PDA

Zobacz pełną wersję : Końcówki, łączniki - jakie firmy?



hellfire
26-09-12, 21:15
Muszę wymienić drążki kierownicze (myślę że przy okazji razem z końcówkami) i łączniki stabilizatorów.

Ceny w ASO zabijają, co więc można polecić, a co nie z części aftermarketowych?
Sposób eksploatacji raczej z morderczych dla elementów tego typu :-)

Czy ktoś ma jakieś zdanie na temat elementów takich firm jak: Moog, 555, Yamato ?
Bo są dostępne w dość rozsądnych cenach.
Może jeszcze jakieś propozycje (najlepiej ze sklepem w którym są dostępne).

555 mam sworznie wahacza i są ok, ale w katalogu znalazłem tej firmy tylko łączniki stabilizatora, a drążki i końcówki w IC mają tylko Moog i Yamato.

Łączniki stabilizatorów jeszcze myślę o samoróbkach - tzn. połączone tuleje stalowe z wkładami z poliuretanu. Często stosowany patent w 4x4, ale oni tam mają trochę inne wymagania jeżeli chodzi o stosunek jakości do trwałości. Jeździł ktoś na takim wynalazku w osobówce?

kubaszow
26-09-12, 23:30
Duzo osob jezdzi i poleca firme 555, sam raczej sie zdecyduje na koncowki tej firmy.

hellfire
27-09-12, 00:29
A gdzie można kupić drążki i końcówki 555?

Szczur[R]
27-09-12, 09:34
A gdzie można kupić drążki i końcówki 555?

Sprawdź w katalogu intercars, ewentualnie jdmshop lub haparts

Maskunt
27-09-12, 11:39
Oem w Haparts.pl i żadne inne.

hellfire
27-09-12, 13:29
Oem w Haparts.pl i żadne inne.

Akurat jeżeli chodzi o układ kierowniczy, OEM Hondy to akurat żadna rewelacja, żeby nie powiedzieć że po prostu lipa.

ma1ster
27-09-12, 21:31
zależy jakiej produkcji moog, bo jak kupisz USA to są po prostu lepsze jak OEM.

hellfire
27-09-12, 22:58
Generalnie z rozeznania wyszło mi że od najlepszych do najgorszych to będzie:
555 i TRW to najlepsze marki.
Koledzy z 4x4 chwalili też części Yamato.
Moog kolejny
Na czwartym miejscu rankingu widzę OEM Hondy.
Najsłabsza jest taniocha typu 4max i tym podobne.

konstruktor
27-09-12, 23:09
A co z łącznikami firmy CTR ? brałeś je pod uwagę ?
nie wiem jak do EP ale do EJ/EK na pewno wypadają lepiej niż Yamato - wg mojej subiektywnej opinii.

CRX1
27-09-12, 23:52
Do kilku Hond zamontowałem 555 i latają już długi czas bez najmniejszych komplikacji,żadnych luzów,stuków ,także sprawdzone w "praniu"

spychu
28-09-12, 00:26
Ja bym wzial 555 i cieszyl sie sprawnym autem na dlugi czas.

Zielony11499
30-09-12, 20:23
Ja bym wzial 555 i cieszyl sie sprawnym autem na dlugi czas.
dokładnie, nic dodać nic ująć.

hellfire
01-10-12, 09:51
W końcu wziąłem końcówki i drążki Yamato.

Poprzednie miałem 555 i wytrzymały u mnie ponad rok, co myślę że jest całkiem dobrym wynikiem.
Zobaczymy ile wytrzymają Yamato :)

Tak przy okazji - bardzo, bardzo początkowym objawem luzów na drążku/łączniku było ściąganie w jedną stronę przy bardzo mocnym hamowaniu.
Luz był jeszcze niewyczuwalny ręką leżącą na przegubie na szarpaku czy przy szarpaniu kołem, ale już wystarczający żeby ściągało auto.

spychu
01-10-12, 16:04
To jest typowy objaw dla "miekkich" drazkow i koncowek, mimo ze luzu nie ma to nie chodza juz tak sztywno jak nowe i dlatego :)

Yamato powinno wytrzymac i powinienes byc zadowolony, tez produkcja japonska,

Dzida
01-10-12, 18:57
Yamato powinno wytrzymac i powinienes byc zadowolony, tez produkcja japonska,

Rzadko to forum czytam, jeszcze rzadziej piszę, ale na bzdury i wymysły branżowe reaguje, bo lubię prawdę.

