Zobacz pełną wersję : Szarpanie,falujące obroty-co to może być?
Moją Hanią szarpie na niskich obrotach,mam jakby przerwy w dostawie mocy. Z koleji kiedy na jałowym biegu trzymam ją tak na 3000 obrotów to faluje +/- 150 obrotów.
Przy odpalaniu na zimno wchodzi na 1500,z koleji kiedy odpalam na ciepło to spada do 600.W obu przypadkach,to mija po paru minutach jazdy. Jednak szarpanie utrzymuje się pomimo temperatury. Mam hondę 1.4 iS benzynka 90 kucy. Proszę o wszelkie sugestie co to może być i czy jest się czym martwić.
pozdrawiam Krzysiek
MadSkillz84
27-09-12, 17:54
Co do szarpania to sprawdz świece/przewody bo mi jedna sie świeca wysypała i szarpało mi ale tylko na wolnych,silnik chodził na 3 gary.
Świece wymieniłem 4 dni temu,może faktycznie przewody- sprawdzę(dzięki). Czekam na dalsze sugestie.
MadSkillz84
27-09-12, 18:51
Jeżeli świece wymieniałeś 4 dni temu to sprawdź bo może byc tak że któraś nie czai bazy i dlatego tak sie dzieje,falujace obroty też od tego jak najbardziej mogą sie pojawiać,check and report:)
Niestety chyba pudło,bo wymieniłem świece właśnie ze względu na falujące obroty z nadzieją,że to coś pomoże(problem istniał już przed wymianą).
MadSkillz84
27-09-12, 20:10
Sprawdź czy na każdej jest iskra,w końcu piszesz tutaj żeby Ci pomóc,więc trzeba wyeliminować podejżenie uwalonej świecy...bo przecież nowe świece to tylko wyrób a jak każdy wyrób może posiadać fabryczne usterki, a po świecach sprawdź kable,jeśli to nic nie ujawni będziemy główkować dalej.
Może trzeba wyregulować obroty, lub zawory? Ja jak kupiłem przewody nie od tego silnika, to mi się wypinał jeden zawsze i chodziła jak na 3 garach, ale to nie o to koledze na pewno chodzi. :)
Przeczyść silnik krokowy, a obroty sam sobie wyregulujesz(regulacja przynajmniej u mnie pod filtrem powietrza znajduje się). A i nie ma w tym nic dziwnego że na zimnym silniku masz 1500obrotów, przecież chwile na ssaniu musi pochodzić.
To co Ci napisałem pomaga.
kamilrojek
30-09-12, 06:49
Miałem podobne objawy, po wywaleniu katalizatora minęły jak ręką odjął.
Przeczyść silnik krokowy, a obroty sam sobie wyregulujesz(regulacja przynajmniej u mnie pod filtrem powietrza znajduje się). A i nie ma w tym nic dziwnego że na zimnym silniku masz 1500obrotów, przecież chwile na ssaniu musi pochodzić.
To co Ci napisałem pomaga.
Za regulacje obrotów to się nawet nie próbuj zabierać, bo tylko pogorszysz sytuacje. Problem leży na pewno gdzie indziej. Moim zdaniem, tak jak tu koledzy pisali powinieneś się skoncentrować na układzie zapłonowym (kable , kopułka, palec, przewody). Te rzeczy, zwłaszcza kopułka i palec są relatywnie tanie i powinno się je wymieniać ''z urzędu'' chyba co 100 kkm. W tym samym czasie bardzo może pomóc czyszczenie krokowca. powodzenia.
Witam. Mam podobny problem. Jak odpalam na zimnym i załącza sie ssanie to wszystko jest w porządku. Gdy tylko złapie temperature zaczyna sie falowanie od 1300 do 1800. Falowanie bardzo regularne,słychać jak chyba krokowy cały czas podbija obroty(dzwięk i zachowanie jak rajdówka z ostrym wałkiem). Gdy odłączyłem wtyczke od krokowca to ustabilizowały sie na poziomie 1100-1200 czyli tez za duzo. Dodatkowo przy odpuszczeniu gazu zaczyna strasznie szarpać. No i pali sie pomarańczowa kontrolka silnika. Pacjent to Civic 5D 1.4is d14a8. Czy np.uszkodzona sonda moze za to odpowiadać. Gdzie w Warszawie mogę odczytac błędy?
Samemu możesz odczytać błędy w przyklejonych jest samodiagnostyka . Bardzo możliwe ze krokowy się zwalił lub tez styki na cewce zardzewiały i dlatego się tak dzieje.
Udało mi sie odczytac błędy.
Są to 3 i 14. Nie za bardzo kumam co one oznaczaja(oczywiście sprawdziłem na liście błędów ich oznaczenia)? Krokowy,przepływomierz?
Ma ktoś jakies sugestie gdzie szukac przyczyny?
Jedź do elektryka żeby sprawdził sondę.
Miałem podobny problem opisany tutaj: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?124048-Z%B3%B1cze-diagnostyczne-lokalizacja-lub-brak
Też za radą mechanika wymieniłem czujnik temperatury, świece, przewody zapłonowe i filtr paliwa, a na końcu okazało się że winna była sonda.
Z jakich innych modeli civica pasować bedzie przepustnica do mojego d14a8? Bo na allegro jest pełno różnych i jak patrze to nawet z modeli 1.5 na oko powinny pasować. Może ktos juz przerabiał podobny temat?
Chciałbym wznowić temat.Odczytałem błędy i wykazało mi zakłóconą pracę czujników na katalizatorze,czujnika temperatury,sond na przepustnicy. odkręciłem kopułkę i zauważyłem,że na tych dynksach są wżery,po około 1 mm. po wyczyszczeniu tych pręcików w kopułce, falowanie stało jeszcze bardziej odczuwalne.Silnik prawie gaśnie na jałowym.ponadto podpinam się pod pytanie wyżej,czy przepustnica razem z sondami będzie pasować z 1.5
pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.