PDA

Zobacz pełną wersję : Czy to jest kosta od kasowania kontroli SRS?



zie4
15-09-07, 02:10
Czy to jest kosta od kasowania kontrolki SRS?
Zdjęcie w linku poniżej:
http://img120.imageshack.us/img120/7594/zdjcie103ao3.jpg
Czy to jest ta żótła kostka? Na zdjęciu jest już ona przezemnie rozpięta.
Do której częsci mam podpiąć kabel mostkujący? Do tej co idzie z samochodu, czy do kostki, która idzie do kierownicy??

skolopendra
15-09-07, 11:28
cięzko powiedzieć ;) mnie to wygląda na coś innego

zie4
15-09-07, 11:50
Ma ktoś może fotkę tej kostki? Gdzie ona się dokładnie znajduje w Hani VI? Czy ta kostka jest wpieta tam gdzie są bezpieczniki? Czy ona wygląda tak jak kostka od komputera czy jest z jakąś inną kostką połaczona?

lakazs
15-09-07, 15:20
Zebys nie aktywowal sobie podzuszek <lol> bedzie bumm :aloha:

nitro20
15-09-07, 15:38
Ponawiam Pytanie Zie4 tez mi się srs pali po odłączeniu zasilania od aku, musze zrobic reset raz się do tego zabierałem, ale po schematach tu na forum do końca nie moge dojść, która to kostka.

skolopendra
15-09-07, 16:08
macie tutaj ;)
...........................

USUWANIE BŁĘDU KONTROLKI SRS - poduszek powietrznych

a niech tam:

Odłączanie poduszek

Odłączyć przewód masy od ujemnego bieguna akumulatorka. Podłączyć specjalne zwory (czerwone) nr.4 do do gniazda nr. 3 [wyjmując uprzednio nr.1 z nr. 3]



http://images13.fotosik.pl/88/4d7961ea4d06a31e.jpg (www.fotosik.pl)
lewe: [ kierowca ]: 1)złącze trzystykowe; 2) osłona; 3) wtyk; 4)czerwona zwora;

prawe [ pasażer ]: 1)gniazdo; 2)czerwona zwora; 3)wtyk;



Kolejno....

1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!
3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu
4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.
5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.

10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki........

UKŁAD GOTOWY DO PRACY


Przy zmianie akumulatora, po pracach z instalacją/ często SRS nie ma
ochoty ponownie się uzbrajać!

Dla dociekliwych: można od razu uruchomić zapłon- lub zrestartować
stacyjką MS_HONDĘ i w drogę......

zie4
16-09-07, 11:46
1. Czy ta czerwona zwora to jest ta, która jest połaczona z wtyczka w klapce pod kierownicą?
2. Czy ta specjalna zwora jest gdzieś w okolicach pozostałych wtyczek?
3. Próbowałem kasować błąd wkładając zworkę do żółtej kostki, postępowałem zgodnie ze schematem wkładania i wyciągania zworki jednak pominołem odłączenie minusowego kabla od akumulatoa i nie porozłaczałem wtyczek pod kierownicą i SRS się dalej świeci. Czy możliwe że to dlatego nie mogłem usunąć usterki SRS?

[ Dodano: Nie 16 Wrz, 2007 ]

Ponawiam Pytanie Zie4 tez mi się srs pali po odłączeniu zasilania od aku, musze zrobic reset raz się do tego zabierałem, ale po schematach tu na forum do końca nie moge dojść, która to kostka.

Ta kostka znajduje się w skrzynce z bezpiecznikami po prawej stronie. Po lewej stronie są też dwie żółte wtyczki jendak to nie te, kostka której szukasz jest włozona do skrzynki w wejście, które jest ślepe i nie idą z niego żadne piny do kostki. Musisz włożyć główke centralnie przed skrzynkę z bezpiecznikami to znajdziesz:)

lakazs
16-09-07, 12:03
Kasowanie kodów
Wyłączyć zapłon.
Zewrzeć styki złącza MES, włączyć zapłon, lampka SRS zapali się na 6 sekund i zgaśnie.
Przed upływem 4 sekund od zgaszenia lampki zdjąć zworę ze złącza MES, lampka SRS ponownie zapali się.
Przed upływem 4 sekund od ponownego zapalenia się lampki zewrzeć styki złącza MES. Lampka SRS zgaśnie.
Przed upływem 4 sekund od zgaszenia lampki SRS zdjąć zworę ze złącza MES. Lampka potwierdzi skasowanie kodów dwoma krótkimi błyskami.
Jeśli błyski potwierdzające się nie pojawią, to oznacza, że procedura kasowania nie przebiegła prawidłowo lub w systemie pozostała usterka.

