Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z montarzem amortyzatora i łącznikiem stabilizatora



Szczur[R]
25-09-12, 18:45
Witam.

Pierwsza sprawa: Auto podniesione. Czy to jest normalne że gdy złapie śrubą widełki amortyzatora do tulei wahacza, to wtedy wypust ustalający w amortyzatorze mija się jakieś pół centymetra ze szczeliną na widełkach ? Aby to zamontować poprawnie muszę użyć sporej siły i skręcić o te kilka stopni amor(sprężynę) - wtedy dopiero wchodzi.

Drugie pytanie: jakie konsekwencję będzie miało założenie takiego łącznika stabilizatora, który jest dłuższy od seryjnego o dobre 20% ? Odległość między stabilizatorem a dolnym wahaczem się zwiększy. Łącznik kupiłem taki http://www.jdmshop.pl/sklep/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=395&category_id=45&keyword=%C5%82%C4%85cznik&option=com_virtuemart&Itemid=1 seryjny ma znacznie cieńsze te gumy i w dodatku pół-okrągłe

airman
25-09-12, 21:49
AD1. Jeśli całość jest odpowiednio złożona to nie trzeba sprężyny skręcać na siłę itp. Trzeba na nowo rozkręcić i poprawić nałożenie czapki na sprężynę, czyli przesunąć o te 0,5cm i dopiero skręcić kolumnę. Lepiej aby tych naprężeń nie było bo przenoszą się na tuleję dolną wahacza.

AD2. Spokojnie możesz montować, przecież jak skręcisz to te gumy też siądą i w wyniku ściśnięcia też się zaokrąglą.

And84
25-09-12, 21:53
;1758554]Pierwsza sprawa: Auto podniesione. Czy to jest normalne że gdy złapie śrubą widełki amortyzatora do tulei wahacza, to wtedy wypust ustalający w amortyzatorze mija się jakieś pół centymetra ze szczeliną na widełkach ? Aby to zamontować poprawnie muszę użyć sporej siły i skręcić o te kilka stopni amor(sprężynę) - wtedy dopiero wchodzi.
Sprężyna jest delikatnie przekręcona w gnieździe i to dla tego




;1758554]Drugie pytanie: jakie konsekwencję będzie miało założenie takiego łącznika stabilizatora, który jest dłuższy od seryjnego o dobre 20% ? Odległość między stabilizatorem a dolnym wahaczem się zwiększy. Łącznik kupiłem taki http://www.jdmshop.pl/sklep/index.ph...emart&Itemid=1 seryjny ma znacznie cieńsze te gumy i w dodatku pół-okrągłe
trudno powiedzieć , napewno ta odległość jest wieksza a nie sam gwint ?
EDIT:
airman widze ze w miedzy czasie odp. ;)

Szczur[R]
26-09-12, 19:40
Dzięki Panowie, tak właśnie podejrzewałem że jest na górze przekręcona sprężyna przy składaniu.
Ten łącznik jest wyraźnie dłuższy - nawet po skręceniu, odległość będzie wyraźnie większa niż na oryginale.

W którą stronę montuje się poduszkę łącznika - rozcięciem w kierunku jazdy ?
Oraz czy łącznik najlepiej na podniesionym czy opuszczonym kole zakładać ?