PDA

Zobacz pełną wersję : Który bezpiecznik od nawiewu? 7 gen 2004 4d po face lifcie



mialczek
22-09-12, 09:06
Cześć

Który bezpiecznik będzie od mocy nawiewu? Wczoraj przestał działać od tak po prostu i zaczynam przygodę z szukaniem przyczyny.

http://imageshack.us/photo/my-images/402/20120922234.jpg

piter7766
22-09-12, 14:06
F14-10A w skrzynce w kabinie (sterowanie lusterek,wentylator chłodnicy, dmuchawa nagrzewnicy ,ogrzewana tylna szyba,podgrzewanie lusterek)
F12-40A w skrzynce w komorze silnika (silnik dmuchawy nagrzewnicy)

mialczek
23-09-12, 18:05
Dziękuj Piter, niestety wygląda na to że bezpieczniki są ok, czyli przygody ciąg dalszy. Zauważyłem, że według schematu w skrzynce w komorze silnika jest jeszcze jeden element od dmuchawy. Zaznaczony na poniższym zdjęciu na czerwono. Cóż to takiego?

http://ifotos.pl/zobacz/201209232_xhqneps.jpg/

Ponadto mam zapytanie zanim się zabiorę do roboty ze zdejmowaniem kokpitu. Czy poniższa instrukcja tyczy się również Hani 2004 sedan 4d po lifcie?

http://www.hcforum.pl/threads/27837-Demonta%C5%BC-konsoli-centralnej-Civic-VII-Sedan-Manual-III

No i na koniec czy ktoś z forumowiczów rozwiązał już podobny problem (nadmuch w aucie przestał działać, kręcenie pokrętłem nic nie daje, przy czym pokrętła od typu nawiewu oraz temperatury są ok.)

dzięki

Adam

owsikk
23-09-12, 19:24
No i na koniec czy ktoś z forumowiczów rozwiązał już podobny problem (nadmuch w aucie przestał działać, kręcenie pokrętłem nic nie daje, przy czym pokrętła od typu nawiewu oraz temperatury są ok.)
Czy to czasem nie jest objaw upalonego rezystora... ? Działa Ci któryś zakres dmuchawy?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15002-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic

mialczek
23-09-12, 19:44
Nie działa ani trochę. Jak po przejażdżce o 17.00 działał normalnie, to o 19.00 jak odpalałem auto ponownie to już zero reakcji. Ponadto nie słychać przekładek czy czegokolwiek jak kręcę (w przeciwieństwie np do pokrętła temperatury gdzie słychać że coś się dzieje w miarę kręcenia).

PS. Jeśli chodzi o rezystor to miałem z nim problem w Hani VI którą miałem wcześniej (nie działała 1 i 2) Opis usterki jest wręcz doskonały ;). Zasada działania w VII gen jest taka sama? Nadmienię że mam pokrętło (poniżej zdjęcie). Gdzie znajdę ów rezystor u siebie?

http://ifotos.pl/zobacz/C25932796_xhqehes.jpg/

A Hanię mam taką:

http://ifotos.pl/zobacz/C25932796_xhqehwn.jpg/

LemonR
23-09-12, 20:11
W VII gen nie ma rezystora, regulacja prędkości zrealizowana jest na tranzystorze.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?118598-NIE-DZIA%A3A-DMUCHAWA-w-D16V1&highlight=tranzystor
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?79448-Nie-dzia%B3a-nawiew&highlight=tranzystor

piter7766
23-09-12, 20:15
Zauważyłem, że według schematu w skrzynce w komorze silnika jest jeszcze jeden element od dmuchawy. Zaznaczony na poniższym zdjęciu na czerwono. Cóż to takiego?

http://ifotos.pl/zobacz/201209232_xhqneps.jpg/

To jest przekaźnik dmuchawy nagrzewnicy,jego też sprawdź bo może to jego wina

mialczek
23-09-12, 20:30
W jaki sposób sprawdzić przekaźnik dmuchawy nagrzewnicy? Jutro zabieram się za wykręcenie tranzystora

mialczek
26-09-12, 21:35
No więc tranzystor naprawiony został dzisiaj (skorzystałem z poniższej instrukcji ponieważ mam identyczny mechanizm jak na zdjęciach przedstawionych przez kolegę z zagranicy).

http://honda-tech.com/showthread.php?t=2041582

Wyciągnąłem mechanizm, otworzyłem, w środku był układ scalony jak na zdjęciu poniżej. Sprawdziłem multimetrem i między zaznaczonymi punktami nie było życia.

http://imageshack.us/photo/my-images/209/img1539e.jpg/

Z opcji które podsuwa nasz zagraniczny kolega (wbudowanie opornika 1ohm równolegle lub wymiana wadliwego elementu) wybrałem wymianę elementu (termistora czy tam bezpiecznika). Zakupiłem bezpiecznik 2A 115 stopni Celsjusza. Rozlutowałem wszystko (5 miejsc połączonych cyną, które widać na zdjęciu poniżej)

http://imageshack.us/photo/my-images/821/img1538bl.jpg/

Następnie zdjąłem układ scalony (niestety jedna plastikowa obejma co przytrzymywała układ na środku, pękła). W tym momencie wadliwy element pozostał na części z 'aluminiowym grzebieniem' zanurzony w białej paście, odkręciłem przytrzymującą go śrubkę i zutylizowałem. Następnie włożyłem w pastę zakupiony wcześniej bezpiecznik 2A 115 stopni Celsjusza, dokręciłem śrubkę przytrzymującą, włożyłem układ scalony na swoje miejsce, polutowałem 5 wcześniej rozlutowanych miejsc, złożyłem i hula.

Dzięki za pomoc LemonR, piter i owsik.

Pozdrawiam.