Wazny jest czas.

zie4
21-09-07, 22:30
Nie mogę skasować błędu SRS. Postępuje zgodnie z instrukcja. Co może byc przyczyną?

TeeS1975
21-09-07, 23:07
taśma, albo źle założona poducha

dogg69
30-09-07, 12:47
W manualu serwisowym do VI gen jest wpisane, ze kostki od poduszek ( te ktora lacza poduszki do wiazki glownej ) sa automatycznie zwierane po rozlaczeniu poduszki, wiec kasowanie po rozlaczeniu poduszek w VI gen sprowadzaloby sie do zwierania zlacza kolo bezpiecznikow ( nie ma potrzeby dodatkowo zwierania kostek od poduszek ) ?

Mam u siebie wywalone obie poduchy, mam je obie nowe + sensor + tasme do kierownicy.
Wg manuala wystraczy rozlaczyc aku, powkladac poduszki ( do kierowcy razem z tasma ), wymienic sensor, podlaczyc nowe poduchy do wiazki, i wlaczyc aku - powinno samigac, jak nie to jedynie kasowanie bledu srs ?

Czy ktos ma lub moglby polecic kogos kto mialby symulator/opornik poduszki pasazera do 3D VI gen ?

derekHC4d
01-10-07, 09:11
Też miałem problem z usunięciem błędu po wymianie całego kompletu. Zastosowana zwora powinna mieć właściwą rezystancję (zdaje się że ok 2 ohm). Zdesperowany w końcu przeprowadziłem procedurę kasowania pamięci na podłączonych poduszkach i udało się, choć z duszą na ramieniu. Ta procedura kasuje jedynie fault memory. Jeśli sterownik pochodzi z innego kompletu po wystrzale, to ma zapis w crash memory, a ta jest kasowalna jedynie poprzez nowy dump do pamięci. Nie zrobisz tego standardową procedurą.

dogg69
28-10-07, 16:58
Dokladnie o tym wlasnie pisze - mam "nowy" sensor - tzn z nowym dumpem, ponoc w 100 % sprawny.
Jezeli wszystko jest ok po wymianie i podlaczeniu wszystkiego, podlaczeniu AKU i przekreceniu stacyjki powinno byc ok , jesli nie - kasowanie bledu ( wszystkie elementy z wystrzelonego zestawu poszly na smietnik ).

Jeszcze jedna sprawa z cyklu "co by bylo gdyby" - elektryk raz mi powiedzial, ze gdy np. podlacze nowy sensor, wiazke, tasme i poduszke ale tylko kierowcy - nie podlacze poduchy pasazera i podlacze prad, przekrece zaplon to wtedy modul bedzie do wyrzucenia, gdyz bedzie uwazal ze pasazera poducha zostala wystrzelona - troche to bez sensu bo przeciez w manualu serwisowym pelno jest procedur z odlaczaniem poduszek i przekreceniu po tym zaplonu przy odlaczonych poduszkach.
Nie mowiac o tym ze jest wyraznie napisane ze po odlaczeniu poduszek wiazki sie automatycznie zwieraja.

Co wy na to ?

MarcinM
17-11-07, 11:57
koledzy a co trzeba zrobić jak miało się poduszkę w kierownicy (wymieniona na momo) a pasażera siedzi. Błąd SRSa sie pali. Chciałbym aby poduszka pasażera działała.

Alik
28-03-08, 16:46
może ktoś zrobi zdjęcie z zaznaczeniem, która to kostka, bo też mam watpliwości

domell
12-05-08, 18:40
To jest ta kostka na tym foto w pierwszym poscie ta nizej pod ta ktora jest wyjeta. Zaznaczylem TU (http://www.fotoszok.pl/albums/userpics/srs.jpg) na zdjeciu

Mam teraz pytanko czy to normalne ze po tym resecie ta kontrolka zanim zgasnie swieci sie duuzo dluzej niz przed???

