PDA

Zobacz pełną wersję : Tłoki dopreżające p29 / pm7 + turbo



meysson
27-09-12, 13:15
Witam, zastanawiam się nad kupnem tłoków p29 / pm7, lecz tutaj nasuwa się pytanie czy to jest dobry pomysł dla niezakutego silnika z turbiną. Wiem, że turbo dopreza silnik, ale zawsze można to zwiększyć poprzez te tłoki, lecz czy to się sprawdzi i czy nie rozwali silnika i czy jest sens wgl zakładać te tłoki. Pozdrawiam.

zakit
27-09-12, 14:59
wiesz co sie dzieje w niezakutym silniku jak za duzo dmuchniesz?

meysson
27-09-12, 15:19
Wiem, ale dmucham około 0.6 bara. Na takim doładowaniu zrobiłem około 10 tysięcy kilometrów, lecz postanowowiłem zrobić kapitalny mojego d15z6. (Głowica d16z6, komplet panewek, komplet pierscieni, kompletny rozrząd, uczelka pod głowę, gumki, filtry itp) I pomyślałem, że jak mam już mam silnik na stole, to pomyślałem o tych tłokach. Ja tylko chcę się dowiedzieć, czy po prostu warto inwestować w nie ? Nie zadałem pytania, co się dzieje w niezakutym silniku jak się za dużo dmuchnie.

Brylant1
27-09-12, 16:29
Zawsze myslalem ze pod turbo silniki sie odpreza a pod NA sie dopreza. Zaluz te tloki splanuj glowice ze 2mm i nasluchuj kiedy korba wyjdzie bokiem.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

zakit
27-09-12, 20:08
Wiem, ale dmucham około 0.6 bara. Na takim doładowaniu zrobiłem około 10 tysięcy kilometrów, lecz postanowowiłem zrobić kapitalny mojego d15z6. (Głowica d16z6, komplet panewek, komplet pierscieni, kompletny rozrząd, uczelka pod głowę, gumki, filtry itp) I pomyślałem, że jak mam już mam silnik na stole, to pomyślałem o tych tłokach. Ja tylko chcę się dowiedzieć, czy po prostu warto inwestować w nie ? Nie zadałem pytania, co się dzieje w niezakutym silniku jak się za dużo dmuchnie.


nie zadales, ale odpowiedz na to pytanie,
bo to samo sie stanie w takim przypadku.
doprezajacych tlokow nie pakuje sie do turbo i koniec.
jak masz turbine na 0.6 bara to poprostu ustaw na niej 0.8
i tak pewnie wkoncu cos klęknie.

meysson
27-09-12, 20:24
No i chodziło mi o taką odpowiedź. Tak myślałem, że te tłoki się nie nadają, lecz wolałem zapytać, bo potem byłbym zły, jakbym złożył silnik i okazałoby się, że jednak można je wsadzić.
Jak się dba o coś i regularnie sprawdza, wymienia zajechane podzespoły to nie ma opcji, żeby coś klękło. Nie problem jest dmuchnąć 0.8 i katować silnik, aż coś klęknie. Po prostu nie stać mnie na kute korby, mam dopiero 18 lat, a i tak już potrafiłem zoorganizować dużo pieniędzy na mody w aucie. Może jak znajdę jakoś pracę, to odłożę sobie na kute korby i tłoki, ale na razie nie ma opcji. Dziękuje za radę

kula
27-09-12, 20:38
no do d15 będziesz miał mały problem z kutymi korbami..... ogólnie pomysł z tłokami głupi i by ci spłynęły moment, jak już remont to kup blok z z6 i więcej wytrzyma

meysson
27-09-12, 20:47
Podobno korby przy lekkich modach pasuja od B20Z1 wystarczy:
1. Rozwiercić tłoki pod grubsze sworznie
2. Skrócić sworznie od korb B20Z1
3. Splanować główki korb na taką grubość jak mają te od Z6 bo nie mieściły się w wale i tłoku
Jak się uda wyrwać tanio bloczek to będzie i z6. Ale to może dopiero na wiosnę, jak dobrze pójdzie. Na razie mam za dużo wydatków, bo blacharz, lakiernik, kapitalny, turbo, to już i tak spory wydatek.

maciu$
27-09-12, 21:36
Nie ma problemu z wykonaniem kucizny pod D15 i D13 1400zł i korby jak malowane ;)

zakit
28-09-12, 02:07
ale korby od b20 maja 137 mm, a korby z d15 134, wiec wszystko fajnie, ale troche by ci to wystawalo ponad blok...
super ze masz 18 lat. jak chcesz dmuchac, to odloz sobie duzo pieniedzy, zakuj i dopiero dmuchaj, doprezenie i dmuchanie to mega glupota, szczegolnie bez kucia.

kula
28-09-12, 08:37
albo inaczej buduj to jeb*nij na 0.3 bara i kataj może się nie wysra ale zakłądasz tłoki vitary i dmuchasz 0.6 bezpiecznie...

Yotomeczek86
29-09-12, 11:33
Zakucie + doprężenie+ 0,6b to dopiero z dupy i drogi pomysł ;] Albo doprężasz i jedziesz w N/A (wałek, glowica Z6,tłoki doprężające), albo kucie i dmuchanie... Aha, ma to sens w Z6 wzwyż - lepsza dostępność gratów po prostu ;)