Zobacz pełną wersję : Końcówki, łączniki - jakie firmy?
Muszę wymienić drążki kierownicze (myślę że przy okazji razem z końcówkami) i łączniki stabilizatorów.
Ceny w ASO zabijają, co więc można polecić, a co nie z części aftermarketowych?
Sposób eksploatacji raczej z morderczych dla elementów tego typu :-)
Czy ktoś ma jakieś zdanie na temat elementów takich firm jak: Moog, 555, Yamato ?
Bo są dostępne w dość rozsądnych cenach.
Może jeszcze jakieś propozycje (najlepiej ze sklepem w którym są dostępne).
555 mam sworznie wahacza i są ok, ale w katalogu znalazłem tej firmy tylko łączniki stabilizatora, a drążki i końcówki w IC mają tylko Moog i Yamato.
Łączniki stabilizatorów jeszcze myślę o samoróbkach - tzn. połączone tuleje stalowe z wkładami z poliuretanu. Często stosowany patent w 4x4, ale oni tam mają trochę inne wymagania jeżeli chodzi o stosunek jakości do trwałości. Jeździł ktoś na takim wynalazku w osobówce?
Duzo osob jezdzi i poleca firme 555, sam raczej sie zdecyduje na koncowki tej firmy.
A gdzie można kupić drążki i końcówki 555?
A gdzie można kupić drążki i końcówki 555?
Sprawdź w katalogu intercars, ewentualnie jdmshop lub haparts
Oem w Haparts.pl i żadne inne.
Oem w Haparts.pl i żadne inne.
Akurat jeżeli chodzi o układ kierowniczy, OEM Hondy to akurat żadna rewelacja, żeby nie powiedzieć że po prostu lipa.
zależy jakiej produkcji moog, bo jak kupisz USA to są po prostu lepsze jak OEM.
Generalnie z rozeznania wyszło mi że od najlepszych do najgorszych to będzie:
555 i TRW to najlepsze marki.
Koledzy z 4x4 chwalili też części Yamato.
Moog kolejny
Na czwartym miejscu rankingu widzę OEM Hondy.
Najsłabsza jest taniocha typu 4max i tym podobne.
konstruktor
27-09-12, 23:09
A co z łącznikami firmy CTR ? brałeś je pod uwagę ?
nie wiem jak do EP ale do EJ/EK na pewno wypadają lepiej niż Yamato - wg mojej subiektywnej opinii.
Do kilku Hond zamontowałem 555 i latają już długi czas bez najmniejszych komplikacji,żadnych luzów,stuków ,także sprawdzone w "praniu"
Ja bym wzial 555 i cieszyl sie sprawnym autem na dlugi czas.
Zielony11499
30-09-12, 20:23
Ja bym wzial 555 i cieszyl sie sprawnym autem na dlugi czas.
dokładnie, nic dodać nic ująć.
W końcu wziąłem końcówki i drążki Yamato.
Poprzednie miałem 555 i wytrzymały u mnie ponad rok, co myślę że jest całkiem dobrym wynikiem.
Zobaczymy ile wytrzymają Yamato :)
Tak przy okazji - bardzo, bardzo początkowym objawem luzów na drążku/łączniku było ściąganie w jedną stronę przy bardzo mocnym hamowaniu.
Luz był jeszcze niewyczuwalny ręką leżącą na przegubie na szarpaku czy przy szarpaniu kołem, ale już wystarczający żeby ściągało auto.
To jest typowy objaw dla "miekkich" drazkow i koncowek, mimo ze luzu nie ma to nie chodza juz tak sztywno jak nowe i dlatego :)
Yamato powinno wytrzymac i powinienes byc zadowolony, tez produkcja japonska,
Yamato powinno wytrzymac i powinienes byc zadowolony, tez produkcja japonska,
Rzadko to forum czytam, jeszcze rzadziej piszę, ale na bzdury i wymysły branżowe reaguje, bo lubię prawdę.