Yamato nie jest ani dobre ani japońskie. To "brand" intercarsu, dosyć dobrze stworzony, imitujący nieźle Japonię, ale klepany w Polsce albo Chinach albo ciul wie gdzie, nie dokopałem się nigdy i nie drążyłem.

Japońskie to to nie jest.

Najlepsze na Polskim rynku dostępne łączniki i końcówki w kategorii CENA/JAKOŚĆ to 555.

Jeden warunek - muszą być oryginalne, a części tej firmy są najczęściej podrabianą dostępną zawieszeniówką w Polsce. To Primo.

Po druge TRW do 555 nawet się nie umywa.

Po trzecie Honda OEM jakościowo jest lepszy, ale jednak cenowo nieadekwatny W WIĘKSZOŚCI przypadków do trwałości. Ja u siebie ładuje końcówki drążków kierowniczych Honda OEM i dolne sworznie Honda OEM do Civica jednego, i wiem że zrobię na tym 150 tysięcy kilometrów, a do drugiego Civica ładuje 555 importowane z JPN i trzaskam sobie 60-70 tysięcy i zrzucam i zmieniam i jadę dalej.

hellfire
02-10-12, 01:50
Łączniki stabilizatora mam 555 i mają jedną fajną rzecz w stosunku do OEM - jeszcze jedną nakrętkę kontrującą po stronie uniballa.

OEM takiej nakrętki nie ma (no chyba że jakiś miszczu ją odkręcił przed montażem, bo łączniki mam jeszcze po poprzednim właścicielu) i kontrowanie zapieczonej nakrętki samym tylko imbusem było niewykonalne i skończyło się na cięciu starych łączników.

CRX1
02-10-12, 11:19
Yamato nie jest ani dobre ani japońskie.
Ja dotarłem,na opakowaniu zbiorczym,bo brałem większą ilość(zrezygnowałem)pisało że wykonano w Rosji.Na małych opakowaniach już tej inf.nie było!!!!!
I tu przyznam rację ,że TRW nie powinno się porównywać do 555(trwałość)

hellfire
02-10-12, 11:40
Tego typu marki "sklepowe" lubią mieć każdą partię towaru z innych źródeł - różni dostawcy, a ci też zamawiają części lub same ich podzespoły w różnych fabrykach.
Potem wygląda to tak że jedne fabryki wykonały komponenty na zamówienie firmy która produkuje z tego części, które z kolei kupuje ktoś kto to "obrandowuje" swoim logo i sprzedaje do hurtowni.

Zresztą nie inaczej jest wśród tzw. marek renomowanych czy nawet części OEM.
Mało który producent ma własne fabryki do wszystkich części.

nyndz
04-10-12, 14:05
Mi rem mowil jak zmienialem wahacze gorne ze yamato to shit straszny, ale do VI gena 555 nie robi gornych wahaczy wiec wlozylem co bylo.

spychu
04-10-12, 16:38
Mi rem mowil jak zmienialem wahacze gorne ze yamato to shit straszny, ale do VI gena 555 nie robi gornych wahaczy wiec wlozylem co bylo.
Robi same sworznie.

U mnie OEM gorne wahacze wytrzymaly 140kkm, Yamato 70kkm i sworznie byly juz miekkie ale bez luzow, zmienilem sworznie na 555, tulejki nadal zostaly te same bo byly w bdb stanie.

lukashh
10-10-12, 13:40
Jak brać do HONDY to tylko 555...

Ja bym zrobił taką klasyfikację (co-nieco wiem o tych firmach): 555 potem TRW/ MOOG potem koreański CTR, potem Yamato potem długo nic... i na końcu 4MAX/KAGER/KRAFT i inne takie :-)

Generalnie każdy z tych producentów ma towar z rożnych źródeł i wiele zależy od tego na jaką partię towaru się trafi... i przede wszystkim do jakiego auta są (mam na mysli bMW/vW/oPLA itp.. a nie tylko HONDĘ)
Jest też DUŻO prawdy w tym co napisał ehllfire... producenci nie rzadko 'wymieniają' się towarem... a potem płacimy za pudełko z 'ładnym' znaczkiem.