kresce latałem jeszcze spokojnie,jak wskazówka zaczęła schodzić poniżej to już czas na szukanie stacji.

Michał102
02-10-12, 01:19
Wskaźniki w Hondzie nie są zbyt dokładne więc polecałbym wyjeździć bak do końca i się nauczyć swojej wskazówki.

Ja bym tego nie polecał... szkoda pompy paliwa.

kotc
02-10-12, 08:55
tru, co za roznica wozic te 10kg paliwa? jak ktos wywala polowe samochodu dla odchudzania to moze i jest sens, a tak same minusy (ryzyko uszkodzenia pompy, opary wody w baku). u siebie chociaz mam lpg, to pb woze tak miedzy pol a pelny zawsze :)

Camellia Racing
03-10-12, 00:01
Wszyscy pier***icie o tej pompie ale żaden z was nie wie, że jest siatka na ssaku która ma temu zapobiec... Pompa się uszkodzi jak będziecie ją męczyć długo na sucho próbując zapalić. Ja tak testowałem kilka razy z licznikiem po kupnie i później przy zmianie itd... i nic się tej waszej biednej pompie nie stało...

piotrmucha
03-10-12, 15:43
a u mnie też zawsze syczało, ale przestało. zawsze tankowałem do pełna jak był już prawie pusty i zawsze syczało, zresztą jak jechałem razporaz gdzieś w bardzo daleką trase nocą to dotankowywałem z pół baku i też syczało. wszystko zmieniło się po wymianie filtra paliwa(jakieś 20, może 30 tankowań temu), przestało syczeć.

Kubuniek
04-10-12, 01:24
A ja lubię jak syczy. To tak jakby samochód brał głęboki oddech. To takie ludzkie :P

http://r9.fodey.com/2229/9eff26430a9b4736bf0496868a316870.0.gif

kotc
04-10-12, 08:26
w sumie.. jak wstawilem lpg to tez przestalo syczec, bo w ogole nie tankuje pb juz ;)

gruszkin
05-10-12, 10:33
Mi zawsze syczy, chyba że jade na głębokiej rezerwie to wtedy nie syczy. Także syczenie to dobry znak, że cośtam paliwa jeszcze jest i nie jedzie się na totalnych oparach

nitro2112
08-08-18, 12:18
U mnie z kolei coś jest chyba nie tak i borykam się już trochę z tym problemem. Wystarczy że zrobię z 15km w upalny dzień i po zgaszeniu silnika bardzo intensywnie czuć opary benzyny z wlewu paliwa (ludzie z ulicy oddaleni o kilkanaście metrów już czują). Po odkręceniu korka intensywny syk nadciśnienia (oczywiście z mocno widocznymi oparami). Brałem inny korek na podmiankę i niestety bez skutku. Ktoś ma jakieś pomysły?

Tiga
08-08-18, 15:13
Filtr weglowy pod maska jest? Zadnych modyfikacji z ukladem paliwowym?

kamil39
08-08-18, 16:57
A ten zaworek kolo baku co jest na przewodzie odpowietrzajacym własnie do filtra weglowe? Nie wiem jak on dziala :p ale moze warto sprawdzic.

mały_miszcz
08-08-18, 20:02
U mnie tez wali paliwem, tyle ze ja mam wywalony filtr węglowy i zamiast zaworka wkrecona jest srubka :D
Wiec moze masz to samo.

nitro2112
14-08-18, 14:24
Muszę sprawdzić ten zaworek koło baku. Były modyfikacje, bo przechodziłem z gaźnika na wtrysk trzy lata temu. Wszystko sprawdzę i dam znać najwyżej. Nie podoba mi się to, raz jest wszystko ok, a innym razem jest kaszanka, więc to nie poprawia sytuacji. Możliwe że któryś zaworek się właśnie zawiesza.