Nev-X
28-02-09, 13:38
Witam. Odświeżę temat żeby nie zakładać nowego. A więc tak. Robie wszystko tak jak jest tutaj napisane żeby skasować błąd. Na końcu całego procesu mignie dwa razy kontrolka srs co powinno oznaczać że jest już ok. Niestety po chwili znów się zapala. Dlaczego tak sie dzieje? Czy poduszki należy podłączyć spowrotem w jakimś czasie po zakończeniu całego procesu?

Tompro
28-02-09, 15:47
Witam. Odświeżę temat żeby nie zakładać nowego. A więc tak. Robie wszystko tak jak jest tutaj napisane żeby skasować błąd. Na końcu całego procesu mignie dwa razy kontrolka srs co powinno oznaczać że jest już ok. Niestety po chwili znów się zapala. Dlaczego tak sie dzieje? Czy poduszki należy podłączyć spowrotem w jakimś czasie po zakończeniu całego procesu?

Dobre. To ty myślisz, że odłączysz poduszki i skasujesz błąd i jest ok? A to, że komputer po każdym włączeniu zapłonu od nowa testuje obecność poduszek i zgłasza nowy błąd to taki mały drobiazg. Tak się nie da. Masz dwa wyjścia odłączasz żarówke albo za poduszki dajesz rezystory.

Nev-X
28-02-09, 16:48
Nie myślę tak. Po prostu robiłem tak jak było napisane tutaj na forum. Nie rozumiem Twojej wypowiedzi z odłączeniem żarówek. A to co ktoś tu opisał jak się kasuje błąd do czego ma służyć???

Tompro
28-02-09, 16:59
Nie myślę tak. Po prostu robiłem tak jak było napisane tutaj na forum. Nie rozumiem Twojej wypowiedzi z odłączeniem żarówek. A to co ktoś tu opisał jak się kasuje błąd do czego ma służyć???

Nim zaczniesz kasować błędy to pasowałoby sprawdzić jaki jest błąd i wyeliminować jego przyczynę. Jeżeli tylko odłączyłeś poduszki i podłączyłeś z powrotem to widać coś źle robisz przy kasowaniu albo złączki ci nie łączą gdzieś. A od opisu jak się kasuje błędy to jest manual bo czasem mogą być różne procedury dla różnych roczników bo wersji srs'a było kilka.

Sławek
28-02-09, 18:04
Sprawdź jaki błąd, usuń przyczynę, i dopiero zresetuj SRS, jak radzi Ci Tompro.
Napisz w jakiej sytuacji wyskakuje błąd (przy włączaniu zapłonu, podczas jazdy itp.).

Nev-X
28-02-09, 21:27
Byłem jakiś czas temu u elektryka. Mówił coś że błąd był spowodowany spadkiem napięcia a wtedy był wymieniany akumulator. Teraz postanowiłem spróbować sam go skasować ponieważ myślę że przyczyna tego że się świeci jest taka sama jak poprzednio (rozłączany aku) korzystając z schematu takiego jaki jest w tym temacie na pierwszej stronie który napisał skolopendra. Wszystko robie tak jak jest tam napisane. I po zakończeniu całego procesu mignie dwa razy kontrolka srs. Jednak po około minucie kontrolka znów się zapala. Kluczyk był przekręcony na zapłon (świeciły się kontrolki na desce rozdzielczej).

Sławek
28-02-09, 21:33
Odłączenie akumulatora spowodowało rozbrojenie się poduszek.
Sprawdzałeś jaki błąd pokazuje?
Jak dobrze rozumiem, to SRS zapala się przy włączonym zapłonie, tak?

Nev-X
28-02-09, 21:37
SRS świeci się cały czas. Tylko po wykonaniu tej procedury co jest na forum gaśnie na chwile i po chwili znów się zapala właśnie przy włączonym zapłonie.