Yamato nie jest ani dobre ani japońskie. To "brand" intercarsu, dosyć dobrze stworzony, imitujący nieźle Japonię, ale klepany w Polsce albo Chinach albo ciul wie gdzie, nie dokopałem się nigdy i nie drążyłem.
Japońskie to to nie jest.
Najlepsze na Polskim rynku dostępne łączniki i końcówki w kategorii CENA/JAKOŚĆ to 555.
Jeden warunek - muszą być oryginalne, a części tej firmy są najczęściej podrabianą dostępną zawieszeniówką w Polsce. To Primo.
Po druge TRW do 555 nawet się nie umywa.
Po trzecie Honda OEM jakościowo jest lepszy, ale jednak cenowo nieadekwatny W WIĘKSZOŚCI przypadków do trwałości. Ja u siebie ładuje końcówki drążków kierowniczych Honda OEM i dolne sworznie Honda OEM do Civica jednego, i wiem że zrobię na tym 150 tysięcy kilometrów, a do drugiego Civica ładuje 555 importowane z JPN i trzaskam sobie 60-70 tysięcy i zrzucam i zmieniam i jadę dalej.
Łączniki stabilizatora mam 555 i mają jedną fajną rzecz w stosunku do OEM - jeszcze jedną nakrętkę kontrującą po stronie uniballa.
OEM takiej nakrętki nie ma (no chyba że jakiś miszczu ją odkręcił przed montażem, bo łączniki mam jeszcze po poprzednim właścicielu) i kontrowanie zapieczonej nakrętki samym tylko imbusem było niewykonalne i skończyło się na cięciu starych łączników.
Yamato nie jest ani dobre ani japońskie.
Ja dotarłem,na opakowaniu zbiorczym,bo brałem większą ilość(zrezygnowałem)pisało że wykonano w Rosji.Na małych opakowaniach już tej inf.nie było!!!!!
I tu przyznam rację ,że TRW nie powinno się porównywać do 555(trwałość)
Tego typu marki "sklepowe" lubią mieć każdą partię towaru z innych źródeł - różni dostawcy, a ci też zamawiają części lub same ich podzespoły w różnych fabrykach.
Potem wygląda to tak że jedne fabryki wykonały komponenty na zamówienie firmy która produkuje z tego części, które z kolei kupuje ktoś kto to "obrandowuje" swoim logo i sprzedaje do hurtowni.
Zresztą nie inaczej jest wśród tzw. marek renomowanych czy nawet części OEM.
Mało który producent ma własne fabryki do wszystkich części.
Mi rem mowil jak zmienialem wahacze gorne ze yamato to shit straszny, ale do VI gena 555 nie robi gornych wahaczy wiec wlozylem co bylo.
Mi rem mowil jak zmienialem wahacze gorne ze yamato to shit straszny, ale do VI gena 555 nie robi gornych wahaczy wiec wlozylem co bylo.
Robi same sworznie.
U mnie OEM gorne wahacze wytrzymaly 140kkm, Yamato 70kkm i sworznie byly juz miekkie ale bez luzow, zmienilem sworznie na 555, tulejki nadal zostaly te same bo byly w bdb stanie.
Jak brać do HONDY to tylko 555...
Ja bym zrobił taką klasyfikację (co-nieco wiem o tych firmach): 555 potem TRW/ MOOG potem koreański CTR, potem Yamato potem długo nic... i na końcu 4MAX/KAGER/KRAFT i inne takie :-)
Generalnie każdy z tych producentów ma towar z rożnych źródeł i wiele zależy od tego na jaką partię towaru się trafi... i przede wszystkim do jakiego auta są (mam na mysli bMW/vW/oPLA itp.. a nie tylko HONDĘ)
Jest też DUŻO prawdy w tym co napisał ehllfire... producenci nie rzadko 'wymieniają' się towarem... a potem płacimy za pudełko z 'ładnym' znaczkiem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.