Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czarny dym z wydechu H



ariadna111
04-07-05, 22:39
Witam Wszystkich.

Hondomaniacy mam do Was pytanie, ale zacznę od poczatku.
Autko którego sprawa dotyczy to Honda Civic d15b2, jakis czas temu był w nim robiony reset kompa, jakby po tym zabiegu zaczął się pojawiać ciemny, czarny dym z wydechu i odrobiny sadzy na zderzku wokół wydechu. Gdzieś przeczytałam, że przyczyną tego może być zbyt bogata mieszanka :roll:
Moje pytanie: Jaka jest Wasza opinia na ten temat? Czy rzeczywiście przyczyna leży w tej mieszance i jak ewentualnie temu zaradzić, co trzeba zrobić ?
Dodam, że reset był w niej robiony dwukrotnie, ale sprawa o której piszę pojawiła się po pierwszym resecie.

Z góry dzięki za wszelkie info :)

Pozdrawiam

LIO
04-07-05, 22:50
no czarny dym to faktycznie problemy ze spalaniem. Regulacja zaplonu moze pomóc. Ale jesli to zrobilo sie nagle, po resecie .... ?

maciek
04-07-05, 23:10
Moze lambda padla?
Wcisnij gaz do dechy na chwile i zobacz czy kopci mniej, przy pelnym otwarciu przepustnicy jest closed loop i nie jest brana pod uwage lambda.

Mariusz19b
05-07-05, 07:12
regulacja zaplonu, swiece wymienic i filtr powietrza powinno pomoc :wink:

ariadna111
05-07-05, 10:26
Świece niedawno wymieniane na NGK, filtr powietrza to K&N a jego się chyba nie wymienia. Zapłon jak najbardziej pojadę do kogoś aby wyregulował.
Dzięki za info :)
POzdr

baza
05-07-05, 12:50
Ewentualnie wtryskiwacze sprawdź jak nie pomoże regulacja zapłonu.

ksiu600
05-07-05, 21:02
ja na twoim miejscu sprawdził bym najpierw sonde lambda, czujnik temperatury i map-sensor a przez zle ustawiony zapłon raczej nie ma zbyt duzej dawki paliwa :!:

elmer
06-07-05, 00:50
Nie wiem czy zaplon moze byc tak "zle" ustawiony, zeby nie dopalala sie tak znaczna ilosc mieszanki. Zreszta od razu komputer by wychwycil blad przez lambde. Dlatego wydaje mi sie, ze bardziej jest to kwestia czujnikow wplywajacych na ilosc paliwa a nie zaplonu. Sprawdzilbym to samo, co Ksiu600.

ariadna111
07-07-05, 13:00
Było wczoraj sprawdzane czy występują jakies błedy w kompie. Sprawa wyglada tak, że cały czas podczas tych procedur świeciła się ta lampeczka żółta,a to chyba oznacza że błędów nie ma. I teraz mam pytanie jak mam to wszystko posparawdzać , tą lambdę i inne sprawy o których napisaliście ?
Dzięki za wszystkie info :)
Pozdr

LIO
07-07-05, 14:47
jak nie ma bledów, to sie nic nie pali, jak sie pali caly czas, to albo zle zwarles (najbardziej prawdopodobne, czasem sie tak zdarza), albo walniety komp (malo pradopodobne)

swid
07-07-05, 23:37
Mam ten sam problem co Ariadna

Po spięciu na sztywno gniazda , check swieci się cały czas

Gdzieś można to sprawdzić , żeby mieć całkowitą pewność że to nie komp?? ( komp to chyba spory wydatek :( )

Dzięki za informację

Pozdrawiam

Furious
08-07-05, 00:10
Mi tez samodiagnostyka nie dziala... a moze zadziala jak bedzie błąd :P

elmer
08-07-05, 09:31
Odepnij jakis czujnik to wyskoczy blad i bedziesz wiedziec, czy dobrze przeprowadzasz samodiagnostyke.