Sławek
28-02-09, 21:39
Jedyna rada- sprawdź jaki jest błąd, bo nikt nie będzie zgadywać.
Poduszki w ogóle są?:D

Nev-X
01-03-09, 08:57
Jedyna rada- sprawdź jaki jest błąd, bo nikt nie będzie zgadywać.
Poduszki w ogóle są?
Poduszki są na pewno :D jutro sprawdzę jaki to jest błąd. Dzięki za rady.

shout
29-03-09, 18:34
podbijam :) Mam podobny problem...miałem jakiś czas temu jazde z elektryką i wyjmowałem po kolei bezpieczniki z kolegą żeby znaleźć winowajce...no i srs zaczął się świecić (tylko wyjąłem bezpiecznik, od srsu i włożyłem z powrotem). Najpierw kupiłem nowy bezpiecznik, ale to samo, włączam zapłon zapalam samochód, wszystkie kontrolki gasną a SRS zostaje i świeci się cały czas...dzisiaj wziąłem się za reset tak jak w instrukcji na pierwszej stronie.
Odłączyłem minusa od akumulatora ale wtedy w ogóle nic mi się nie zapalało na liczniku, więc podłączyłem z powrotem (może w tym tkwi błąd)...robię wszystko zgodnie z instrukcją srs gaśnie zapala i ostatecznie mryga 2 razy sygnalizując że OK...no i dupa bo za moment znów się zapala i to samo :/ nie wiem o co chodzi, chyba wszystko robie dobrze.
Czy od strony pasażera trzeba zrobić to samo czy powinno wystarczyć od kierownicy? :o

Z góry dzięki za pomoc :)

Sławek
29-03-09, 21:25
To że SRS zaczął świecić po wyjęciu bezpiecznika to norma.
Po co odłączasz aku?
Jaki kod miga?
Reset jest do obu poduszek jednocześnie.
Co dokładnie robisz?

shout
29-03-09, 21:35
jutro rano sprawdze kod bo już dzisiaj nie mam za bardzo jak :(

...wydawało mi się że jak się świeci SRS to błąd SRS i tyle :D

Sprawdziłem i wywala mi chyba "10" i "1" zrobiłem filnik żeby nie było wątpliwości ( http://www.youtube.com/watch?v=8eBV8dpg4yg ),

błąd nr 1 :"1
Oxygen Sensor "A" (Primary) defective circuit or unplugged / defective sensor "

błąd nr 2
IAT Sensor (Intake Air Temperature) defective circuit or unplugged / defective sensor
...to by sie nawet zgadzało bo wczoraj mi sie bardzo zagrzał...


Może mi ktoś przetłumaczyć o co chodzi?...

Sławek
30-03-09, 19:44
Kody które podałeś są sygnalizowane przez lampkę check, a nie SRS:)
To jest kod SRS 1-1, wg manuala- "Przerwa w napełniaczu poduszki kierowcy".
Podczas jazdy SRS cały czas się świeci?

shout
30-03-09, 22:06
:rolleyes: caaaały czas...

makido
21-04-09, 22:30
Podepnę sie pod temat choć to nie mój dział ale trafiłam tu w poszukiwaniu sposobu na reset SRS - mam hondę 5D - MB2 d14a8.

Kontrolka świeci mi się cały czas (podczas jazdy też), razem z tą usterką przestał też działać klakson. Stało się to podczas gdy w zdenerwowaniu jeszcze raz próbowałam uruchomić silnik, który był już na chodzie - mam problem ze słuchem i silnika na luzie nie słyszę :(
Sprawdziłam bezpieczniki ( na oko co prawda bo nie mam miernika), zrobiłam reset kompa i nie pomogło... zostało mi spróbować resetu SRS opisany w tym poście... ale mam obawy czy nie wystrzelą poduszki???? Ktoś tam pisał, że może się tak stać - czy rzeczywiście jest takie ryzyko???

Pozdrawiam!

Sławek
22-04-09, 07:37
jak zrobisz reset dokładnie wg instrukcji, to nic się nie stanie.

glinthor
29-07-09, 10:29
NO to ja ma trochę inny problem. Podczas zapłonu wszytko jest w porządku. Kontrolka SRS gaśńie. Spokojna jazda do 4tyś obrotów nadal w porządku.
Po wkręceniu obrotów na 4500 zapala się SRS. Sprawdziłem Hanię na postju na luzie i efekt ten sam, po wkręceniu na 4500 SRS zapala się. Oczywiście w obydwu przypadkach po zmniejszeniu obrotów wszytko wraca do normy.

I jak macie jakiś pomysł?

Tompro
29-07-09, 10:40
Sprawdź kod błędu i napisz jaki wyszedł.

glinthor
29-07-09, 10:45
No to moż ebyc trudne bo jedyny dostęp do komputera jaki mam to ASO;)

Tompro
29-07-09, 10:51
Którego masz gena? W manualu powinno być jak to zrobić bez kompa.

glinthor
29-07-09, 12:41
Aerodeck z 98

Tompro
29-07-09, 21:25
Zewrzyj tą samą złączke co do wymigania błędów w kompie i przekręć zapłon. Zobacz co wymiga kontrolka SRS i napisz.

W manualu złącze oznaczone jako Service Check Connector:
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/23-b2.pdf

glinthor
30-07-09, 11:38
Zwarłem kostkę i nic. Lamka zapala się na kika sekund i gaśńie. Zastanawiam się czy nie użyłem zbyt grubego przewodu co w efekcie nie spowodowało zamknięcia obwodu

lasur
06-03-10, 18:57
Czy ktoś może odświeżyć temat (fotki) gdzie i jak zmostkować?
Mam podobny problem (ej8) ze swiecącą się ciągle kontrolką a wcześniech chciałem odkręcić kierownicę( noaprawić nieodbijające kierunkowskazy) ale niestety zatrzymałem się na odkręcaniu kiery, ponieważ nie mogłem znaleźć nigdzie torxów....
w tym czasie rozłączyłem kostkę srs w kierownicy i jednocześnie odłączyłem minus na aku. samochód stał chwilę bez prądu, bo w tym czasie czyściłem krokowy.

Po podłączeniu zpowrotem wszystkiego a po drodze zresetowaniu ustawień pod maską. Odpalając samochód zapaliła się jedna taka i już nie chciała zgasnąć.....

xandu
08-03-10, 07:38
Tez mam ej8, wczoraj to resetowałem. Zwore serwisowa masz tu:

http://img59.imageshack.us/img59/2589/beztytuuaig.jpg

To jest w puszce z bezpiecznikami pod kierownica. Najlepiej odkrec cały ten plastik pod kierownica, duzo lepszy dostep (srubka kolo przelacznikow z lewej, na dole z lewej i na dole z prawej, reszta zatrzaski).

U mnie była to zółta kostka dwupinowa ślepa (w nic nie wpięta). Po odsłonieciu oslony ukazaly sie kabelki wedle instrukcji szary-szary. Wszystko jest w instrukcji tylko trza szukac :D

MariuszR1
23-05-10, 19:43
Witam
Mam Civica Vi gen., po rozładowaniu akumulatora zaświecił SRS. Po zwarciu złącza MES zgodnie z opisem z pierwszej strony wątku po włączeniu zapłonu kontrolka nie gaśnie.
Po zmostkowaniu złącza diagnostycznego i przekręceniu zapłony SRS błyska 9 dłuższych i 2 krótkie mignięcia [92]. Co o tym sądzicie?

Djadi
27-12-11, 08:41
Pomocy dzisiaj rano wsiadam przekręciłem zapłon, czekając aż pompka wyrówna ciśnienie odpalam silnik a tu nie chce zgasnąć kontrolka srs i już tak została :( macie jakiś nowy sposób z usuwanie tego błędu ? nie sprawdzałem jeszcze błędu kompa. Jak sprawdzę to napisze .

robin14hh
28-12-11, 14:20
ja też nie mogę jak zgasnie to potem się nie zapala!

Djadi
29-12-11, 16:05
Zrobiłem kasowanie no chyba że coś źle zrobiłem ale nie działa :( dalej się świeci. Zrobiłem tak że przekręciłem kluczyk w pozycje przed zapłonem następnie włożyłem zworkę, przekręcam kluczyk na zapłon kontrolka SRS świeci się przez około 4 sekundy później gaśnie wyciągam zworkę wkładam ponownie aż się zapali, gdy się świeci wyciągam zworkę i nic się nie dzieje :( co robię źle .... ?