swid
08-07-05, 18:03
orientujecie się ile kosztuje komp do D15B2

D15B2 i D15B7 różnią się kompami czy różnic jest więcej :oops:

Dzieki za info

Rikoo
08-07-05, 18:05
http://allegro.pl/show_item.php?item=57061941

Fifer sprzedaje pare gratow z B2

ariadna111
08-07-05, 20:15
Mam ten sam problem co Ariadna

Po spięciu na sztywno gniazda , check swieci się cały czas

Gdzieś można to sprawdzić , żeby mieć całkowitą pewność że to nie komp?? ( komp to chyba spory wydatek :( )

Dzięki za informację

Pozdrawiam


skandal

Młodzieniaszek
U mnie też świeci sie cały czas po zmostkowaniu
czy to oznacza że jest wszystko ok?

Nowy postWysłany:
Wto Mar 29, 2005 1:42 pm

Wombat

Accord Master

yez

_________________
Tutaj masz wypowiedzi na ten tamat, poruszany na trójmieście :)
Także "Swid" nie rób żarem !!!! Według tych wypowiedzi nie ma żadnych błędów jeśli cały czas świeci się "check". Kwestia teraz tylko gdzie pojechać z tym zapłonem żeby jakiś Jasiek z zakładu "Spartolimy twoje autko" jeszcze bardziej tego nie zepsuł i żeby po tym zabiegu nie robiła się własnie dyskoteka z "check-iem" i innymi lampeczkami.
Pozdr

[ Dodano: Pią 08 Lip 2005 20:18 ]

ariadna111 - jak możesz uzupełnij profil

Jasne, że mogę i już to czynię:)

Pozdr

swid
08-07-05, 21:18
Dzieki Eugenio vel Ariadno :D

Cała sytuacja mnie niepokoi bo gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania

Pozdro

ariadna111
09-07-05, 17:14
ja na twoim miejscu sprawdził bym najpierw sonde lambda, czujnik temperatury i map-sensor a przez zle ustawiony zapłon raczej nie ma zbyt duzej dawki paliwa :!:

Dziękuję za info :) Jeszcze gdybyś był tak dobry i napisał mi jak mam to sprawdzić to byłoby rewelacyjnie :)
Z góry dzięki i Pozdrawiam :grin:

emg
09-07-05, 19:18
no to jeszcze pytanie czy bezpośrednio po resecie autko dostało w palnik czy się najpierw ustawiało

ksiu600
09-07-05, 19:47
najlepiej podjechać najpierw do jakiegoś warsztatu lub na stacje diagnostyczną na sprawdzenie analizy spalin powinna wynoscić CO - do 0,5 % i HC do 200 :!:

sonda lambda - jeśli rzeczywiście ma za duzo paliwa powinna stać na wartości 0,6-0,9 volta, jesli dawka paliwa jest oki powinna chodzić w zakresie od 0,1 do 0,9 volta jesli stoi na 0,2 volta i idzie czarny dym z rury 100 % z*****a

czujnik temp - nie wiem dokładnie jak w hondach bo rzadko naprawiam ale na zimnym silniku powinien mieć oporność ok 3000-4000 ohm to jest 3-4 kilo ohmy a przy temp 80 st.C 200-300 ohm jesli sa inne wartości z*****y

map-sensor - napiecie na wolnych obrotach około 0,8 do 1 volta

wszystko mozna sprawdzić miernikiem :!:

ariadna111
09-07-05, 19:48
Po resecie wszystko przebiegało zgodnie z procedurą chyba, bo nie było mnie przy tym i to może był błąd ;) Czyli bezpiecznik załozony na swoje miejsce, odpalenie autka, zagrzanie do włączenia się dmuchawy, następnie wyjazd w traskę, wolne obroty spokojnie, a później wskazówka po całym obrotomierzu śmigała :roll: A po tym wszystkim normalna jazda, nie emerycka ale też i nie pałowanie na każdym kroku, chyba :?

Ksiu600 wielkie dzięki za info, posprawdzam według Twoich wskazówek i wtedy pewnie wszystko wyjdzie jak na dłoni.
Pozdr