Djadi
29-12-11, 22:09
Piszę drugiego posta gdyż udało mi się skasować błąd SRS a instrukcja która jest na forum jest błędna. Aby zadziałało skasowanie błędu napisze i wyjaśnię poniżej. Wsadzamy kluczyk do stacyjki, następnie wsadzamy zworkę, przekręcamy kluczyk w pozycji zapłon zapalą się kontrolki miedzy innymi SRS po kilku sekundach SRS zgaśnie wtedy wyciągamy zworkę następnie czekamy aż się zapali i na zapalonej wkładamy zworkę SRS zgaśnie wyciągamy zworkę następnie SRS mrugnie 2 razy i gotowe :) Ale mam problem ruszyłem kierownicą w prawą stronę do końca i jest ok natomiast skręcam w lewą stronę na maksa i kurcze zapala mi się SRS :( co to może oznaczać uszkodzona taśma?, słychać że coś tam tyka w kierownicy jak obracam przy końcu w lewo

GAWRON
23-05-12, 19:53
Piszę drugiego posta gdyż udało mi się skasować błąd SRS a instrukcja która jest na forum jest błędna. Aby zadziałało skasowanie błędu napisze i wyjaśnię poniżej. Wsadzamy kluczyk do stacyjki, następnie wsadzamy zworkę, przekręcamy kluczyk w pozycji zapłon zapalą się kontrolki miedzy innymi SRS po kilku sekundach SRS zgaśnie wtedy wyciągamy zworkę następnie czekamy aż się zapali i na zapalonej wkładamy zworkę SRS zgaśnie wyciągamy zworkę następnie SRS mrugnie 2 razy i gotowe :) Ale mam problem ruszyłem kierownicą w prawą stronę do końca i jest ok natomiast skręcam w lewą stronę na maksa i kurcze zapala mi się SRS :( co to może oznaczać uszkodzona taśma?, słychać że coś tam tyka w kierownicy jak obracam przy końcu w lewo

POTWIERDZAM !!! to jest słuszna droga do sukcesu :) Właśnie wykonałem zabieg. Według instrukcji z pierwszego postu nie udało się. Metodą Djadi udało się.

vatanen
22-08-12, 18:50
Piszę drugiego posta gdyż udało mi się skasować błąd SRS a instrukcja która jest na forum jest błędna. Aby zadziałało skasowanie błędu napisze i wyjaśnię poniżej. Wsadzamy kluczyk do stacyjki, następnie wsadzamy zworkę, przekręcamy kluczyk w pozycji zapłon zapalą się kontrolki miedzy innymi SRS po kilku sekundach SRS zgaśnie wtedy wyciągamy zworkę następnie czekamy aż się zapali i na zapalonej wkładamy zworkę SRS zgaśnie wyciągamy zworkę następnie SRS mrugnie 2 razy i gotowe

Również potwierdzam że jest to sprawdzona metoda :)
W mnie była to żółta kostka dwupinowa wpięta w puste (również żółte) gniazdo. Wyciągamy kostkę a następnie postępujemy zgodnie z przepisem @Djadi.

pyrek
23-08-12, 15:32
Próbowałem zgasić kontrolkę SRS podanym wyżej sposobem lecz bezskutecznie. Po całej procedurze kontrolka mignie mi tylko raz (zamiast 2 razy) i po ponownym włączeniu zapłonu kontrolka świeci się nadal. Wiecie dlaczego może tak być?

xandu
24-08-12, 12:33
Sposób jest dobry, ja tez tak kasuje błędy srs. A dobrej kostki do tego uzywasz? A jaki masz błąd srs? Pewnie po kasowaniu Ci od razu bład wykrywa i sie srs swieci.

pyrek
24-08-12, 18:36
Kostka musi być dobra, nie ma innej żółtej wolnej kostki w skrzynce bezpieczników. Zrobiłem diagnostykę i odczytałem błąd 10-1. Chyba czeka mnie sprawdzanie całego systemu...

xandu
26-08-12, 04:05
Uuu... Kod 10-1: Kod wymiana modułu SRS (moduł nie może być dłużej używany). Może auto po dzwonie i się centralka SRS nie nadaje do dalszego użytku (domniemanie, nie wiem czy wystrzal poduszek uszkadza moduł SRS przy wypadku).

pyrek
27-08-12, 14:25
Auto nie miało żadnego dzwona, poduszki są na miejscu (widać że nie były wymieniane). Co ciekawe zakupiłem moduł na forum i po wymianie wyświetla się ten sam błąd. Więc albo wiązka jest walnięta albo ktoś sprzedał mi uszkodzony moduł...